Vastaa

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Mikä numero tulee seuraavaksi? 1, 2, 3 ... Kirjoita vastaus kirjaimilla.:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Yhteenveto

Kirjoittanut: lukemaan
« : 16.02.2017 - klo:11:56 »

Tuosta linkistä löytyy tähän asiaan liittyvää pohdiskelua:


http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/2017/02/pahan-psykologiaa.html
Kirjoittanut: uskovainen
« : 29.06.2016 - klo:04:31 »

netistä löytyy: Paha henki  vastasti Jeesuksen minä tiedän...
sekä
Kun lumouksena on harhaoppien mestästys
Kirjoittanut: Nimimerkki
« : 24.01.2014 - klo:12:15 »

Erikoista oli se, että ne, joissa oli paha henki alkoivat yökkiä jonkinlaista limaa itsestään ulos ja heille annettin paperilla peitetty astia ja siihen paperin päälle astiaan he sitten yökkivät sitä limaa. Kaikki tapahtui kuitenkin siististi ja hyvässä järjestyksessä ja muut lauloivat ja ylistivät Jumalaa penkeissään sillä välin, kun nämä pahojen henkien vaikutuksessa olevat yökkivät sitä limaa astioihinsa salin etuosassa. Jotkut vääntelehtivät pahojen henkien vaikutuksesta, mutta ei siitäkään ollut kenellekään mitään haittaa. Tunnelma ei ollut yhtään pelottava eikä mitään kaaosta syntynyt missään vaiheessa. Päin vastoin se oli oikein väkevä ja voimallinen kokous. Kun kokousavustajat menivät näitten riivattujen luokse, pahat henget alkoivat puhua ja kertoivat, miten olivat aiheuttaneet sairauksia näitten riivattujen ihmisten elämässä. Paikalla oli ihmisiä, jotka olivat olleet kuukautta aikaisemmin vastaavanlaisessa SCOANin kokouksessa Lontoossa ja todistivat sekä vapautuneensa riivaajista että parantuneensa sairauksista. Jotkut heistä eivät muistaneet mitä olivat riivaajien vaikutuksessa huutaneet tms. puhuneet ja toiset muistivat, mutta sanoivat, etteivät itse olleet "in control", hallinnassa. Kaikki todistivat vapautuneensa, parantuneensa ja saaneensa rauhan. Monet todistivat myös, että heillä oli kevyt olo ja se aiemmin niin raskas tunne oli lähtenyt. Kaikki kiittivät Jeesusta vapautumisestaan.

Jos TB Joshuan toiminta kiinnostaa, niin sitä voi seurata emmanuel tv:stä (Google löytää) tai videonpätkiltä youtubesta. Hakusanaksi TB Joshua.

Oli mielenkiintoinen matka Birminghamiin ja olen kiitollinen, että sain olla todistamassa näin ihmeellistä Jumalan toimintaa ja Jumalan ihmeellisiä tekoja tässä ajassa.
Kirjoittanut: Nimimerkki
« : 24.01.2014 - klo:12:04 »

Otan osaa demonikeskusteluun. Olin 2013 joulukuun alussa Englannin Birminghamissa SCOAN:in hengellisessä kokouksessa. SCOAN on Nigeriassa legendaarisen TB Joshuan perustama seurakunta, joka on levinnyt muutamiin maihin, mm. Englannin Lontooseen. Tämä Lontoon SCOAN tuli sitten Birminghamiin pitämään kokousta. Kokous oli hyvin erikoinen, mutta toisaalta hyvin luonnollinen. Uskon, että kokous oli Jumalalle hyvin mieluinen. Siellä oli noin 2000 ihmistä paikalla. Siellä TB Joshua rukoili isolta screeniltä väkeviä demonien karkotusrukouksia ja kaikki, joissa oli pahoja henkiä, tulivat näkyviin siten, että he alkoivat käyttäytyä kummallisesti, toisin sanoen, ne pahat henget heissä manifestoituivat, mikä tarkoittaa, että ne pahat henget paljastivat itsensä. Usein ne ihmiset, joissa oli paha henki taikka pahoja henkiä, alkoivat kiemurrella, voihkia, vääntelehtiä, huutaa, riuhtoa, yrittivät karata paikalta, tulivat aggressiivisiksi...jatkuu
Kirjoittanut: Nettipappi Marko
« : 26.03.2013 - klo:19:01 »

