Äänestys

Uskotko ihmeparantumisiin?

Kyllä
En ota kantaa
En

Kirjoittaja Aihe: Ihmeparantumiset  (Luettu 39904 kertaa)

Tuomas

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 260
  • Terrve!
    • Profiili
Ihmeparantumiset
« : 25.12.2008 - klo:20:27 »
Itse uskon, mutta uskon myös että suuri osa parantumisista on huijausta.

Ja sitten video: http://video.google.com/videoplay?docid=-3866693285999268840
Ite oon vähän skeptinen aina tollasten jymymenestys ihmeparantumisten kohdalla... Tuntuu että noi ihmiset haluaa vaan mainostaa omaa ohjelmaansa ja tienata rahaa.
  Videossa ei kerrota mitään lähteitä, ainoat todisteet paranemisesta ja koko sairaudesta on ton juontajan ja sairaan puhe. Ei ollut edes kuvia ajasta jolloin Delores Winder oli sairaana. En nyt suoraan oo tuomitsemassa tota feikiks mutta pahasti siltä näyttää.

No mitäs mieltä itse tosta videosta?
Terrve!

Moottorisaha

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 852
  • Olen apina
    • Profiili
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #1 : 25.12.2008 - klo:20:43 »
Näitä on. Aina joku kummin tutun kaverin kaima paranee jossain Takahikiällä ja silti kukaan ei sitä tunne ja todisteita et saa. Paljon tässä on huijausta aina ja sensaatiota.

Tunnen silti kaksi henkilökohtaisesti. Toiselle oli lääkäri antanut kuolemantuomion jo ja toiselta katos kasvain päästä ilman leikkausta. Ei ollut tappava mutta olis levinnyt normaalisti ajan kanssa.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

kurjenpolvi

  • Vieras
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #2 : 26.12.2008 - klo:17:53 »
Mä tiiän kanssa, tai siis pikkusiskoni kummisedälle ilmoitettiin, että teillä on syöpä ja jotain kuukausi elinaikaa, ei anneta sulle hoitoa. Ja se oli jotain kolme vuotta sitten ja tää mies elää yhä. Okei, se rupes syömään jotain kasvisjuttua, minkä ne löysi netistä, mutta silti, lääketiede ei olisi sitä enää auttanut.

tota tapausta ei siis kuitenkaan varmaan luokiteltais ihmeeks, ku siinä on ihminen kuitenkin ollu mukana, mutta mä nään sen ihmeenä.

Jotkut kaks kristittyä tyyppiä oli tehny tutkimuksen ihmeparantumisista, ei ollut muistaakseni löytänyt yhtän oikeeta...

Mä nään ihmeenä myös sen, että joku ihan vaan parantuu vaikka nyt syövästä lääkehoidon avulla. Ku eihän se välttämättä tehoa. Niin se on ihme, että ne tehoaakin ja joku on keksiny noita keinoja parantaa. Tää ei oo ihan se peruskäsitys ihmeparantumisista, mut mun käsitys on. Vähän niinkuin, että kaksi miestä rukoili sadetta pelloilleen Jumalalta. Toinen valmisti peltonsa sateen varalta ja toinen ei, kummalle Jumala sateen ennemmin antaisi? Tai kummalle siitä on niinku enemmän hyötyä. Että ei siis tarvi jäädä vaan oottelee, että kyllä Jumala hoitaa, jos voi tehdä asialle itekkin jo jotain, ku Jumala on valmistanu sellasia teitä jo etukäteen.

Kätsy

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #3 : 26.12.2008 - klo:19:02 »
Loistavasti kirjoitettu Kurjenpolvi  :)

MaryMagdalene

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #4 : 26.12.2008 - klo:20:10 »
Lainaus
Jotkut kaks kristittyä tyyppiä oli tehny tutkimuksen ihmeparantumisista, ei ollut muistaakseni löytänyt yhtään oikeeta...

