Kirjoittaja Aihe: Gospel  (Luettu 9327 kertaa)

Jukka^^

• Täysjäsen
    • Profiili
Vs: Gospel
« Vastaus #15 : 12.08.2006 - klo:18:00 »
Mitevvaa.. ei se siis huono juttu ole, että joku pitää täällä aktiivisuutta yllä, ihmetyttää vain että kuka.

Oon toki samaa mieltä, et monesti musiikki menee Jeesuksen ylitse. Mutta oon myös sitä mieltä, että se on ihan henkilökohtaista. Itselleni Jeesus on 100% tärkeämpi kuin musa. Esimerkkinä vaikka se, että jos bändimme kanssa emme tekisi gospel-musiikkia, en soittaisi siinä ollenkaan. Jos suola menettää makunsa myös musiikin suhteen, ni se o turhaa. :o
Saarn. 3:11 "Kaiken hän on alun alkaen tehnyt hyväksi ja asettanut iäti jatkumaan, mutta ihminen ei käsitä Jumalan tekoja, ei niiden alkua eikä loppua."

Elfslayer

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #16 : 12.08.2006 - klo:19:07 »
Niin no, minä voisin ainakin ihan hyvällä omatunnolla laulaa ihan sekulaaribändissäkin. Mielestäni gospel on ihan hyvä asia kunhan se ei ole mikään hengellisen elämän keskus.
Respect life, go vegan!

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #17 : 12.08.2006 - klo:21:55 »
Keskustelua tästä tai mistään asiasta ei muodostu ilman aktiivisuutta. Ei niin että joku sanelee ja muut vaan lukee mutta ei kommentoi. Keskustelu on vuorovaikutusta. Myöskään ellei asiattomaksi mene. Päänaukomiseks ja tahalliseks kinaks ei saisi sensuroida.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

martha

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #18 : 13.08.2006 - klo:20:15 »
Roman: en mää mitenkään pahalla tarkottanu kysyä tota, et mitä oot tehny työkses. aattelin vaan, et ois kiva tietää miten pystyt noin asoita yleistään tällä saralla, mut ilmeisesti sulla on siis jonkinnäköstä kokemusta, jonka pohjalta kirjottelet. tarkotan tätä gospel-aihetta. tarkotus ei ollu millään tavalla urkkia kuka oot. ei paljo kiinnosta, toisin kun näköjään jukkaa..:P
joku Vanhasen Martta

Suvi

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #19 : 14.08.2006 - klo:15:45 »
täällä näytään perustelevan gospelin huonoutta sillä että sanoma jää musiikin varjon... onhan se toki todella surkeaa jos niin käy... entäs jos ei syystä tai toisesta pääse/ehdi tms. seurakunnan toimintaan ja kuuntelee kuitenkin gospelia...eikö ole kuitenkin parempi että kuulee edes sitä kautta jotain mikä voi vahvistaa uskoa? ..tietenkin myös Sana ja rukous vahvistaa uskoa... mut ainakin henk. koht. gospel auttaa, jos on huono päivä, uskoon et Jumala on olemassa ja Jeesus myös...
ai niin, oon myös niitä poikkeuksii jotka kuuntelee enemmän sanoja ku musaa!
Jalat pidän mullassa maailman, katseellani taivasta tavoitan, tiedän minne matkani  tehdä saan, olen kansalainen kahden maan...

Dude

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #20 : 14.08.2006 - klo:17:53 »
tuleehan kaikki ristirockiin 26.8 tampereelle kuunteleen gospelii?tuleeeko romankin?
Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima

Suvi

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #21 : 14.08.2006 - klo:18:07 »
jos vaan ehtii, pahasti pelkään kuitenki etten ehdi...
Jalat pidän mullassa maailman, katseellani taivasta tavoitan, tiedän minne matkani  tehdä saan, olen kansalainen kahden maan...

Tiitu

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #22 : 16.08.2006 - klo:22:28 »
Saaks sinne tulla yksi vähän vanhempikin gospelia PALJON kuunteleva?  ;)

Tuli vain mieleeni, että itse kuuntelen gospelia eniten yksin ajaessani etenkin pitempiä matkoja. (Silloin saan laulaa täysillä mukana vaurioittamatta lähimmäisteni korvia.) Käydystä keskustelusta sain kumminkin sellaisen mielikuvan, että muut puhuvat ainoastaan (?) festareista ja muista suurista tapahtumista gospelin yhteydessä? Olenko siis jotenkin poikkeava...? Jäin miettimään, miten paljon minä yksikseni "fiilistelen" kiittäessäni Jumalaa laulaen ja onko se nyt sitten paha juttu loppujen lopuksi...
"Huomisesta en mä tiedä. Esirippu eteen jää. Minne aikonetkin viedä, tänään tahdon ylistää."