Tuo Luukkaan kohta on hyvä. Kiitos siitä, "Uskovainen". Jään sitä pohdiskelemaan.
Kirjoittanut: Moottorisaha
« : 22.03.2013 - klo:00:04 »

Kovin kovin kapea-alainen katsontakanta teillä. Pakko sanoa, että ota Raamatusta hieman muitakin kohtia ja asioiden nyansseja myöskin.
Kirjoittanut: Uskovainen
« : 21.03.2013 - klo:16:25 »

Paratiisissa ei ollut sairauksia. Sairaudet tulivat vasta paratiisissa tapahtuneen synninlankeemuksen seurauksena, ne ovat siis syntiin lankeemuksen mukanaan tuomaa kirousta, ja tämä kirous ilmenee niin, että paholainen saa levittää sairauksen vitsauksia ihmisille.

Raamatussa  sairaus esitetää usein saatanan työksi. En ole keksinyt sitä itse.

Eihän se mitenkään vähennä ihmisen omaa vastuuta.



Kirjoittanut: Moottorisaha
« : 21.03.2013 - klo:16:04 »

Oletko siis sitä mieltä, että kaikki sairaudet pienestä päänsärystä tai nuhasta lähtien aina keskushermoston lamaaviin ja syöpiin asti on aina saatanasta?
Kaikki muut mhdollisuudetko on poissuljettuja? Eli joku pakkasella ehdointahdoin palelluttaa ittensä ja saa taudin niin syy onkin suoraan jonkun muun. Jku harrastaa suojaamatonta seksiä ja saa aidsin ja syy on muualla. Tokihan nyt aina ketjusta, joka on johtanut kyseiseen tilaan voisi keskustella ja siihen vaikuttaneista tekijöistä. No toisaalla Raamatussa annetaan ymmärtää ettei meitä useinkaan kiusaa kuin omat himomme. Ei siihen ketään tarvita houkutteleen jos himo esim vie. Usein se voittaa jopa järjen.
Kirjoittanut: Uskovainen
« : 21.03.2013 - klo:15:13 »

Nettipappi ymmärsi väärin . Luepa vielä uudeleen viesti, niin huomaat.

Siis tarkoitin lähinnä, että saatana aiheuttaa sairauksia ihmisen ulkoapäin. Siis se on eri asia kuin olla riivattuna. Raamatussa tosiaan sairaus esitetää usein saatanan työksi.

Yksi esimerkki

Luuk. 13:10-15
10 Jeesus oli sapattina eräässä synagogassa opettamassa.
11 Siellä oli nainen, jota kahdeksantoista vuotta oli vaivannut sairauden henki. Hänen selkänsä oli pahasti köyryssä, eikä hän kyennyt suoristamaan itseään.
12 Nähdessään hänet Jeesus kutsui hänet luokseen ja sanoi: "Nainen, olet päässyt vaivastasi."
13 Hän pani kätensä naisen päälle, ja heti tämä oikaisi selkänsä ja ylisti Jumalaa.
14 Kun synagogan esimies näki, että Jeesus paransi sairaan sapattina, hän suutuksissaan sanoi paikalla oleville: "Viikossa on kuusi päivää työtä varten, tulkaa silloin parannettaviksi älkääkä sapattina."
15 Herra vastasi: "Te tekopyhät! Jokainen teistä kyllä päästää sapattina härkänsä tai aasinsa kytkyestä ja vie sen juomaan.
16 Tätä Abrahamin tytärtä on Saatana pitänyt siteissään jo kahdeksantoista vuotta. Eikö häntä olisi saanut päästää vapaaksi sapatinpäivänä?"
17 Jeesuksen vastauksen kuullessaan kaikki hänen vastustajansa olivat häpeissään, mutta kansa iloitsi kaikista ihmeteltävistä teoista, joita hän teki.

Kirjoittanut: Nettipappi Marko
« : 20.03.2013 - klo:22:08 »

Olen eri mieltä nimimerkin "Uskovainen" kanssa tuosta demonien ja sairauksien yhteydestä. Kyseinen raamatunkohta ei ole millään tavalla kiteytys Jeesuksen toiminnasta. Tuo kohta yksinkertaisesti vain kertoo, että Jeesus ajoi riivaajia ulos. Vanhan käännöksen sanamuoto ilmaisee asian siten, että parantumista on myös riivaajan vallasta pääseminen. Sairauksiin Jeesus suhtautui kuitenkin eri tavalla.