En minäkään ollenkaan kaikkiin ihmeparantumisjuttuihin usko enkä myöskään pidä manifestaatioiden (ilmiöiden) hakemista terveenä, mutta noiden kahden kaverin gradun asennelähtökohdista voi minun mielestäni päätellä heillä olleen tarkoituksena osoittaa, että ihmeparantumisia ei ole - siitä huolimatta että he esipuheessa sanovat toivoneensa löytävänsä niitä...

Uskon, että Jumala haluaa parantaa paljon enemmän kuin me käsitämme. Mutta se ei ole elämän tärkein asia. Ja lääketiede on Jumalan ihme myös.
MaryMagdalene

pyrski

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 848
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #5 : 27.12.2008 - klo:14:13 »
En minäkään ollenkaan kaikkiin ihmeparantumisjuttuihin usko enkä myöskään pidä manifestaatioiden (ilmiöiden) hakemista terveenä, mutta noiden kahden kaverin gradun asennelähtökohdista voi minun mielestäni päätellä heillä olleen tarkoituksena osoittaa, että ihmeparantumisia ei ole - siitä huolimatta että he esipuheessa sanovat toivoneensa löytävänsä niitä...

Ite en heti laittais sitä gradua sen piikkiin. Mitä nyt oon kuullut, se on ihan hyvä gradu. Enemmänkin se pistää miettimään, että onko sittenkin Jumalan tahto, että ihmettä ei voi täysin todistaa (niin että kaikki sen näkisivät). Vähän vaikee selittää, mutta ainakin kun ite kuulin tosta ekan kerran niin se pisti miettiin. Varmasti noidenkin joukossa näet oli paljon niitä jotka parantuivat, mutta sitä vaan ei saatu paperille.

Jumala toimii usein eri tavalla kuin lääketiede.
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

MaryMagdalene

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #6 : 27.12.2008 - klo:18:44 »
Edit: Muistelin, että kyseessä oli gradu, mutta juttu olikin n. 30-sivuinen yksityinen projekti: Hirsilä, Markus, Herra tekee ihmeitä ilman määrää? Lähtöasenteista olen edelleen samaa mieltä.
MaryMagdalene

inneS

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #7 : 27.12.2008 - klo:19:38 »
Hyvä huomio Pyrski! Jos ihmeparantumiset ois ihan jokapäivästä settii, ei niitä pidettäis minään ihmeellisinä. Vähän niikuin erämaavaelluksella ihmiset tottu mannaan (me vähän kyllä ihmeteltäs, kun joku aamu ois syötävää pitkin nurtsia)

Aani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 782
    • Profiili
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #8 : 27.12.2008 - klo:22:07 »
Mä uskon kyllä ihan tosikin vahvasti ihmeparantumisiin. Siihen en osaa kuitenkaan uskoa, että Jumala antaisi jokaisesta ihmeparantumisesta ihmiselle jonkun selvän merkin, että tämä parantuminen juuri oli ihmeparantuminen. Joskus parantuminen voi olla jotakin Jumalan suurta ihmettä esimerkiksi lääkkeiden avulla, mutta tuskin jokaisesta parantumisesta taivas järkkyy.

Ihmeparantuminen kuulostaa sellaselta että siinä parantuu vaan jotain tosi isoa, esimerkiksi syöpä. Mun mielestä kuitenkin jotkut pienetkin asiat voivat olla yhtä lailla ihmeparantumisia. En nyt jokaista päänsärystä parantumista luokittelisi ihmeparantumiseksi, mutta en myöskään jokaista syövästä parantumista.

Uskon, että Jumala voi toimia lääketieteen avulla, mutta myös täysin irrallaan siitä.

adynamia

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #9 : 19.01.2009 - klo:20:03 »
Uskon ihmeparantumisiin. Miksei Jumala voisi vieläkin vaikuttaa samalla tavalla kuin Jeesuksen aikana, miksei Jumala vieläkin parantaisi ihmisiä?
Jumala on aikojen saatossa käyttänyt ihmisiä profetioiden ja näkyjen kautta. Mikseipä Jumala siis voisi käyttää parantamisen ihmettä nykyisten lääkäreidenkin kautta. Uskon, että esimerkiksi näkyvää parantamisen armolahjaa ei tarvita niin laajalti kuin ennen, sillä nykyisen kehittyneen lääketieteen myötä Jumala voi vaikuttaa lääkäreiden kätten kautta ja näin parantaa ihmisiä.
En ymmärrä miten voi uskoa Raamatun Jumalaan uskomatta, että Jumalalle todellakin kaikki on mahdollista.

