Nettipappi.net

Kuka uskoo oikein - osa III

Vieras · 141 · 33923

Stranger

• Vieras
Ja tuo epäpyhä juttu liittyy juuri tuohon.Jos kerta taivaaseen ei pääse epäpyhä ihminen niin miten ihmeessä sitten sellainen ihminen voi ajatella pääsevänsä sinne ikäänkuin olemalla "piilossa" veren alla vaikka ei ole kätköä joka ei paljastuisi?

1 kor. 4:5 Älkää siis tuomitko ennenaikaisesti, ennen kuin Herra tulee. Hän valaisee pimeyden kätköt ja tuo esiin sydänten ajatukset, ja silloin itse kukin saa kiitoksen Jumalalta.

room. 4:5 Jos taas jollakulla ei ole ansioita mutta hän uskoo Jumalaan, joka tekee jumalattoman vanhurskaaksi, Jumala lukee hänen uskonsa vanhurskaudeksi.

fil. 3:1-9
Veljeni, iloitkaa siis Herrassa! Minä en kyllästy kirjoittamaan teille yhä uudestaan samoista asioista, ja sittenhän teillä on tarkka tieto.
2 Varokaa noita koiria, noita kelvottomia työntekijöitä, noita pilalle leikattuja!
3 Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta emmekä luota mihinkään omaamme.
 4 Olisi minulla aihetta kyllä siihenkin, minä jos kukaan voisin luottaa siihen mitä minulla on ollut.
5 Minut on kahdeksantena päivänä ympärileikattu, olen syntyperäinen israelilainen, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lain noudattajana olin fariseus*,
6 intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton.
7 Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
 8 Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka  Jumala antaa sille, joka uskoo.

Green8972

• Vieras
Miten voit ArmiK väittää, että meidän sydämissämme ei ole valtiaana Lihaksi tullut sana? Siitäkö, että me emme luota sinun sanoihisi? Jeesus on totuus, et sinä. Eikä Raamatussa ei tietääkseni sanota, että "luottakaa ArmiK:n sanaan".

Hoet koko ajan että KUULIASUUS KUULIAISUUS KUULIAISUUS. Miksi raamatussa kuitenkin sanotaan, että ARMOSTA?

Mutta jos valinta kerran perustuu armoon, se ei perustu ihmisen tekoihin -- muutenhan armo ei olisi armo.
Room. 11:6

Kun kuitenkin tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja vaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen, olemme mekin uskoneet Jeesukseen Kristukseen, jotta tulisimme vanhurskaiksi häneen uskomalla emmekä tekemällä lain vaatimia tekoja. Eihän kukaan ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä mitä laki vaatii.
Gal. 2:16

Onko Jeesuksen omien käskyjen/sanojen ja opetuksen noudattaminen sinusta lain tekoja tai sinun omia tekoja jotka eivät ketään pelasta?Ja sinähän sanot että uskot häneen vai uskotko?en aihetta ole paljoakaan lukenut mutta jos Jeesuksen omat käskyt ovat sinusta lain tekoja niin olet väärässä.

Armo on  silloin väärää armoa eli valhe armoa, jos se estää Jeesuksen käskyjen/sanan ja opetuksen noudattamisen jota hän nimen omaan vaatii.---->

Joh. 14:21

"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Armo ja Totuus.Jos otat Totuuden pois ja jätät vain Armon  niin se jäljelle jäävä Armo on väärää armoa eli valhearmoa joka on lähtöisin toisesta pedosta joka on kyllä ihmisen omaa mieltä hyväilevää ja miellyttävää, mutta sen takana on petos.

Stranger

• Vieras
Armo ja Totuus.Jos otat Totuuden pois ja jätät vain Armon  niin se jäljelle jäävä Armo on väärää armoa eli valhearmoa joka on lähtöisin toisesta pedosta joka on kyllä ihmisen omaa mieltä hyväilevää ja miellyttävää, mutta sen takana on petos.

Entäs mitäs Green silloin, kun otetaan tuo armo pois ja jäljelle jää vain totuus? Mistä se on lähtöisin?

Green8972

• Vieras
Tää menee chättäilyks kohta.Mun tietääkseni ei pidä kumpaakaan väheksyä jos poimii vain armon ittellensä ja jättää Totuuden pois niin se on väärin eikö?Toisinpäin en tiiä.

