Kirjoittaja Aihe: Kuka uskoo oikein - osa III  (Luettu 33895 kertaa)

Stranger

• Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #90 : 04.03.2008 - klo:15:46 »
Koen, että olen tullut uskoon ja että Jeesus on minua muuttanut. Myönnän kyllä, että olen silti yhä syntinen ihminen, enkä ole tarpeeksi antanut itseäni Jeesukselle ja minussa on näin vielä paljon korjaamisen varaa. Mutta aina kun koitan tehdä parannusta jostain asiasta, kadun sitä ja pyydän anteeksi, niin huomaan, että olen kohta vähän ajan päästä ihan samassa tilanteessa. Täydelliseksi tuleminen kuullostaa tosi tosi kaukaiselta ajatukselta. Pystytkö sinä Armi K. kontrolloimaan esim. ihan kaikkia ajatuksia mitä päässäsi liikkuu? Koska itse uskon, että vain Jeesus silloin kun hän oli maan päällä, pystyi olemaan niin täydellinen, ettei Hän tehnyt koskaan edes ajatuksissaan syntiä. Olisihan se tietysti hienoa sekä itselle että kanssa ihmisille, että voisin tulla täydelliseksi.

Mutta jos nyt alkaisin uskottelemaan itselleni, että en olekaan uskossa, niin koen, että kääntäisin selkäni Herralle, jota kuitenkin koen rakastavani ja haluavani palvella. Minusta tuntuu, että yrität riistää tätä uskoani Jumalaan ja Jeesukseen. Ja kuvittelisin, että ihminen joka on Herran asialla yrittäisi toimia juuri päinvastoin. En ole aikaisemmin  ihan ensimmäiseksi ajatellut, että jos joku puhuu minulle  Herran suulla, niin ensimmäiset sanat on suurin piirtein, että "olet huono ihminen". Mutta toisaalta kun tarkemmin ajattelee niin tottahan se on, olen syntinen ja huono eli itsessäni ei ole mitään, mikä miellyttäisi Jumalaa tai Jeesusta.
Siksi tämä ahtaan portin kilvoittelu kuullostaa tosi utopistiselta ajatukselta, koska laki vie vaan kauemmaksi Jumalasta: room. 7:8-11
Saatuaan lain käskystä aiheen synti herätti minussa kaikenlaisia himoja. Ilman lakia synti on kuollut.
9 Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti heräsi eloon
10 ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman.
11 Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn avulla petti ja surmasi minut.
12 Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä.
13 Onko nyt hyvä tuottanut minulle kuoleman? Ei toki, vaan synti. Jotta synti paljastuisi synniksi, se tuotti minulle hyvän avulla kuoleman. Näin käsky teki synnin vielä monin verroin pahemmaksi.

Juuri siksi minä tarvitsenkin armoa, koska itse itsessäni en pysty parannusta tekemään ja tulemaan Jumalan lapseksi. Sen voi tehdä vain yksin Jumala.

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
« Vastaus #91 : 04.03.2008 - klo:18:45 »
Jeesus Kristus on todella lihaksi tullut Jumalan Poika
KIITOS. vihdoinkin vastasit kysymykseen.
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

Stranger

• Vieras
« Vastaus #92 : 04.03.2008 - klo:19:13 »
Pohdin tässä vielä tuota kilvoittelu juttuasi.

room. 4:15 Laki tuo mukanaan Jumalan vihan; ellei ole lakia, ei ole rikkomustakaan.

gal. 3:10 Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee."

Ajattelen tätä sinun ajattelumalliasi kilvoittelusta. Sinusta siis ensin pitää olla kuuliainen ja noudattaa Jumalan sanaa ennen kuin ansaitsee armon ja uskon.
Mutta raamatun valossa katsottuna vaikka kilvoittelisin kuinka ja tekisin mitä erilaisempia asioita miellyttääkseni Jumalaa, niin Jumalan viha pysyy minussa, ellen sitten tee kaikkea mitä laki sanoo niin kuin gal. 3:10 sanotaan. Mutta ei ole olemassa kuin yksi ihminen, joka tähän on pystynyt Jeesus Kristus Jumalan Poika.

