Kirjoittaja Aihe: Vaikeat ajat  (Luettu 6648 kertaa)

Stranger

  • Vieras
Vs: Vaikeat ajat
« Vastaus #15 : 28.01.2009 - klo:23:26 »
Minulla on valta (ja kutsumus) siunata, ja Jumalalla on valta kääntää kaikki paha minulle voitoksi.

 En voi valita sitä, mikä minua kohtaa, mutta voin valita sen, miten siihen suhtaudun. Mihin aikani, voimani, energiani ja ajatukseni käytän, sitä olen. Jumalalle eivät mitkään ihmisen vastoinkäymiset ole salasssa - hän tiesi kaikki ne salliessaan niiden tulevan. Hän antaa uskolliselle elämän kruunun.

Tuo on totta. Koettelemukset on varmaan laitettu siitä syystä, että luottamus Jumalaan vahvistuu. Kun asiat tuntuvat ylivoimaisita ei voi muuta kun yhä uudelleen kääntyä Herran puoleen ja laittaa luottamus siihen, että vaikka itse ei voi asioille juuri mitään, niin Jumala voi tehdä mitä tahansa. Varmasti myös rukouselämä vilkastuu vastoinkäymisissä.

Tunteet on oikeastaan se osa alue, mikä eniten haittaa vastoinkäymisissä. Vaikka haluaisi antaa anteeksi tai lakata tuntemasta vihaisuutta tai pelkoa, niin se on aika hidas prosessi. Jumala varmasti auttaa kyllä siinäkin. Mutta välillä vaikka esim. haluaisi emotionaalisesti tuntea olonsa hyväksi niin ikävät tunteet saattavat silti vaikuttaa kehossa. Tunteet tulevat järjen perässä, ja ne on pakko käsitellä. Olisikohan elämä helpompaa, jos ei olisi tunteita ollenkaan?
Toisaalta sanotaan sitä niinkin, että se mikä ei tapa, se vahvistaa.

Ja on vastoinkäymisissä myös se hyvä puoli, että sitten,  kun koittaa parempi aika niin siitä varmaan osaa olla kiitollisempi. Osaa kiittää niistä perusasioista, mistä ei ehkä osannut kiittää ennen vastoinkäymistä.
Ja löytää helpommin ilon aiheita.

Siunausta myös sinulle MaryMagdalene ja voimia jaksaa!
Ja siunausta kaikille  myös minunkin puolestani!

MaryMagdalene

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Vaikeat ajat
« Vastaus #16 : 28.01.2009 - klo:23:40 »
Joyce Meyer vastoinkäymisistä:

Me haluamme Jumalan muuttavan meidän elämämme, mutta Jumala haluaa muuttaa meitä -  ja käyttää siihen meidän elämäämme.
MaryMagdalene

Aani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 782
    • Profiili
Vs: Vaikeat ajat
« Vastaus #17 : 01.02.2009 - klo:12:16 »
Joyce Meyer vastoinkäymisistä:

Me haluamme Jumalan muuttavan meidän elämämme, mutta Jumala haluaa muuttaa meitä -  ja käyttää siihen meidän elämäämme.

Amen!

Tajusin muuten viime yönä hienon jutun, kiitos ystäväni. Jeesus kestää sen, että epäilen häntä. Vau. Mikä suuri syntisen armahdus!

KokoDino

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 330
  • Rock For God`s Sake!!!
    • Profiili
Vs: Vaikeat ajat
« Vastaus #18 : 09.04.2010 - klo:03:40 »
Jälleen nostan vanhoja aiheita ylös :)

Olen viimeaikoina huomannut, kuinka vaikeita aikoja oikeasti eletään. Nykyään on ihmisten niin vaikeaa lähestyä Jumalaa ja uskovatkin luopuvat Jumalasta. Ihmiset etsivät varmasti jotain muuta elämällensä, mutta eivät vain löydä.

Eipä ole kehuttavaa myöskään meissä uskovissa.. varsinkaan itsessäni. Me vain monesti istutaan hiljaa ja tyydytään siihen, että meillä itsellämme on asiat kunnossa ja me itse olemme matkalla taivaaseen. Näin ei kuitenkaan saisi olla. Meidän tulis tehdä kaikkemme, jotta ihmisiä pelastuisi.

Nykyään on vaan se ongelma, että ei uskalla kertoa kavereilleen, että on uskossa. Itselläni on tämä ongelma monesti ja se ärsyttää. Kaverit varmasti tietävät, että olen uskossa, mutta siitä on vaikea itse aloittaa juttua.

Aletaan oikeesti kaikki rukoilemaan yhdessä, että saisimme voimaa mennä ja kertoa Jeesuksesta. Rukoillaan että saisimme rohkeutta siihen. Meidän ei pitäisi välittää siitä, nauretaanko meille, pilkataanko vai mitä tapahtuu. Meidän tulisi vain ymmärtää se, että tämän elämän jälkeen on tasan 2 vaihtoehtoa minne mennä. Valitettavasti kadotukseen meneviä on todella paljon.

Arska Paloheimo sanoi siinä hyvin, että painetaan nyt täysillä ja hävetään sitten haudassa. Just tommonen asenne pitäis meilläkin olla :)
The Road - Antaa palaa<3<3<3<3

Stranger

  • Vieras
Vs: Vaikeat ajat
« Vastaus #19 : 09.04.2010 - klo:17:06 »
^ Olen paininut samanlaisten asioiden kanssa.

Aletaan oikeesti kaikki rukoilemaan yhdessä, että saisimme voimaa mennä ja kertoa Jeesuksesta. Rukoillaan että saisimme rohkeutta siihen. Meidän ei pitäisi välittää siitä, nauretaanko meille, pilkataanko vai mitä tapahtuu. Meidän tulisi vain ymmärtää se, että tämän elämän jälkeen on tasan 2 vaihtoehtoa minne mennä. Valitettavasti kadotukseen meneviä on todella paljon.


Amen!  :)

Olisi hyvä punnita, kumpi on tärkeämpää ihmisten  hyväksynnän saaminen vai toisen ihmisen pelastuminen.

Rukoillaan, että tuntisimme enemmän hätää eiuskossa olevien pelastumisesta.


Aani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 782
    • Profiili
Vs: Vaikeat ajat
« Vastaus #20 : 12.04.2010 - klo:21:17 »
Amen!

Olen myös huomannut ainakin itsessä, että tyydyn päivä päivältä vähempään uskonasioiden kanssa. "Riittää kun luen yhen jakeen ja ajattelen kerran viikossa että oon uskova" -asenne on ollut iaka voimakkaana esillä viime aikoina - enkä halua sitä! Rukoillaan voimaa toisillemme, itsellemme ja meidän seurakunnallemme!