Nettipappi.net

Kuka uskoo oikein - osa III

Vieras · 141 · 33927

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
Samoin pyrskyn kohdalla et tiedä mikä on ahdas portti se on todella AHDAS PORTTI.
Mutta ilmeisesti sinullekin riittää ihmisopin mukainen usko? Kantaahan tuo ihmisen usko tämän ajan mutta en voi sille mitään, että on niin ihmisopin turvin ei ihminen voi iankaikkiseen elämään päästä.
Todellakin se on ahdas. Ihminen kun niin kovin helposti tuo Jeesuksen eteen omia suorituksiaan ja tekojaan, vaikka ne ovat pelastuksen kannalta roskaa. Tälläkin foorumilla on välillä väkeä, jotka kovin ahkerasti tekevät pelastumisesta vaikeampaa kuin se on. Toden totta se portti on ahdas. ei sitä meinaa millään ymmärtää, että VAIN JEESUS pelastaa eikä minun omat tekoni tai kirjoitukseni missään foorumeilla.

Ahtaasta portista meneminen on sitä, että antaa Jeesuksen pelastaa ja jättää ne omat teot muiden iloksi, pelastusta niillä ei näet saa. Uskokin on lahja.
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

Stranger

• Vieras
"Niin ihmeellistä on kun et näe sanomassani MISTÄ JUMALA ON MINUT SAANUT VAPAUTTAA?

Näen että Jumalan Henki ei sinulle saa nyt puhua en siksi ala enää enempää tuota samaa rumpaa kuin
Raamattupalstalla. Näin että tuodaan kohtia Raamatusta jotka jotenkin pönkittää ihmisen omaa syntistä
lihaa, luontoa. Jos sinä tahdot näin katsoa jotain muuta kuin sitä mikä pelastuksen tielle johtaa niin
se on sinun valintasi."

Selvä. Taidan lähteä tästä suoraan helvettiin, kun armo ei kerran minun osakseni tule. Moikka.
Älä lannistu Aani Jeesus kyllä näkee sydämeesi ja näkee sen, mikä on suhtautumisesi Jumalaan.
Armi K luulee, että jos hänen  sanomaansa koetellaan, niin se on yhtä kuin selkänsä kääntämistä Jeesukselle.

Mutta Jeesus kyllä opetti olemaan varovainen (Matt. 24:11) Ja Johannes neuvoi, että kaikkea tulee koetella. Eli siinä ei ole mitään pahaa.

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
Ettei menisi liian yksipuoliseksi niin voisitko kertoa mikä sinun uskoosi sopii?
Tarkennatko kiitos?
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

ArmiK

• Vieras
Moottorisaha kysyt tarkennusta kysymykseeni, "mikä sinun uskoosi sopii?"

Niin mikä sinut on johdattanut ylipäätään uskomaan Jumala on? Oletko kenties äidin maidossa tämän jo imenyt?
Vai onko riparireissulla ollut hyvä fiilis niin, että olet päättänyt liittyä porukkaan?

Nyt kun on eri ihmisten kanssa keskustellut niin on tullut huomaamaan miten suuri taustavoima ON IHMINEN
ja SE PORUKKA, siis ihmisten seura on kaikki kaikessa.

Se mitä puhutaan Jumalasta, Jeesuksesta se on vain huulilla.

Mikä on se rauha joka sinulla on, kun kuitenkin sinule on aivan outoa se kun tuon Jeesuksen Kristuksen sanaa?

Miten olet päässyt rauhaasi jos sinulla sellainen on?

Itse en tiedä RAUHASTA mitään ennen kuin löysin todellisen Rauhan Jeesuksen kohdatessani, saadessani
syntini anteeksi ja päästyäni näin Jumalan valtakunnan kansalaiseksi.

No tässä joitakin asioita.

ArmiK

• Vieras
Ihmiopin olet hyvin sisäistänyt AHDAS PORTTI on aivan muu kuin miksi ihmisoppi sen mieltää. Tämä on Totuus
niin paljon kun se harmittaakin.

"Todellakin se on ahdas. Ihminen kun niin kovin helposti tuo Jeesuksen eteen omia suorituksiaan ja tekojaan, vaikka ne ovat pelastuksen kannalta roskaa. Tälläkin foorumilla on välillä väkeä, jotka kovin ahkerasti tekevät pelastumisesta vaikeampaa kuin se on. Toden totta se portti on ahdas. ei sitä meinaa millään ymmärtää, että VAIN JEESUS pelastaa eikä minun omat tekoni tai kirjoitukseni missään foorumeilla."

