Nettipappi.net

Kuka uskoo oikein - osa III

Vieras · 141 · 34057

ArmiK

• Vieras
Aani en enempää puutu sanomaasi mutta kun tämän Raamatun sanan otit:"Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta, mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. Room. 3:23"

Niin ihmeellistä on kun et näe sanomassani MISTÄ JUMALA ON MINUT SAANUT VAPAUTTAA?

Näen että Jumalan Henki ei sinulle saa nyt puhua en siksi ala enää enempää tuota samaa rumpaa kuin
Raamattupalstalla. Näin että tuodaan kohtia Raamatusta jotka jotenkin pönkittää ihmisen omaa syntistä
lihaa, luontoa. Jos sinä tahdot näin katsoa jotain muuta kuin sitä mikä pelastuksen tielle johtaa niin
se on sinun valintasi.

Tiedän vain mistä puhun en puhu itsestäni vaan Jeesuksesta Hänen sanomastaan. Se, että joudun sanomaan
minä niin näinhän Paavalikin joutui sanomaan MUTTA SE EI OLE ITSENSÄ KOROTTAMISTA vaan se on
sen TOSIASIAN TUOMISTA ETTÄ JEESUKSEN SANOMA ON SE JOKA IHMISEN PELASTUKSEN TIELLE VOI
JOHDATTAA. AIVAN NIINKUIN RAAMATUSSA SE MONTA KERTAA SELVÄSTI OSOITETAAN.

Kuin MYÖS Jeesuksen sanoma TULEE ELÄVÄKSI ELÄMÄKSI niin ettei se ole vain Raamatun lehdillä.

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
Sivulla 2 sanot: Itselläni ei mitään uskoon tulemisia ole ollut sillä olen "vauvasta" lähtien uskonut Jumalaan, Jeesukseen
ja koko Raamatun sanomaan. En siis koskaan ole niitä epäillyt.
Isän ja äidin mukana olen siis sanan kuulossa ollut, mutta mitä olen kuulut niin en muista.

Ja nyt: Niin mitä pienenä tai lapsena  kirkossa tai eri tilaisuuksissa oloon tulee niin se, että sanoin vain lapsena niin kyllä
tuo sanan kuulossa jopa sanan opetuksessa käyminenkin on ollut elämässäni kautta aikain siis nuoruudessa ilman
äitiä ja isää.
Älä muuta sanomaa kesken kaiken.

Jos et asu muuten Kangasalla kuinka eksyit tälle palstalle juuri tuli mieleen?
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

ArmiK

• Vieras
Ei pelastu kukaan ARMOSTA ilman USKOA POIKAAN, HÄNEN SANAANSA kuin ei myöskään ILMAN KUULIAISUUTTA
POJALLE.

Siis "kannon päällä" kädet ristissä ei kukaan ARMOSTA PELASTU.

EI Jeesus turhaan tätäkään vertausta sanonut minkä Hän tuhlaaja pojasta sanoi,
SILLÄ MITÄ OLISIKAAN TAPAHTUNUT JOS tuhlaaja poika päättäessään sen, lähden Isän kotiin mutta olisikin "kannonpäähän"
jäänyt hokemaan armosta pääsen Isän kotiin. OLISIKO HÄN ISÄN KOTIIN PÄÄSSYT?

Mitä siis tarvittiin, että POIKA viimein kotiin pääsi?

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
Uskon, että tiedät mitä se joku jollakin tarkoittaa. Toisinaan voisit lopettaa tuon sanojen vääntelyn ihmisten teksteistä. Sopisiko?
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

Aani

• Konkari
    • Profiili
"Niin ihmeellistä on kun et näe sanomassani MISTÄ JUMALA ON MINUT SAANUT VAPAUTTAA?

Näen että Jumalan Henki ei sinulle saa nyt puhua en siksi ala enää enempää tuota samaa rumpaa kuin
Raamattupalstalla. Näin että tuodaan kohtia Raamatusta jotka jotenkin pönkittää ihmisen omaa syntistä
lihaa, luontoa. Jos sinä tahdot näin katsoa jotain muuta kuin sitä mikä pelastuksen tielle johtaa niin
se on sinun valintasi."

Selvä. Taidan lähteä tästä suoraan helvettiin, kun armo ei kerran minun osakseni tule. Moikka.

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
ArmiK:n kaikki kirjoitukset rakentuvat lauseen "Joka USKOO POIKAA JA ON HÄNELLE KUULIAINEN PELASTUU" ympärille.

