Kangasalan seurakunnan keskustelufoorumi

Keskustelut => Pohdintapalsta => Aiheen aloitti: pyrski - 09.06.2007 - klo:23:25

Otsikko: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: pyrski - 09.06.2007 - klo:23:25
  Olisi mahtavaa, olla todella Hengen johdatuksessa, tehdä edeltä valmistettuja tekoja ja elää esimerkillisesti.
Olisi mahtavaa julistaa evankeliumia pitkin maailmaa, omistaa elämänsä Totuudelle ja mennä, minne muut eivät.
  Olisi mahtavaa uhrata elämänsä toisten puolesta palvellen koko elämänsä köyhässä kylässä.
Olisi mahtavaa elää kokonaisvaltaisesti Hengen johdatuksessa ja kuolla päivittäin synnille ja olla Jumalan profeetta.

Varmasti monet allekirjoittavat yllä olevat unelmat. Ongelma vaan taitaa olla sama, kuin esim. laihduttamisessa: upea lopputulos, ennen sitä: "kärsimistä", tapojen muuttamista, elämänmuutoksia.

Mistä se kiikastaa uskonelämässä?   Kertokaa tästä asiasta mielipiteitänne.

Itse pelkään sen askeleen ottamista. Niin liian monta askelta olen ottanut harhaan, luullessani pääseväni syvemmälle uskoon. Mikä on Jumalan tahto ja onko olemassa mahdollisuus elää Hengen johdatuksessa? En uskalla heittäytyä uskon varaan - mitä jos se onkin vaan hetken mielijohde, joka menee ohi ja sitten nolottaa? Mitä jos se ei olekaan usko, jonka varaan heittäysyin?

Mitä jos ryhtyisin evakelistaksi, mutta mitään en saisi aikaan? Mitä jos löydän itseni istumassa yksin omasta herätysseurakunnastani, jossa joskus kävi 6493 ihmistä?

Ovatko uskonelämän vaikeudet aina minun syytäni? Onko kyse vain siitä, että minä en osaa tehdä asioita oikein, vai eikö maaperä ole otollinen? Onko aina mahdollisuus päästä uskossa lähemmäs Jeesusta, vai törmääkö kristitty lasikattoon?

Joo, täs nyt tuli aikas tajunnanvirtaa, mut heittäkää keskustelua ja kommentteja aiheesta.

            -voin sanoa "Annan kaikkeni Sinulle" mutta miten saisin siitä totta?
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: marierika - 09.06.2007 - klo:23:31
Mulla on enemmän kuin uskallus niin ongelma tavassa -miten mun pitäisi evankelioida, miten mun pitäis toimia et voin olla enemmän Jumalan käytössä? Pitäiskö vaan lukee enmmän Raamattua, käydä ahkerammin seurakunnassa, toimia elämässä raamatullisemmin vai huutaa kadulla Jeesus rakastaa sua? Vai kaikkee yhtäaikaa? Jättää kaikki muu?

Mä en tiedä mitä mun pitäis tehdä et voisin toimia enemmän Jumalalle. Sit'ä kuitenkin haluisin -siks luulen että lähden teologiaa opiskeleen, siks ajattelin haluavani lähetystyöhön. Mutta sielläkin voi olla niin pinnallisella asenteella -ei se tarkoita aina syvempää elämää Jumalalle.

Kysyin vaan lisää enkä vastannut lainkaan.
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: pyrski - 09.06.2007 - klo:23:44
  Oon tästäkin aiheesta kuullu niin sata eri opetusta. Eiväthän ne väärässä ole varmaankaan olleet, mutta todistaneet, ettei mitään yhtä ja helppoa tietä Hengen johdatukseen ole.

a) "Rukoile! Rukous avaa kaikki tiet ja on tie Jumalan johdatukseen. Hän vastaa varmasti!"
a.1) "Pyydä nöyrästi, Jumala tietää kyllä mitä tarvitset. Älä luule olevasi Häntä viisaampi."
a.2) "Huuda Jumalan puoleen! Pyydä konkreettisia asioita! Pyydä enemmän, kuin kehtaatkaan!"
b) "Lue Raamattua! Aina kun luet Raamattua, Jumala johdattaa sinua"
c) "Ylistä aina ja kaikessa! Ilo Herrassa on väkevyytemme! Ylistäessä paha murtuu ja kaikki hoituu."
d) "Ole nöyrä. Ole hiljaa ja siveä. Älä pidä ääntä itsestäsi. Palkkasi on oleva suuri taivaassa."
e) "Astu rohkeasti uusi askel! Älä epäröi, sillä Herra johtaa askeleesi!"
f) "Odota ja Herra näyttää oikean tien. Se on niin selvä, ettei tarvitse edes miettiä."

tässä esimerkkejä. tuskin mikään täysin pielessä, mutta kuin eri seurakunnat, nämä korostavat eri asioita. Monta näistä olen yrittänyt, mutta tässä yhä olen. Syntisenä -  sitä mikään resepti ei minusta poista ennen taivasta.
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: marierika - 09.06.2007 - klo:23:47
muuten sujuu hyvin, mutta d tökkäsee. se on varmaan sitten siitä kiinni.

Naat, mut niin. Tässä se ongelma ehkä onkin; kaikkensa yrittää muttei tajua että vaan Jumala voi.
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Nettipappi Marko - 10.06.2007 - klo:18:23

Mielenkiintoisia asioita. Tässä muutama ihan erilainen mielipide keskustelua vilkastuttamaan:

- Jeesus teki ainakin 15 vuotta tavallista rakentajan työtä, kunnes hän aloitti vain 3 vuotta kestäneen julkisen toimintansa. Jos synnitön Jumalan Poika tarvitsi 30 vuotta tavallista elämää ennen varsinaista tehtäväänsä, paljonko syntinen ihminen tarvitsee...
- Mooses eli ensin 40 vuotta Egyptin prinssinä ja sitten 40 vuotta lammaspaimenena. Vasta sitten Jumala näki, että aika on kypsä, jotta hänestä voidaan tehdä profeetta ja kansan johtaja. Kuinka pian rippikoulun jälkeen siis pitäisi olla valmis julistaja?
- Abrahamille Jumala ilmestyi 7 kertaa. Jos nämä kerrat jaetaan tasaisin väliajoin hänen elämänsä vuosille, Jumala puhui hänelle 25 vuoden välein. Pitäisikö meidän saada päivittäin viestejä Jumalalta?

