Kirjoittaja Aihe: Kuka uskoo oikein - osa III  (Luettu 32146 kertaa)

Stranger

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #30 : 29.02.2008 - klo:15:56 »
Stranger olit viestisi lähettänyt sillä aikaa kun olin Moottorisahalle vastaamassa katso se.


Et vastannut vielä tähän kysymykseen:
jos ihminen etsii koko sydämestään Jeesusta kilvoittelee ja yrittää päästä ahtaasta portista sisään, mutta ehtiikin kuolemaan ennen kuin hän "valaistuu", niin joutuuko hän helvettiin?

Sitten kysymys pitääkö tämä sinusta paikkaansa:
ef. 2:1-9
Jumala on tehnyt eläviksi teidät, jotka olitte kuolleita rikkomustenne ja syntienne tähden. [Kol. 2:13]
2 Ennen te elitte niiden vallassa tämän maailman menon mukaan, totellen avaruuden henkivaltojen hallitsijaa, sitä henkeä, joka yhä vaikuttaa tottelemattomissa ihmisissä. [Joh. 14:30; Ef. 6:12]
3 Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme noudattaen oman luontomme haluja ja tehden niin kuin ruumiimme ja mielemme tahtoivat, ja näin olimme luonnostamme vihan alaisia niin kuin kaikki muutkin. [Joh. 3:6]
4 Jumalan laupeus on kuitenkin niin runsas ja hän rakasti meitä niin suuresti,
5 että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu. [Kol. 2:13]
6 Jumala herätti meidät yhdessä Kristuksen Jeesuksen kanssa ja antoi meillekin paikan taivaassa
7 osoittaakseen kaikille tuleville aikakausille, kuinka äärettömän runsas on hänen armonsa ja kuinka suuri hänen hyvyytensä, kun hän antoi meille Kristuksen Jeesuksen.
8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24+]
9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. 

Ja erityisesti jos kiinnität huomiota tuohon jakeeseen 8-9. Jos me emme itse pysty sitä saavuttamaan omilla teoilla niin miksi opetat juuri päinvastaoin, että ihmisen pitää itse ensin karsia itsestään kaikki pahuus pois? Miten ihminen siihen itse omissa voimissaan pystyisi?

Ja toiseksi haluaisin erityisesti kuulla selityksen tähän kohtaan:
gal. 5:17 Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte.

Eli jos Henki tulee vasta sitten kun liha on kokonaan kuollut, niin miten on mahdollista, että Paavali tuossa sanoo, että liha ja henki ovat ihmisen sisällä ristiriidassa? Onko siis Paavali erehtynyt?

Aani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 782
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #31 : 29.02.2008 - klo:16:11 »
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Ef. 2:8

Tuon laitoin jo toiseen keskusteluun, mutta se ei ole mikään turha kohta. Kukaan ei ole toista parempi, kukaan ei tunne Jeesusta, kukaan ei voi tietää, mihin toinen uskoo. Meillä on armo, joka siihen luottaa, pelastuu. Typerää tällainen väittely! Kukaan tällä foorumilla ei varmasti tietoisesti halua olla torjumassa Jeesuksen sanoja, vaan keskustelemassa omasta uskostaan ja heikkouksistaan. Me emme voi arvostella toisten ihmisten uskoa, sillä usko on Jumalan ja ihmisen välinen juttu. Jätetään tyhmä väittely pois, sillä kukaan tässä asiassa ei voi saada lopullista voittoa. Katse Jeesukseen! Sinä olet arvokas, ja sinä olet pelastuva, jos uskot Jeesukseen! Ketään ei varmaan kiinnosta nämä sanat, mutta yritinpähän ainakin.


