Äänestys

Uskotko ihmeparantumisiin?

Kyllä
En ota kantaa
En

Kirjoittaja Aihe: Ihmeparantumiset  (Luettu 40297 kertaa)

Stranger

• Vieras
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #15 : 16.02.2009 - klo:22:19 »
Luin eräästä selityksestä, että kristinuskon historian ensimmäisinä vuosisatoina rukouksen kautta paraneminen oli tavallista. Ja seurakunnille oli luonteenomaista sen ensimmäisinä vuosisatoina, etteivät vain yksityiset kristityt olleet saaneet parantamisen armolahjoja vaan, että seurakunta itse tiesi olevansa näiden armolahjojen omistaja(1. Kor. 12:9, 28).

Ja he rukoilivat:
ap.t.4:29-30
29 Katso nyt, Herra, kuinka he meitä uhkailevat! Anna palvelijoillesi voimaa pelotta julistaa sanaasi. [Ap. t. 9:27, 13:46, 14:3, 18:26, 28:31; Ef. 6:19,20]
30 Ojenna kätesi, niin että sairaat paranevat, että tapahtuu tunnustekoja ja ihmeitä pyhän palvelijasi Jeesuksen nimessä." [Mark. 16:20; Ap. t. 14:3, 19:11,12; Room. 15:19; 2. Kor. 12:12]

Hassua, mutta en muista, että koskaan ollessani kirkossa olisi rukoiltu em. tapaan... tosin en käy joka viikonloppu kirkossa, että voihan olla, että olen missannut ne kerrat, joissa em. asioista olisi rukoiltu... ::)

Teepuna

• Vieras
« Vastaus #16 : 17.05.2009 - klo:15:57 »
Parantaminen on kuulemma ihan helppoa. Ei tarvitse kuin uskoa Jeesuksen sovitustyöhön ja siihen, että voi toimia Pyhän Hengen välityskappaleena ja sitä kautta parantaa ihmisiä. Jumala siis tekee kaiken työn, uskova on vain se, jonka kautta Pyhän Hengen parantava voima välittyy. :)

Niin ja tietysti pitää vielä uskoa, että Jumala kykenee parantamaan..
« Viimeksi muokattu: 17.05.2009 - klo:16:04 kirjoittanut Teepuna »

speedstream

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #17 : 18.05.2009 - klo:16:34 »
En usko minkäänlaisiin ihmeparantumisiin.
Kaikelle on olemassa "oikea" syy.

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
« Vastaus #18 : 19.05.2009 - klo:17:21 »
Niin ja tietysti pitää vielä uskoa, että Jumala kykenee parantamaan..

Ja tärkeetä on muistaa, kenen pitää uskoa:

Jos joku teistä on sairaana, kutsukoon hän luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä voidelkoot hänet öljyllä Herran nimessä ja rukoilkoot hänen puolestaan, ja [seurakunnan vanhimpien] rukous, joka uskossa lausutaan, parantaa sairaan. Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, hän saa sen anteeksi. (Jaak. 5:14-15)
 :)

Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

Teepuna

• Vieras
« Vastaus #19 : 19.05.2009 - klo:18:51 »

Ja tärkeetä on muistaa, kenen pitää uskoa:

Jos joku teistä on sairaana, kutsukoon hän luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä voidelkoot hänet öljyllä Herran nimessä ja rukoilkoot hänen puolestaan, ja [seurakunnan vanhimpien] rukous, joka uskossa lausutaan, parantaa sairaan. Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, hän saa sen anteeksi. (Jaak. 5:14-15)

Joo se pitää paikkaansa, että parantamisen armolahja mainitaan samalla, kun 1 kor. 12:28 apostolit, profeetat ja opettajat. Siellä missä julistetaan ja opetetaan kuuluisi  myös parantaa.

mark. 16:15-18
Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10+]
16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]
17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. [Ap. t. 5:16, 8:7, 16:18 | Ap. t. 2:4+]
18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat." [Ap. t. 28:5 | Mark. 5:23+]

matt.10:1
Jeesus kutsui kaksitoista opetuslastaan luokseen ja antoi heille vallan karkottaa saastaisia henkiä ja parantaa kaikkia tauteja ja vaivoja. [10:1-4: Mark. 6:7; Luuk. 9:1 | Mark. 3:16-19; Luuk. 6:12-16]

Eikä tuo koske vain 12 opetuslasta.Jeesus odottaa, että kaikkialla missä evankeliumia julistetaan seuraisivat myös ihmeet ja merkit.