Odottaminen on usein tosi tärkeä juttu - Suuria profeettoja ei leivota parissa viikossa.
Tavallinen elämä on aina tosi tärkeä juttu - Suurimmatkin Jumalan palvelijat ovat ihmisiä.

Ja toisaalta Herralle elämisestä puhuttaessa kannattaa olla varovainen. On ilman muuta elettävä ja tehtävä kaikki asiat niin kuin ne tehtäisiin itse Jumalalle, mutta silti on hyvä muistaa:

     Kohota katseesi ylös taivaalle ja katso pilviä. Ne ovat korkealla sinun
     yläpuolellasi. Jos sinä teet syntiä, mitä se häntä liikuttaa? Jos teet
     vielä enemmän syntiä, mitä se hänelle merkitsee? Tai jos elät oikein,
     mitä hän siitä hyötyy? Mitä sinä pystyisit hänelle antamaan!
     (Job 35:5-7)

     Kuka voi tuntea Herran ajatukset, kuka pystyy neuvomaan häntä?
     Kuka on antanut hänelle jotakin, mikä hänen olisi maksettava takaisin?
     (Room. 11:34-35)

     Onko siitä jotakin etua Kaikkivaltiaalle, että sinä elät oikein?
     Onko hänelle hyötyä siitä, että sinä vaellat nuhteettomasti? (Job 22:3)


Kristinuskon ominaispiirre on, että Jumala antaa kaiken, mitä tarvitaan. Ja se annetaan ajallaan. Ei välttämättä tänään tai vielä huomennakaan...

Vaikka nämä kommentit tulivat vähän rintaäänellä, niin tarkoitus ei ollut tarjota vastauksia vaan härnätä teitä keskustelemaan. Jatkakaa olkaa hyvä.
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Hanna Mattsson - 12.06.2007 - klo:00:50
[ Syntisenä -  sitä mikään resepti ei minusta poista ennen taivasta.
[/quote] Pyrski, Sinä olet jo synnitön! Jeesuksen kerta kaikkinen teko pesi Sut täysin! Saat olla vapaa ja armahdettu kaikista epäonnistumisista. Isä katsoo Sua Jeesuksen läpi nähden Sut vitivalkoisena :D
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: MaryMagdalene - 13.06.2007 - klo:20:12
Synnittömyydestä. Oi oi, mitenkähän osaisin sanoa tämän oikein Kristuksen rakkaudella...

Uskova kristitty on vanhurskautettu ja Isä näkee hänet sellaisena. Meidän uusi identiteettimme ei ole syntinen vaan vanhurskas, vanhurskautettu syntinen. Ja sovitukseen kuuluu myös vapaus pahan, synnin orjuudesta.

Mutta synnittömiä meistä ei koskaan tule tässä ajassa. Jos sitä olisimme, olisimme jumalia.

Paavali lienee ollut maailmanhistorian pyhittyneimpiä kristittyjä. Ja hänkin kirjoitti:

"Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty. En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä. Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti. Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta. Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain, mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki. Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.
(Room. 7: 14-25)

Kristitty ihminen voi aidosti langeta (itse asiassa teemme sitä joka päivä), jopa kokonaan pois Kristuksesta. Miksi muutoin kirjoitettaisiin:

"Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei kaadu." (1 Kor. 10: 12)

"Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. Vastustakaa häntä, uskossa lujina!" (1 Piet. 5: 8 )

"Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme, katse suunnattuna Jeesukseen..." (Hepr. 12: 1-2a)

Joka kuvittelee, ettei voi eksyä, on jo mennyt harhaan.

Pelkäänpä kovasti, että itsensä synnittömänä pitäminen on ylöspäin lankeamista, mitä yleensä seuraa väistämättä alaspäin lankeaminen, jolloin julkisynnit tulevat muidenkin nähtäviksi. Minulla on ensi käden kokemusta (vuosia sitten) eräästä ryhmästä, jossa mielestäni kävi niin: ajateltiin, että olemme erityisiä (varmaan minäkin joukon mukana), vähitellen synti tuli suhteelliseksi ja näkyi sitten tekoina: valehteluna, seksuaalisyntinä... (onneksi jo tätä ennen älysin lähteä pois)

Tässä on lähellä se, mitä nimitetään iankaikkisen pelastusvarmuuden harhaopiksi: "kerran uskova, aina uskova - teinpä mitä tahansa, löydän itseni taivaasta". Mennään antinomismiin, joka on lain hylkäämistä. Silloin armokin tulee turhaksi.

Pelastukselle ei saa laittaa mitään ehtoja. Mutta itse asiassa parannuksen tekeminen jatkuu uudestisyntymisen jälkeen. Ellen elä tänään kääntymystäni todeksi, sillä mitä eilen olin ei ole merkitystä. Onneksi sen tekee Hän enkä minä.

Rakkaudella Kristuksessa
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Aani - 28.06.2007 - klo:09:06
Mielenkiintoista.

Usein sitä tulee mietittyä, että miksi häpeän joka päivä Häntä, jolta saan kaiken. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa, etten osaa viedä Hänen sanaansa eteenpäin, olen vain omissa oloissani ja tyytyväinen omaan elämääni.

Minä ainakin näin nuorella iälläni olen uskossa heikko. Tulee todella usein mietittyä, että vitsi tää on naurettavaa uskoo johkin heepoon joka sano olevansa kaikki ja sit kuoli ja nyt antaa mulle muka kaiken. Siksi on kai vaikea viedä Jumalan sanaa, kun minusta tuntuu, etten ole muka valmis siihen. hyviä tekosyitä löytyy paljon.

Miksi en osaa antaa elämääni Hänelle, Hänelle, joka haluaa minulle pelkää hyvää, vaikka olenkin tällainen syntinen?

Usein tahdonkin antaa kaikkeni, haluaisin haluaisin haluaisin, mutta saatana vie minua kauemmaksi Jumalasta. Häntä vastaan on taisteltava, eikä se taistelu ole helppoa.

Raamattu, rukous, seurakunta, usko. Noiden avulla sitä kasvaa Herran lähettilääksi.

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Matt. 28:19

Tuohon pyritään, vaikka se ei helppoa ole.
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: pyrski - 23.12.2007 - klo:12:40
  Onko viisaampaa odottaa, vai lähteä tänään?