Ei ole mitään ahdasta ihmisen ruveta vain uskomaan Jeesus on kaikki tehnyt saan olla vain ja itse elää elämääni.

Mutta raskasta on yrittää elää niinkuin tulisi elää ja ei huomatakkaan TÄMÄ ON NIITÄ OMIA TEKOJA kun yritetään parannella itseä, yritetään vaikka hampaat irvessä hyväksyä nyt toikin joka niin minua ärsyttää jne, jne
Siis yritetään omilla teoilla ansaita pelastus.

Juuri tuo edellä mainitsemani asia on iljetystä Jumalalle. Se mitä Jumala ihmiseltä vaatii, KUULIAISUUTTA
JA USKOA JEESUKSEEN Hänen sanaansa niin SE ON JUMALAN VAIKUTTAMA PELASTAVA TEKO siitä ei voi
ihminen itsessään kerskata.

Siis pilvin pimein on uskovia mutta mitä uskovia on aivan toinen juttu mitä voidaan ymmärtääkään, sillä
sitä ei voi kun JUMALAN HENKI JUMALAN TOTUUDEN HENKI KIRKASTAA.

ArmiK

• Vieras

Poimin nyt vain tämän:

"En yritä puolustella mitään. Yritän koetella onko oppisi raamatun kanssa yhden mukaista, joka oli Jeesuksen opetuslapsen Johanneksenkin kehoitus: 1 joh. 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

Miten käy kun ihminen joka on kohdannut Jeesuksen ja on Totuuden Hengen opettamaksi tullut ja häntä koettelee
ihminen joka ei ole Totuuteen päässyt?

Aani

• Konkari
    • Profiili
"Nyt kun on eri ihmisten kanssa keskustellut niin on tullut huomaamaan miten suuri taustavoima ON IHMINEN
ja SE PORUKKA, siis ihmisten seura on kaikki kaikessa."

Onko kukaan sanonut, että toiset ihmiset on kaikki kaikessa? Kukaan täällä ei väitä, että "minä uskon ihmiseen" tai "minä uskon Kangasalan seurakuntaan", vaan nuo ovat vain yksi osa meidän elämäämme. Me voimme kasvaa ja kehittyä ihmisten ja seurakunnan kanssa ja saada toisilta ihmisiltä rohkeutta ja voimaa elämään. Mutta henkilökohtainen usko on taas eri juttu: usko on Jumalan ja ihmisen kahden keskeinen asia. Seurakunta opettaa ihmistä, mutta ihminen yksin päättää uskooko vai ei. Jumala on kaikki - ei toiset ihmiset. Et voi väittää, ettetkö tarvitsisi toista ihmistä. Tuskinpa sinäkään olet uskoon tullut löytämällä Raamattua jostain katuojasta. Sinulla on ollut aiempaa kokemusta tai olet kuullut opetusta, jota kautta olet uskosi saanut. Ihan yhtä lailla kuin luterilaisen tai minkä tahansa muun seurakunnan jäsen on uskonsa löytänyt opetuksen välityksellä.

"Ahtaasta portista meneminen on sitä, että antaa Jeesuksen pelastaa ja jättää ne omat teot muiden iloksi, pelastusta niillä ei näet saa. Uskokin on lahja."

Amen! Hyvin sanottu.

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
Vanhempani eivät olleet uskossa ikinä kun heidän luonaan vielä asuin. Edelleenkään toinen elossa olevista ei usko joten sieltä tähän suuntaan en ole saanut yhtään mitään.
En käynyt rippikoulua siinä 15-vuotiaana koska en ollut silloin ja ole edelleen kauhean sosiaalinen ja en ole siinä edes taitava. Raamattu ei muutenkaan puhu rippikoulusta ja monesta muustakaan ihmisjärjestelmästä ja niistä en välitä. Älä tee minusta nyt ainakaan sen perusteella, että täällä kirjoitan liian pitkälle meneviä määritelmiä siihen liittyen missä olen ja mihin kuulun ja en kuulu.
Itselleni ei koskaan niin kauhean merkityksellisä ole ollut seurapiirit ja ihmisten säätö ja muu sellainen. Sanoi kuka vaan mitä vaan hengellisyyteenkin liittyvää olen hyvin tarkka ja tarkistan aina, että se on kans Raamatussa.