Stranger

• Vieras
Niin siis, jos Armo otetaan pois niin mikä on Kristuksen merkitys? Mikä meidät pelastaa? Teot ei meitä pelasta ainostaan Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä. Ei kukaan voi päästä Isän luo muuta kuin Hänen kauttaan. Mutta oikeanlainen usko synnyttää tekoja=hengen hedelmiä, joita ei itse itsessään pystyisi kukaan tekemään vaan Jeesus saa ne meissä aikaan. Näin voidaan sanoa, että usko ilman tekoja on kuollut. Jos meissä on usko ja Jeesus Kristus sydämessämme, se synnyttää tekoja.

gal. 5:14 Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

room.13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain.

1.joh. 4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme, Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä.

1. joh. 3:14, Me rakastamme veljiämme, ja siitä me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään. Joka ei rakasta, pysyy kuoleman vallassa.

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
Pyrski ymmärsit kenties väärin.

Mistä päättelit että ymmärsin väärin? En ole omaa mielipidettäni asiasta tässä keskustelussa sanonut. Ainoastaan lainannut omaa tekstiäsi ja kolmea kohtaa Raamatusta.

Vai enkö ymmärtänyt ottaa lainauksia oikeasta kirjasta?
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
jos Jeesuksen omat käskyt ovat sinusta lain tekoja niin olet väärässä.

Perustele.

Ei laki oo mikään kirosana. Raamattu on täynnä lakia ja se on oikein. Jokaisen ihmisen tulee noudattaa lakia. Niin Kymmentä käskyä kuin Jeesuksen sanojakin. Mutta niillä ei syntinen pysty itseään pelastamaan. Siihen tarvitaan jo evankeliumia.
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

Green8972

• Vieras
No onko sinusta etsiminen lain teko?tai kilvoittelu ahtaasta ovesta tai sisään meno ahtaasta portista?Sanotaanko laissa(10 käsky):
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta?" Ne on hänen käskyjänsä jos sinä häntä rakastat niin sinä noudatat niitä.

Laki kirosana?No ei tässä kukaan ite itseään voikkaan pelastaa!Jos minä kilvoittelen niin yritänkö minä itse itseäni pelastaa?

Matt. 7:24

"Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle"

Joh. 6:40

Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet." Ja hänhän(Jeesus)ei valehdellut missään vaiheessa.

Katsokaa tuohon viimeiseen jakeeseen hyvin yksinkertaista jos et häntä näe täällä eläessäsi niin tuo lupaus ikuinen elämä ei koske sinuun.Teit mitä tahansa vaikka kuinka turvaisit ristinansioon niin sinä et saa tulevassa maailmassa elää jos et häntä näe.Älkää sanoko että poimin jakeita Raamatusta kuin piru.Ollaanko tätä jaetta ikinä otettu esille?Se ei ole mitään että sinä kuvittelet ajatuksissasi hänet tai katselet maalauksia tai menet syömään joitakin lääkkeitä joista pääsi menee sekaisin  jotta voisit nähdä hänet.

Stranger

• Vieras
Voitko kertoa mistä tässä kilvoittelu prosessissa on kyse? Kun viimeksi kun kysyin armilta, että onko se sitä, että "unohtaa" oman elämänsä ja etsii Jumalan tahtoa, pyytää Jumalan johdatusta jne. ja elää Jumalalle eikä itsellleen? Niin tätä se ei kuulemma ollut. Eikä se kuulemma ollut sitäkään, että pyrkii itse omin voimin toteuttamaan lain tekoja. Niin mistä siinä on kyse Green sinusta?

Tuosta näkemisestä vielä, että Jeesus puhui usein vertauksin, että opetuslapset ymmärtäisivät paremmin. Eli kun hän esim. matt. 5:29 puhui, että "Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin". Niin Jeesus ei varmaankaan tarkoittanut, että jos näkee viettelyksiä, niin pitää yrittää repäistä silmänsä irti. Vaan, että täytyy kaikin konstein yrittää vastustaa niitä. Tai ainakin näin ymmärtäisin.

joh. 20:29
Viikon kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas koolla, ja Tuomas oli toisten joukossa. Ovet olivat lukossa, mutta yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" [Ap. t. 1:3]
28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." [2. Kor. 5:7; 1. Piet. 1:8]

Jos tosiaan Jeesuksen konkreettinen näkeminen olisi niin tärkeää, niin miksi Paavalikin olisi sanonut näin:
2. kor. 5:7 Mehän elämme uskon varassa, emme näkemisen. [Room. 8:24; 1. Kor. 13:12; 2. Kor. 4:18; Hepr. 11:1; 1. Piet. 1:8]

Eli minusta tuo Jeesuksen kohta, jossa hän sanoo, että hän ilmaisee itsensä tarkoittaa jotain muuta kuin, että näkee Jeesuksen konkreettisesti. Se voi olla esim. rakkaus:
1.joh. 4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme, Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä.

joh. 13:35 Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne.