Stranger

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #32 : 29.02.2008 - klo:17:46 »
Olen todella pahoillani kun sanon tämän mutta sanon kuitenkin, joskushan voi olla kyse esim. narsistisesta persoonallisuushäiriöstä uskonnollistenkin johtajien keskuudessa. Ja narsisti ei itse tiedosta olevansa narsisti. En tarkoita, että syyttäisin tai arvostelisin tällä ketään. Ja anteeksi kovasti, jos tämä jotakin luokkaa!
Ajattelen jotenkin samaan tapaan kuin Aani ja Marymagdalena, eli että en voi muuta kuin yrittää koko sydämestäni seurata yksin Jeesusta. Jos en kelpaa niin en voi sille mitään. Se ei ole sitten enää ainakaan minusta ja uskostani ja tekemisistäni kiinni. Antaa Jeesuksen itse päättää ketkä hänelle kuuluvat. Kun Herra on minun paimeneni ei minulta mitään puutu. Tässä seison enkä muuta voi!

Moottorisaha

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 852
  • Olen apina
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #33 : 29.02.2008 - klo:18:35 »
No sanon lyhyesti tämän. Pääsin selvyyteen siitä mitä haet sanomallasi. Mulle ei tarvitse selostaa enempää.

Nyt tuli vielä mieleen pari asiaa.

Sanoit, että kun aikanasi olit vanhempiesi mukana pienenä kirkossa tai missä olitkaan niin mikä sai mielesi myöhemmin muuttumaan, että niissä on vikaa? Mikä sai sinussa aikaan sen prosessin joka teki sinusta sen mikä olet nyt?

Jos joku nyt joka ei usko edes jumalaan tulee puheesi kautta siihen pisteeseen, että alkaa uskomaan sen mitä kehoitat häntä sen jälkeen tekemään?

Ymmärrän mitä tarkoitat jos jokin asia tavitsee sanoa jollekulle vaikka liha loukkaantuu. Tiedän kokekuksesta. Mulle tapahtui niin toisella paikkakunnalla kauemmin sitten erään messiaanisen juutalaisen taholta. Se mitä hän sanoi ei miellyttänyt lihaa, mutta tiesin, että hän oli siinä kyseisessä asiassa oikeassa. Sitä sanon, että tottakai tulee sanoa jos näkee, että jollakulla on jossakin asiassa hengellisellä puolella mätää, mutta toista ihmistä kunnioittaen niin, että häntä itseään ei varsinaisesti aleta mollaamaan. Ymmärtänet mitä tarkoitan tossa sanoessani. Kun olen huomannut, että jopa hengelliset asiat voi sanoa niin monin tavoin.


« Viimeksi muokattu: 29.02.2008 - klo:19:03 kirjoittanut Moottorisaha »
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

Moottorisaha

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 852
  • Olen apina
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #34 : 01.03.2008 - klo:18:23 »
Sanot:"Harva luottaa sokeasti tuntemattomaan."Näin luonnollisesti on, mutta minä pyydänkin uskomaan ihmisoppien sijasta Jeesukseen
en etsi mitään uskoa minuun kun minua ei ole (no tätä et nyt voi ymmärtää, mutta jospa Jumala sinut saisi
Totuuteensa johdattaa niin silloin tiedät mitä se on.

En tuossa tuntemattomalla tarkoittanut Jeesusta vaan palstalla kirjoittavaa Armia tai ketä vaan jota toinen ei tunne. Okei jos joku kokee, että se ja se mitä toinen kirjoittaa on hengestä niin hyvä. Silti et voi olettaa, että uskovat tai muutkaan ihmiset ovat 100% klooneja toisistaan. Ei olleet opetuslapsetkaan. Pietari sen jälkeenkin sai sen eläinnäyn ja joutui oppimaan lisää siitä mikä on puhdasta ja epäpuhdasta. Paavalille ja Barnabaalle tuli riitaa. Jne... Kuka muuttui täydelliseksi käytökseltään senkään jälkeen kun sai hengen?

