Kirjoittaja Aihe: Kuka uskoo oikein - osa III  (Luettu 33890 kertaa)

Aani

• Konkari
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #120 : 08.03.2008 - klo:00:36 »
Onko Jeesuksen omien käskyjen/sanojen ja opetuksen noudattaminen sinusta lain tekoja tai sinun omia tekoja jotka eivät ketään pelasta?Ja sinähän sanot että uskot häneen vai uskotko?en aihetta ole paljoakaan lukenut mutta jos Jeesuksen omat käskyt ovat sinusta lain tekoja niin olet väärässä.

Armo on  silloin väärää armoa eli valhe armoa, jos se estää Jeesuksen käskyjen/sanan ja opetuksen noudattamisen jota hän nimen omaan vaatii.---->

Lol.

1. Et voi sanoa että en ole uskossa. piste.

2. Olenko väittänyt, että yritän estää Jeesuksen käskyjen noudattamisen? Raamatussa sanotaan, ettei kukaan tule vanhurskaaksi käskyjä noudattamalla. Armo on Ansaitsematonta Rakkautta, joka tulee Minun Osakseni, koska en osaa noudattaa Jeesuksen käskyjä.

Vinkkinä: ennen kuin tuomitset toisia ihmisiä, opi tuntemaan heidät ja heidän elämäntilanteensa ja käsityksensä ennen kuin alat lähettä ihmisiä helvettiin, kiitos. Ja omien mielipiteidensä muuttaminen tai toisten ihmisten kuunteleminen ei oo paitövei syntiä.

Green8972

• Vieras
« Vastaus #121 : 08.03.2008 - klo:07:54 »
"Vinkkinä: ennen kuin tuomitset toisia ihmisiä, opi tuntemaan heidät ja heidän elämäntilanteensa ja käsityksensä ennen kuin alat lähettä ihmisiä helvettiin, kiitos. Ja omien mielipiteidensä muuttaminen tai toisten ihmisten kuunteleminen ei oo paitövei syntiä."

Olenko minä lähettänyt ketään?

Green8972

• Vieras
« Vastaus #122 : 08.03.2008 - klo:08:58 »

Rupeaa oikeasti menemään pokka kun väität että lähettelen toisia taivaaseen ja toisia helvettiin näytä minulle viestejä joissa sanon toiselle: "Menet taivaaseen"tai toiselle "Menet helvettiin"tai teen tuolla tavoin suoraan olen saattanut ja varmaan olenkin tuominnut, ainakin sanotte niin mutta näytä niitä viestejä joissa sanon toiselle suoraan tolla tavoin.

Hyvää päivän jatkoa.

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #123 : 08.03.2008 - klo:12:09 »
Nyt vain kysyn; sanoiko Jeesus samala tavalla niille JOTKA USKOIVAT HÄNTÄ ja niille JOTKA EIVÄT HÄNTÄ USKONEET?

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #124 : 08.03.2008 - klo:12:25 »
Green8972 tervehdys.  Kun pokka pettää niin ei tarvitse lannistua sillä Jumala tietää minkälaista tekoa ihminen on
siksipä tähänkin on Raamatussa sanottu selvästi mitä on jos ihminen vihastuu.
Sillä näin sanoo Jumala;" vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Siis Jumala tietää ihminen ei itsessään voi olla
vihastumatta kun näkee vääryyden, näkee syytöksiä joissa ei ole mitään perää.

Siis kun kimpaannut niin vie sekin Jumalan eteen ja pyydä anteeksi näin mikään katkeruuden, vihan juuri ja sen sellainen
ei pääse sydämeesi tekemään mitään pesää, sillä jos sydämessä saa asustaa jokin paha niin se alkaa tuottaa pahan
hedelmiä,siksi Sana sanoo:" vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö" Siis vihastuminen ei itsessään ole synti JEESUSKIN
närkästyi, mutta jos viha saa jäädä sydämeen asumaan se tulee synniksi.

Mitä tähän vihastumiseen tulee silloin kun ihminen ei enää itse elä vaan Jeesus hänessä, niin se, että väitetään
minunkin tuomitsevan toisia kadotukseen niin ei se minuun koske vaan mielessäni on voi kun sinäkin tulisit näkemään
totuuden sen, että näin on joka EI USKOO JEESUSTA ja ole Hänelle KUULIAINEN EI VOI PELASTUA.