Jos lähtee tänään, voi olla hätiköityä meininkiä ja kaikki mennä pipariksi..? Lähtee soitellen sotaan ja unohtaa moniakin tärkeitä asioita. "Ai niin, oishan tässä voinu rukoilla ennen lähtöö" Ja uppoo sinne veteen niinku Pietari heti sen parin askeleen jälkeen.
    Jos odottaa, että Jumala näyttää tien niin sit saattaakin huomata et on 89 v ja odottaa yhä. Jos Jumala olisikin halunnut kutsua jo aiemmin? mutta en kuunnellut. Onko odottamisessa mitään järkeä vai onko käytäntö ainut kasvattava asia?

Ei pidä kuitenkaan aliarvioida Jumalaa. Jos Hän kutsuu niin sitten kutsuu ja sen huomaa. Mutta välinpitämättömiä emme saa olla! Raamattu käskee meitä viemään sanomaa.

Ja ei Pietarikaan sinne järveen jäänyt loppuiäkseen: Jeesuksen käsi ojentui sinnekin.

Päätän lähteä tänään mutta odotan huomiseen :(
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Murdochh - 28.12.2007 - klo:23:57
Miksi en osaa antaa elämääni Hänelle, Hänelle, joka haluaa minulle pelkää hyvää, vaikka olenkin tällainen syntinen?

Usein tahdonkin antaa kaikkeni, haluaisin haluaisin haluaisin, mutta saatana vie minua kauemmaksi Jumalasta. Häntä vastaan on taisteltava, eikä se taistelu ole helppoa.

Raamattu, rukous, seurakunta, usko. Noiden avulla sitä kasvaa Herran lähettilääksi.


Sinä ET voi antaa elämääsi Hänelle. Sinulla ei ole Hänelle mitään annettavaa. Syntinen et enään olisi jos Jeesus todella sinut tuntisi. Viestistäsi huokuu todella vastenmielinen tekopyhyys.

Siinä olet oikeassa että Saatana pitää sinua kaukana Jumalasta, Mutta, kun jätät listastasi tuon seurakunnan pois, lakkaat luottamasta ihmisiin, niin on sinulla mahdollisuus todellisen elävän Jeesuksen luo päästä!
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: pyrski - 30.12.2007 - klo:01:16
Syntinen et enään olisi jos Jeesus todella sinut tuntisi.
suosittelen lukeen tämän saman keskustelun aiempia viestejä. tässä lyhyt lainaus Marylta:

Synnittömyydestä. Oi oi, mitenkähän osaisin sanoa tämän oikein Kristuksen rakkaudella...

Uskova kristitty on vanhurskautettu ja Isä näkee hänet sellaisena. Meidän uusi identiteettimme ei ole syntinen vaan vanhurskas, vanhurskautettu syntinen. Ja sovitukseen kuuluu myös vapaus pahan, synnin orjuudesta.

Mutta synnittömiä meistä ei koskaan tule tässä ajassa. Jos sitä olisimme, olisimme jumalia.

Mutta, kun jätät listastasi tuon seurakunnan pois, lakkaat luottamasta ihmisiin, niin on sinulla mahdollisuus todellisen elävän Jeesuksen luo päästä!
älkää laiminlyökö seurankuntanne yhteistä kokoontumista. En ymmärrä, mikä sinullu Mureke on seurakuntia vastaan? sekö, että aina menee tikut ristiin? mielestäni seurakunta on turvallinen paikka huomata, että ihan samanlaisia tallaajia tässä ollaan ja mielipiteet vaihtelee, mutta Kristus on se joka yhdistää meidät SYNTISET, jotka Häntä tarvitsemme.

Lainaus
Viestistäsi huokuu todella vastenmielinen tekopyhyys.

Omasta viestistäsi huokuu lapsellisuus. Jos jätettäisiin ne keittiöpsykologiat ja -teologiat syrjään..? Oli sulta aika ilkeesti sanottu. Itse koin viestin aidoksi vuodatukseksi.
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Moottorisaha - 30.12.2007 - klo:01:52
Onko varmaa, että voit todella yksin ilman yhteyttä sanoa olevasi ainoana joka on oikeassa?

Muutko ovat niin vääriä ja kieroja? Laki ei yksin pelasta.
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Jukka moisio - 30.12.2007 - klo:03:12
Onko varmaa, että voit todella yksin ilman yhteyttä sanoa olevasi ainoana joka on oikeassa?

Muutko ovat niin vääriä ja kieroja? Laki ei yksin pelasta.


Siinäpä se juurin onkin nääs kun itse, omat käsitykseni olisivat täysin vailla pohjaa. Siksi Jeesus sanookin "Joka kadottaa elämänsä.." Jotta Hänen elämänsä voisi tulla tilalle. Siinä samalla Hänen näkemyksensä. Ja ne näkemykset eivät tuomitse. Vaan tahtoisivat jokaisen ottavan niistä vaarin. Se saattaa tuntua kyllä tuomitsemiselta, mutta niinhän tuntui fariseuksistakin Jeesuksen aikana kun todisti että kaikkien teot ovat pahat. Siksi Häntä vihattiinkin.



-murdochh, joka ei tee tätä ilkeilläkseen
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Jukka moisio - 01.01.2008 - klo:16:13
Jumala sinutkin uskoonsa tahtoisi saattaa, mutta niin kauan kun kuvittelet, että uusi viini kaadettaisiin hokkuspokkus-tempulla vanhaan leiliin, etkä edes halua suostua näkemään tätä asiaa, et sinä voi Hänen yhteyteensä päästä.

Ja jos et ymmärtänyt, en pilkannut sinua viestissäni. Vaan kerroin miten asia on. Pilkkaisko Jeesuskin, kun kutsui Pietaria Saatanaksi? Vai tekikö Hän sen siksi, jotta Pietari näkisi minkä hengen oma on?

Jeesuksen henki ei Sanaa vastaan ole, kuten sinun viestissäsi ollaan.

Kerroit tulleesi seurakuntayhteydessä uskoon, mutta mihin uskoon? Uskoohan riivaajahengetkin että Jeesus on Jumalan poika, ja vapisevat.
Ettei sinun uskosi olisi vain tähän lihaan miellyttävään jakeeseen -Joh 3:16, perustuvaa miellyttävää evankeliumia, jota tarjoiltiin ensimmäisen kerran jo Korintissa vuonna 52?

Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Jukka moisio - 01.01.2008 - klo:17:45
""Missä Raamatun kohdassa sanotaan, että "seurakuntayhteyden kautta uskoon tullut ei ole tullut oikeaan uskoon"?
Tarkoitatko tällä leiliselitykselläsi, että jos tulen niin sanottuun uskoon seurakuntayhteyden kautta, en ole oikeassa uskossa, sillä olen edelleen se sama vanha ihminen, joka en suostu näkemään Jeesuksen kirkkautta, enkä pääse Hänen yhteyteensä?""

Mikä estää sinua näkemästä minun sanomaani? Se, että se ei ole minun sanomani vaan Jeesuksen, ja se ei ole ihmismielenmukainen, kuten Paavalikin aikanaan totesi evankeliumista.


Joh 3:16, on niin ihmismielenmukainen, että suuresti ihmettelen miksei näin päivänselvää asiaa huomata



   "" Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette,
     rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha, joka
     ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne,
     niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa. (Fil. 4:6-7)

Miten voi pysyä Kristuksessa jos ei ole itseään hänelle antanut? Ihmettelen kyllä, että miten tässä ollaan sanaa vastaan.
""

Sinulla ei ole Kristukselle mitään annettava. Elämän voit Häneltä saada kyllä, ja on tärkeää kilvoitella pysyäkseen tässä





""Mikä sitten on pelastus ja keitä se koskee? Mitä minun pitää tehdä, että uskoisin oikein ja pääsisin taivaaseen? Jos meitä kehoitetaan pysymään Kristuksessa, miten me voimme hänessä pysyä ilman, että olemme jo antaneet koko elämämme hänelle? En nyt oikein tajua.""

Pelastus koskee monia, mutta vain harvat siihen tarttuvat koska ovat niin ihmisoppien sokaisemia. Tämä on valitettavaa, mutta se sanotaan kyllä sinunkin Raamatussasi.

Pelastus ei ole ihmisteko. 'Jeesukselle elämän antaminen' on ihmisteko

Sinua kehoitetaan lukemaan ensisijaisesti Joh 14-17, monestikko löydät sieltä sanan 'armo'
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Moottorisaha - 01.01.2008 - klo:18:29
Kenen sanoma oli se inhoamasi Joh3:16? Valikoitko oppiisi sopivat asiat Jeesuksen puheista?

Ymmärrän mitä haluat sanoa noin yleisesti?
Mutta jos vetoaa nyt vaikka Jeesuksen sanoinin pitää myös se Joh3:16 huomioida koska senkin on Jeesus sanonut.

Tämän kysyn ja vaikenen koska keskustelu polkee paikallaan. On turhaa jatkaa.

Sitä vaan vielä ihmettelen kuinka voi olla varma, että kun yksin tutkii ja lukee, että säilyy puhtaana paremmin kuin muut koska siinä on se riski, että ajattelee olevansa ainoana uskossa. En usko, että maailmasta löytyy yhtään ihmistä nyt tai historiasta Jeesusta lukuunottamatta jossa ei olis jossain määrin lihakin vaikuttanut. Se on ikävä asia myöntää ja inhottavaa. Joka väittää muuta tekee itsepetosta.

Odotan vastausta ja vaikenen. Ugh olen puhunut.
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Minne - 01.01.2008 - klo:18:32

Sinulla ei ole Kristukselle mitään annettava. Elämän voit Häneltä saada kyllä, ja on tärkeää kilvoitella pysyäkseen tässä


Älkää antako ruumiinne jäseniä synnin käyttöön vääryyden aseiksi! Kun nyt kerran olette siirtyneet kuolemasta elämään, antakaa itsenne Jumalalle ja ruumiinne jäsenet hänelle vanhurskauden aseiksi! (Room.6:13)

Jumalan armahtavaan laupeuteen vedoten kehotan teitä, veljet: Antakaa koko elämänne pyhäksi ja eläväksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi. Näin te palvelette Jumalaa järjellisellä tavalla. (Room.12:1)

 
    Jos odottaa, että Jumala näyttää tien niin sit saattaakin huomata et on 89 v ja odottaa yhä. Jos Jumala olisikin halunnut kutsua jo aiemmin? mutta en kuunnellut. Onko odottamisessa mitään järkeä vai onko käytäntö ainut kasvattava asia?


Odota avoimena elämääsi eläen. Älä siis sulje korviasi tai käännä selkääsi Jumalalle. Ei odottaminen tarkoita, että ei kuuntele. Kuuntelematta voi kyllä olla odotti tai ei. Joskus voi käydä niinkin, että et huomenna huomaa, vaikka Jumala tänään sinua käytti.
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Mirjam - 01.01.2008 - klo:18:47
Entä jos ongelma on se, ettei Aani kuvannut uskoaan ja uskoontuloaan tyyliin "tuskaa, tuskaa, tuskaa" vaan positiivisemmin? Kaipa monilla usko ja uskoontulo on ollut ns. tuskaa, mutta samalla suuri helpotus. Minä satun kuulumaan niihin "tuskaa, tuskaa" -tyyppeihin, ja "Jumala on rakkaus, elämä on ihanaa" -tyypit ärsyttävät välillä kamalasti. Minun kohdallani toisen ihmisen ajattelumallin ärsyttävyys taitaa johtua vain eri puhumistyylistä ja tavasta katsoa maailmaa. Entä jos teidänkin väittelyssä sattuisi olemaan niin?

Ja muuten, minun mielestäni tuo Joh. 3:16 ei ole kovin "lihaa miellyttävä", jos ajattelee niitä, jotka eivät usko... Ja jos on uskossa, tekojen pitäisi seurata perässä - ja jos tekoja ei satu olemaan itsellä, mielestäni kannattaa miettiä, huijaako vain itseään: kuvittelee itsestään jotain ja tekee toista. (Mielestäni kaikki tosin ovat jonkin verran tekopyhiä - mehän kaikki olemme armahdettuja syntisiä, emme todellakaan täydellisiä, vaikka siihen tulisi pyrkiä. Välillä kaikki varmasti kuvittelevat olevansa jotain  ;))

Lainaus

Sinä ET voi antaa elämääsi Hänelle. Sinulla ei ole Hänelle mitään annettavaa.
Eihän Jumalaa hyödytä mitään meidän tekomme tai tekemättömyytemme - suurin osa teoistamme kohdistuu muihin ihmisiin:
     Kohota katseesi ylös taivaalle ja katso pilviä. Ne ovat korkealla sinun yläpuolellasi.
     Jos sinä teet syntiä, mitä se häntä liikuttaa? Jos teet vielä enemmän syntiä, mitä se hänelle merkitsee? 
     Tai jos elät oikein, mitä hän siitä hyötyy? Mitä sinä pystyisit hänelle antamaan!
     Ihmistä, itsesi kaltaista, sinun syntisi satuttavat, ihmisten hyväksi koituu se, että elät oikein
. Job 35:5-8
Mutta toisaalta:
     Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
     Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä
     minulle.'