Uskallan muuten väittää, että vaikka maailmasta otettaisiin kuka vaan joka sanoo olevansa hurskas jne... sitä jos kuvattaisiin vaikka viikko koko ajan niin, että äänet ja kaikki tulis taltioitua. No vessassa käynnit jne intiimiasiat nyt ehkä ei, mutta kaikki muu. Jos siihen saataiskin mukaan vielä ajatuksetkin niin luulenpa, että jos sitä Raamatun kanssa suurennuslasilla tarkasteltaisiin löyyisi virheitä.
Arvaan jo, että ajattelet tämän olevan synnin puolustus. Ei ole.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

ArmiK

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #35 : 02.03.2008 - klo:11:39 »
Stranger kysyt:
"jos ihminen etsii koko sydämestään Jeesusta kilvoittelee ja yrittää päästä ahtaasta portista sisään, mutta ehtiikin kuolemaan ennen kuin hän "valaistuu", niin joutuuko hän helvettiin?"

Kukaan ihminen ei voi sanoa toisen ihmisen puolesta mihin ihminen todellisuudessa kuoltuaan pääsee tai joutuu, sillä on
näitä  ristinryöväreitä joita JUmala vielä kuolinvuoteella voi omakseen saada.
Mutta se, että eletään huolettomana ajatellen, että Jumala minut sitten lopulta kuitenkin voi armahtaa juuri niin kuin
ristinryöväriä niin se on valheen herran ansa. Sillä Jumalan tahto on;"Tänä päivänä jos kuulette Hänen äänensä
älkää paaduttako sydämiänne."

Ja JUmala kutsuu, Hän kutsuu kahdesti tai kolmesti. Se mitä ristinryövärille tapahtui hänellä oli vielä kutsuja jäljellä
näin Hän vielä pääsi kohtaamaan ELÄMÄN kuoleman sijasta, toisin kuin toinen ristin ryöväri joka vielä kuolin
vuoteen tuskissa kirosi Jeesuksen.

Siis Jumala kutsuu ihmistä KUULEEKO ihminen ottaako kutsun vastaan, saako Jumala johdattaa yhteyteensä,
vai tuleeko ihminen johdettua ihmisoppien mukaiseen uskoon?

Mitä tulee tähän Raamatun kohtaan Ef.2:1-9 niin näin se on niiden kohdalla jotka Jeesuksesa Kristuksessa ovat.

Mutta tämä on myös kohta jota ihmisopit kilvan viljelee kun se ruokkii sitä uskoa "jollakin" tapaa joka on
lihallisilla uskovilla.

Kun tuota kohtaa ajattelin niin silmiini tuli Raamatusta kohta jossa Jeesus sanoo:Minun (Jeesuksen) sanat EIVÄT KOSKAAN KATOA.
Voitko ymmärtää mitä tämä Jeesuksen sanoma tarkoittaa? SIINÄ ON KAIKKI. Tämän sanan valossa kirkastuu
kirkastumistaan miksi sana SANOO:" Joka USKOO POIKAA JA ON HÄNELLE KUULIAINEN PELASTUU."
Miksi sanassa sanotaan:"Usko tulee kuulemisesta, mutta KUULEMINEN JEESUKSEN KRISTUKSEN SANOJEN KAUTTA."
MIksi sanotaan; JEESUS on TIE, TOTUUS, ja ELÄMÄ ei kukaan voi päästä Jumalan yhteyteen muutoin KUIN
JEESUKSEN  KRISTUKSEN  KAUTTA se on Hänen sanojensa kautta.

Siis jos ihminen pysyy Pietarissa tai Paavalissa niin ei ihminen voi oikeaan USKOON päästä.

Oikea USKO SYNTYY VAIN JA AINOASTAAN Jeesuksen Kristuksen sanojen kautta.
Siis jos sinäkin kiikutat näitä muita sanomia Jeesuksen sanojen edelle et voi päästä Totuuteen.

Jeesuksen sanat johtavat KAIKKEEN TOTUUTEEN, Totuuden lähteen JEESUKSEN TYKÖ.

