Kirjoittaja Aihe: Synti, syntisyys, synnissä  (Luettu 16503 kertaa)

murdochh.

• Vieras
Vs: Synti, syntisyys, synnissä
« Vastaus #30 : 30.01.2009 - klo:18:02 »
Kaikki synti(kuten sinä sen käsität) siis johtuu siitä että ihminen on erossa Jumalasta

Lainaus
Mutta syntiä me silti teemme koko ajan, ajatuksin ja teoin rikomme Jumalaa vastaan."

Ei välttämättä, ei ainakaan uudestisyntyneet. Uudestisyntynyt on nimenomaan Jumalasta syntynyt, eikä täten edes osaa tehdä syntiä, ainakaan jos valvoo, että pysyy Hengessä.

Stranger

• Vieras
« Vastaus #31 : 30.01.2009 - klo:18:09 »

Kun sanot uskot Jeesuksen Kristuksen sanoihin, niin kysy Jumalan edessä mikä tuo uskosi on jospa sitten
pääsisitkin uskomaan JA YLLÄTTYISIT.

Niin Stranger, et häviä mitään jos vilpittömästi tällaisen rukouksen sanot: "Jos tämä uskoni on Sinusta Luojani, niin kirkasta se minulle, muussa tapauksessa kirkasta Totuus minulle".

Et siis häviä yhtään mitään, mutta selvyyteen voit päästä

Rukoilin sen vuosi sitten, kun viimeksi sinun ja armin kanssa näistä asioista kiisteltiin. Ja Jumala on siitä lähtien vahvistanut uskoani ja kirkastanut yhä enemmän Jeesuksen Kristuksen sovitustyön merkitystä ja sitä kuinka Herra itse vaikuttaa uskovassa sekä tahtomisen että tekemisen.

Minusta tässä kiteytyy hyvin olennaiset asiat:
"Ihmisen on mahdoton ymmärtää raamatun jumalallista luonnetta, jos hän ei ymmärrä Kristuksen sovitustyötä. Se joka kieltää Kristuksen sovitustyön, ei tunne sitä Kristusta jota raamattu opettaa. Sikäli kun ihminen ei tunne Kristusta, hän ei voi ymmärtää Kristuksen sanaakaan."

Mutta varmaan tässä keskustelussa käy samalla tavalla, kun mitä uskontojen uhrien sivuilta sain lukea:
Epäröivää ehdokasta neuvotaan usein kysymään Jumalalta, mitä Hän haluaisi hänen tekevän. Samalla annetaan kuitenkin ymmärtää, että liittyminen ryhmään on Jumalan tahto ja pois lähteminen sen pettämistä. Mutta jos ehdokas kaikesta huolimatta kertoo, että Jumala neuvoo häntä lähtemään, vastausta ei hyväksytä päteväksi.

Syntinen

• Vieras
« Vastaus #32 : 31.01.2009 - klo:17:05 »
1.Joh. 1:8-10:
8 Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. [Jaak. 5:16]
10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä.

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #33 : 01.02.2009 - klo:11:32 »
Kuka on väittänyt ETTEI OLE TEHNYT SYNTIÄ?

Aivan eri asia on, että on tehnyt kuin että ei enää tee.

Synnin ja saatanan vallan alta Jumala juuri ihmisiä kutsuu. Jumala kutsuu pimeydestä valoon.

Ihminen jota Jumala kutsuu herää siihen olen syntinen, olen likainen, olen saastainen minä hukun,ja tämä ajaa
ihmistä ETSIMÄÄN, ANOMAAN, KOLKUTTAMAAN.

Siis ihminen EI MUUTA janoa, kuin saada kohdata Jumalan armon ja anteeksi annon Jeesuksessa.
Ei muuta tee kuin huutaa Jumalan puoleen, että Hän pelastusrenkaan heittäisi niin ettei hukkumista
tapahtuisi.

Ihminen kun synnin hädässä hukkuvana on EI VILKUILE sivuille EI menneiden ihmisten elämää
vaan yksin kurottautuu Jumalan puoleen, yksin Häneltä apua huutaa.

Ihminen joka todella siis on tullut kohtaamaan oman tilansa EI PÄHKÄILE miten tuon Raamatun kohdan laita
on ja miten tuon vaan Hän yksinomaa pyytää Jumala johdata sinä Totuuteesi.

Ne jotka lähtee ihmisopin viitoittamalle tielle ottavat askeleen uskon lavealle tielle ja näin kulkevat harhaan
EIVÄTKÄ koskaan täällä ajassa tule kohtaamaan todellisuutta tästä ajasta, omasta itsestään niin kuin ei Jumalastakaan,
Hänen sanastaan.

Stranger mitä kiistelyihin, rukoilemisiin jne. tulee niin ikävää on ettet Jumalan valoa ole tullut kohtaamaan vaan
ihmisopin valo on sinulle kirkastunut kirkastumistaan.