Usko jo, että vaikka et usko niin en minä ole Jeesuksen saaa vastaan vaan sitä tuomarin asemaa jonka olet täällä ottanut itsellesi. Minun kohdallani ainaskin ja monen epäilemättä teet kauheasti oletuksia. Tiesitkös, että monesti voi väärinymmärtää toisen ja näin kirjoitettuna se korostuu.

En ala niin liikoja selostaan historiaani. Sanottakoon, että siitä on aikansa kun harrastin erilaisia okkultisia juttuja ja menoja ja käytin päihteitä. Eikä ollut kivaa ollenkaan. Jumala siinä sitten osoitti, että on suurempi. Ei tarvitse harrastella vihollisen touhuja eikä ole päihdeongelmaa. Toki toki näistä voi päästä joku ilman mitään muutenkin. Se on totta. Usko tai ole uskomatta, että mulla on ihan rauha itselläni.
En ole mitään vastaan ja ketään vaan se tökkii heti jos joku esiintyy jonain sanojana ja käyttää hengellisyyttä keppihevosena toiminnalleen ja sanomiselleen. Olen nähnyt niitäkin jotka kyllä tietää hyvin mitä Raamatussa on ja ei siltä pohjalta voi sanoa tyhmäksi. Elävät ainakin näkyvästi ihan asiallisesti. Vaan se rakkaus puuttuu. Kun on lapsesta nähnyt ja kuullut kaikkea ikävää ja vakuuttuu, että jumala on rakkaus ei siä oleta heti, että joku seuraajansa arvostelee toisia.

Se miksi kyselen muuten joskus ehkä ns sivuasioita johtuu siitä kun olen huomioinut, että jos joku muuttaa tarinaansa pienin osin ja sitten suuremmin ei siihen voi aina luottaa. Pienet muutokset voi olla tahattomia mutta tarkistan niiden kautta myös vilpittömyyttä koska ne kertoo paljon henkilön itsensä luotettavuudesta.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

Stranger

• Vieras

Poimin nyt vain tämän:

"En yritä puolustella mitään. Yritän koetella onko oppisi raamatun kanssa yhden mukaista, joka oli Jeesuksen opetuslapsen Johanneksenkin kehoitus: 1 joh. 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

Miten käy kun ihminen joka on kohdannut Jeesuksen ja on Totuuden Hengen opettamaksi tullut ja häntä koettelee
ihminen joka ei ole Totuuteen päässyt?

Eli onko tuo 1. joh. 4:1 sitten väärää tietoa raamatussa?

Olen huomannut, että et vastaa kysymyksiini vaan kiertelet ja kaartelet. Viimeksi kun kysyin muutitko asiaa Paavalin suhteen niin vastauksesi oli: "yritätkö puolustella ihmisoppia".

Tuohon edellä mainittuunkaan lainattuun kohtaan et ottanut kantaa vaan vastasit: "Miten käy kun ihminen joka on kohdannut Jeesuksen ja on Totuuden Hengen opettamaksi tullut ja häntä koettelee
ihminen joka ei ole Totuuteen päässyt?"

Kun kysyin ahtaasta portista tarkan kysymyksen niin vastaus oli ristiriitainen.
"Mutta raskasta on yrittää elää niinkuin tulisi elää ja ei huomatakkaan TÄMÄ ON NIITÄ OMIA TEKOJA kun yritetään parannella itseä, yritetään vaikka hampaat irvessä hyväksyä nyt toikin joka niin minua ärsyttää jne, jne
Siis yritetään omilla teoilla ansaita pelastus.

Juuri tuo edellä mainitsemani asia on iljetystä Jumalalle. Se mitä Jumala ihmiseltä vaatii, KUULIAISUUTTA
JA USKOA JEESUKSEEN Hänen sanaansa niin SE ON JUMALAN VAIKUTTAMA PELASTAVA TEKO siitä ei voi
ihminen itsessään kerskata."

Eli pitää tehdä tekoja mutta ei pidä tehdä tekoja.

Täytyy sanoa, että sinusta tulisi hyvä politiikko ;) Politiikoilla on näes sellanen tapa, että vastataan niin ympäripyöreästi, että kukaan ei pysty puheen päätyttyä sanomaan oliko asia puolesta vai vastaan oikein vai väärin.