Green8972

• Vieras
Voitko kertoa mistä tässä kilvoittelu prosessissa on kyse? Kun viimeksi kun kysyin armilta, että onko se sitä, että "unohtaa" oman elämänsä ja etsii Jumalan tahtoa, pyytää Jumalan johdatusta jne. ja elää Jumalalle eikä itsellleen? Niin tätä se ei kuulemma ollut. Eikä se kuulemma ollut sitäkään, että pyrkii itse omin voimin toteuttamaan lain tekoja. Niin mistä siinä on kyse Green sinusta?

Tuosta näkemisestä vielä, että Jeesus puhui usein vertauksin, että opetuslapset ymmärtäisivät paremmin. Eli kun hän esim. matt. 5:29 puhui, että "Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin". Niin Jeesus ei varmaankaan tarkoittanut, että jos näkee viettelyksiä, niin pitää yrittää repäistä silmänsä irti. Vaan, että täytyy kaikin konstein yrittää vastustaa niitä. Tai ainakin näin ymmärtäisin.

joh. 20:29
Viikon kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas koolla, ja Tuomas oli toisten joukossa. Ovet olivat lukossa, mutta yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" [Ap. t. 1:3]
28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." [2. Kor. 5:7; 1. Piet. 1:8]

Jos tosiaan Jeesuksen konkreettinen näkeminen olisi niin tärkeää, niin miksi Paavalikin olisi sanonut näin:
2. kor. 5:7 Mehän elämme uskon varassa, emme näkemisen. [Room. 8:24; 1. Kor. 13:12; 2. Kor. 4:18; Hepr. 11:1; 1. Piet. 1:8]

Eli minusta tuo Jeesuksen kohta, jossa hän sanoo, että hän ilmaisee itsensä tarkoittaa jotain muuta kuin, että näkee Jeesuksen konkreettisesti. Se voi olla esim. rakkaus:

joh. 13:35 Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne.

"Voitko kertoa mistä tässä kilvoittelu prosessissa on kyse? Kun viimeksi kun kysyin armilta, että onko se sitä, että "unohtaa" oman elämänsä ja etsii Jumalan tahtoa, pyytää Jumalan johdatusta jne. ja elää Jumalalle eikä itsellleen? Niin tätä se ei kuulemma ollut. Eikä se kuulemma ollut sitäkään, että pyrkii itse omin voimin toteuttamaan lain tekoja. Niin mistä siinä on kyse Green sinusta?"

-Siinä on kyse siitä että täytyy kilvoitella jotta voisi päästä sisään ahtaasta ovesta.Tätä olen Teuvolta kysynyt hän vastasi että" karta pahaa"sanat antavat oikeat lähtökohdat Jumalan mielen mukaiselle kilvoittelulle.Armi sanoi eräässä sähköpostissaan että kilvoittelu on sitä että vie ikäänkuin asioita Jumalalle hoidettavaksi tai muuta sellaista voin sen kohdan kohta tuoda.En itse tiedä tarkasti, mutta on vain kilvoiteltava jotta siitä ahtaasta ovesta voisi sisälle käydä.Kilvoittelu tarkoittaa ilmeisesti samaa asiaa kuin pyhitykseen pyrkiminen.

Ota huomioon että minä en itse ole ahtaasta portista/ovesta sisälle mennyt enkä ole Uudestisyntynyt tai nähnyt poikaa jotenka en osaa kovinkaan hyvin neuvoa.Syy miksi en ole Uudestisyntynyt niin se johtuu siitä että oman lihani himot ja halut vellovat eikä sellainen ihminen voi olla Uudestisyntyny tai olla Luojalle otollinent.

"Tuosta näkemisestä vielä, että Jeesus puhui usein vertauksin, että opetuslapset ymmärtäisivät paremmin. Eli kun hän esim. matt. 5:29 puhui, että "Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin". Niin Jeesus ei varmaankaan tarkoittanut, että jos näkee viettelyksiä, niin pitää yrittää repäistä silmänsä irti. Vaan, että täytyy kaikin konstein yrittää vastustaa niitä. Tai ainakin näin ymmärtäisin."