Se on jos ihminen vilppi sydämessä rukoilee EI JUMALA vastaa vaan aivan muu herra vain lujittaa omaa antamaansa uskoa.

Usko Jeesukseen ja kuuliaisuus Häntä kohtaan johtaa kuin johtaakin ihmisen näkemään valheen sijasta Totuuden.
EI siis ihminen valheisiin jää silloin kun Jumalan Henki häntä saa johdattaa.

Stranger

• Vieras
« Vastaus #34 : 01.02.2009 - klo:11:54 »

Stranger mitä kiistelyihin, rukoilemisiin jne. tulee niin ikävää on ettet Jumalan valoa ole tullut kohtaamaan vaan
ihmisopin valo on sinulle kirkastunut kirkastumistaan.

Se on jos ihminen vilppi sydämessä rukoilee EI JUMALA vastaa vaan aivan muu herra vain lujittaa omaa antamaansa uskoa.

No Jumala yksin tietää missä sydämen tilassa olen rukoillut ja rukoilen.

Arvasin satavarmasti, että tulee tuollainen vastaus.
Aika hyvin uskontojen uhrien sivujen avulla pystyy ennakoimaan kaiken maailman eriseurojen ja lahkojen liikehdintää ja toimintaa...  ;D

MaryMagdalene

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #35 : 01.02.2009 - klo:12:22 »
ArmiK, sen jälkeen kun tulit uskoon:

Etkö ole koskaan tehnyt mitään syntiä, sanojen, ajatusten, asenteiden, käyttäytymisen syntiä, laiminlyönnin syntiä?
MaryMagdalene

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #36 : 01.02.2009 - klo:12:25 »
Satavarmasti tiesin sinunkin vastauksesi. Ikävä vain, että otat tietojasi jostain muusta kuin , että olisit pyytänyt
Jumala johda sinä Totuuteesi Hän sen olisi tehnyt.

Nyt kun otat valheellisesti tietoa asioista josta ei ole nyt kyse niin se on ikävää nähdä.

Sillä se mitä tulee uskontojen uhreihin niin yksi olet itse, mutta et sitä nyt näe.

Jeesuksen sanoma johon Jumala sanassaan kehoittaa uskomaan ei johda uskontoihin, eikä näin uskontojen uhriksi
vaan ne johtavat siihen yhteen ainoaan uskoon joka ihmisen vain pelastaa, johdattaa synnin ja saatanan vallasta
Jumalan valtakunnan kansalaiseksi.

Kun ihminen on Jumalan omaksi päässyt hän on todella vapaa ihmisten, seurakuntien. saatanan, ja synnin
orjuudesta.

Stranger

• Vieras
« Vastaus #37 : 01.02.2009 - klo:12:39 »
Satavarmasti tiesin sinunkin vastauksesi. Ikävä vain, että otat tietojasi jostain muusta kuin , että olisit pyytänyt
Jumala johda sinä Totuuteesi Hän sen olisi tehnyt.

Rukoilin ja rukoilen joka päivä Jumalan johdatusta vilpittömästi. Jumala on johdattanut minut eri suuntaan, mihin sinä yrität johdattaa. Uskon siihen, mitä raamatussa sanotaan. Ja uskon siihen, mitä Jumala puhuttelee sydämelle ja mistä Hän antaa varmuuden. Muihin tahoihin suhtaudun varautuneesti sillä raamatussa varoitetaan:
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia". [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

Nyt kun otat valheellisesti tietoa asioista josta ei ole nyt kyse niin se on ikävää nähdä.

Sillä se mitä tulee uskontojen uhreihin niin yksi olet itse, mutta et sitä nyt näe.

En koe olevani uskontojen uhri. Olen vain havainnut hyväksi tutustua niihin sivuihin, sillä paljon tulee käännytystä juuri niiden ryhmien osalta, joista siellä lukee.

Jeesuksen sanoma johon Jumala sanassaan kehoittaa uskomaan ei johda uskontoihin, eikä näin uskontojen uhriksi
vaan ne johtavat siihen yhteen ainoaan uskoon joka ihmisen vain pelastaa, johdattaa synnin ja saatanan vallasta
Jumalan valtakunnan kansalaiseksi.

Näin on.

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #38 : 01.02.2009 - klo:12:58 »
"Kun tulin uskoon"?

MaryMagdalene olen ollu" uskossa" koko ikäni. Siis siinä uskossa kun ihmisopit sanan usko mieltävät.
Ja näitä uskovia on maailma pullollaan, siis uskovia jotka uskovat Jumala on, on siis joku joka on
kaiken luonut. Kuin myös niitä uskovia on jotka uskovat Jeesuskin on ja on kaikki sovittanut puolestamme
niin että saan vain elää elämääni kun ei muuta tarvitse kuin uskoa nämä tosiasiat.