ArmiK

• Vieras
"Eli onko tuo 1. joh. 4:1 sitten väärää tietoa raamatussa?" Vääräksi se muuttuu kun muu kuin Totuuden Henki
sillä alkaa" koetella"

Siksipä kysyinkin mitä tapahtuu kun valheen henki yrittää Totuuden Hengen sanomasta ottaa selvää?
Ajattelin että jos olisit voinut herätä.

Mitä tekoihin tulee NIIN itse ihminen kun noita hyviä tekoja itsessään yrittää tehdä niin niillä hän ei autuaaksi tule.

Mutta mitä tulee niihin" TEKOIHIN" joita JUMALA VATII niin jos ihminen ei tällöin ole kuuliainen Hänelle niin ei ihminen myöskään silloin Jumalan palvelus väkeen voi millään päästä. Sinäkin tiedät miten kävi kautta Raamatun niille jotka
olivat tottelemattomia.

Nyt on todella niin ihmisopit ovat sellaiset opit keksineet, kehitelleet joilla mennen tullen kumotaan KAIKKI mikä
Jumalasta on.

Nyt otan  taas yhden esimerkin MITÄ olisi tapahtunut Nooan kohdalla ja niiden kohdalla jotka pelastuivat
vedenpaisumuksessa JOS Nooa ei olisi TEHNYT niinkuin Jumala Hänen pyysi tekemään?

Siis on järkyttävää nähdä miten ihmiset ovat ihmisoppien kyllästämiksi tulleet. Niin paksu on tuo kyllästyksen
määrä, että aivan mahdottomalta tuntuu enää Jumalan Totuuden päästä murtautumaan  sen läpi.

SE, että itse ei pystytä vastaamaan mitään niin syytetään sitä joka tuo sanomaa joka ei ole kenenkään ihmisen
opettamaa vaan itse Totuuden opettamaa Totuutta.
Se, että en lähde aina ummet ja lammet yrittää selvittää niin tuon Raamatun sanaa ja vastakysymyksia sillä tiedä, ellei
Jumalan Henki saa Raamatun sanaa kirkastaa ellei Raamatun sana saa ihmiselle puhua ei hän voi ymmärtää
vaikka miten asian toisin.

pusu

• Vieras
Joh. 3:16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

OLEN pieni tyttö ja aina OLLUT USKOSSA että tämä raamatunkohta on totta MUTTA nyt kun ARMIK ON valaissut hengellään minulle mikä todellinen PELASTUKSEEN JOHTAVA TIE on, niin enää minun ei tarvitse kantaa huolta, että RIITTIKÖHÄN Jeesuksen ristinkuolema antamaan syntini anteeksi. Nyt voin ILOISESTI pitää itse huolta siitä että ANSAITSEN syntini anteeksi! KIITOS ARMIK! MITEN MENEE?

ps. Saanko hyviä neuvoja tulevAAN ahtaan PORTIN valloituk...eikun kamppailuun?

ArmiK

• Vieras
Niin pusu en tiedä miten ivallisesti viestisi teit, mutta se vaikutelma siitä tulee, että iva ei ole pois suljettu.
Jumala näkee pilkkasi millä mielellä viestisi laitit.

Sanon vain aivan päin mäntyä puhut.

Mitä tulee ottamaasi Raamatun lauseeseen TOTTA SE ON JOKA USKOO, USKOO POIKAA PELASTUU
mutta joka ei USKO ei myöskään voi pelastua.

Stranger

• Vieras
"Eli onko tuo 1. joh. 4:1 sitten väärää tietoa raamatussa?" Vääräksi se muuttuu kun muu kuin Totuuden Henki
sillä alkaa" koetella"

Siksipä kysyinkin mitä tapahtuu kun valheen henki yrittää Totuuden Hengen sanomasta ottaa selvää?

Tämäkin on vain ovela tapa  kierrellä ja kaarrella ja näin välttää vastaamasta kysymyksiini.