Green8972

• Vieras
« Vastaus #125 : 08.03.2008 - klo:13:42 »
Aani jos sinä et osaa noudattaa Jeesuksen käskyjä joita on muunmuassa tämä: "Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin"niin tietääkseni et voi saada Henkeä sydämmeesi, koska luulenpa että sille on ehtona tämä:

"Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssane ikuisesti.Tämä puolustaja on Totuuden henki."(katkaisin seuraavan jakeen)

Ja minulla ei ole Henkeä sydämmessäni koska minussa elää vielä synti.

Green8972

• Vieras
« Vastaus #126 : 08.03.2008 - klo:18:55 »
Ja jatkoa sellaisen ihmisen joka on hänessä täytyy myös  pitää hänen käskynsä.

Stranger

• Vieras
« Vastaus #127 : 08.03.2008 - klo:21:33 »
Aani jos sinä et osaa noudattaa Jeesuksen käskyjä joita on muunmuassa tämä: "Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin"niin tietääkseni et voi saada Henkeä sydämmeesi, koska luulenpa että sille on ehtona tämä:

Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssane ikuisesti.Tämä puolustaja on Totuuden henki."(katkaisin seuraavan jakeen)

Green et voi määritellä toisen ihmisen sydämen tilaa. Ainoastaan Jumala tietää sen (1 joh. 3:20 Jumala on meidän sydäntämme suurempi ja tietää kaiken.)
 Jos sanot Aanille noin, niin asetut Jumalan asemaan.

Jumala tosiaan on se,joka antaa Henkeään. Kukaan ihminen ei voi (ei edes Armi k.) ,määritellä kenelle Jumala antaa Pyhän Henkensä. Room. 9:15 Hän sanoo Moosekselle: "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon."

Minusta on väärin arvostella toisten uskoa Jumalaan.
gal. 5:13-15 Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne.
14 Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
15 Mutta jos te revitte ja raastatte toinen toistanne, pitäkää varanne, ettette lopullisesti tuhoa toisianne.

gal. 6:3-5 Joka luulee olevansa jotakin, vaikka ei ole mitään, pettää itseään.
4 Kukin tutkikoon vain omia tekojaan. Silloin hän voi ylpeillä vain siitä, mitä hän itse on, vertaamatta itseään toiseen. 5 Jokaisen on kannettava oma kuormansa.

Jeesus ei kutsunut meitä syyttelemään, kiusaamaan ja pahoittamaan toisten mieliä vaan rohkaisemaan toinen toistamme ja tekemään hyvää toisille.

gal. 6:10 Kun meillä vielä on aikaa, meidän on siis tehtävä hyvää kaikille, mutta varsinkin niille, joita usko yhdistää meihin.

Green8972

• Vieras
« Vastaus #128 : 08.03.2008 - klo:22:14 »
"Green et voi määritellä toisen ihmisen sydämen tilaa. Ainoastaan Jumala tietää sen (1 joh. 3:20 Jumala on meidän sydäntämme suurempi ja tietää kaiken.)
 Jos sanot Aanille noin, niin asetut Jumalan asemaan."

No enhän minä hänen sydämmensä tilaa tarkalleen tiedäkkään kun en omaanikaan kovin hyvin tiedä.Mutta tuossahan jakeessa/jakeissa jotka jatkuvat käy hyvin selvästi se ilmi miten saada Henki sydämmeen(eli tuskin on omaa sanaani).Sen saaminen on tärkeää koska jos ihmisellä ei ole sitä niin hän ei ole Luojan oma.

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #129 : 08.03.2008 - klo:23:00 »
Green: Pahoittelen liian karskia kielenkäyttöäni, olin ehkä liian pillastunut. Mutta minua raivostuttaa suunnattomasti, että armostelet toisten uskoa, kun sanoit minullekin, että sanon uskovani Jumalaan vai uskonko. Minä uskon Jumalaan, eikä siihen ole muilla mitään sanottavaa. Toivon, että voit itse löytää armon ja Jumalan tuntemisen - siihen ei vaadita ihmisen tekoja, sillä usko on lahja. Ja toivon etten ole loukannut sinua sanomisillani, vaikka olenkin raivostunut typeristä asioista. Siunausta sinulle, rakkaudella Aani.