Poikkeus tuohon uskoon itselläni oli se, että koko elämäni uskoin Raamattu on TOTTA ja se mitä
se vaikutti ei riittänyt pelkkä totena pitäminen. No se on pitkä juttu en siitä enempää.

Mutta se kun ahtaasta portista sain sisälle käydä muutti kaiken. Todella tapahtui tämä; kaikki entinen oli mennyt
ja uusi sijaan tullut. Oma elämä, mieli oli poissa Jeesuksen mieli ja elämä sijalla.
Niin, että koko maailman ottaisin "syliin" Ei ole ketään jolle pahaa toivoisin vaan päinvastoin sitä kaikkein parasta
toivon, että jokainen ihminen Jeesuksen uskon kautta voisi päästä kohtaamaan vapautuksen synnin ja saatanan
vallasta voisi tulla kohtaamaan vapautuksen ihmisten orjuudesta, seurakuntien orjuudesta jne.

Raamatussa on kaikki niin selvästi ja selkeästi sanottu. Tämäkin Jumalan sanan Totuus on paljastunut
"kirottu on jokainen ihminen joka ihmisiin turvaa." Niin miksi pysyy kirottuna siksi kun ihminen hakee ja saakin
jonkinlaista lohtua ihmisiltä, ihmiseltä EI hänelle synny todellista tarvetta etsiä Jumalaa ja Hänen todellista
apuaan ja näin ihminen pysyy kirottuna kun ei Jumala pääse siunaamaan armollaan, armahduksellaan.

" Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. 5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. 6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut."

"Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. 9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

murdochh.

• Vieras
« Vastaus #39 : 01.02.2009 - klo:13:33 »
Niin minä olen käsittänyt, ettei uudestisyntynyt edes osaa tehdä syntiä

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #40 : 01.02.2009 - klo:13:41 »
Kun Jeesus ihmisessä saa asuinsijan siis tämä saa tapahtua; "ei enää elä ihminen vaan Jeesus ihmisessä"
niin Jeesusko aiheuttaisi synnintekemistä?

Syntinen liha luonto kun riisutaan UUDESTISYNTYMÄSSÄ täysin pois niin se on poissa ja Jeesuksen elämä alkaa
niin näin tapahtuu kun Jeesus sanoo: "sellaisia kuin Hän sellaisia tekin olette tässä maailmassa."

Tuomas

• Seniori
  • Terrve!
    • Profiili
« Vastaus #41 : 01.02.2009 - klo:13:45 »
Kun Jeesus ihmisessä saa asuinsijan siis tämä saa tapahtua; "ei enää elä ihminen vaan Jeesus ihmisessä"
niin Jeesusko aiheuttaisi synnintekemistä?

Syntinen liha luonto kun riisutaan UUDESTISYNTYMÄSSÄ täysin pois niin se on poissa ja Jeesuksen elämä alkaa
niin näin tapahtuu kun Jeesus sanoo: "sellaisia kuin Hän sellaisia tekin olette tässä maailmassa."
Pystytkö myös tekemään ihmetekoja ja armahtamaan muita syntisiä?
Terrve!

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #42 : 01.02.2009 - klo:15:54 »
Etkö huomaa mikä on uskosi Jeesukseen? Teet Hänestä valehtelijan kun ivaten kysyt,"Pystytkö myös tekemään ihmetekoja ja armahtamaan muita syntisiä?"

Nyt, että epäuskossa teet kysymyksiä, etkä aiokkaan lähteä Jeesuksen uskon tielle niin et voi tulla ymmärtämään
mitä kysyt, mitä ON SE JEESUKSEN KALTAISUUS mistä Jeesus puhuu ja jonka olen saanut myös todeksi tulla
elämään.

Syntinen

• Vieras
« Vastaus #43 : 01.02.2009 - klo:16:26 »
Murdochh ja ArmiK. Teidän mielestänne itse Jeesus taitaa siis opettaa väärin. Jeesushan itse opetti meille Isä Meidän rukouksen:

Isä meidän, joka olet Taivaissa. Pyhitetty olkoon Sinun nimesi, tulkoon Sinun valtakuntasi, tapahtukoon Sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin Taivaissa. Anna meille tänä päivänä meidän joka päiväinen leipämme ja anna meille meidän syntimme anteeksi niinkuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta. Sillä Sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.

Iines100

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #44 : 01.02.2009 - klo:16:30 »
Siis mitä?
Jeesushan nimenomaan  teki ihmetekoja ja armahti syntisiä.

Voisitko ArmiK hiukan tarkentaa ja kertoa miten Jeesus on sinua muuttanut? Miten totuuden tunteminen näkyy omassa arkipäivässäsi?