Toi lause kyllä varmasti pitää paikkansa, jos noin tekee, niin kyllä pelastuu. Mutta voisiko joku ystävällisesti valaista, mistä se löytyy Raamatusta, kun itelle ei tullut mieleen?
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

ArmiK

• Vieras
Moottorisaha sanot:Sivulla 2 sanot: Itselläni ei mitään uskoon tulemisia ole ollut sillä olen "vauvasta" lähtien uskonut Jumalaan, Jeesukseen
ja koko Raamatun sanomaan. En siis koskaan ole niitä epäillyt.
Isän ja äidin mukana olen siis sanan kuulossa ollut, mutta mitä olen kuulut niin en muista.

Ja nyt: Niin mitä pienenä tai lapsena  kirkossa tai eri tilaisuuksissa oloon tulee niin se, että sanoin vain lapsena niin kyllä
tuo sanan kuulossa jopa sanan opetuksessa käyminenkin on ollut elämässäni kautta aikain siis nuoruudessa ilman
äitiä ja isää.
Älä muuta sanomaa kesken kaiken.

Miksi takerruit tähän. Se mitä ekassa sanoin on totta ja mitä tokassa on totta. Tarkensin tokassa että ei tuo sanan kuulo ollut vain lapsuuden aikaista vaan nuoruudenkin. Olen ollut siis raamattukoulussakin "oppia" saamassa.
Mutta sielläkin ollessa koin olen ulkopuolella Jumalan valtakunnan, mutta se, että näin koin niin yritin toisaalta
uskotella, että olen uudestisyntynyt Jumalan lapsi kun opetus siihen niin vahvasti viittasi.
Mutta kun ei rauhaa ja varmuutta ollut Jumalan lapseudesta, niin sisimmässäni vain anoin Jumala johdata sinä
minut oikealle tielle jne.
Jumala sen on tehnyt, että tänään saan olla Hänen omansa.

Ettei menisi liian yksipuoliseksi niin voisitko kertoa mikä sinun uskoosi sopii?

ArmiK

• Vieras
Pyrsky tässä kaipaamasi kohta:"Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." Joh.3:36

Mutta USKOSTA Jeesukseen siitä miten se vain voi ihmisen pelastaa niin kautta koko Raamatun se käy aivan selvästi ilmi.

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
kiitos! :)

ArmiK

• Vieras
Moottorisaha voisitko näyttää missä vääntelen toisten sanaa?

ArmiK

• Vieras
Pyrsky
Niin se on nisunjyvän kuolemisen tie joka johtaa ahtaan portin kautta Jeesuksen tykö Jumalan valtakuntaan.

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
Pyrsky
Niin se on nisunjyvän kuolemisen tie joka johtaa ahtaan portin kautta Jeesuksen tykö Jumalan valtakuntaan.

Niin on, Aromiseni. Ja ahdas portti on siinä, että ymmärtää, että vain yksin Jeesus voi pelastaa. Ahdas portti on siinä, että jättää ne omat teot ja uskoo itsensä vanhurskaaksi, koska Kristus on lunastanut, eikä siksi että olisi itse onnistunut yhtään missään.

Stranger

• Vieras
Niinpä se mitä Paavali sanoo Gal:1:11-12 Hän ei olekkaan enää lihallinen uskova vaan on Jumalan Hengen saanut
sisimpäänsä.

Tässä näkyy selkeästi se mikä on sanoma lihallisella uskovalla ja mikä Jumalan Hengestä uudestisyntyneellä
ihmisellä.

Tämän olen itsekin saanut elämässäni todeksi elää niinkuin Paavali ja muut jotka lihallisuudesta ovat päässeet
HENGEN YHTEYTEEN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.

Sanot:"Osoitat, että olet korkeammassa asemassa kuin Paavali ja, että hänen opetuksensa ovat sitä nk. huseeraamista Jeesuksen nimessä." Olikohan tämä nyt sinun väännöksesi?

Puheesi ovat ristiriidassa! Nyt sanot, että Paavali onkin Jumalan Hengestä uudestisyntynyt vaikka ensiksi sanoit, että Paavali on ollut raamatun kirjeitä kirjoittaessaan vielä lihallinen uskova. Ja vaikka itse muutit kantaasi, niin nyt onkin kyse sinun mielestäsi siitä, että minä olen väännellyt tekstejäsi. Mitä ihmettä!

Mitä tulee tähän Raamatun kohtaan Ef.2:1-9 niin näin se on niiden kohdalla jotka Jeesuksesa Kristuksessa ovat.

Mutta tämä on myös kohta jota ihmisopit kilvan viljelee kun se ruokkii sitä uskoa "jollakin" tapaa joka on
lihallisilla uskovilla.

Siis jos ihminen pysyy Pietarissa tai Paavalissa niin ei ihminen voi oikeaan USKOON päästä.
Oikea USKO SYNTYY VAIN JA AINOASTAAN Jeesuksen Kristuksen sanojen kautta.
Siis jos sinäkin kiikutat näitä muita sanomia Jeesuksen sanojen edelle et voi päästä Totuuteen.