Erään historiaan pohjautuvan selityksen mukaan ensimmäisinä vuosisatoina parantamisen lahjojen valtaa käyttivät seurakunnan vihityt palvelijat, mutta se salli kuitenkin samanaikaisesti maallikkojen sekä miesten että naisten parantaa sairaita rukouksen kautta ja myös voitelemalla öljyllä Herran nimessä.

Teepuna

• Vieras
« Vastaus #20 : 19.05.2009 - klo:19:36 »
Siellä missä julistetaan ja opetetaan kuuluisi  myös parantaa.
Tässä vielä raamatunkohtia, joista tämä tulee esille:

room. 15:17-19
Kristuksen Jeesuksen kunniaksi kerron siitä, mitä olen saanut aikaan palvellessani Jumalaa. [1. Kor. 1:31]
18 En näet rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus on minun kauttani tehnyt saattaakseen maailman kansat kuuliaisiksi, puheiden ja tekojen, [Ap. t. 21:19]
19 tunnustöiden ja ihmeiden avulla, Jumalan Hengen voimalla. Näin olen vienyt päätökseen Kristuksen evankeliumin julistamisen kiertäen kaikkialla Jerusalemista aina Illyriaan saakka
. [Mark. 16:20+]

hepr. 2:3-4
Kuinka sitten me voisimme välttää rangaistuksen, jos emme pidä arvossa sitä suurta pelastusta, jota itse Herra ensimmäisenä julisti? Ne, jotka kuulivat hänen julistuksensa, ovat sen todistuksellaan vahvistaneet ja välittäneet meille, [Mark. 1:14,15; Ap. t. 1:8]
4 ja itse Jumala vahvisti heidän todistuksensa: hän antoi heidän tehdä tunnustekoja ja ihmeitä, monia voimallisia tekoja, ja jakoi Pyhän Hengen lahjoja tahtonsa mukaan. [Mark. 16:20+]

mark. 16:20
20 Opetuslapset lähtivät matkaan ja saarnasivat kaikkialla. Herra toimi heidän kanssaan ja vahvisti sanan tunnusmerkeillä.] [Ap. t. 14:3; Room. 15:19; Hepr. 2:4]

ap.t.14:3
Siitä huolimatta apostolit viipyivät kaupungissa pitkähkön aikaa. He puhuivat rohkeasti, turvaten Herraan, ja Herra vahvisti armonsa sanan tunnusteoin ja ihmein, jotka tapahtuivat heidän kättensä kautta. [Mark. 16:20+]

Jumalan antama merkit (=armolahjat)toimii siis näkyvänä todistuksena siitä, Että Hengen voima vaikuttaa ja että Jumalan valtakunta on tullut lähelle. :)

Seth

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #21 : 19.05.2009 - klo:22:47 »
En itsekään usko ihmeparantumisiin. Kyllä kaikelle on ihan järkiperäiset ja tieteelliset syyt. Tämmöset ihmeparantumiset kuuluu mielestäni tämmösiin "prinsessan suudeltua sammakkoa se muuttui prinssiksi" -sarjaan, eli satuihin.

Teepuna

• Vieras
« Vastaus #22 : 19.05.2009 - klo:23:10 »
En itsekään usko ihmeparantumisiin.

Vai onko niin, että et edes haluaisi uskoa?

vanadoo

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #23 : 20.05.2009 - klo:06:21 »
Uskon Jumalaan pitäisi ymmärtääkseni tuoda lohtua ihmisen elämään.
Uskovat sairastuvat, kärsivät, kuolevat tai paranevat tietääkseni aivan samojen tilastollisten todennäköisyyksien mukaan kuin muidenkin uskontokuntien kannattajat, ateistit ym. sekalainen seurakunta.
Mikäli jossain olisi todettu juuri meidän Jumalaamme uskovien paranevan sairauksistaan muita uskonsuuntia enemmän, kyseessä olisi maailmanluokan sensaatio ja olisimme siitä varmastikin kuulleet jo aikaa sitten.