MaryMagdalene

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #130 : 08.03.2008 - klo:23:02 »
Lainaus
Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni. Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssane ikuisesti. Tämä puolustaja on Totuuden henki.

Mistä ihmeestä keksit, että tässä puhuttaisiin uudestisyntymisestä/uskoontulosta?

Kun Jeesus oli maan päällä, vain Hänessä asui Pyhä Henki. Ennen Häntä Henki saattoi vain olla jonkun päällä, mutta ei asua kenessäkään ihmisessä.

Jeesus puhuu tässä siitä, kuinka hän noustuaan Isän oikealle puolelle lähettää taivaasta sen, joka on luvattu, Pyhän Hengen. Helluntain jälkeen Pyhä Henki tulee siis sellaisen ihmisen sisimpään asumaan, joka uudestisyntyy. Ja koska Hän on Jeesuksen Henki, sama asia voidaan ilmaista niin, että Jeesus asuu sydämessä.

Ja sama Henki saa aikaan sen, että ihminen pitää Jeesuksen käskyt - rakkaudesta, ei pakosta. Ei sitä ihminen tee. Se on rakkauden laki. Vain Jumala itse voi saada aikaan sellaista, mikä on otollista Jumalalle.

Ei käskyjä noudattamalla pelastuta. Sehän se on se kaikkein vaikein asia ymmärtää. Ihminen antaisi mitä tahansa, ettei tarvitsisi tätä tunnustaa.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2008 - klo:23:05 kirjoittanut MaryMagdalene »
MaryMagdalene

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #131 : 10.03.2008 - klo:10:16 »
Ihmisoppi sanoo:"Ei käskyjä noudattamalla pelastuta. Sehän se on se kaikkein vaikein asia ymmärtää. Ihminen antaisi mitä tahansa, ettei tarvitsisi tätä tunnustaa."

Jeesus sanoo:"Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
totuuden Hengen,"

Siis mihin usotaankaan?

Olkaa rehellisiä ITSELLENNE sillä ei ole yhdentekevää mihin uskoo.

aabee

• Vieras
« Vastaus #132 : 10.03.2008 - klo:19:09 »
Ei Jeesusta rakastamalla pelastu. Jeesus pelastaa, koska hän rakastaa meitä. Anna Jeesukselle lupa olla vapahtajasi niin taivas on oleva kotisi.

Green8972

• Vieras
« Vastaus #133 : 10.03.2008 - klo:20:29 »
Ihmisoppi sanoo:"Ei käskyjä noudattamalla pelastuta. Sehän se on se kaikkein vaikein asia ymmärtää. Ihminen antaisi mitä tahansa, ettei tarvitsisi tätä tunnustaa."

Jeesus sanoo:"Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
totuuden Hengen,"

Siis mihin usotaankaan?

Olkaa rehellisiä ITSELLENNE sillä ei ole yhdentekevää mihin uskoo.

Niinpä asiat on menny mullin mallin.Jopa nekin on ihmisen oman lihan tekoja(nykyajan mukaan) jotka ei ketään pelasta jos seuraa Vapahtajan sanaa/käskyjä.Pelastus ikäänkuin tulis tosta noin vaan kun nykyajan mukaan ei tarvi edes etsiä Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan kun sekin on jo lihan teko joka ei ketään pelasta tai mennä mistään Ahtaasta portista sisään.Sanassakin sanotaan:

"Jokainen joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan on kuin viisas mies joka rakensi talonsa kalliolle.Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, mutta se ei sortunut, sillä se oli rakennettu kallioperustalle.Jokainen, joka kuulee nämä sanani mutta ei tee niiden mukaan, on kuin tyhmä mies, joka rakensi talonsa hiekalle.Alkoi sataa, tukvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, ja se sortui, maan tasalle asti."

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #134 : 10.03.2008 - klo:21:01 »
Kiitos Jumalalle, että Hän on silmäsi saanut avata Green. Selkeä ja selvä on pelastus sanoma, mutta jos ihminen on sokea
niin ei voi sitä millään nähdä. Näin se vaan on luonnollisestikin sokea ei näe vaikka miten katsoisi niin se on hengellisesti
sokeankin laita ei voi nähdä vaikka miten Raamatun lehdillä lukee AIVAN SELVÄSTI MIKÄ TIE VIE PELASTUKSEEN.