Varpunen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #10 : 25.01.2009 - klo:13:57 »
Minäkin uskon ihmeparantumisiiin (niin kun kaikki vastanneet näyttävät uskovan), mutten ymmärrä, mitä hyötyä on mainostaa niitä sillä tavalla, kun tossa ohjelmassa. En usko, että kovinkaan moni ei-uskossa-oleva uskoo mitään tollasia nykypäivänä ja tulis sen takia uskoon. Voihan kai tollanen vahvistaa jonkun uskoa, mutta en ihan ymmärrä sellasta kritiikittömyyttä... Siis kun Jeesuskin Raamatussa laittaa ihmiset ajatteleen omilla aivoillaan, ja ainakin mun käsittääkseni kaikissa ihmeissä se oma kokemus ja Jumalan läsnäolon tunteminen on tärkeessä osassa. En oikein keksi, kelle tosta ohjelmastakin ja kaikesta sen tyyppisestä showsta olisi hyötyä (paitsi ehkä sille, joka mahdollisesti on parantunu, ja muille siihen asiaan liittyville), paitsi sellasten tekijöille. Itseäni tollaset jutut lähinnä kuvottaa. Kuinka ihmiset voi käyttää Jumalaa noin vaan välineenä?

pyrski

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 848
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #11 : 25.01.2009 - klo:22:05 »
No siis joo, ymmärrän. Mut ehkäpä ihmeitä tapahtuu enemmän lähetyskentillä, koska muissa kulttuureissa ne saattavat olla vahvakin todistus ihmisille. Eli siis niin, meitä ne ei ehkä saa uskoon, mutta uskon, että jossain päin maailmaa, niillä saattaa olla vahvempikin merkitys. Mutta tietysti usko ei saa perustua ihmeisiin, mutta todistuksena ne voivat toimia silti.
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

Pinja

  • Vieras
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #12 : 28.01.2009 - klo:17:17 »
No siis joo, ymmärrän. Mut ehkäpä ihmeitä tapahtuu enemmän lähetyskentillä, koska muissa kulttuureissa ne saattavat olla vahvakin todistus ihmisille. Eli siis niin, meitä ne ei ehkä saa uskoon, mutta uskon, että jossain päin maailmaa, niillä saattaa olla vahvempikin merkitys. Mutta tietysti usko ei saa perustua ihmeisiin, mutta todistuksena ne voivat toimia silti.

Juurikin tästä asiasta "puhuu" kirja nimeltä Taivaallinen mies.
Kirja kertoo tosi tapahtumista ja sijoittuu Kiinaan. Monessa kohtaa jonkun ihmeellinen parantuminen (tai muu ihme) on saattanut monia ihmisiä (joskus kymmeniä kerralla) uskoon, vaikkei mitään muuta ennkkotietoa kristinuskosta olisi.

Ei muuta <:

Stranger

  • Vieras
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #13 : 15.02.2009 - klo:13:14 »
Raamatussa sanotaan näin:

Mark. 16:17-18
17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. [Ap. t. 5:16, 8:7, 16:18 | Ap. t. 2:4+]
18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat." [Ap. t. 28:5 | Mark. 5:23+]

Luin nettisivuilta (www piste rukous piste net kautta oppimateriaalit kautta 12 alaviiva esirukouksen alaviiva avainsanoja alaviiva usko piste htm) mm.
että "monet rukoukset tulevat rukoilluiksi ilman uskoa.
Olemme rukouksessamme usein epäuskoisia. Uskomme kyllä, että Jumala voi vastata rukouksiimme. Mutta jos olemme rehellisiä, emme aina odota, että Hän todella vastaisi rukoukseemme
."