     Matt. 25:40,45
Eli voisiko tuo edellinen olla se "annettava"? (Ja en tarkoita tässä ajatusmallia "tienaan tässä taivaspaikkaani")
Edit: Minne ehtikin jo ensin

Olipa helppoa sanoa tuo (yllätys, yllätys). Jos vain itse eläisin niin...

Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Jukka moisio - 01.01.2008 - klo:18:51
Kenen sanoma oli se inhoamasi Joh3:16? Valikoitko oppiisi sopivat asiat Jeesuksen puheista?

Ymmärrän mitä haluat sanoa noin yleisesti?
Mutta jos vetoaa nyt vaikka Jeesuksen sanoinin pitää myös se Joh3:16 huomioida koska senkin on Jeesus sanonut.

Tämän kysyn ja vaikenen koska keskustelu polkee paikallaan. On turhaa jatkaa.

Sitä vaan vielä ihmettelen kuinka voi olla varma, että kun yksin tutkii ja lukee, että säilyy puhtaana paremmin kuin muut koska siinä on se riski, että ajattelee olevansa ainoana uskossa. En usko, että maailmasta löytyy yhtään ihmistä nyt tai historiasta Jeesusta lukuunottamatta jossa ei olis jossain määrin lihakin vaikuttanut. Se on ikävä asia myöntää ja inhottavaa. Joka väittää muuta tekee itsepetosta.

Odotan vastausta ja vaikenen. Ugh olen puhunut.

En minä tuota jaetta inhoa. Inhoan tapaa miten sitä käytetään.

Uskotko tämän;" Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."



Ja tuosta kun puhuit, ettei historiasta löydy ketään jossa ei liha ole vaikuttanut. Ei niin, olisiko Jeesus tullut maan päälle jos ihminen olisi jo täydellinen?



Minne

Kuinka sellainen ihminen, joka ei Jeesuksen oma ole, voisi antaa tälle jotain? Tuokin kohta "Kun nyt kerran olette siirtyneet kuolemasta elämään" jo sen todistaa, että siinä tarkoitetaan jo Jeesuksen omakseen voittamaa ihmistä



Mikä on teidän mielestänne ilosanoma? Eikö se, että Jeesus tuli vapauttamaan meidät synnin orjuudesta. Miksi täällä sitten on ihmisiä jotka hokevat olevansa syntisiä?
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Jukka moisio - 01.01.2008 - klo:19:17
Ei siellä viimeisellä tuomiolla enään mitään oikeuden käyntejä käydä, vaan se on nimenomaan tuomio. Mistä kohden raamattua olet saanut sellaisen käsityksen?



""Jos Jeesus antaisi minulle nyt syntini anteeksi, niin se, että sanon syntien annon jälkeen "Pertti on tyhmä", ei olisi enää syntiä vai? Eli Jeesuksen tulemisen jälkeen kukaan ei ole tehnyt yhtäkään syntiä vai?""

Sinun henkesi ei voi olla Pyhä Henki, jos se pistää sinut haukkumaan ihmisiä. Etkö tiedä, että tahallinen synnin tekeminen totuuden tunnon jälkeen, on Pyhän Hengen pilkkaa?


""Mutta kestään ei tuu maan päällä täydellistä."" Ei niin, jos koitat omin voimin pinnistellä.

Mikä selvässä Raamatun sanassa on niin vaikea käsittää? Kun sanotaan, että Jumalan siemen pitää huolen, ettei kukaan saata syntiä tehdä. Toki itsekkin pitää valvoa, mutta Jeesus kyllä pitää kiinni ettei ihminen lankea jos vain ihminen sallii sen.



Sinun käsityksesi Raamatusta ja sen sanomasta on lähtöisin ihmisestä, ja se on juuri tuota korvasyyhyyn sopivaa lihaa miellyttävää. Ja sellaisena se pysyy niin kauan, kun et edes halua päästä lihan tahdostasii eroon.
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Jukka moisio - 01.01.2008 - klo:19:54

""Etkö sinä ole sen täydellisen uskoontulosi jälkeen tehnyt enää syntiä? Epäilenpä.""
Tahallani? en ole. Se olisi nimenomaan sitä Pyhän Hengen pilkkaa, kuten Raamattukin sanoo. Taaskaan se ei ole omaa ansioitani, vaan yksin Herrani.



""Jumalan voimalla tulen maan päällä täydelliseksi? Juu, kyllä vain, mutta minun, syntisen, pitäisi osata ottaa ne käskyt ja kehoitukset omaan elämääni ja elää niiden mukaan tullakseni täydelliseksi. Ja uskoon tuloni jälkeen (vaikka se onkin mielesäsi vääränlainen uskoontulo, mutta Raamatun mukaan ihan oikea) olen silti tehnyt syntiä, mutta pelastun silti: Yksin uskosta, yksin armosta. Armokin meinaan on aika kova juttu tässä jutussa.""

Tässä tulee esille kaikki se, miten eksyttävä kristinusko toimii. Pelkkää armoa vaan. Lue Joh 14-17 ja kerro montako sanaa 'armo' sieltä löydät, kun Jeesus kertoo miten tulla, ja millaista on olla Hänen opetuslapsensa?

Et sinä itse niitä käskyjä ja kehoituksia otakkaan omaan elämääsi, vaan Jeesus itse kirjoittaa lain sinun sydämeen.


Jos sinä Jeesuksen oma olisit, miksi sinä olet silti 'syntinen' vaikka Jeesus riisuu omiltaan juuri tuon syntisen luonnon pois?


 ""Ja uskoon tuloni jälkeen (vaikka se onkin mielesäsi vääränlainen uskoontulo, mutta Raamatun mukaan ihan oikea) olen silti tehnyt syntiä, mutta pelastun silti: Yksin uskosta, yksin armosta""

Jumala määrittelee kuka pelastuu, et sinä, et edes omaa osuuttasi. Tuota Saatanallista Yksin uskosta, yksin armosta et löydä mistään Raamatusta. Se on nimenomaan lutherin uskomuksia. Ihmisoppia. On suorastaan Jumalanpilkkaa ruveta itse määrittelemään Hänen pelastustarjoamistaan.