En tiedä mistä nämä ihmeparantumiskertomukset ovat alkunsa saaneet (tod. näk yksi menestysteologian rahastuskeino), mutta koko homma on kaikenkaikkiaan kääntynyt alkuperäistä tarkoitustaan vastaan.
Uskon pitäisi antaa ihmiselle lohtua ja toivoa sairaanakin, mutta kun vakavasti sairas ihminen hakeutuu uskovaisten yhteyteen näiden ihmeparantumisvaleiden seurauksena, miltä luulisitte hänestä tuntuvan kun hän ei paranekaan sairaudestaan uskostaan ja rukoilustaan huolimatta?
Olen kyllin monta kertaa seuraillut Metro-auto areenalla  pyörätuolilla, rollaattoreilla tai keppien avulla kokoukseen tulleita ihmisiä ja säälinyt heitä, sillä tottakai he sieltä lähtevät pois samojen avustajien ja apuneuvojen kanssa kun ovat sinne tulleetkin.
MIltähän heistä tuntuu sillä hetkellä?
Voisin itse kuvitella samassa tilanteessa, jos uskoisin näihin ihmeparantumisvaleisiin ja menisin sairastuttuani tällaiseen kokoukseen niihin uskomisen seurauksena, tuntea jopa Jumalan hylänneen itseni ja oloni olisi entistäkin huonompi tilaisuuden jälkeen.

Ja kukapa siitä parantumattomuudestakin sitten syyn lopulta kantaa?
Ei ihmeparantumisvaleiden avulla ihmisiä kokouksiinsa keräilevä menestysteologi.
Ei subjektiivisen ihmeparantumisen kokenut (ei välttämättä mitään lääketieteellistä asian tueksi) ja sen avulla arvostusta ko. seurakunnassa saanut.
Koko homman maksumiehinä ovat kaikki sairaat jotka lähtevät hakemaan terveyttä uskosta, kaikkea tervettä järkeä, tilastoja ja tutkimuksia uhmaten ja joutuvat kokemaan vielä sairastuttuaankin ihmisen pahuuden ja itsekkyyden julmat seuraukset.
Kuinkahan monta ihmistä nämä ihmeparantumisilla liiketoimintaa tehneet saarnaajat ovat ajaneet itsemurhaan tai äärimmäiseen epätoivoon toimiensa seurauksena?
Laki suojelee ihmistä huijauksilta, mkäli kyseessä on raha tai omaisuus.
Ikävä kyllä ei ole lakia jonka avulla ihmisen voisi tuomita hänen aiheuttaessaan henkisiä kärsimyksiä Jumalan avulla, sillä vielä tänä päivänä uskonto on niin vahva tabu, ettei sen lieveilmiötä voi karsia yhteiskunnallisten sanktioiden avulla millään tavalla.
Suurimmat huijarit saavat hyvin herkästi marttyyrin kruunun päähänsä ihmisten hyväuskoisuuden seurauksena ja kenttä on vapaana kenen tahansa uskonnollisen helppoheikin temmellettäväksi.

Vieras

• Vieras
« Vastaus #24 : 20.05.2009 - klo:10:16 »
i]Jos joku teistä on sairaana, kutsukoon hän luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä voidelkoot hänet öljyllä Herran nimessä ja rukoilkoot hänen puolestaan, ja[/i] [seurakunnan vanhimpien] rukous, joka uskossa lausutaan, parantaa sairaan. Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, hän saa sen anteeksi. (Jaak. 5:14-15)

otan otteen kirjasta Taru sormusten herrasta:
"Ja Sauron takoi mahtisormuksen, jolla hallita kaikkia Keski-Maan vapaita kansoja..."

samalla tavalla minä voin lainailla tälläisiä pätkiä kirjoista niin kuin tekin raamatusta.

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
« Vastaus #25 : 20.05.2009 - klo:18:05 »
uutisia?

Mutta miten Sauronin mahtisormus liittyy ihmeparantumisiin?

Teepuna

• Vieras
« Vastaus #26 : 20.05.2009 - klo:21:04 »
Uskovat sairastuvat, kärsivät, kuolevat tai paranevat tietääkseni aivan samojen tilastollisten todennäköisyyksien mukaan kuin muidenkin uskontokuntien kannattajat, ateistit ym. sekalainen seurakunta.
Mikäli jossain olisi todettu juuri meidän Jumalaamme uskovien paranevan sairauksistaan muita uskonsuuntia enemmän, kyseessä olisi maailmanluokan sensaatio ja olisimme siitä varmastikin kuulleet jo aikaa sitten.