-Mitä tekemistä tuolla kohdalla on tämän kanssa?

"Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet.""

Ymmärrätkö yhtään mistä tuossa jakeessa on kyse ?Kuule niinkuin kuulet älä yritä yhtään vetää kieroon, jos vedät kieroon niin petät itseäsi.

"Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne."

-Ja tämäkö pelkästään todistaa että henkilö/henkilöt ovat Luojan asialla?

Stranger

• Vieras

"Tuosta näkemisestä vielä, että Jeesus puhui usein vertauksin, että opetuslapset ymmärtäisivät paremmin. Eli kun hän esim. matt. 5:29 puhui, että "Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin". Niin Jeesus ei varmaankaan tarkoittanut, että jos näkee viettelyksiä, niin pitää yrittää repäistä silmänsä irti. Vaan, että täytyy kaikin konstein yrittää vastustaa niitä. Tai ainakin näin ymmärtäisin."

-Mitä tekemistä tuolla kohdalla on tämän kanssa?

"Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet.""

Niin sitä tarkoitin, että kysymys ei ole varmaankaan konkreettisesta näkemisestä. Niin kuin ei ollut tuossa matt.5:29 kysymys konkreettisesta tekemisestä eli silmän irti repäisemisestä.

Ymmärrätkö yhtään mistä tuossa jakeessa on kyse ?Kuule niinkuin kuulet älä yritä yhtään vetää kieroon, jos vedät kieroon niin petät itseäsi.
Mutta itsehän kiertelet, jos missaat esim. tämän Jeesuksen sanan joh. 20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." [2. Kor. 5:7; 1. Piet. 1:8]
 Tai nämä 2. kor. 5:7 Mehän elämme uskon varassa, emme näkemisen. [Room. 8:24; 1. Kor. 13:12; 2. Kor. 4:18; Hepr. 11:1; 1. Piet. 1:8]

"Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne."

-Ja tämäkö pelkästään todistaa että henkilö/henkilöt ovat Luojan asialla?

Niin no se on yksi. Toinen on 1. joh. 4:1
Mutta ei näihin kahteen varmaankaan kannata pelkästään luottaa vaan kannattaa katsoa ja koetella ovatko muutkin asiat/opit raamatun kanssa yhdenmukaiset.

Siinä on kyse siitä että täytyy kilvoitella jotta voisi päästä sisään ahtaasta ovesta.Tätä olen Teuvolta kysynyt hän vastasi että" karta pahaa"sanat antavat oikeat lähtökohdat Jumalan mielen mukaiselle kilvoittelulle.Armi sanoi eräässä sähköpostissaan että kilvoittelu on sitä että vie ikäänkuin asioita Jumalalle hoidettavaksi tai muuta sellaista voin sen kohdan kohta tuoda.En itse tiedä tarkasti, mutta on vain kilvoiteltava jotta siitä ahtaasta ovesta voisi sisälle käydä.Kilvoittelu tarkoittaa ilmeisesti samaa asiaa kuin pyhitykseen pyrkiminen.

Aika jännä tuo Armin vastaus, kun minulle hän sanoi, että se ei riitä, että antaa asiansa Jumalan hoidettavaksi/ pyytää Jumalan johdatusta ja yrittää elää sen mukaisesti. Minulle vastaus oli, että et voi ymmärtää koska olet valheen hengen alainen jne. Eli näköjään nämä armin mielipiteet välillä tuppaa vähän vispaamaan tai jotain.. Tai ehkä kysymys onkin siitä miten armia lähestyy. Jos lähestyy siihen tyyliin, että Armi, koska olet parempi ihminen kuin minä ja tiedät nämä asiat niin kerro miten tämä on. Mutta jos armia yrittää lähestyä ja häneltä kysyy jotakin asiaa ikään kuin samalta tasolta niin vastaukset ovat "aggressiivisia" ja tuomitsevia tyyliin," et tiedä koska olet valheen hengen alainen, ei sinulle kannatakaan selittää"..

mitä mieltä olet Green pystyykö ihminen tähän pyhitykseen ilman Jeesusta?

joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään.

kol. 1:6-8
kun evankeliumi tuli teidän luoksenne. Samalla tavoin kuin kaikkialla maailmassa se on teidänkin keskuudessanne kantanut hedelmää ja kasvanut siitä päivästä lähtien, jolloin saitte kuulla Jumalan armosta ja tulitte sen tuntemaan sellaisena kuin se todella on.
7 Epafras, jolta olette sen kuulleet, on rakas työtoverimme, joka uskollisesti palvelee Kristusta teidän hyväksenne. [Kol. 4:12; Filem. 23]
8 Hän on myös kertonut meille siitä rakkaudesta, jonka Henki on teissä synnyttänyt.