Jeesuksen sanat johtavat KAIKKEEN TOTUUTEEN, Totuuden lähteen JEESUKSEN TYKÖ.

Edelleen otat kohdan:"Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte." joka lihallista uskoa pönkittää. Se, että Paavali näin sanoo niin tämä on ihan luonnollista
lihalliselle uskovalle olen tämän omassa elämässänikin saanut kokea silloin kun Jumalan henki ulkoapäin sai puhua
tiesin siis Jumalan Hengen mukaisen elämän, mutta en sitä omassa lihallisessa uskossa pystynyt millään
toteuttamaan. Se missä tilassa Paavali tuon on sanonut niin ymmärrän että hänkään ei ollut vielä kuin lihallinen
uskova.

Siksi pyydänkin unohda minut katso vain sanaan jospa silloin silmäsi voisi aueta. 
Tässäkin on ristiriitaista asiaa. Ensin sanot, että Paavalin puheita ei kannata juuri noteerata, kun se on ihmisoppien seuraamista. Ja sitten sanot kuitenkin, että sinun puheesi voi ”johdatella” oikean totuuden löytämiseen. Eikö asemasi ole näin Paavalia korkeampi? Vai minussako tässä taas on vika kun olen niin tyhmä?

Vielä kysyt:
"No vielä yksi kysymys pystyykö ihminen tekemään itsestään synnittömän ja karsimaan itsestään pahuttaan itse pois? Vai mitä tuo ahtaasta portista sisään yrittäminen sinusta tarkoittaa?"

Se mitä olen esille tuonut niin siitä kyllä pitäisi nähdä mitä ihminen voi ja mitä Jumala.

Ihminen ei itseään voi paremmaksi, ei pyhemmäksi saada tekee hän mitä tahtonsa itsessään, vain Jumala voi ja Hän sen tekee kaikille jotka USKOVAT ja Tottelevat Häntä.

No mitä tämä ahtaastaportista sisään käyminen sitten on, jos kerran se ei ole sitä, että ihminen yrittää omissa voimissaan toteuttaa Jumalan lakia? Onko se sinusta sitä, että ihminen antaa elämänsä Jeesukselle ja haluaa alkaa palvelemaan Jeesusta, niin että antaa tavallaan omat ohjakset Jumalan käteen? Jos se on tätä niin miten voit olla niin vakuuttunut, että kukaan meistä ei ole näin tehnyt?

ArmiK

• Vieras
Stranger onko niin tahdot puolustella vain uskoa jonka olet ihmisoppien mukaan saanut?

Silloin on aivan hyödytöntä tuoda toistamiseen sitä mikä ihmisen vain voi Pelastukseen johdattaa?

Samoin pyrskyn kohdalla et tiedä mikä on ahdas portti se on todella AHDAS PORTTI.
Mutta ilmeisesti sinullekin riittää ihmisopin mukainen usko? Kantaahan tuo ihmisen usko tämän ajan mutta en voi sille mitään, että on niin ihmisopin turvin ei ihminen voi iankaikkiseen elämään päästä.

Stranger

• Vieras
Miksi et voi vastata kysymykseeni, jonka olen jo monta kertaa esittänyt:
No mitä tämä ahtaastaportista sisään käyminen sitten on, jos kerran se ei ole sitä, että ihminen yrittää omissa voimissaan toteuttaa Jumalan lakia? Onko se sinusta sitä, että ihminen antaa elämänsä Jeesukselle ja haluaa alkaa palvelemaan Jeesusta, niin että antaa tavallaan omat ohjakset Jumalan käteen? Jos se on tätä niin miten voit olla niin vakuuttunut, että kukaan meistä ei ole näin tehnyt?

Stranger onko niin tahdot puolustella vain uskoa jonka olet ihmisoppien mukaan saanut?

En yritä puolustella mitään. Yritän koetella onko oppisi raamatun kanssa yhden mukaista, joka oli Jeesuksen opetuslapsen Johanneksenkin kehoitus: 1 joh. 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

Yritän seurata Jeesusta, raamatun sanaa ja Jumalaa.  En ymmärrä miksi sinä et sitä ymmärrä. Hoet, että seuratkaa Jeesusta. Mutta silti et hyväksy sitä, että seuraamme Jeesusta vaan sinusta se on kadotukseen johtavaa ihmisoppia. Minä en voi ainakaan muuta kuin luottaa Jumalaan ja Hänen sanaansa, joka lukee raamatussa. Mutta sinulle se ei tietenkään riitä. Eikä se oikeastaan minua haittaa. Jumalalle meistä itse kukin on tilivelvollinen ei sinulle. Turha kai tästä aiheesta on enempää jatkaa kun ei se näköjään johda mihinkään. Hyvää jatkoa!