Voisit kyllä rehellisesti sanoa, jos olet muuttanut kantaasi esim. Paavalin suhteen, että oliko hän lihallinen uskova vai ei, silloin kun kirjoitti kirjeensä. Kyllä uskova ihminenkin kasvaa jatkuvasti uskossa ja oppii paremmin tuntemaan Herraansa. Ja kukaan ei saavuta täyttä tietämystä ennen kuin tuonpuoleisessa. Vaikka erehdyt jossain asiassa, niin se ei tarkoita, ettetkö olisi uskossa. Uskoon tullutkin ihminen on ihminen ja voi joskus erehtyä. Ei sitä tarvitse peitellä ja kaikin mahdollisin keinoin kierrellä.

ArmiK

• Vieras
Tämän mitä kirjoitin on näin:"Eli onko tuo 1. joh. 4:1 sitten väärää tietoa raamatussa?" Vääräksi se muuttuu kun muu kuin Totuuden Henki
sillä alkaa" koetella"

Mitä tekoihin tulee NIIN itse ihminen kun noita hyviä tekoja itsessään yrittää tehdä niin niillä hän ei autuaaksi tule.

Mutta mitä tulee niihin" TEKOIHIN" joita JUMALA VATII niin jos ihminen ei tällöin ole kuuliainen Hänelle niin ei ihminen myöskään silloin Jumalan palvelus väkeen voi millään päästä. Sinäkin tiedät miten kävi kautta Raamatun niille jotka
olivat tottelemattomia.

Nyt on todella niin ihmisopit ovat sellaiset opit keksineet, kehitelleet joilla mennen tullen kumotaan KAIKKI mikä
Jumalasta on.

Nyt otan  taas yhden esimerkin MITÄ olisi tapahtunut Nooan kohdalla ja niiden kohdalla jotka pelastuivat
vedenpaisumuksessa JOS Nooa ei olisi TEHNYT niinkuin Jumala Hänen pyysi tekemään?

Siis on järkyttävää nähdä miten ihmiset ovat ihmisoppien kyllästämiksi tulleet. Niin paksu on tuo kyllästyksen
määrä, että aivan mahdottomalta tuntuu enää Jumalan Totuuden päästä murtautumaan  sen läpi.

SE, että itse ei pystytä vastaamaan mitään niin syytetään sitä joka tuo sanomaa joka ei ole kenenkään ihmisen
opettamaa vaan itse Totuuden opettamaa Totuutta.
Se, että en lähde aina ummet ja lammet yrittää selvittää niin tuon Raamatun sanaa ja vastakysymyksia sillä tiedä, ellei
Jumalan Henki saa Raamatun sanaa kirkastaa ellei Raamatun sana saa ihmiselle puhua ei hän voi ymmärtää
vaikka miten asian toisin.

SE, että ei nyt perille mennyt niin minuako syytät? Saat syyttää, mutta sillä et mitään voita.

Tämäkin oli vastaus "Eli onko tuo 1. joh. 4:1 sitten väärää tietoa raamatussa?" Vääräksi se muuttuu kun muu kuin Totuuden Henki
sillä alkaa" koetella"

Mutta vastasitko sinä tähän kysymykseen:
 Kumpi siis kiertelee ja kaartelee?

MItä Paavaliin edelleen tulee ei minun tarvitse mitään siitä muuttaa mitä olen sanonut.

Edelleen sanon JEESUKSEN SANOISTA LÄHTEE PELASTUKSEN TIE TIE TOTUUTEEN EIKÄ kenenkään muun sanoista
JOKA USKOO POIKAA JA ON KUULIAINEN POJALLE VOI PÄÄSTÄ ELÄMÄN TIELLE.

OHI JEESUKSEN SANOJEN EI KUKAAN PELASTU. EIKÖ OLE RIITTÄVÄN SELVÄÄ TEKSTIÄ.
Ja edelleen tämä ei ole minusta minun TOTUUTTA VAAN JUMALAN  TOTUUS.

Kun sanot:"Ja kukaan ei saavuta täyttä tietämystä ennen kuin tuonpuoleisessa."
Näin se ihmisoppi ihmisiä tuudittää ette voi totuutta tulla tietämään kun olete vajavaisia ja heikkoja ja syntisiä ja kaikella tavalla puutteellisia jne.

EI VOIKKAAN, EI IHMINEN ITSESSÄÄN VOI YHTÄÄN MITÄÄN muuta KUIN TAISTELLA TOTUUTTA VASTAAN.

Stranger

• Vieras
SE, että ei nyt perille mennyt niin minuako syytät? Saat syyttää, mutta sillä et mitään voita.

