Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - somebodyy

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Pohdintapalsta / Vs: Ehtoollisviiniä alaikäisille
« : 04.01.2012 - klo:14:57 »
Tämä uutinen sai minut lähinnä nauramaan. :D En ymmärrä, että mikä ongelma tuossakin on. Niin pieni määrä viiniä ei tee kellekkään mitään pahaa. Sitäpaitsi, saahan sen viinin myös alkoholittomana jos välttämättä haluaa. Vähän tuntuu, että nykyään jokaisesta kirkon asiasta yritetään vain nostaa mahdollisimman suuri kohu.

2
Pohdintapalsta / Vs: Keskustelua ateismista
« : 05.10.2011 - klo:22:28 »
En ole valinnut mitään, en ole hyljännyt mitään. Turha yrittää kaataa päälleni mitään pahantahtoisia motiiveja. Uskon, jos tulen vakuuttuneeksi asian todenmukaisudesta. Jumalan ja uskonnon suhteen en ole tullut vakuuttuneeksi.  On todella ärsyttävää tuollainen syyttely!
Kuitenkin pidät ihan oikeudenmukaisena, että häntä kidutetaan ikuisesti.  En tajua kyllä tätä kristillistä moraalia!
No äläs nyt hikeenny! Ei ollut tarkoituksena "syytellä". Kristinusko sanoo vain harvinaisen selvästi mitä jumalattomille tapahtuu.

Minä pidän oikeudenmukaisena sitä, että ihminen joka elää niinkuin Jumala Sanassaan sanoo, uskoo elävään Jumalaan ja katuu syntejään, pelastuu ja pääsee taivaaseen.

3
Pohdintapalsta / Vs: Keskustelua ateismista
« : 05.10.2011 - klo:21:34 »
Täytyy myös pohtia mitä tuo "pelastaminen" tarkoittaa. Voi toki olla kiitollinen siitä, että Jumala ei kiduta juuri minua ja kanssani samoin uskovia. Minulle sitä kiitollisuutta kyllä varjostaisi niiden toisten kohtalo...
Jaa. Minua ei taas yhtään. Jokaisella on vapaus valita. Yksi hienoimmista asioista mitä Jumala on meille antanut. Jos hylkää Jumalan, hän hylkää sinut. Sanotaan, että paha saa palkkansa. Minun mielestäni ateismi on paha asia. Se on mun henk. koht. mielipide. En kumminkaan ajattele, että ateisti olisi välttämättä paha ihminen.
Kerronpa jotain: Jumalaa ei ole olemassa.
En usko.  :) 

4
Pohdintapalsta / Vs: Keskustelua ateismista
« : 05.10.2011 - klo:17:55 »
Kristinuskon mukaan tämä rehellisyys kostetan minulle ikuisella kidutuksella. Sekö on sitä oikeudenmukaisuutta ja hyvyyttä?
Jumala on rakastava omiaan kohtaan. Hän on luvannut pitää laumastaan huolta. Kristityille hän antaa ikuisen autuuden. Hän on antanut meille elämän, vapaan tahdon, aivan kaiken. Hän on myös antanut kaikille ihmisille "pelisäännöt". Uskallan väittää, että näitä sääntöjä noudattamalla vietät hyvän elämän täällä maan päällä, ja vielä paljon paremman tuonpuoleisessa. Näin kristityn näkökulmasta, en löydä kristinuskosta oikeastaan mitään epäoikeudenmukaista. Jumala ei ole epäoideudenmukainen. Eikä paha.
 Mielestäni on hieman surullista, että jotkut ajattelevat Jumalan pahana, epäoikeudenmukaisena, jopa pelottavana. Toisaalta, se vain todistaa, että he eivät tunne Jumalaa ollenkaan.

5
Pohdintapalsta / Vs: Keskustelua ateismista
« : 24.09.2011 - klo:00:17 »
Minulle usko on kuitenkin "tietoa". Ei perinteisessä mielessä, koska en voi todistaa sitä tiedeyhteisöjen hyväksymällä tavalla. Mutta minulle usko on kokemus, varmuus ja luottamus, joka on on sitä, että tiedän Jumalan olevan olemassa.
Olisin kyllä voinut ilmaista itseäni hieman paremmin. Onhan jokaisella uskovalla varmasti omat "todisteet" Jumalasta, myös minulla, ja ne ovat yksi syy miksi uskon. Ja olen myös varma, että Jumala on olemassa, vaikka sitä ei pystytä tieteellisesti todistamaan. Anteeksi, jos tekstistäni sai käsityksen, että usko olisi vain mielikuvituksen tuotetta.
En osaa ehkä selittää tätä asiaa tarpeeksi hyvin, mutta tarkoitin sitä, että jos asiasta ei ole ihan täysin varmoja todisteita niin silloin oletetaan tai uskotaan, että se asia on niin. Sama juttu myös kun mietitään, että onko Jumala olemassa. Minä tiedän ja sinä tiedät, että Jumala on olemassa, mutta kumminkaan emme pysty sitä hepulle kunnolla todistamaan.