Eli ihan sama mitään teen, olen aina yhtä "inhottava" Jumalan silmissä, ennen kuin Jumala antaa uskon ja armahtaa minut .

Mark. 24-27
Opetuslapset hämmästelivät hänen sanojaan, mutta Jeesus jatkoi: "Lapseni, Jumalan valtakuntaan on todella vaikea päästä.
25 Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
26 Opetuslapset olivat yhä enemmän ihmeissään ja kyselivät toisiltaan: "Kuka sitten voi pelastua?"
27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmiselle se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle. Jumalalle on kaikki mahdollista." 

Vasta kun Hän katsoo minua Kristuksen kautta voin häntä miellyttää ja olla Hänelle kuuliainen, en kuitenkaan omin voimin vaan Kristus  sen tekee. Jeesus sanoo: joh. 15.5 ilman minua te ette saa aikaan mitään.

Tässä ovat näkemykseni asiasta. Ja sinulla on omasi. En jaksa enää väitellä. Raamatussakin sanotaan tit. 3:9, että "Vältä typeriä väittelyitä, sukuluetteloita sekä lakia koskevia riitoja ja kiistoja, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia."

Hauskaa loppuelämää! :)

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #93 : 04.03.2008 - klo:23:16 »
Stranger olit ehtinyt kirjoittaa kaksi erilaista kirjoitusta. Ehdin päivällä johonkin aikaan lukaista tuon ensimmäisen,
mutta en ehtinyt vastata. Ekasta ehdin iloita, mutta tokasta en.

Vaikka tiedän tällaista se on ihmisen mielen kanssa, ei siis ollenkaan outoa, että oman mielen mukaan ihminen heiluu
puolelta toiselle tai voi "vispata"  kovastikin. Siinä ei siis mitään ihmeellistä. Mutta se, että sanotaan, että uskotaan
Jeesukseen ja kuitenkaan ei USKOTA Hänen sanomaansa, niin se on ihmeellistä. Toisaalta ei sekään ole ihmeellistä
siinä mielessä, että opetushan on ollut aivan muuta kuin Jeesuksen Kristuksen sanaa niin eihän ole oikeaa uskoa
voinut syntyäkkään.

Mutta toisaalta taas on niitä joille Jumala on saanut puhua, joita Jumala on vetänyt puoleensa jotka eivät ole
päässeet juurtumaan mihinkään ihmisoppiin.

Näin tässä tulee Raamatun sanan kohta mieleen:"Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen."
Kuin myös:"Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo."

No niin jos tämä saa heittämään uskon sikseen ja saa aikaan vihaa Jumalaa kohtaan, niin se ei ole Jumalan tahto
ei tarkoitus, vaan tämä osoittaa sen KUKAAN IHMINEN ei voi omalla uskollaan tulla autuaaksi, kukaan ihminen
ei voi itsessään Jumalan yhteyteen käydä niin kuin ihmisopit pettävästi opettavat.
Kukaan ei siis Jumalan lapseksi ihmisten vakuuttelujen, kehoitusten anna elämä Jeesukselle jne. tule,
vaan kyllä se on se tie jonka Jeesus osoittaa;"kilvoitelkaa päästäksenne ahtaasta portista sisälle"
Sillä se portti on todella ahdas joka vie ELÄMÄÄN ja siitä portista EI kukaan ihminen ITSE voi sisälle käydä.

Nyt voin todella kuvitella niinkuin sinunkin viimeisessä viestissä oli havaittavissa EI EN MINÄ JAKSA olkoon
jos en taivaaseen pääse niin sitten en jos Jumala ei minua tällaisena hyväksy niin sitten ei EN JAKSA.
Tai yhä lujemmin takerrutaan uskoon jonka ihmisopit ovat petanneet. Joko siis hällä väliä tai yhä kovempi kiivaus
ihmisopin mukaisen uskon puolesta.

Joissa kummassakin sama lopputulos.