Eli ristiriitaisuutesi kirjoituksissasi johtuu siitä, minkä jo aiemminkin sanoin, että mielestäsi olen tyhmä. Ok!

MItä Paavaliin edelleen tulee ei minun tarvitse mitään siitä muuttaa mitä olen sanonut.

No kumpaa sanomaasi näistä kahdesta minun sitten pitäisi uskoa?

Tätäkö, että Paavali on uudestisyntynyt?

Niinpä se mitä Paavali sanoo Gal:1:11-12 Hän ei olekkaan enää lihallinen uskova vaan on Jumalan Hengen saanut
sisimpäänsä.

Tässä näkyy selkeästi se mikä on sanoma lihallisella uskovalla ja mikä Jumalan Hengestä uudestisyntyneellä
ihmisellä.

Tämän olen itsekin saanut elämässäni todeksi elää niinkuin Paavali ja muut jotka lihallisuudesta ovat päässeet
HENGEN YHTEYTEEN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.

Vai pitäisikö minun uskoa tätä sinun toista versiota Paavalista, että hän on lihallinen uskova?

Mitä tulee tähän Raamatun kohtaan Ef.2:1-9 niin näin se on niiden kohdalla jotka Jeesuksesa Kristuksessa ovat.

Mutta tämä on myös kohta jota ihmisopit kilvan viljelee kun se ruokkii sitä uskoa "jollakin" tapaa joka on
lihallisilla uskovilla.

Siis jos ihminen pysyy Pietarissa tai Paavalissa niin ei ihminen voi oikeaan USKOON päästä.
Oikea USKO SYNTYY VAIN JA AINOASTAAN Jeesuksen Kristuksen sanojen kautta.
Siis jos sinäkin kiikutat näitä muita sanomia Jeesuksen sanojen edelle et voi päästä Totuuteen.

Jeesuksen sanat johtavat KAIKKEEN TOTUUTEEN, Totuuden lähteen JEESUKSEN TYKÖ.

Edelleen otat kohdan:"Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte." joka lihallista uskoa pönkittää. Se, että Paavali näin sanoo niin tämä on ihan luonnollista
lihalliselle uskovalle olen tämän omassa elämässänikin saanut kokea silloin kun Jumalan henki ulkoapäin sai puhua
tiesin siis Jumalan Hengen mukaisen elämän, mutta en sitä omassa lihallisessa uskossa pystynyt millään
toteuttamaan. Se missä tilassa Paavali tuon on sanonut niin ymmärrän että hänkään ei ollut vielä kuin lihallinen
uskova.

Mutta vastasitko sinä tähän kysymykseen:
 Kumpi siis kiertelee ja kaartelee?

Miksi valheen henki olisi kiinnostunut Jeesuksen seuraamisesta ja Jumalan lapseksi tulemisesta? Sen olen ymmärtänyt raamatusta, että Jeesuksen sovitustyötä ei voi ymmärtää ja uskoa muuta kuin Pyhän Hengen ansiosta. 1.kor. 12: 3  Siksi sanon teille selvästi, että kukaan, joka puhuu Jumalan Hengen valtaamana, ei voi sanoa: "Jeesus on kirottu." Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta. [1. Joh. 4:2]
Luulen, että et huomaa sitä, jos joku on oikeasti halukas seuraamaan Jeesusta, vaan tuomitset vaan toiset edes haluamatta ymmärtää, ovatko he halukkaita seuraamaan Jeesusta.

Voin myöntää, että olen uskossa ja uskon siis Jeesuksen Kristuksen olevan lihaksi tullut Jumalan Poika. Haluan seurata Jeesusta Kristusta ja olen kokenut Hänen ja Jumalan rakastavan voimansa tuovan lohtua elämääni. Koita nyt ymmärtää!

Kun sanot:"Ja kukaan ei saavuta täyttä tietämystä ennen kuin tuonpuoleisessa."
Näin se ihmisoppi ihmisiä tuudittää ette voi totuutta tulla tietämään kun olete vajavaisia ja heikkoja ja syntisiä ja kaikella tavalla puutteellisia jne.

Ovatko Armi k. nämä raamatunkohdat sitten palturia:
1. kor. 13:9-10
Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista,
10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. [Ef. 4:13]

1. Kor. 8:2 Jos joku luulee tietävänsä jotakin, hänellä ei vielä ole oikeaa tietoa.