Lehdistö  kirjoittelee tämänkaltaisista asioista aika neutraaliin sävyyn. Kun kuvataan jotain hengellistä tapahtumaa voidaan vain tyyliin todeta loppuun, että siellä parannettiin  ihmisiä ja he parantuivat ja that`s it.

Jos taas ihmettelet sitä, miksi esim. parantaminen ei ole nykyseurakunnissa yhtä tavanomaista kuin alkuseurakunnissa, niin yksi syy on myös julistuksessa. Julistuksissa ei löydy sijaa parantamiselle niin kuin sillä oli esim. Paavalin julistuksessa. On helppoa hengellistää uuden testamentin kuvaukset sairaitten paranemisesta ja taas vaikeaa julistaa, että Jeesus on antanut vallan parantaa sairaita myös nykyajassa. Julistuksella on valtava merkitys. Jos joku asia puuttuu julistuksesta uskostakin  tulee puuttumaan jotain, mikä tulee näkyviin uskovien elämässä. Ei ole siis ihme, etteivät parantamisen armolahjat ilmene seurakunnissa ja kristittyjen keskellä, kun julistus on tässä kohdin puutteellinen. Usko ja armolahjat ilmenevät, kun julistus on täyteläistä. Toisekseen parantamisen armolahjan saamista rukoillaan vähän. Jaak. 4:2 ”teillä ei ole sen tähden ettette ano”. Tätä armolahjaa ei tulisi rukoilla vain yksityisen uskovaisen, vaan koko seurakunnan. Uskovien tulee olla alttiita vastaanottamaan se, mitä Herra tahtoo antaa.

En tiedä mistä nämä ihmeparantumiskertomukset ovat alkunsa saaneet (tod. näk yksi menestysteologian rahastuskeino), mutta koko homma on kaikenkaikkiaan kääntynyt alkuperäistä tarkoitustaan vastaan.

Öö raamatusta, Jeesuksen sanoista. Ja kyse ei ole tosiaankaan rahastuksesta (tai ei ainakaan pitäisi olla).
matt.10:5-8
Nämä kaksitoista Jeesus lähetti matkaan annettuaan heille ohjeet: "Älkää menkö vierasheimoisten keskuuteen älkääkä mihinkään Samarian kaupunkiin. [10:5-15: Mark. 6:8-13; Luuk. 9:2-6]
6 Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo [Ps. 119:176; Hes. 34:16; Matt. 15:24; Ap. t. 13:46]
7 ja julistakaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.' [Matt. 3:2+]
8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. [Ap. t. 20:33,35]

Uskon pitäisi antaa ihmiselle lohtua ja toivoa sairaanakin, mutta kun vakavasti sairas ihminen hakeutuu uskovaisten yhteyteen näiden ihmeparantumisvaleiden seurauksena, miltä luulisitte hänestä tuntuvan kun hän ei paranekaan sairaudestaan uskostaan ja rukoilustaan huolimatta?
Olen kyllin monta kertaa seuraillut Metro-auto areenalla  pyörätuolilla, rollaattoreilla tai keppien avulla kokoukseen tulleita ihmisiä ja säälinyt heitä, sillä tottakai he sieltä lähtevät pois samojen avustajien ja apuneuvojen kanssa kun ovat sinne tulleetkin.
MIltähän heistä tuntuu sillä hetkellä?
Voisin itse kuvitella samassa tilanteessa, jos uskoisin näihin ihmeparantumisvaleisiin ja menisin sairastuttuani tällaiseen kokoukseen niihin uskomisen seurauksena, tuntea jopa Jumalan hylänneen itseni ja oloni olisi entistäkin huonompi tilaisuuden jälkeen.
Ja kukapa siitä parantumattomuudestakin sitten syyn lopulta kantaa?
Ei ihmeparantumisvaleiden avulla ihmisiä kokouksiinsa keräilevä menestysteologi.
Ei subjektiivisen ihmeparantumisen kokenut (ei välttämättä mitään lääketieteellistä asian tueksi) ja sen avulla arvostusta ko. seurakunnassa saanut.
Koko homman maksumiehinä ovat kaikki sairaat jotka lähtevät hakemaan terveyttä uskosta, kaikkea tervettä järkeä, tilastoja ja tutkimuksia uhmaten ja joutuvat kokemaan vielä sairastuttuaankin ihmisen pahuuden ja itsekkyyden julmat seuraukset.
Kuinkahan monta ihmistä nämä ihmeparantumisilla liiketoimintaa tehneet saarnaajat ovat ajaneet itsemurhaan tai äärimmäiseen epätoivoon toimiensa seurauksena?
Ikävä kyllä ei ole lakia jonka avulla ihmisen voisi tuomita hänen aiheuttaessaan henkisiä kärsimyksiä Jumalan avulla, sillä vielä tänä päivänä uskonto on niin vahva tabu, ettei sen lieveilmiötä voi karsia yhteiskunnallisten sanktioiden avulla millään tavalla.