Jumalan tahto on toisin, kun Hän sanallaan "lyö"niin se on Hänen puhettaan, Hänen kutsuaan jos ihminen
tähän tarttuu niin, että sydämestään pyytää päästä Jumalan yhteyteen niin Jumala kyllä yhteyteensä
johdattaa.
Että näin on: "Ihmiselle se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle. Jumalalle on kaikki mahdollista."

Ihminen ei siis voi itse itseään pelastaa. Se on todella Jumalan teko että ihminen Häntä USKOO  siis ei vain niin
uskoo  JUMALAAN vaan uskoo JUMALAA ja myös TOTTELEE.

Siis mitä kilvoitteluun tulee niin se ei ole minun säätämykseni vaan Jumalan sinäkin voit siitä perille päästä
jos vain pyydät Jumala silmäsi avaisi näkemään, mutta jos tahdot jäädä uskoosi joka sinulla nyt on niin
et voi tulla näkemään Jumalan Totuutta.

Tuosta ensimmäisestä viestistäsi sanot:"Koen, että olen tullut uskoon ja että Jeesus on minua muuttanut."
Näin on, että olet saanut uskon, että Jumala on ja että Jeesus on, mutta olet lihallinen uskova.

Mietippä keille Jeesus sanoo;Menkää ahtaasta portista sisälle...?Ei Hän sitä ateisteille sano vaan juuri lihallisille
uskoville.

Mitä tulee siis sinun korjaamiseesi niin se on ihmisopin tuotantoa. Jumala ei ihmistä itseään korjaa vaan
Hänen tulee saada murtaa ihminen itse, Hänen tulee saada taivutettua, että ihminen Hänen tahtoonsa taipuisi
Ja JUmalan tahdon Jeesus on ilmi tuonut esim. tässä kun Jeesus sanoo; Joka kadottaa elämänsä minun tähteni
Hän löytää sen." Kautta koko Raamatun käy tämäkin asia selvästi ilmi, mutta kun on tuudittauduttu valhearmon
alle niin sanasta poimitaan vain korvasyyhyyn sopivat kohdat jotka vähänkin antavat ymmärtää, että ihminen
itse saa vain elää ja omistaa ulkoakäsin Jeesuksen täytetyn työn kohdalleen.

Siis JUmala ei vanhan ihmisen päälle mitään uutta luo vaan vanhan tulee kuolla, että uusi elämä voi alkaa,
jolloin tapahtuu se,En enää elä minä vaan Jeesus minussa.

Kun sanot:"Mutta aina kun koitan tehdä parannusta jostain asiasta, kadun sitä ja pyydän anteeksi, niin huomaan, että olen kohta vähän ajan päästä ihan samassa tilanteessa."
Aivan tuttua itsellenikin. Mutta se, että olet pyytänyt anteeksi, niin etkö ole pyytänyt Jumalalta parannuksen
armoa? Ja kun olet pyytänyt anteeksi, etkö ole pyytänyt johdata sinä JUmala minut oikealle tielle?
Vai oletko vain kokenut tie jota kuljet on oikea tie?

Sillä itse ollessani tuossa "lupaus Jumalalle, lankeemus, katumus , anteeksi pyyntö niin sisimmässäni janosin
päästä Jumalan yhteyteen en saanut tyydytystä, lohdutusta muista ihmisistä en vaan sieluni janosi Jumalaa
ELÄVÄÄ Jumalaa.

Ja nyt olen Hänet kohdannut ja tämäkin  on toteen  käynyt kun Jeesus sanoo:" mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

Sanot vielä:"Täydelliseksi tuleminen kuullostaa tosi tosi kaukaiselta ajatukselta. Pystytkö sinä Armi K. kontrolloimaan esim. ihan kaikkia ajatuksia mitä päässäsi liikkuu?"

Tiedätkö tämäkin Raamatun sana on totta ja Toteen käy niiden kohdalla jotka Jeesuksen ovat saaneet kohdata
siis;"Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa."