1. tess. 5:23
Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

Green8972

• Vieras
"Niin sitä tarkoitin, että kysymys ei ole varmaankaan konkreettisesta näkemisestä. Niin kuin ei ollut tuossa matt.5:29 kysymys konkreettisesta tekemisestä eli silmän irti repäisemisestä."

-No siis mistäs muusta voi olla kyse kuin juuri konkreettisesta näkemisestä?Mutta tuo konkreettinen tekeminen eli silmän repäisy niin se tuskin on kovinkaan konkreettinen.

"Mutta itsehän kiertelet, jos missaat esim. tämän Jeesuksen sanan joh. 20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe.""

-Oliko tuossa kyseessä Tuomas?Tuomas uskoi kun sai nähdä ne naulan jäljet eihän muuten uskonut nuo kaksi kohtaa eroavat toisistaan.Jos pistät ne vastakkain niin ristiriita tulee kyllä.Ja toi toinen jae mitä tekemistä sillä voi olla tuon kanssa edelleenkään?

"Niin no se on yksi. Toinen on 1. joh. 4:1
Mutta ei näihin kahteen varmaankaan kannata pelkästään luottaa vaan kannattaa katsoa ja koetella ovatko muutkin asiat/opit raamatun kanssa yhdenmukaiset."

-ok

"Aika jännä tuo Armin vastaus, kun minulle hän sanoi, että se ei riitä, että antaa asiansa Jumalan hoidettavaksi/ pyytää Jumalan johdatusta ja yrittää elää sen mukaisesti. Minulle vastaus oli, että et voi ymmärtää koska olet valheen hengen alainen jne. Eli näköjään nämä armin mielipiteet välillä tuppaa vähän vispaamaan tai jotain.. Tai ehkä kysymys onkin siitä miten armia lähestyy. Jos lähestyy siihen tyyliin, että Armi, koska olet parempi ihminen kuin minä ja tiedät nämä asiat niin kerro miten tämä on. Mutta jos armia yrittää lähestyä ja häneltä kysyy jotakin asiaa ikään kuin samalta tasolta niin vastaukset ovat "aggressiivisia" ja tuomitsevia tyyliin," et tiedä koska olet valheen hengen alainen, ei sinulle kannatakaan selittää".."

-No siis noin minä muistaisin tuon kun hän kilvoittelusta puhui, en viitsi ilman hänen lupaansa mitään sähköposti viestiä ottaa esille tai edes kohtaa.Koska ei minunkaan viestejäni(sähköposteja) olla otettu esille.

"mitä mieltä olet Green pystyykö ihminen tähän pyhitykseen ilman Jeesusta?"
-No ei varmaankaan.

joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään.

-ok.

Stranger

• Vieras
En itse tiedä tarkasti, mutta on vain kilvoiteltava jotta siitä ahtaasta ovesta voisi sisälle käydä.Kilvoittelu tarkoittaa ilmeisesti samaa asiaa kuin pyhitykseen pyrkiminen.

Toinen asia, mikä ihmetyttää on se, että miten voit olla niin varma tuon ahdasportti -teorian paikkansa pitävyydestä, jos et tiedä mitä se tarkalleen edes on? Kuullostaa vähän samalta asialta kuin "keisarin uudet vaatteet " -tarinassa...

Nettipappi Marko

• Nettipappi
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • Profiili

Valvojalta jälleen terveisiä:

1. Yhdistin kaksi aihetta: "Miksi Jeesuksen sanoma torjutaan?" ja "Raamattu ilman Pyhän Hengen antamaa ymmärrystä". Vaikka otsikot ovat selvästi erilaisia, sisällöt ovat käytännössä aivan samaa aihetta. Ja lisäksi ne ovat suoraa jatkoa keskusteluille "Kuka uskoo oikein" osat I ja II. Selvyyden vuoksi tämä keskustelu nyt yhden otsikon alla. Pahoittelen, jos parin päivän ajan rinnakkain olleet aiheet ovat yhdistyessään aavistuksen verran epäselviä kronologisesti. Asian fokusoimisen tähden kahden samanlaisen rinnakkaisen keskustelun ylläpitämisessä ei ole järkeä.