Suvi

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #23 : 17.08.2006 - klo:15:43 »
...mä ainakaan en puhunu ainoostaan festareista, sillä kuuntelen gospelia enemmän muualla ku konserteissa...

Jäämies

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #24 : 17.08.2006 - klo:23:57 »
Eiköhän tuo ole jokaisen oma asia kuka on ja millaisista taustoista tulee... Minulle on ihan sama kuka kirjoittaa kunhan pysyy asiassa..

Itse koen gospelin kuuntelun(/mukana laulamisen yksin ollessa) vähän kuin rukouksena... On erittäin hienoa kuunnella vaikuttavaa biisiä ja laulaa mukana. Kuuntelen pääasiassa gospelia ja biisit on hyviä. Saundeista kuulee, et bändit vois menestyä maallisellakin saralla(kuten Juha Tapio & BNH) mut lyriikat taitaa kuitenkin olla aikamoinen tabu. Maalliset radiot varmaan ajattelevat, että kukaan ei halua kuunnella gospelia. Siinähän lauletaan Jeesuksesta ja uskosta.. Ei sellasia voi koko suomelle soittaa. Pysyköön ne biisit ihan omanaan. Mielestäni asian ei tulisi olla näin. Jokaisen kuuluu tietää Jeesuksesta ja musiikki on mitä mainioin keino.

Festareille menen toki meiningin takia, mutta enimmäkseen ohjelman ja etenkin sanoman vuoksi. On kiva kuulla kun joku todistaa tai laulaa Jeesukesta ja levittää evankeliumia..

Tämmöinen avautuminen tällä kertaa :D
Ei näin!!

Dude

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #25 : 18.08.2006 - klo:19:09 »
Tiitu,tottakai sinne saa tulla pikkasen vanhempikin eli "ikiteinitkin" tervetulleita:) ;) :P
Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima

Jukka^^

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #26 : 19.08.2006 - klo:11:22 »
Onhan noista festareista syntynyt eräänlainen 'kultti-meno' ja monesti sielä pyritään saamaan eräänlaista hengellistä tyydystystä kokemusten avulla. Itseäni jurpii festareiden ylistysbändit. Tämä on oma henk. koht. mielipiteeni ja en vaan kestä kattella sitä ko porukka fiilistelee ja nostaa käsiä ilmaan ja elää jonkinlaista hurmoshenkisyyttä. Tottakai jos joku sitä haluaa tehdä ja kokee, että se vahvistaa uskoaan, niin totta mooses!

Mutta itse kuulun siihen porukkaan, joka mieluummin hilluu jossakin kuunnellen lyriikoita ja ETENKIN bändien pitämiä spiikkejä. Arvostan todella sitä, kun bändiläiset todistavat ja puhuvat sanoman tärkeydestä, eikä niinkään musiikin. Mutta oli miten hyvä sanoma, eivät nuo bändit tuonne huipulle pääse, ilman hyviä säveliä. Se aiheuttaa kahnausta, mutta toisaalta se myös on kuin piste i:n päälle, ko sekä sävelet että sanoma toimii.

Mitä tulee kuuntelijoihin niin olen sitä mieltä, että kukin kuuntelija määräytyy osittain persoonallisuutensakin mukaan. Joku ujompi kuuntelee mieluummin yksikseen pimeässä huoneessa kospelia ja sitten taas ns. [sarcasm]'himouskovainen/kaikkiruokainen/Jumalasta seuraava'[/sarcasm] tyyppi taas heiluu ja jo melkein koskettaa bändiläisiä ja on eräänlaisessa ulottuvuudessa musiikin kanssa :D:D.. (lol)
Saarn. 3:11 "Kaiken hän on alun alkaen tehnyt hyväksi ja asettanut iäti jatkumaan, mutta ihminen ei käsitä Jumalan tekoja, ei niiden alkua eikä loppua."

Tiitu

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #27 : 02.10.2006 - klo:13:05 »
Apua... Mä mokasin... Nostin eilen kättäni iltakirkossa... ;)

Ei vaiskaan. Jäin miettimään, onko "meidän kirkossa" tilaa kaikille olla oma itsensä. Vai onko pakko sovittautua siihen muottiin, joka on annettu tai sitten vaihtaa seurakuntayhteyttä? Olen nyt vähän kapinallinen, sallikaa se minulle... pliis!
"Huomisesta en mä tiedä. Esirippu eteen jää. Minne aikonetkin viedä, tänään tahdon ylistää."

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #28 : 04.10.2006 - klo:13:01 »
Niin muuttuuko kaikki aina vaihtamallakaan? Mene ja tiedä. Yksi tykkää toinen ei.Pitää vaan muistaa ,että joskus käytetään tilaisuuksissa nlp:tä.

Tässä ei nyttemin kun oon miettinyt pitäis heti lähteä sanoon onko toinen täys hihhuli ja vaan musiikin takia paikalla. Se on tapauskohtainen asia.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.