Sairauksien ja riivauksen ero näkyi esimerkiksi siinä, että Jeesus paransi ihmisiä eri "tekniikalla" kuin karkoitti riivaajia. Jeesus ei koskaan koskettanut riivattua, vaan hän ajoi aina riivaajan ulos sanallaan. Sairaita Jeesus sen sijaan joissain tilanteissa kosketti tai paransi heitä erilaisilla tavoilla. (Tämä oli hyvin sielunhoidollista mm. niissä tilanteissa, joissa hän kosketti spitaalisia, joita kukaan ei ollut koskettanut pitkiin aikoihin.)

Mieli ja henki ovat toki monella tavalla kytköksissä toisiinsa. Stressi voi aiheuttaa aivan fyysisiä oireita. Ja luonnollisestikin fyysinen sairaus aiheuttaa monelaisia henkisiä asioita ja tunteita. Siksi en pidä mahdottomana, että riivaus aiheuttaisi ihmisessä myös sairauksia. Mutta jos jollakulla on syöpä, niin hän on ihan tavallisella tavalla sairas.
Kirjoittanut: Uskovainen
« : 20.03.2013 - klo:09:12 »

Kiitos Pyrskille valaisevista kirjoituksista!

Aiheuttavatko demonit sairauksia?  Onko esimerkiksi "syövän demonia", kuten eräs karkoittaja opetuksessaan puhuu?

Jos näin on, niin miten syöpäsairaasta voi diagnosoida, onko hänellä tavallinen syöpä, vai demonisyöpä?

Raamatussa sairaus esitetään usein saatanan työksi. Koko Jeesuksen parantamistoiminta kiteytetään sanoiksi:

te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.

Sairaudet ovat paratiisissa tapahtuneen syntiinlankeemuksen seurauksena tullut kirous ihmiskunnalle (ja tämä kirous ilmenee siis niin, että paholainen aiheuttaa ihmisille kaikenlaisia vitsauksia sairauksien muodossa). Eli ei ole olemassa tavallista syöpää ja demoni syöpää, vaan kaikkien sairauksien takana on sama aiheuttaja. Se, että paholainen aiheuttaa sairauksia ei tarkoita kuitenkaan samaa asiaa, kuin olla riivattuna. Ne ovat kaksi eri asiaa.
Kirjoittanut: Heppu
« : 20.03.2013 - klo:08:10 »

Aiheuttavatko demonit sairauksia?  Onko esimerkiksi "syövän demonia", kuten eräs karkoittaja opetuksessaan puhuu?

Jos näin on, niin miten syöpäsairaasta voi diagnosoida, onko hänellä tavallinen syöpä, vai demonisyöpä?
Kirjoittanut: pyrski
« : 17.03.2013 - klo:22:40 »

Tuosta eksorsismista sen verran, että jos oikein olen ymmärtänyt, niin Uusi Testamentti käyttää kyseistä sanaa vain kerran. Kyseessä on Ap.t. 19:13:
Lainaus
Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa."

Jeesus ajoi ulos pahoja henkiä. Hän, eikä opetuslapsetkaan, eivät käyttäneet eksorsismia. Thayer's Greek Lexicon kuvaa sanaa εξορκιστης (exorkistes ex-or-kis-tace') seuraavasti: "an exorcist, one who employs a formula of conjuration for expelling demons" - eli kyse on taikuudesta, loitsuista yms millä yritetään vapauttaa ihminen demoneista. Luonnollisesti Jeesus ei ole taikasana, vaan kristityn auktoriteetti henkivaltojen yli tulee kuuliaisuudesta ja henkilökohtaisesta suhteesta Jeesukseen. Eksorsismi ei luonnollisesti tuota samoja tuloksia: Apt: 19:14-16:

Lainaus
Näin tekivät myös juutalaisen ylipapin Skeuaksen seitsemän poikaa, mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"
Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta.