Minusta olisi vielä surullisempaa, jos sairas menisi rukoiltavaksi ja esirukoilijat eivät rukoilisikaan hänen paranemisen puolestaan, vaan sen sijaan silittelisivät hänen päätään lohduttaen ja sanoen, että voi voi resukkaa.

Raamatussa kerrotaan, että Paavali on pyytänyt kolmesti, että Jumala ottaisi häneltä ”piikin lihasta” pois (2. Kor. 12:7-9). Mutta Jumala ei tehnyt sitä jostain syystä. Siitä huolimatta kerrotaan, että juurikin samainen Paavali paransi ihmisiä:
ap.t. 19:11-12
Jumala teki ennennäkemättömiä voimatekoja Paavalin kätten kautta. [Ap. t. 14:3]
12 Jopa pääliinoja ja muita Paavalin käyttämiä vaatekappaleita vietiin sairaiden päälle, ja taudit kaikkosivat ja pahat henget lähtivät pois. [Ap. t. 5:15]

Vaikka Paavalilla itsellään oli ”piikki lihassaan” niin hän ei ryhtynyt ajattelemaan, että ihmeparantumisia ei ole olemassakaan.

Sitä paitsi sairaus ei ole sellainen asia, jonka Jumala on tarkoittanut ihmiselle. (Jumala voi kylläkin puhutella sairauksien kautta eli Jumala voi kääntää pahan asian hyväksi).  Mutta Sairaudet ovat tulleet elämäämme syntiinlankeemuksen seurauksena, ne on siis synninlankeemuksen aiheuttamia rasitteita. Jumala tahtoo parantaa meitä sekä synneistämme että sairauksistamme. Jesajan kirjassa mainitaan, että sairaitten parantaminen kuuluu erottamattomana osana Jeesuksen Vapahtajan työhön.
Jes. 53:3-5
Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet. [Ps. 22:7; Jes. 49:7, 50:6; Mark. 9:12]
4 Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan, [Matt. 8:17]
5 vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet. [2. Moos. 15:26+; 1. Piet. 2:24]

Puhuessaan Johannes kastajan opetuslapsille Jeesus esittää parantamisihmeet todisteena siitä, että Hän on Jumalan lähettämä. Myös matteus näkee ennustuksien täyttymisen, jonka profeetta Jesaja on lausunut:
matt. 11:2-6
Kun Johannes vankilassa kuuli Kristuksen teoista, hän lähetti opetuslapsensa [Matt. 14:3]
3 kysymään: "Oletko sinä se, jonka on määrä tulla, vai pitääkö meidän odottaa toista?" [Ps. 118:26; Dan. 7:13; Mal. 3:1]
4 Jeesus vastasi heille: "Kertokaa Johannekselle, mitä kuulette ja näette:
5 Sokeat saavat näkönsä ja rammat kävelevät, spitaaliset puhdistuvat ja kuurot kuulevat, kuolleet herätetään henkiin ja köyhille julistetaan ilosanoma. [Jes. 35:5,6, 61:1; Matt. 15:30,31]
6 Autuas se, joka ei minua torju." [Luuk. 2:34]

Ja Jeesus itse sanoo, että hänen seuraajansa tekevät samanlaisia tekoja kuin hän. Ei tosin omissa voimissaan, vaan heissä asuvan Jeesuksen Kristuksen voimalla.
Joh. 14:12
12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin”.