Ja kun kysyit minun uskoontulostani? Voisin kirjoittaa siitä vaikka kuinka pitkän stoorin, ehkäpä kirjoitankin, jos Jumala suo. Mutta pääkohtana voisin sanoa sen, että aloin uskomaan Jumalan olemassaoloon jo riparilla vuosia sitten. Mutta tämä oli nimenomaan sitä valheellista ihmisestä itsestään peräisin olevaa uskomista, joka ei ketään pelasta. Suhteeni muuttui Jumalaan täysin kun Hän alkoi etsiä minua muutamia kuukausia sitten. Hän minut yksin veti ahtaan portin läpi 23. joulukuuta. Siitä hetkestä lähtien olen tiennyt konkreettisesti miltä tuntuu kun Isä kurittaa, ja rakastaa, eikä se enää ole vain mitään kirjaimen sanelemaa uskoa.


Miksi te ette voi ymmärtää, että minä näitä tekstejä tuon jotta voisitte ehkä itse kokea saman?
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Green8972 - 01.01.2008 - klo:20:10
"Eikö se, että Jeesus tuli vapauttamaan meidät synnin orjuudesta. Miksi täällä sitten on ihmisiä jotka hokevat olevansa syntisiä?"

Ihminen on syntinen kuolemaansa asti. Vasta vikalla tuomiolla Isä näkee ne puhtaina, jotka on maan päällä luottanut Jeesukseen ja likaisina ne jotka on sen armon hylänneet.

Jos Jeesus antaisi minulle nyt syntini anteeksi, niin se, että sanon syntien annon jälkeen "Pertti on tyhmä", ei olisi enää syntiä vai? Eli "Jeesuksen tulemisen jälkeen kukaan ei ole tehnyt yhtäkään syntiä vai?

Ilosanoma on nimen omaan tuo mitä itse sanoit: Jeesus tuli vapauttamaan meidät synnin orjuudesta. Mutta kestään ei tuu maan päällä täydellistä.

Mustalla painetusta ei varmaan kannat kiistellä, tosin eri asia on se, että ihminen on kokonaisesti kuollut, en tarkoita ruumiillista kuolemaa, vaan sitä kuolemaa jossa syntinen luonto riisutaan pois.Puhuuhan Paavalikin sydämmen ympärileikkauksesta, jossa syntinen luonto riisutaan pois, eli syntinen luonto ei jää kalvamaan.

Sitä paitsi ei kukaan voi palvella kahta herraa, ei kukaan voi olla samanaikaisesti orja, että vapautettu.

Sitten se Ympärileikkaus josta Paavalikin puhuu:

"Kol. 2:11
   
Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, KRISTUKSEN YMPÄRILEIKKAUS , JOSSA SYNTINEN LUONTO RIISUTAAN POIS. [Room. 6:6; Ef. 4:22; Fil. 3:3]"

Aani miten ihmeessä pystyt selittämään sitten tuon sydämmen ympärileikkauksen tai tämän:

1.Joh.5-6,9.
5."Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit."
6.Syntiä ei tee kukaan, joka HÄNESSÄ PYSYY.Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä NÄHNYT eikä TUNNE häntä.
9.Yksikään Jumalasta syntynyt EI TEE SYNTIÄ, sillä JUMALAN SIEMEN pysyy hänessä.Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

Kirjoitin isolla JOTTA VARMASTI LUET NE KOHDAT.

Selittäisitkö minulle?




Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Minne - 01.01.2008 - klo:21:27

Kuinka sellainen ihminen, joka ei Jeesuksen oma ole, voisi antaa tälle jotain? Tuokin kohta "Kun nyt kerran olette siirtyneet kuolemasta elämään" jo sen todistaa, että siinä tarkoitetaan jo Jeesuksen omakseen voittamaa ihmistä


En mielestäni sanonutkaan, että sellainen ihminen, joka ei ole Jeesuksen oma, voisi antaa Jeesukselle jotain.  :)
hmm,, mutta en myöskään sano, ettei voisi, sillä en tiedä.


Jumala määrittelee kuka pelastuu, et sinä, et edes omaa osuuttasi. Tuota Saatanallista Yksin uskosta, yksin armosta et löydä mistään Raamatusta. Se on nimenomaan lutherin uskomuksia. Ihmisoppia. On suorastaan Jumalanpilkkaa ruveta itse määrittelemään Hänen pelastustarjoamistaan.


Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. (Ef. 2:8 )

Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Jukka moisio - 01.01.2008 - klo:22:25
Oletko sinä lukenut yhtään kirjoituksiani?
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Dude - 01.01.2008 - klo:23:17
millä hoidat Jukka Moisio uskoasi? miksi et ole luopunut tietokoneesta Jeesuksen takia?
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Jukka moisio - 01.01.2008 - klo:23:39
'Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet" Minä tiedän, että Jeesus pitää minusta kiinni, sillä Hänen tahtonsa on ettei Hän kadota lampaistaan yhtäkään.



Miksi minun pitäisi luopua tietokoneestani? Jos Jeesus minun niin olisi käskenyt tehdä, ei ole epäilystäkään ettenkö olisi tehnyt

Miksi et ole lukenut viestejäni? Olen selvästi kertonut kaiken suoraan, miksi ette usko Jeesuksen sanomaa?

Toisaalta ymmärrän kyllä. Ei ihminen voikkaan uskoa, ennen kun se annetaan taivaalta, vasta silloin ollaan todellisessa Kristuksen tuntemisessa. Tähän samaan puuhun teidätkin halutaan oksastaa.


Minä jos kuka olen paininut näiden asioiden kanssa, joten ymmärrän todella hyvin senkin miksi ei haluta uskoa. Ei haluta ajatella, että se oma hyvä porukka, ja tuttu ja turvallinen usko olisikin valhetta, mutta kun Jeesus nimenomaan pyytää kadottamaan elämänsä. Tässä katoaa kaikki ennestään itsestäänselvänä pidetyt asiat kuten koti, uskonto, ja isänmaa. Jeesus pyytää ihmistä puhdistamaan talonsa hapantaikanasta kokonaan.