Edelleen mitä tähän seuraavaan tulee: "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24+]
 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.

Ja erityisesti jos kiinnität huomiota tuohon jakeeseen 8-9. Jos me emme itse pysty sitä saavuttamaan omilla teoilla niin miksi opetat juuri päinvastaoin, että ihmisen pitää itse ensin karsia itsestään kaikki pahuus pois? Miten ihminen siihen itse omissa voimissaan pystyisi?"

Niin SE ON TODELLA JUMALAN ARMOA, että IHMINEN USKOO HÄNEEN.

Mutta mitä jUmalan armoa siinä tarvitaan kun ihminen luulee itse voivansa ryhtyä uskomaan Jumalaan?

Moni ihminen uskoo JUmalaan sekin on jo Jumalan teko, MUTTA SE ON ARMOA, ETTÄ IHMINEN SAA USKON JUMALAAN, SIIS USKOO JUMALAA. Tiedätkö on eri asia uskoa Jumalaan kuin että USKOO JUMALAA?

Niin, että PELASTUS EI TODELLAKAAN OLE IHMISESTÄ ITSESTÄÄN, vaan JUmala sen ANTAA JOKAISELLE joka
sitä ANOO kun Jumala ensin on kipinän Hänen puoleensa sytyttänyt.

Näin on kun Jeesus sanoo:"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Ei voi siis ihminen joka Jumalan yhteyteen on päässyt ylpeillä mistään itsessään vaan VALTAVA KIITOLLISUUS
on JUMALAA KOHTAAN, että sinä tällaisen huolit yhteyteesi joka ei ollut ansainnut muuta kuin helvetin tulen.

Edelleen otat kohdan:"Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte." joka lihallista uskoa pönkittää. Se, että Paavali näin sanoo niin tämä on ihan luonnollista
lihalliselle uskovalle olen tämän omassa elämässänikin saanut kokea silloin kun Jumalan henki ulkoapäin sai puhua
tiesin siis Jumalan Hengen mukaisen elämän, mutta en sitä omassa lihallisessa uskossa pystynyt millään
toteuttamaan. Se missä tilassa Paavali tuon on sanonut niin ymmärrän että hänkään ei ollut vielä kuin lihallinen
uskova. Siksipä Jeesus sanookin:"  Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."
Lihallisille uskoville Jeesus tämän sanoo EIKÄ atesteille.

Kun ihminen on saanut ahtaasta portista sisälle käydä niin todella niin on KUN ei enää ELÄ ihminen itse vaan
Jeesus ihmisessä niin näin on KAIKKI ON SILLOIN JEESUKSESTA. Mieti mitä Jeesus voi?
Ei siis ole enää kysymys ihmisestä vaan Jeesuksesta.
Siksi pyydänkin unohda minut katso vain sanaan jospa silloin silmäsi voisi aueta. Älä ole kateellinen tai katkera
vaan huomaa Jeesus on sinullekin valmistanut pääsyn aivan samaan Totuuteen kuin mihin minäkin olen päässyt.

 


ArmiK

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #36 : 02.03.2008 - klo:11:46 »

Aani:

Miksi Jeesuskaan YLIPÄÄTÄÄN mitään on sanonut kuin  myös YLEENSÄKÄÄN KUKAAN?

Aani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 782
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #37 : 02.03.2008 - klo:11:53 »
"Mutta se, että eletään huolettomana ajatellen, että Jumala minut sitten lopulta kuitenkin voi armahtaa juuri niin kuin
ristinryöväriä niin se on valheen herran ansa."

Eihän tässä nyt ole mitään järkeä! ARMOSTA Jumala on pelastanut. Jos me emme voi luottaa sihen, että Jumala meidät pelastaa ARMOSTA, niin eihän meillä ole mitään!