Lisäksi minusta tuon pohtiminen etukäteen, että jos en paranekaan. On vähän sama asia, kun sanoisi ystävälleen, että lainaatko minulle rahaa,ja sitten tokaisee heti perään, että älä lainaa sittenkään, kun olet niin pihi, ettet kuitenkaan lainaisi. Itselle tulisi tuollaisesta sellainen olo, että no en lainaa, kun tuolla tavoin suhtaudut.

Jeesus sanoo, että Mark. 11:23-24
23 Totisesti: jos joku sanoo tälle vuorelle: 'Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen!', se myös tapahtuu, jos hän ei sydämessään epäile vaan uskoo, että niin käy kuin hän sanoo.
24 Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän.

Joh. 14:13-14
ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. [14:13,14: Joh. 15:7, 16:23,24; 1. Joh. 3:22, 5:14,15]
14 Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.

Siunausta sinulle Vanadoo! :)

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
« Vastaus #27 : 20.05.2009 - klo:21:53 »

Tää on kyl ihan vakavasti otettava asia, mitä oon iteki miettiny joskus paljon. Ongelma siitä tulee lähinnä sillon, kun jopa henkilökohtaisesti, ilman mitään Pyhän Hengen ilmoitusta, luvataan, että paranet. Tavallaan astutaan Jumalan saappaisiin ja päätetään, että Jumala tahtoo parantaa tuon ihmisen.

Itse olen ainakin sen verran varovainen, että vaikka kuulisin päässäni äänen "olen Pyhä Henki ja tulen parantamaan tuon henkilön" niin en menisi sanomaan hänelle: SINÄ PARANET JEE! vaan kertoisin, mitä koin, ja että hänen tulee se koetella. Turhia lupauksia Raamattu ei kehota antamaan.

Kuitenkin pidän ihmeparantumisia täysin raamatullisena asiana. Ja sairaat tarvitsevat rukousta vaikeassa elämäntilanteessaan. Joko että Herra ottaisi sairauden pois, tai että auttaisi elämään sen kanssa. Jumala voi toimia monella tapaa, tietäähän Hän paremmin, mikä meille on parhaaksi.

Teepuna

• Vieras
« Vastaus #28 : 20.05.2009 - klo:22:53 »
Kuitenkin pidän ihmeparantumisia täysin raamatullisena asiana. Ja sairaat tarvitsevat rukousta vaikeassa elämäntilanteessaan. Joko että Herra ottaisi sairauden pois, tai että auttaisi elämään sen kanssa. Jumala voi toimia monella tapaa, tietäähän Hän paremmin, mikä meille on parhaaksi.
Amen. Hyvin sanottu! :)

Olen myös kuullut erään papin opettavan, että Jumalan tahto tapahtuu joka tapauksessa siitä huolimatta mainitsemmeko sitä rukouksessa vai emme (siis että sitä ei tarvitse tuoda esille parantamista pyydettäessä. Siis että rukoilu tilanteessa ei tarvitse ikään kuin kysyä, että haluatko Jumala parantaa tämän ihmisen vai et. Koska Jumala tekee sitten  niin kuin haluaa.). Ja Jumala itse ja Jeesus monessa kohtaa on kehoittanut anomaan ja pyytämään. Joten minusta sitä voi anoa ja pyytää ihan rohkeasti. Parantaminen on Jumalan tahdon mukaista pyytämistä, koska opetuslapsetkin tekivät niin ja Jeesus heitä siihen opasti. Jos Jumala vastaa samalla tavalla kuin Paavalille "lihan piikin" suhteen, niin se on sitten Jumalan ratkaisu asiaan. Mutta ei sen tapauksen pitäisi vähentää meidän intoamme anoa  ja rukoilla lannistumatta.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2009 - klo:23:00 kirjoittanut Teepuna »

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
« Vastaus #29 : 20.05.2009 - klo:23:04 »
No tottahan tuo on. Mutta itse näen toisen puolesta rukoilemisen myös eräänlaisena sielunhoitotilanteena. Ja itse koen, että on hoitavampaa rukoilla ääneen juuri sitä, että Isän tahto toteutuisi. Ja, että jos tauti on jäädäkseen, sairas ei pettyisi vaan saisi kuitenkin kokea Isän huolenpitoa.