No tämä nyt oli terminologiasta. Saattaa tietenkin olla, että joku kristitty saattaa harjoittaa vapauttamista hyvin hedelmin, mutta käyttää toiminnastaan harjaanjohtavaa sanaa eksorsismi. En tiedä.

Ja sitten vielä kasteen vaikutukseen. Itse olin aina ennen vahvasti Markon kanssa samaa mieltä, että kastettuun demoneilla ei ole mitään oikeutta. Kuitenkin itse olen omin silmin nähnyt vapautumista tapahtuvan nimen omaan kastettujen kristittyjen sielunhoito- ja opetuslapseusprosessissa. Mutta kuten ennemmin kirjotin tässä keskustelussa, se ei tarkoita, että nämä ihmiset olisivat olleet riivattuja. Kastetut kristitytkin avaavat ovia mm. erilaisilla synneillä demoniselle painostukselle, joka saattaa vaatia vapauttamista.

Nykyään itse näen ja käsitän vapattamisen pitempänä prosessina, joka on kiinteä osa opetuslapseuttamista. Ei siis vain kerran, ennen uskoontuloa tai kasteen yhteydessä, vaan pitkänä prosessia, jossa Jumala oman aikataulunsa mukaan näyttää meille vihollisen linnoituksia ajatuksissamme, tunteissamme ja muualla sielun alueella. Joskus vapautumien tapahtuu kuin itsessään totuuden ottaessa valtaa valheelta. Joskus kyseessä voi olla voimakkaampi kokemus, jos henkilö ei meinaa luopua menneestä.

No nämä nyt olivat tällaisia kokemuksia täältä "kaukaa lähetyskentältä". En tosin usko, että tilanne on millään tavalla erilainen Suomessa.
Kirjoittanut: Nettipappi Marko
« : 17.03.2013 - klo:19:14 »

Nettipapin palstan puolella olen usein toistanut mantraa siitä, että kirkollamme ei ole kovinkaan monissa asioissa virallista kantaa. Eikä sellaista ole myöskään tässä demonien karkoitukseen liittyvässä asiassa. Kaikkein vähiten itse edustan virallista linjaa. Ajatuksiani toki aina voin sanoa.

Minä pidän pahojen henkivaltojen olemassaoloa todellisena asiana. Demoneja on olemassa yhtä lailla kuin enkeleitäkin. Ja uskon kertomukset Jeesuksen ja opetuslasten tekemistä riivaajien karkoittamisista todellisiksi. Samalla tavalla uskon todellisiksi myös lähetyskentiltä kuulemani uutiset aiheesta.

Silti olen hyvin varovainen puhumaan riivaajista Suomen olosuhteissa. Se, että Suomen kirkossa ei puhuta paljoa riivaajista tai riivatuista ihmisistä, ei johdu mielestäni siitä, että täällä ollaan niin maallistuneita eikä asiaan uskota. Siihen voi olla paljon parempikin syy. Suomalaista hengellisyyttä ei voida mitenkään liian aktiiviseksi kehua, mutta kristillinen perinne on silti vielä lujassa. Erityisesti kirkolliset toimitukset. Lähetyskentiltä kuultuihin uutisiin sisältyy muun muassa se, miten kaste on vapauttanut - ihan vain tehtynä tekonakin - ihmisiä riivaajien vallasta.

Suomessa suurin osa ihmisistä on kastettuja. Keskivertosuomalainen ei välttämättä arvosta omaa kastettaan kovin korkealla. Ja liian harva turvautuu Jeesukseen todellisena vapahtajanaan. Mutta minä uskon, että kasteessa Jeesus toimii, koska Jeesus on itse kasteen asettanutkin. Ja vaikka ihminen ei omaa kastettaan kunnioittaisi, niin pahat henget kyllä sen tekevät.

Minä en tiedä mitään riivaajien karkoittamisesta ja eksorsismista. Voisi olla kiva saada joku luento katolilaiselta papilta aiheesta. Mutta sen takana seison, että pitää olla hirvittävän painavat syyt ja korkea kynnys sanoa kastettua ihmistä riivatuksi - vaikka hänellä ei olisi sydämessään pelastavaa uskoakaan.
Kirjoittanut: Heppu
« : 13.03.2013 - klo:20:05 »

Tämäkin aihe on taas noussut ajankohtaiseksi. Mielipiteitä?  Pastorin virallinen kanta?