Stranger

• Vieras
« Vastaus #94 : 05.03.2008 - klo:00:56 »
Ok! Vastaan sitten.
No niin jos tämä saa heittämään uskon sikseen ja saa aikaan vihaa Jumalaa kohtaan, niin se ei ole Jumalan tahto
ei tarkoitus, vaan tämä osoittaa sen KUKAAN IHMINEN ei voi omalla uskollaan tulla autuaaksi, kukaan ihminen
ei voi itsessään Jumalan yhteyteen käydä niin kuin ihmisopit pettävästi opettavat.
Kukaan ei siis Jumalan lapseksi ihmisten vakuuttelujen, kehoitusten anna elämä Jeesukselle jne. tule,
vaan kyllä se on se tie jonka Jeesus osoittaa;"kilvoitelkaa päästäksenne ahtaasta portista sisälle"
Sillä se portti on todella ahdas joka vie ELÄMÄÄN ja siitä portista EI kukaan ihminen ITSE voi sisälle käydä.
Niin siis enhän ole missään väittänytkään, että olisin omilla ansioillani pelastumassa. Viime viestissäkin sanoin selvästi, että se on vain Jumalalle mahdollista. Tarkoitin elämän antamista Jeesukselle sitä, että antaa elämässään enemmän tilaa Jeesukselle ja uskonasioille, rukoukselle yms.

Nyt voin todella kuvitella niinkuin sinunkin viimeisessä viestissä oli havaittavissa EI EN MINÄ JAKSA olkoon
jos en taivaaseen pääse niin sitten en jos Jumala ei minua tällaisena hyväksy niin sitten ei EN JAKSA.
Tai yhä lujemmin takerrutaan uskoon jonka ihmisopit ovat petanneet. Joko siis hällä väliä tai yhä kovempi kiivaus
ihmisopin mukaisen uskon puolesta.

Niin siis osaltaan sanoin senkin takia, että en viitsi enempää väitellä, kun on tässä opiskelu kiireitä, niin ei ole hirveästi aikaa juuri muuhun.

Mitä tulee siis sinun korjaamiseesi niin se on ihmisopin tuotantoa. Jumala ei ihmistä itseään korjaa vaan
Hänen tulee saada murtaa ihminen itse, Hänen tulee saada taivutettua, että ihminen Hänen tahtoonsa taipuisi
Ja JUmalan tahdon Jeesus on ilmi tuonut esim. tässä kun Jeesus sanoo; Joka kadottaa elämänsä minun tähteni
Hän löytää sen.

Siis JUmala ei vanhan ihmisen päälle mitään uutta luo vaan vanhan tulee kuolla, että uusi elämä voi alkaa,
jolloin tapahtuu se,En enää elä minä vaan Jeesus minussa.

Kun sanot:"Mutta aina kun koitan tehdä parannusta jostain asiasta, kadun sitä ja pyydän anteeksi, niin huomaan, että olen kohta vähän ajan päästä ihan samassa tilanteessa."
Aivan tuttua itsellenikin. Mutta se, että olet pyytänyt anteeksi, niin etkö ole pyytänyt Jumalalta parannuksen
armoa? Ja kun olet pyytänyt anteeksi, etkö ole pyytänyt johdata sinä JUmala minut oikealle tielle?
Vai oletko vain kokenut tie jota kuljet on oikea tie?

Nyt sanot, että Jumalan täytyy saada murtaa ihminen itse. Miksi aikaisemmin puhuit, että ihmisen täytyy itse kilvoitella omissa voimissaan?

Niin siis näen asian näin niin kuin fil: 2:13 sanotaan: Jumala saa teissä aikaan sen, että tahdotte tehdä ja myös teette niin kuin on hänen hyvä tarkoituksensa.

Eli kyse on siis Hengen hedelmistä. Tarkoitatko sinäkin Hengen hedelmiä tuolla?

Ajattelen myös niin, että olisi hyvä antaa ohjaksensa Jumalan käsiin ja kysellä Häneltä, että mitä Hän on suunnitellut varalleni. sananl. 3:5-6
Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan.
6 Missä kuljetkin, pidä hänet mielessäsi, hän viitoittaa sinulle oikean tien.