2. Kun lainaatte toisen keskustelijan sanoja. Käyttäkää selvyyden vuoksi lainauskorostusta.
Lainaus
Eli tällaista laatikkoa.
Tuo lainaus saadaan aikaan, kun lainattavan tekstin alussa on hakasuluissa [ quote] ja lopussa [ /quote]. Ja ne puolestaan saa helpoiten maalaamalla lainatun tekstin ja painamalla puhekuplalla varustettua toimintopainiketta tekstinkirjoituslaatikon yläpuolelta. Toinen vaihtoehto on painaa luetusta viestistä nappia "lainaa" ja poistaa kaikki ylimääräinen teksti quote-tekstien välistä.

3. Kun lainaatte, ottakaa mahdollisimman tiivistetty lainaus. Tällä tavoin viestit eivät veny valtavan pitkiksi.

4. Älkää floodatko. Jos olet jonkun asian jo keskustelun kuluessa selittänyt, älä selitä sitä alusta loppuun uudelleen. Voit viitata tyyliin: "kuten vastauksessa #145 sanoin..." ja muistuttaa muutamalla sanalla asiasta. Tällä tavoin keskustelu ei kuole siksi, että asiat alkavat toistaa itseään.

Keskustelu itsessään on mielenkiintoinen ja ajattelin myös Nettipapin ominaisuudessa pistäytyä mukana. Mutta siinä roolissa palaan hieman paremmalla ajalla.
Marko Sagulin

MaryMagdalene

• Seniori
    • Profiili
Kilvoittelu Greenin (Teuvon + Armin) mukaan:

Lainaus
Siinä on kyse siitä että täytyy kilvoitella jotta voisi päästä sisään ahtaasta ovesta.Tätä olen Teuvolta kysynyt hän vastasi että " karta pahaa" sanat antavat oikeat lähtökohdat Jumalan mielen mukaiselle kilvoittelulle. Armi sanoi eräässä sähköpostissaan että kilvoittelu on sitä että vie ikäänkuin asioita Jumalalle hoidettavaksi tai muuta sellaista voin sen kohdan kohta tuoda. En itse tiedä tarkasti, mutta on vain kilvoiteltava jotta siitä ahtaasta ovesta voisi sisälle käydä. Kilvoittelu tarkoittaa ilmeisesti samaa asiaa kuin pyhitykseen pyrkiminen.

Hyvä ystävä,

Tämä puhuu karkeasti Raamatun perussanomaa vastaan.

Kuinka uudestisyntymätön voisi pyhittyä? Raamattu sanoo selvääkin selvemmin, että Pyhä Henki saa aikaan pyhityksen (toki ihmisen tulee suostua). Vasta uudestisyntyneessä on Pyhä Henki ja hän tuottaa Hengen hedelmää.

Jos ihminen karttaa pahaa ennen uskoontuloa, se on kyllä moraalisesti hyvä asia, jottei vahingoittaisi itseään tai toisia, mutta Jumalan vanhurskauden kannalta sillä ei ole minkäänlaista arvoa. Päinvastoin kaikki meidän vanhurskautemme on saastainen vaate Hänen edessään.

Tuo on sitä oman(vanhurskauden) portin pystyttämistä pelastuksen ja Jeesuksen eteen. Jumala uudestisynnyttää, se on se ahdas portti, ja siitä lähtee Hänelle otollinen, uusi elämä.

Tämä on koko kristinuskon ydintotuus. Muut ovat pakanauskontoja - myös ahdas portti -uskonto. Ihmisten keksimiä tikapuita, joilla yritetään taivaaseen. Ja syy on se, että on äärimmäisen vaikea suostua siihen, ettei itse voi itseään pelastaa millään pyhitys-, kilvoitus-, kolkuttamis-, pahankarttamis- tai porttisysteemeillä. Ne ovat ihmistekoa, niissä Jeesuksen lunastustyö ja Pyhän Hengen jumaluus tehdään tyhjäksi.

Sinä et voi koskaan tulla niin hyväksi, että Jumala hyväksyisi sinut itsesi/hyvyytesi tähden. Voit ainoastaan tulla köyhänä Hänen eteensä, ja Hän pelastaa, antaa uuden elämän. Joh. 3: 16.

Ja Jeesuksen näkeminen on Hengessä näkemistä. Siinä eivät fyysiset silmät ratkaise.
MaryMagdalene