Ja mitä Nettipappi tarkoitti sillä kun puhuit jostain 'omista unelmistani?' Kuvitteletko todella, että kenenkään unelma olisi tulla pilkatuksi ja hyljeksityksi? Minusta on pikemminkin surullista, että Jeesuksen sanoma ei saa sijaa ihmisissä.

"Viholliset ovat oman talon väkeä" Tästäkin sain esimakua eilen kun oma äitini suuttui minulle kun kerroin hälle Jeesuksesta. Siitä todellisesta, eikä tästä miellyttävästä versiosta.

Kuulin myöskin kuinka äitini miesystävä huuteli kuinka kaltaiseni ihmiset, jotka 'vääntelevät Raamattua' palavat itse helvetissä. Tuolla hetkellä tunsin varsinkin kun kirkkauden Henki lepäsi ylläni
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Dude - 01.01.2008 - klo:23:53
hmm

puhuit tuolla aiemmin että et ole "uskoontulosi" jälkeen tehnyt tahalleen syntiä? mutta niitä syntejä joita tee tahalteen niin niitäkin kutsutaan nimellä synti...mitä mieltä olet synnintunnustuksista/synninpäästöstä? mihin "oikea" uskovainen sitä tarvitsisi tai mihin ehtoollista tarvitaan?
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Murdochh - 02.01.2008 - klo:00:24
Otit esille tärkeitä asioita.

Synninpäästö on juuri niin kuin Jeesus sanoo, mutta kuka voi rehellisesti väittää tunnustavansa ne kaikkein likaisimmat, ja salaisimmatkin synnit?

Kirjoitin jo tuolla Suomi24 foorumilla omasta 'syntielämästäni' kun joku siitä niin tarkkaan halusi tietää. Tuli ruodittua oikein pohjamutia myöten.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000031642500 (http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000031642500)

Lue tuosta ainakin nimimerkki 'murdochh':n viestit.

Ehtoollisesta en tiedä tarkkaan, toisaalta kuka sen määrittää mikä on viime kädessä autenttinen ehtoollisviini ja leipä? Tämä on nyt ihan kysymys, kun en itsekkään tiedä?

-Jukka Moisio
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Jukka moisio - 02.01.2008 - klo:02:51
Ja en tajua vieläkään noita lihoja.

Lihalla tarkoitetaan Raamatussa ainakin kahta eri asiaa:
1.meidän ruumistamme
2.meidän syntistä olemustamme
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Jukka moisio - 02.01.2008 - klo:12:51
^ Mistä ihmeestä olet tuollaista päätellyt, jos fil 3:2 sen jo sanoo.

Voi kumpa pysyisitkin, etkä nielisi kaikkea mitä kuulet. Täälä kyllä puhutaan terveestä Sanan julistuksesta seurakuntayhteydessä niin miksi näinkin perusasia on hukassa?

Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Nettipappi Marko - 02.01.2008 - klo:13:11

Valvojan kommentti: Jukka Moisio, hidasta hieman tahtia. Tämä on keskustelufoorumi, joten pidetään keskustelua yllä. Odota, että muut ehtivät välillä kirjoittaa, ennen kuin lataat taas uutta settiä. Asiasi kun itsessään on kyllä jo kuultu.
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Jukka moisio - 02.01.2008 - klo:13:33
Kysymys oli Aanille. Millä perusteella hänellä on tuomiovalta, vaikka ainoalla Pojalla se on? Millä perusteella hän on pelastanut itsensä? Miksi ette jo käänny Jeesuksen puoleen?
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Suvi - 02.01.2008 - klo:15:45
Miten Jukka Moisio selität sen, että Hengen vuodattamisen jälkeen, Paavali kirjoitti monessa kohtaa kirjeissään kuinka hän on paha, syntinen eikä hänessä ole hyvää ja että hän eitee sitä hyvää minkä haluaa, vaan sen pahan mitä ei halua?
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Jukka moisio - 02.01.2008 - klo:15:55
Tuolla jakeella veli Paavali nimenomaan teroitti kuinka liha palvelee syntiä ja henki Jumalaa. Mitä hän sanoikaan jakeen lopussa?
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Dude - 02.01.2008 - klo:17:56
mihin "uskoontulon" jälkeen tarvii Jeesusta jos ei ole enää syntinen?


mä ainakin tartteen Jeesusta joka päivä...vaikka tahtoisin seurata Jeesusta niin joka päivä tulee poikettua polulta..vaikka joka päivä tahtoo antaa kaikkensa ..niin silti tulee eksyttyä...se johtuu meidän syntisyydestä...oltiin me sitten kuinka "hyviä" uskovia niin ei meistä kukaan pysty seuraamaan Jeesusta täydellisesti..mutta tulisi kuitenkin pyrkiä..sitä en kiellä...meistä jokainen tarvii armoa...ei me päästä paremmin taivaaseen ollaanko me tsempattu sillä että ollaan seurattu hyvin Jeesusta...koska se hyvin ei riitä..pitää seurata täydellisesti ja ei siihen pysty ihminen ..yksi 100%ihminen ja 100% Jumala eli Jeesus Kristus tuli tänne maanpäälle n. 2000 vuotta sitten täyttämään lain

Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Jukka moisio - 02.01.2008 - klo:18:04
Jeesus on ylimmäinen paimen, laumansa kaitsija joka pitää huolen etteivät sudet hyökkää kimppuun.
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Green8972 - 03.01.2008 - klo:17:17
mihin "uskoontulon" jälkeen tarvii Jeesusta jos ei ole enää syntinen?


mä ainakin tartteen Jeesusta joka päivä...vaikka tahtoisin seurata Jeesusta niin joka päivä tulee poikettua polulta..vaikka joka päivä tahtoo antaa kaikkensa ..niin silti tulee eksyttyä...se johtuu meidän syntisyydestä...oltiin me sitten kuinka "hyviä" uskovia niin ei meistä kukaan pysty seuraamaan Jeesusta täydellisesti..mutta tulisi kuitenkin pyrkiä..sitä en kiellä...meistä jokainen tarvii armoa...ei me päästä paremmin taivaaseen ollaanko me tsempattu sillä että ollaan seurattu hyvin Jeesusta...koska se hyvin ei riitä..pitää seurata täydellisesti ja ei siihen pysty ihminen ..yksi 100%ihminen ja 100% Jumala eli Jeesus Kristus tuli tänne maanpäälle n. 2000 vuotta sitten täyttämään lain