Eli puhummeko samoista asioista eri käsitteillä?

Olen pyytänyt, että pystyisin paremmin vastustamaan syntien tekemistä. Ja olen pyytänyt johdatusta. En tiedä mitä tarkalleen tarkoitat tiellä? Tietämystä uskonasioista? Jotain muuta? No jos kyse on siitä onko minulla oikea tietämys niin en tiedä sitä 100% varmasti, mutta luotan Jumalaan, että jos olen ihan päin mäntyä menossa, niin saan siihen kyllä opastusta, tai ainakin viimeksi sain. Ja sekin pitää hyväksyä, ettei kaikkea voi ymmärtää 100% varmasti. Sitähän Aadam ja Eevakin havitteli eli yhdenvertaista tietämystä Jumalan kanssa, mikä on ihan mahdoton ajatus. Eli tärkeintä ei ole se osaako kaikki totuudet raamatusta kannesta kanteen täydellisen oikein. Tärkeintä on, että Pyhä Henki antaa uskon ja ymmärryksen siihen, että Jeesus Kristus on ristillä kuollut minunkin syntieni puolesta. Ja kaiken kattavaa tietämystä tärkeämpää on luottamus Jumalaan.

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #95 : 06.03.2008 - klo:11:06 »
sanot:"Niin siis enhän ole missään väittänytkään, että olisin omilla ansioillani pelastumassa. Viime viestissäkin sanoin selvästi, että se on vain Jumalalle mahdollista. Tarkoitin elämän antamista Jeesukselle sitä, että antaa elämässään enemmän tilaa Jeesukselle ja uskonasioille, rukoukselle yms."

Et suoraan ole sanonut, että itse itsesi olet pelastamassa, mutta Totuus on se sillä tiellä jolla yrität suorittaa
omia tekoja Raamatun lukua myöten niin se on sitä omin voimin yrittämistä.

Jos suinkin voit NIIN MIETI Jeesuksen tuomaa SANOMAA ja pyydä, että JUMALA sen saisi kirkastaa sillä ihminen EI todellakaan voi TIETÄÄ JUMALAN TOTUUTTA jos ihmisen silmät ovat ummessa.
Ei ole siis niin, että kun ihminen vain lukee Raamattua automaattisesti Jumalan Pyhä Henki sitä kirkastaa. Kun siis
on vahvasti alettu uskomaan Pyhä Henki automaattisesti, ja kun vielä pyydetään Pyhää Hengeä avaamaan sanaa
niin se on siinä niin  siinäpä sitä ollaankin menty metsään, pimentoon.

Etkö millään huomaa miten ohitat Jeesuksen sanoman pelastustiestä? Näin sitä todella tehdään mennen tullen
ja pysytään vaan siinä ihmisen itsensä jalostamisessa eksyttävästi Jeesuksen nimessä.

Sanot:"Nyt sanot, että Jumalan täytyy saada murtaa ihminen itse. Miksi aikaisemmin puhuit, että ihmisen täytyy itse kilvoitella omissa voimissaan?"

Kilvoitella omissa voimissaan? Missä näin olen sanonut? Mitä tuohon murtamiseen tulee niin se on todella niin
ellei Jumala saa ihmistä murtaa niin ei ihminen silloin myöskään Jumalan tahdon tiellä ole eikä näin voi
koskaan Jumalan yhteyteen päästä.

Vielä sanot:"Ajattelen myös niin, että olisi hyvä antaa ohjaksensa Jumalan käsiin ja kysellä Häneltä, että mitä Hän on suunnitellut varalleni."

Niin tämä on tätä ihmisoppia joka tarkoittaa ELÄ ja porskuta itse, kehitä vaan itseäsi Jumala on vain nimi huulilla.

Kysyt:"Eli puhummeko samoista asioista eri käsitteillä?"

Ei vaan sinä puhut ihmisoppien mukaan ja minä Totuuden Hengen opettamana.

Siis sellainen on ero kuin on yöllä ja päivällä sellainen ero on kuin on pimeydellä ja valkeudella.