Kyllä vähempikin rittäisi. Mutta nyt ei ole mitään.
Niin. Edelleenkin jos lähtökohtana on, että Jumalaa ei voi olla olemassa niin todisteiden löytäminen olisikin ihme.

6
Pohdintapalsta / Vs: Keskustelua ateismista
« : 23.09.2011 - klo:17:07 »
Minä haistan kyllä palaneen käryä, kun joku tulee kertomaan juttua, jonka uskominen vaikuttaisi tulevaan päätöksentekooni voimakkaassti, mutta ei pysty todistaaan kertomustaan, vaan alkaa uhkailla, kun epäilen.
Huoh. Sinä siis uskoisit Jumalaan jos sen olemassaolo olisi jotenkin tieteelisesti todistettu. Sitä ei voisi enää sanoa uskoksi. Koko uskon perusidea kaatuisi siihen. Miten voit uskoa johonkin minkä tiedät olevan olemassa? Tarkoitan siis, että enhän minäkään "usko" että Barack Obama on Yhdysvaltojen perisidentti, vaan tiedän sen.
En ymmärrä ateisteja kun he sanovat, että uskoisivat Jumalaan jos olisi 100% varmat todisteet sen olemassaolosta. Eihän sitä enää voi sanoa uskoksi. Ja kyllähän sinäkin tällä hetkellä uskot, että Jumalaa ei ole.

7
Pohdintapalsta / Vs: Keskustelua ateismista
« : 22.09.2011 - klo:22:19 »
Minun oikeustajuuni ei kyllä mitenkään sovi, että se, että ei usko jonkun juttuja ilman todisteita olisi rankaistava teko. Jos uskoisin ilman todisteita, se olisi minusta epärehellisyyttä.
Mihin uskoa sitten tarvisi jos olisi jotenkin tieteellisesti todistettu, että Jumala on olemassa?
Ei mihinkään.
”Ilman uskoa ei kuitenkaan kukaan ole Jumalan mielen mukainen. Sen, joka astuu Jumalan eteen, täytyy uskoa, että Jumala on olemassa ja että hän kerran palkitsee ne, jotka etsivät häntä” (Hepr. 11:6)

  ”Jeesus sanoi hänelle: ’Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe’” (Joh. 20:29)

8
Pohdintapalsta / Vs: Keskustelua ateismista
« : 21.09.2011 - klo:18:55 »
Ikuisesti kiduttava ei mielestäni voi olla rakastava. Muita kuin omiaan kohtaan...
Jumala onkin rakastava omiaan kohtaan. Hän pitää huolta laumastaan. Hän on paimen.
Jos hylkäät Jumalan, Hän hylkää sinut. Näin on kirjoitettu.
Onko tällaisesta "mokasta" mielestäsi oikeudenmukaista rankaista ikuisella kidutuksella?
Minun mielestäni on oikeudenmukaista, että paha saa palkkansa. Ja kyllä, ajattelen että ateismi on paha asia. Itse olen kristitty ja kuulun Jumalan laumaan ja ajattelen olevani hyvä ihminen. Vaikka olenkin tehnyt paljon vääriä asioita ja syntiä, kumminkin ajattelen niin.
Sillä syyllä miksi et usko ei vain kerta kaikkiaan ole mitään merkitystä tässä asiassa. Vain sillä, että uskotko vai et on merkitystä.

9
Pohdintapalsta / Vs: Oliko Norjan joukkomurha Jumalan kosto?
« : 20.09.2011 - klo:22:53 »
Epäilenkin, että tuota jaottelua ei tehdäkään tekojen, tai pahuuden määrän mukaan, vaan se, että ei usko joidenkin ihmisten tarinoita ilman mitään todisteita, kostetaan kiduttamalla.  Tällainen tietysti olisi täysin epäoikeudenmukaista ja julmaa. Siksi kovsti ihmettelen kristittyjen puheita muka rakastavasta ja oikeudenmukaisesta Jumalasta.
Jos voisisit edes harjoittelun vuoksi ajatella Jumalan sanan sen oikeassa merkityksessä, eikä ihmisten kertomina (kirjoittamina?) tarinoina niin tämä juttu saattaisi aueta sinullekkin paremmin. Ei kristinuskossa ole kysymys kostamisesta vaikka sellasen kuvan saan kirjoituksistasi. Ehkäpä minä kristittynä tiedän paremmin mistä omassa uskossani on kysymys ja tunnen sen paremmin kuin joku ateisti.
Väite, että Jumala ei ole rakastava on naurettava. Huomaa hyvin, että et tunne Raamattua ollenkaan kun väität tuollaista. Kristinuskon ilosanoma on nimenomaan rakkaus. Jumala on rakkaus. Miksi Jeesus kuoli sen takia, että ihmiset saisivat ikuisen elämän jos hän ei välittäisi/rakastaisi ihmisiä?

   Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä. (Room. 5:8 )
Olisiko Sinusta sellainen tuomari hyvä ja oikeudenmukainen  joka sanoisi sinulle oikeudessa, että okei, kun kerran kadut, voin antaa anteeksi, mutta kyllä minun ensin pitää saada joku kiduttaa hengiltä....
Ei voi muuta kuin ihmetellä miten onnistuit liittämään anteeksiannon ja tämän kidutus väitteen samaan lauseeseen...
Hyvä tuomari antaa anteeksi jos syyllinen oikeesti katuu sitä sydämmestään. Jumala on hyvä tuomari.
Yritän selittää tämän nyt mahdollisimman yksinkertaisesti:
Ihmiset tekevät rikoksia Jumalaa ja hänen käskyjään vastaan eli syntiä. Synnin paikka on helvetissä. Mutta Jumala ei halua, että kukaan ihminen joutuisi helvettiin. Siksi Jumalalla on pelastussuunnitelma jokaisen ihmisen varalle. Jokaisella ihmisellä on tie onneen, se tie on Kristus. Kun Jeesus oli maan päällä opettamassa ihmisiä, hän sanoi itse olevansa "Tie, totuus ja elämä." Jeesus kärsi ristillä vain ja ainoastaan sen takia, että ihmiset saisivat elää.

    "Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla" (Ap. t. 4:12)

    "Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää" (1. Joh. 5:12)

Muuta tietä taivaaseen ei vain yksinkertaisesti ole. Sanassa sanotaan tarkasti mitä tapahtuu jos ei usko Jumalaan. Et saa syntejäsi anteeksi vaikka kuinka katuisit jos sinulla ei ole Jeesusta. Kuten sanoin, synnin paikka on helvetissä.

    "Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan" (Joh. 3:18)

Voit pitää Kristinuskoa ihmisten kertomina tarinoina, se on oma mokasi. Raamattu todistaa jo itsessään olevansa Jumalan sanaa. Kristitty kulkee valon tiellä ja näkee totuuden. Ateisti ei sitä nää.

   Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. (Ef. 2:8-9)
Mutta aika etäälle tämä menee aiheesta, voisi jatkaa siasta vaikkapa tuossa ateismiketjussa.
Tässä asiassa olet täysin oikeassa. :)

10
Pohdintapalsta / Vs: Oliko Norjan joukkomurha Jumalan kosto?
« : 18.09.2011 - klo:00:16 »
Kerro millä tavalla esimerkiski Sinä olet niin paljon parempi ihminen kuin esimerkiksi minä, että Sinä ansaitset auttuuden, minä ikuisen kidutuksen?
Jos se ei ole vieläkään sinulle selvinnyt, niin huonosti menee.
Ja sellainen jumala, joka rankaisee rehellisyyden, on mielestäni moraaliton. Kun kristityt kuitenkin väittävät jumalaansa oikeudenmukaiseksi, niiin sitäkään syystä en voi uskoa, että heidän jumalansa voisi olla totta.
Pahuudesta tässä rangaistaan, eikä rehellisyydestä. Toisaalta, voithan sinä olla rehellisesti paha, jolloin väitteessäsi olisi edes jotain järkeä.

Jumala on oikeudenmukainen ja ajattelee sun parasta. Jeesus on kuollu sun takias, että sä saat kaikki sun pahat teot anteeksi ja pääset taivaaseen kun uskot. Jumala rakastaa sua ja on luvannut pitää susta huolen. Jumala vaan haluaa, että uskot Häneen ja noudatat Raamatun käskyjä. Kuulostaa näin kristityn näkökulmasta erittäin oikeudenmukaiselta.  ;)

11
Pohdintapalsta / Vs: Oliko Norjan joukkomurha Jumalan kosto?
« : 17.09.2011 - klo:00:45 »
Hmmm..  "niinsanotusti pahoja" ragaistaan...  Mielenkiintoista moraalia teillä...
Niin no... meillä sentään on moraali.

Pahat saa kärsiä, hyvät saa autuuden, onko tämä mielestäsi väärin?