Tiesitkö sen, että ihmisen luonnon on kuoltava?Et sinäkään rakenna mitään lahon talon päälle, vaikka saisit kuinka hienon talon niin se kumminkin sortuu jos se on sisältänsä laho. Laho talo täytyy kaataa täysin ja vasta sitten sen kaatamisen jälkeen rakentaa uusi talo, joka ei sorru.Ymmärsitkö mitä tarkoitin?
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Nettipappi Marko - 03.01.2008 - klo:19:06

Vertauksesi lahosta rakennuksesta on viisas itsessään, mutta sitä ei vain voi soveltaa uskoon sellaisenaan. Ihmisten rakennukset ovat erilaisia, mutta tuomiopäivänä ei kysytä sitä, onko rakennus riittävän hieno vaan sitä, mille perustalle se on rakennettu:

     Jumalalta saamani armon mukaan olen taitavan rakentajan tavoin laskenut perustuksen,
     jolle joku toinen rakentaa. Mutta kukin katsokoon, miten rakentaa. Perustus on jo laskettu,
     ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea. Rakennetaanpa tälle
     perustukselle kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, aikanaan tulee
     ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä,
     ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan.
     Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi.
     (1. Kor. 3:10-15)
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Murdochh - 03.01.2008 - klo:19:33
Niin, mutta kyllähän perustaakin laskiessa katsotaan millaiselle maaperälle. Tästä taisikin olla jokin vertauskin raamatussa kun mies rupesi rakentamaan tornia, laski hän ensin kustannukset. Eihän sitä perustaakaan nyt ihan mihin vain voi laskea.

Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Green8972 - 03.01.2008 - klo:19:47
Tarkoitin tuolla vähän samaa mitä tässä:

"Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin.Silloinhan nahka halkeaa, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla.Ei, uusi viini lasketaan uusiin leileihin.Silloin molemmat säilyvät"

Ja sitä, että ensin täytyy olla sisin puhdistettu, vasta sitten voi olla ulkoisestikkin puhdistettu.Ei se auta jos on ulkoisesti puhdas jos ei ole sisältänsä puhdas.Tuskin sinä tahdot asua talossa joka ulkoa upea kuin mikä, mutta talon sisältö on kaikkea muutakuin upea.

"Miksi te sanotte minulle Herra, Herra, Herran, mutta ette tee mitä minä sanon"

Jukka miten onnistuit tuossa?
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Murdochh - 03.01.2008 - klo:19:58
Kyllä se on vain Herran suurta armoa, että saa jonkun luokseen hakea. Ei siinä omalla onnistumisella voi kerskata. Toki sinun pitää itse kolkuttaa ja etsiä, mutta se on viime kädessä Jumala joka sinut luoksensa ottaa
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: Nettipappi Marko - 04.01.2008 - klo:11:29

Niin, mutta kyllähän perustaakin laskiessa katsotaan millaiselle maaperälle. Tästä taisikin olla jokin vertauskin raamatussa kun mies rupesi rakentamaan tornia, laski hän ensin kustannukset. Eihän sitä perustaakaan nyt ihan mihin vain voi laskea.

Kannattaa olla varovainen siinä, miten yhdistelee eri vertauksia. Samat termit kun eivät jokaisessa vertauksessa tarkoita samaa.

a) Jeesuksen vertaus kahdesta rakantajasta kertoo, kuinka kallio on oikea rakennuspaikka. Perustus kuuluu siinä vertauksessa ihmisen rakentamaan osaan. Maaperä on se juttu.

b) Edellä lainaamassani Paavalin vertauksessa perustus on vastaavassa asemassa kuin kallio Jeesuksen vertauksessa. Perustus on tässä vertauksessa se juttu.

c) Sinun mainitsemasi Luukkaan evankeliumiin sisältyvä Jeesuksen vertaus taas ei puhu samantapaisesta tilanteesta kuin nuo edelliset. Siinä pointti on, että ihmisen pitää osata arvioida elämänsä suuntaa ja ymmärtää, miten Jeesuksen rinnalla muut asiat eivät merkitse mitään. Kustannusten laskeminen on tämän vertauksen juttu.

"Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin.Silloinhan nahka halkeaa, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla.Ei, uusi viini lasketaan uusiin leileihin.Silloin molemmat säilyvät"

Ja sitä, että ensin täytyy olla sisin puhdistettu, vasta sitten voi olla ulkoisestikkin puhdistettu.

On todellakin oikein, että ilman sisäistä puhtautta ei voi sanoa olevansa puhdas. Mutta Jeesuksen vertaus viinistä ja leileistä ei puhu tästä asiasta. Jeesus esittää sen vertauksen opetuksena ihmisille, jotka ihmettelevät, miksi opetuslapset eivät paastoa. Pointti on siinä, että hän on tullut tuomaan jotain uutta. Kohta ei viittaa ollenkaan ihmisen omaan puhtauteen, synnittömyyteen tai uhrautumiseen.
Otsikko: Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
Kirjoitti: pyrski - 06.01.2008 - klo:17:57
** ILMOITUS ** ** ILMOITUS ** ** ILMOITUS ** ** ILMOITUS ** ** ILMOITUS ** ** ILMOITUS ** ** ILMOITUS ** ** ILMOITUS **

Keskustelu on ryöstäytynyt täysin käsistä eikä kaksi viimeistä sivua puhu oikeastaan ollenkaan aiheesta.

Alkuperäinen tarkoitus oli keskustella siitä, kuinka vaikeaa on tehdä Jumalan mielenmukaisia tekoja ja toteuttaa lähetyskäskyä jokapäiväisessä elämässä. Tarkoitus oli pohtia yhdessä asiaa ja kannustaa toisia lähtemään liikkeelle, mutta myös kohdistamaan katseet Kristukseen.

Olen pettynyt teihin, sori vaan.

Keskustelu pysyy lukittuna kunnes kaikki asiaan kuulumattomat viestit on poistettu tai tuhottu (itseäni ei haittaisi lainkaan.)

pyydän ylläpitäjiltä kunnioitusta lukitsemista kohtaan. Keskustelun saa taas avata, kun sopimattomat viestit on poistettu.

** ILMOITUS ** ** ILMOITUS ** ** ILMOITUS ** ** ILMOITUS ** ** ILMOITUS ** ** ILMOITUS ** ** ILMOITUS ** ** ILMOITUS **