Mark. 11:23-24
23 Totisesti: jos joku sanoo tälle vuorelle: 'Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen!', se myös tapahtuu, jos hän ei sydämessään epäile vaan uskoo, että niin käy kuin hän sanoo. [Matt. 17:20; Luuk. 17:6]
24 Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän. [Jaak. 1:6]

Jaak. 1:6-7
6 Mutta pyytäköön uskossa, lainkaan epäilemättä. Joka epäilee, on kuin meren aalto, jota tuuli ajaa sinne tänne.
7 Älköön sellainen luulko saavansa Herralta mitään,

"Tuskin minkään muun asian takia Jeesus ilmaisi niin suurta pettymystä kuin epäuskon takia.

Missä teidän uskonne on? (Luuk. 8:25, Mark. 4:40, veneessä myrskyssä), "teidän epäuskonne tähden" (Matt. 17:20, kuunvaihetautinen poika), "Älä ole epäuskoinen, vaan usko" (Joh. 20:27, ilmestyminen Tuomaalle), "Ja hän ihmetteli heidän epäuskoansa" (Mark. 6:6 Jeesus kotikaupungissaan).

Jumala on kaikkivaltias ja voi tehdä mitä haluaa, mutta yleensä Hänen vastauksensa ja ihmeensä ovat sidoksissa meidän uskoomme ja siihen perustuvaan rukoukseemme:

"Tapahtukoon teille uskonne mukaan" (Matt. 9:29)
"Teillä ei ole, koska te ette pyydä" (Jaak. 4:2)

On merkittävää, että Jeesus sanoi: "Sinun uskosi on sinut parantanut (Luuk. 17:19), sinun uskosi on sinut pelastanut (Luuk. 7:50), Sinun uskosi on sinut parantanut (Mark. 5:34, 10:52). Eikö toiminnassa ollut Jeesuksen voima? Kyllä, mutta se olisi jäänyt keskeneräiseksi ilman uskoa.
"

Tietysti se mitä pyytää tulee olla Jumalan tahdonmukaista. Jos ei tiedetä onko se mitä pyytää Jumalan tahdon mukaista, täytyy ensin rukoilla ja tutkia Jumalan tahtoa.

Pohdin sitä, että koska apostolitkin ja muut Jeesuksen seuraajat  paransivat sairaita ja tekivät niin ihmeitä, niin eikös se silloin ole Jumalan tahdon mukaista rukousta?

Olen kuullut puhuttavan myös siitä, että kun rukoilee Jumalan tahdonmukaisesti jotakin pyytäen, niin voi jo rukouksessa kiittää siitä, että saa sen...


Sitten olen kuullut myös, että raamatunkohta:

Luuk. 18:8
8 Minä sanon teille: hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?" [2. Tim. 3:1-5]

että tuolla tarkoitettaisiin sellaista uskoa joka ns. siirtää vuoria...

Niin ja sitten piti kirjoittaa vielä siitä, että Jumalalta ei pitäisi vaatia merkkejä ja epäilijällä ei ole oikeutta pyytää merkkejä:
matt. 12:38-39
38 Silloin muutamat lainopettajat ja fariseukset sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, anna tässä meidän nähtemme merkki!" [12:38-42: Matt. 16:1-4; Mark. 8:11,12; Luuk. 11:29-32]
39 Mutta Jeesus vastasi heille: "Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki.

Mutta jos Herra kuitenkin antaa merkkejä vahvistaakseen uskoa, niin ne pitäisi ottaa kiitollisesti vastaan.


Sir JoN

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 97
  • απολογία
    • Profiili
    • Facebook
Vs: Ihmeparantumiset
« Vastaus #14 : 16.02.2009 - klo:02:19 »
Tässä yksi tarina ja samasta aiheesta video Youtubessa.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2009 - klo:02:21 kirjoittanut Sir JoN »
"When I get sad, I stop being sad & be awesome instead. True story"