Nettipappi.net

seurakunnan tilaisuudessa oloevat nuoret!!

Äänestys

kun olet juuri ollut jossain srk.n tilaisuuden loppuhartauksessa ja hengaus alkaa näet  vaihtoehdoissa lukevan miehen tai naisen kuka heistä oni todennäköisesti uskossa?

nuori kaverisi umpihumalassa olutpullo kädessä.
0 (0%)
vanha mies haisee viinalta ja kaatuu kuralammikkoon
0 (0%)
nuori kaverisi joka käy kirkossa joka sunnuntai
3 (11.1%)
pappi joka sanoo olleensa lapsesta asti harras uskovainen
3 (11.1%)
pitkätukkainen ystävä paidassa pentagrammi ja kaulassa roikkuu risti väärinpäin
1 (3.7%)
ystäväsi joka on viillellyt pitkään itseään ja saa kohtauksen syötyään paljon mummonsa sydänlääkkeitä
3 (11.1%)
kaverisi joka pitää rippileirillä isosena ollessaan mielestäsi mahtavia ja iskeviä iltahartauksia
3 (11.1%)
ystäväsi joka on käynyt 2 vuoden ajan joka nuorten illassa ja vaihda vapaalle illassa
3 (11.1%)
ei kukaan
0 (0%)
en tiedä
11 (40.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 12

mauzi

  • Tulokas
  • *
    • Viestejä: 26
  • peace all
    • Profiili
kiinnostaa tietää ihmisten suhtautumista jotka ovat seurakunnan toiminnassa mukana muihin ihmisiin ja mitä heitä kohtaan yleensä ajatellaan ja kuinka heidät omassa mielessä oikeasti tuomitaankaan. vähän sekava teksti en sitä tähän hätään jaksanu muokata että kukaan ymmärtäis toivottavasti joku ymmärtää
« Viimeksi muokattu: 04.11.2008 - klo:22:54 kirjoittanut mauzi »


inneS

  • Jäsen
  • **
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Kukaanhan ei voi toisesta tietää, onko uskossa vai ei, mut kyllä elin- ja käytöstavat osviittaa antavat.
Liian usein tulee kyl liikaakin kattottua tommosiin ulkoisiin juttuihin, ja ajateltua, kuinka Me ollaan hyviä uskovaisia ja noi tuolla vaan tommosia... :-\


sanni

  • Vieras
Hyvä!

Hmm... Jokainen kokee Jumalan olon eritavalla. Itse olen ollut varmaankin monen mielestä "kaukana Jumalasta" , kun on ollut  vaikeita päiviä masennuksen kanssa, mutta oikeasti Jumala on ollut silloinkin läsnä kanssani ja niin olen uskonut.

Tälläinen pieni hypoteesi, mitä olen kuullut sanottavan. "Onkohan se vielä uskossa, kun se ei oo pitkään aikaan käyny täällä." On hyvä pitää huoli, että ystävät kävisivät seurakunnan toiminnassa, sillä uskovien yhteys on se, mistä saa virtaa elämään j avahvistusta uskossansa, mutta Kangasalan  seurakunta ei ole ainoa paikka, missä on Jumalan sanaa ja uskovien yhteyttä... Ja ei tarvitse käydä "kaksi vuotta joka viikonloppu vvssä ja nuortsissa" että yhteys säilyy.


Joxuschka

  • Täysjäsen
  • ***
    • Viestejä: 163
    • Profiili
Hyvä aihe!
no siis. emme me voi olla supervarmoja kenenkään uskontilanteesta, se on sen ihmisen ja Jumalan välinen asia. Varmaan aika harva nuortenillan vakiokävijä, jolla on onkelmia oman uskonsa kanssa, nuortenillassa tokaisee että kuulkaapa ihmiset, en ole lainkaan varma siitä, onko Jumalaa olemassa. Tai toisinpäin: kuinka moni olettaa, että henkilö, jolla on risti väärinpäin kaulassa, julistaisi ilosanomaa keskelä keskustoria?

Miltä näyttää/mitä tekee stereotyyppiuskis?


Suvi

  • Konkari
  • *****
    • Viestejä: 665
    • Profiili
Mä oon oikeesti ylpee noista vastauksista tuolla... :D Koska mun mielestä ei vaan voi oikeesti tietää... niin monta kertaa tullu vastaan tilanne et se josta vähiten luulis onkin uskis ja se jolla eniten luulis olevan "vahva usko" on oikeesti kaikkein epävarmin itsestään ja uskostaan... enää ei tuu niin herkästi arvioitua sitä, vaikka toki kärjistää vieläkin...
Jalat pidän mullassa maailman, katseellani taivasta tavoitan, tiedän minne matkani  tehdä saan, olen kansalainen kahden maan...


mauzi

  • Tulokas
  • *
    • Viestejä: 26
  • peace all
    • Profiili
ihmisen varsinkin uskovaisen ihmisen on tosi hankala ruveta antaan uskovaisen leimaa jollekkin joka ei ulkoisesti siltä jollain lailla vaikuta. ihminen on taqipuvainen siihen että se joka käy kirkossa/seurakunnassa tai käy seurakunnassa on uskovainen ja muut ei se on niin hirvee ajattelutapa...! pappihan on varmasti uskossa sanoo kansalainen mutta se on niin kakka väite että ihan hirvittää eihän papilla ja murhaajallakaan oo eroo muutakun ammatti ja ehkä jonkinlainen henkinen taisto itsensä kanssa ja sekin saattaa papilla olla suurempi mutta yhtä lailla syntistä sakkia eikä ihmisen hengen riistäminen oo pahempi synti kun naapurin mummon nimittelykään. JUMALAN SILMISSÄ onhan se ihmisen mielestä juu mutta ei raamattu vaan satu sisältään listaa synneistä mitä saa tehdä saadakseen anteeksi ja mitä ei. eikä sisällä myöskään listaa mikä on pahempi toistaan oleva synti jumala näkee kaiken synnin samalla viivalla eikä erottele sitä eikä tuomitse ihmistä tekojen mukaan vaan uskon. eli siis kaikki pahat teotsanatajatuksetlaiminlyönnitjneihankaikkisynnit SAA ANTEEKSI JOPA NOIN YHTEENKIRJOITETTUNAKIN!!!!!!!!!
« Viimeksi muokattu: 06.11.2008 - klo:16:05 kirjoittanut mauzi »


Teeny-T

  • Jäsen
  • **
    • Viestejä: 71
    • Profiili
kaikista noista vaihtoehdoista voi päätellä aina jtn, mutta juuri tätä, että onko uskovainen....Ei voi sanoa, tai ainakaan itse en pysty.
Saarnaajan kirja 4:9-12