Stranger

• Vieras
« Vastaus #96 : 06.03.2008 - klo:11:11 »
Asia taitaa olla minunkin osaltani selvä. Eipä taida minullakaan olla enempää kyseltävää tai kommentoitavaa.

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
« Vastaus #97 : 06.03.2008 - klo:14:18 »
Jos suinkin voit NIIN MIETI Jeesuksen tuomaa SANOMAA ja pyydä, että JUMALA sen saisi kirkastaa

- - -

Kun siis
on vahvasti alettu uskomaan Pyhä Henki automaattisesti, ja kun vielä pyydetään Pyhää Hengeä avaamaan sanaa
niin se on siinä niin  siinäpä sitä ollaankin menty metsään, pimentoon.

Eli Jumalaa pitää pyytää Sanaa kirkastamaan, mutta jos pyydetään Pyhää Henkeä sitä avaamaan, mennäänkin jo metsään..?

Joo, mutta ihan oikeesti, ei mullakaan oo sulle enää mitään asiaa. Eli siunausta vaan! (jos keskustelu täällä kuihtuu, niin ei hätää, foorumeita on netti pullollaan!  :))

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #98 : 06.03.2008 - klo:16:07 »
Ei minulla ole hätä. Kyllä minä voin tomutkin pyyhkiä jaloistani sieltä missä Jeesuksen sanoilla ei ole mitään virkaa.

Enkä yhtään ihmettele, onhan teillä tukenanne koko organisaatio joka kyllä pitää huolen, että kukaan ei vaan pääsisi
pelastuksen tielle.

Se miksi ylipäätään kirjoittelen niin kyllä täytyy sanoa, että tuska on sydämessä kun näen miten saatana on saanut rakennettua sellaiset opit, että pois alta, mutta näin se menee kun Raamatussa on jonka Jeesus sanoi harvat
ovat ne jotka ahtaasta portista sisälle käyvät ja se kun Jeesus sanoi löytäneekö Hän uskoa maan päältä kun Hän tulee.

Uskoja siis on pilvin pimein, mutta USKOA ON VÄHÄN. En siis ole eksyttämässä vaan tuon sanomaa joka voisi ihmiset
eksytyksestä johtaa pelastuksen tielle.

Tiedän että näin siis on JOKA USKOO POIKAA ja on HÄNELLE kuuliainen voi vain ja ainoastaan elämän tielle
päästä.

Danny K.

• Vieras
« Vastaus #99 : 06.03.2008 - klo:16:48 »
Tahdon olla sulle hyvin hellä,
mutta mielipiteeni eroavat kovin kyllä...

Green8972

• Vieras
« Vastaus #100 : 06.03.2008 - klo:17:31 »
Armi on ihan oikeassa vain Jeesuksen opetukset vievät perille eivät ihmisopit.

Ihmisoppia on muunmuassa se, että kätkeydytään sinne veren alle  omien syntiensä kanssa ikäänkuin se veri olisi sitten niinkun suoja peite ja näin kuvitellaan että ollaan menossa taivaaseen vaikka kukaan ei voi pettää Luojaa.Luoja joka tietää sinusta paljon enenmän mitä sinä itse tiedät itsestäsi ja sinäkö sitten kuvittelet pettäväsi häntä?

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #101 : 06.03.2008 - klo:17:56 »
Oikeesti, sanonpahan vaan että kehtaattekin. Väitätte kirkkain silmin, että vain te, ArmiK ja Green8972 olette menossa taivaaseen, ja me muut joudutte helvettiin. Miten kehtaattekin oikeasti! Kirkon ideana ei ole luottaa IHMISEEN vaan JEESUKSEEN, miksi ette voi sitä ymmärtää? Mua ainakin LOUKKAA se, että tänne tulee ihmisiä kertoon, et mä en pääse taivaaseen, vaikka se mulle Raamatussa luvataan. Minä olen tullut USKOON ja uskon että Jeesus minut pelastaa, eikä kirkko. Minä olen läpeeni syntinen, vaikka tekisin mitä, ja se sanotaan minulle Raamatussa. Minun osakseni tulee kuitenkin ARMO kun luotan Jeesukseen. Ja vaikka kuinka yrittäisin olla kuuliainen Jeesukselle, niin en siihen pysty. Omilla teoilla ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa, koska ARMOSTA TEIDÄT ON PELASTETTU.