Minä en ajattele kristinuskoa uskontona, jonka jotkut ihmiset yli kaksituhatta vuotta sitten ovat "tehneet". Toisin kuin sinä. Niinkuin nettipappikin sanoi, vilpitön kristitty pitää sitä todellisena Jumalan ilmoituksena. Niinkuin minä teen. Olen täysin varma, että Jumala on olemassa ja Häneen minä uskon.

Olenko minä nyt sitten idiootti kun uskon Jumalaan ja haluan noudattaa Raamatun sanaa?



12
Pohdintapalsta / Vs: Oliko Norjan joukkomurha Jumalan kosto?
« : 16.09.2011 - klo:15:51 »
Tai jos valitsisi, niin silloin täytyisi olla kyllä jotenkin mieleltään sairas.
Joskus kun ateistien kirjoittamia tekstejä lukee näin uskovaisen näkökulmasta niin tämä vaihtoehto on täysin mahdollinen.
Onko mielestäsi ihan oikein, että kummallekaan noille ryhmälle kostetaan julmasti?
Minusta on oikein, että ne jotka noudattavat Raamatun sanaa ja uskovat Jumalaan saavat pelastuksen.
Ja niille jotka eivät usko ja ovat (tässä yhteydessä) niin sanotusti "pahoja" saavat sen rangaistuksen mitä Raamatussa sanotaan.

   Autuas se, jonka pahat teot on annettu anteeksi, jonka synnit on pyyhitty pois. (Psalmi 32:1)

13
Pohdintapalsta / Vs: Oliko Norjan joukkomurha Jumalan kosto?
« : 14.09.2011 - klo:19:06 »
Pitäisikö mielestäsi eri tavalla kuin Sinä ajattelevia rankaista jo maallisessa laissa, vai riittääkö tuonpuolinen rangaistus?
Ei tietenkään pitäisi rankaista maallisessa laissa. Saahan jokainen uskoa tai olla uskomatta, eikä siitä miten ja mihin uskoo, ole mielestäni perusteltua rangaista maallisessa laissa.
Kuten sanoin, Raamattu sanoo selkeästi miten uskoville ja ei-uskoville käy tuonpuoleisessa. En käyttäisi sanaa "rangaistus", jokaisella ihmisellähän on vapaus valita. Jos pitää autuudesta ja "rangaistuksesta" valita, otan itse ainakin mielummin autuuden.

14
Pohdintapalsta / Vs: Oliko Norjan joukkomurha Jumalan kosto?
« : 13.09.2011 - klo:19:04 »
Jos kerran voit päättää, mihin uskot, niin miksi Sinä olet päättänyt uskoa sellaiseen Jumalaan, joka rankaisee niitä, jotka uskovat väärin?
Mitä jos ajattelen, että se "rangaistus" on ei-uskovia kohtaan oikein? :)
Minulle olisi epärehellistä alkaa uskoa, ilman todisteita. Lähden siis siitä, että en usko, ennenkuin näen todisteet.
Toivotaan, että sinäkin pääset joskus pois pimeydestä.

15
Pohdintapalsta / Vs: Oliko Norjan joukkomurha Jumalan kosto?
« : 13.09.2011 - klo:15:33 »
Tosi paljon on arvoa väärin uskovilla, joita oppinne mukaan saa kiduttaa ikuisesti...
Jokaisella ihmisellä on vapaa tahto, eli toisinsanoen jokainen saa päättä uskooko vai ei. Miksi joillekkin ihmisille usko, toivo ja rakkaus on niin vastenmielinen asia? Tarkoitan tuolla kristinuskon ilosanomaa. Miksi et usko hyvää sanomaa joka antaa toivoa paremmasta huomisesta ja iänkaikkisuudesta? Et menetä yhtään mitään jos uskot sen.
Puhut "vääristä valinnoista". Mitä "vääriä valintoja" on tehnyt ihminen, joka rehellisyydessän ei suostu uskomaan tarinoita ilman todisteita?
Jokainen ihminen uskoo johonkin. On sitäpaitsi erittäin epätodennäköistä löytää "todisteita" jos on ateisti ja lähtökohtana se, että Jumalaa ei voi olla olemassa. Tiedän monta ateistia jotka on tullu uskoon. Miten uskoon tuleminen tapahtuu? Oletko sitä mieltä niinkuin jotkut ateistit, että ihminen vain lopettaa järkevän ajattelun ja alkaa uskomaan johkin suurempaan? Vai olisiko niin, että nämä ihmiset ovat kokeneet jotain ihmeellistä ja saaneet jonkinlaisia todisteita Jumalan olemassaolosta ja uskovat sen takia hyvän sanoman?

Sivuja: [1] 2 3 4