Miten te voitte, ArmiK ja Green8972 väittää, että luterilaisen kirkon jäsenet eivät voi päästä taivaaseen? Te ette ole tuomareita, vaan Jumala ainoastaan. Teillä ei ole mitään oikeutta lähettää toisia ihmisiä helvettiin ja toisia taivaaseen. Anteeks jos tuli shokkina.

PISTE.

Danny K.

• Vieras
« Vastaus #102 : 06.03.2008 - klo:20:07 »
Armille kun ei näetkös kelpaa mikään muu kuin se, mikä tulee hänen suustaan. Sanoit mitä tahansa, kaikki on aina nurinperin väärin.  ;D Sellainen se meidän  Armisemme on. Eihän sille mitään itse mahda.

Rakkaudella Danny K.

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
« Vastaus #103 : 06.03.2008 - klo:22:35 »
Ihmisoppia on muunmuassa se, että kätkeydytään sinne veren alle  omien syntiensä kanssa ikäänkuin se veri olisi sitten niinkun suoja peite ja näin kuvitellaan että ollaan menossa taivaaseen vaikka kukaan ei voi pettää Luojaa.Luoja joka tietää sinusta paljon enenmän mitä sinä itse tiedät itsestäsi ja sinäkö sitten kuvittelet pettäväsi häntä?

Matt. 26:28
sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Hepr. 9:14
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

Kol. 1:19-20
Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

Green8972

• Vieras
« Vastaus #104 : 07.03.2008 - klo:12:12 »
Pyrski ymmärsit kenties väärin.Muistan lukeneeni ilmestyskirjasta ettei ketään epäpyhää ei ole pääsevä ylä-kertaan ja tietääkseni epäpyhä on sellainen joka ei ole pyhä.Ja itse ymmärrän että pyhä ihminen ei voi mitenkään elää synnissä,  tai olla täynnä syntiä koska kukaan ei voi palvella kahta herraa. Siitä  lankeamisesta/lankeilusta en tiedä sitten tarkalleen että onko se sitten että sellainen ihminen lankeilee jatkuvasti vaiko ettei sellainen ihminen missään nimessä saisi/voisi langeta.

Ja tuo epäpyhä juttu liittyy juuri tuohon.Jos kerta taivaaseen ei pääse epäpyhä ihminen niin miten ihmeessä sitten sellainen ihminen voi ajatella pääsevänsä sinne ikäänkuin olemalla "piilossa" veren alla vaikka ei ole kätköä joka ei paljastuisi?Tuskin minä yhtään sen parempi tai hurskaampi olen kuin kukaan muu teistäkään?

"Miten te voitte, ArmiK ja Green8972 väittää, että luterilaisen kirkon jäsenet eivät voi päästä taivaaseen? Te ette ole tuomareita, vaan Jumala ainoastaan. Teillä ei ole mitään oikeutta lähettää toisia ihmisiä helvettiin ja toisia taivaaseen. Anteeks jos tuli shokkina."

Ei muistu ainakaan nyt mieleen että olisin sanonut ettei luterilaisen kirkon jäsenet vois päästä taivaaseen olen itekkin luterilaisen kirkon jäsen?En olekkaan tuomari.Olenko antanut kennellekkään käteen matkalippua taivaaseen tai helvettiin?Väärinhän siinä tehdään jos tuomitaan jos niin oon tehnyt(ainakin sinä Aani nyt sanoit niin)niin sori sori ja SORI.

Joh.6:40"Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet."
Tuossa on sanottuna se lupaus ikuisesta elämästä mukaan lukien tuo "joka näkee pojan"

Ja tietääkseni tässä tulee se ehto sille näkemiselle:

Joh. 14:21

"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni." " Näitä kahta edellä mainittua jaetta ei sovi kenenkään missata.Itse olen vasta etsikko.