Mikä on ihmisoppi? Sekö, että me luterilaisen kirkon sisällä uskomme, että ARMOSTA Jumala pelastaa? Onko se väärin iloita siitä, että Jumala on luvannut meille iankaikkisen ilon ja rauhan? Pidäisikö meidän kärsiä ja huutaa ja voivotella, vaikka Jeesus lupaa meille iankaikkisen rauhan Hänessä?

"Älä ole kateellinen tai katkera vaan huomaa Jeesus on sinullekin valmistanut pääsyn aivan samaan Totuuteen kuin mihin minäkin olen päässyt."

Itse hoet kohtaa "jottei kukaan voisi ylpeillä", ja hmm, mitäs noista sanoistasi huokuukaan. Ylpeilyä. Minä uskon sataprosenttisesti, että sinä olet yhtä syntinen kuin minä. Piste. Tuo seuraava kohta puhukoon puolestaan.

Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta, mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. Room. 3:23

Aani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 782
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #38 : 02.03.2008 - klo:11:56 »
"Miksi Jeesuskaan YLIPÄÄTÄÄN mitään on sanonut kuin  myös YLEENSÄKÄÄN KUKAAN?"

Siksi, että Jeesus tuli pelastamaan sinut ja minut yhtä lailla! ARMOSTA ARMOSTA ARMOSTA ARMOSTA. Minä en voi itseäni pelastaa, sillä minä olen syntinen, mutta Jeesus on täydellinen ja tuli pelastamaan yhtä lailla sinut kuin minutkin! ARMOSTA JUMALA ON TEIDÄT PELASTANUT. Siksi Jeesus puhui mitä puhui, siksi että voisi synnyttää minussa uskoa huomiseen ja iankaikkisuuteen!

Stranger

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #39 : 02.03.2008 - klo:12:21 »

Siis jos ihminen pysyy Pietarissa tai Paavalissa niin ei ihminen voi oikeaan USKOON päästä.

Se missä tilassa Paavali tuon on sanonut niin ymmärrän että hänkään ei ollut vielä kuin lihallinen
uskova. Siksipä Jeesus sanookin:"  Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."
Lihallisille uskoville Jeesus tämän sanoo EIKÄ atesteille.

Mielenkiintoinen tuo kantasi Paavalin suhteen, koska
 gal. 1:11-12 sanotaan" Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen.
12 Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle. "

Osoitat, että olet korkeammassa asemassa kuin Paavali ja, että hänen opetuksensa ovat sitä nk. huseeraamista Jeesuksen nimessä.
Taidan kyllä uskoa enemmän Paavalin sanoja kuin sinun. Sorry!

Gal. 3:1-14
Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!
2 Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin? [Ap. t. 2:38; Room. 10:17; Ef. 1:13]
3 Kuinka voitte olla noin mielettömiä! Te aloititte Hengen varassa. Pyrittekö nyt päämäärään omin avuin?
4 Turhaanko tämä kaikki on tullut teidän osaksenne? Tuskinpa vain.
5 Lahjoittaako Jumala teille Hengen ja antaako hän voimatekojen tapahtua teidän keskuudessanne sen tähden, että te noudatatte lain käskyjä, vai sen tähden, että te uskotte kuulemanne evankeliumin?
6 Muistattehan Abrahamin: "Hän uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi." [1. Moos. 15:6; Room. 4:3]
7 Tietäkää siis, että todellisia Abrahamin jälkeläisiä ovat ne, joilla on usko. [Room. 4:11,12]
8 Pyhät kirjoitukset tiesivät jo edeltäpäin, että Jumala tekee vanhurskaiksi kansat, kun ne uskovat. Jumala näet ilmoitti edeltäpäin Abrahamille hyvän sanoman: sinun kanssasi saavat kaikki kansat siunauksen. [1. Moos. 12:3; Ap. t. 3:25]
9 Näin ne, joilla on usko, saavat siunauksen yhdessä Abrahamin kanssa, joka uskoi.
10 Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee." [5. Moos. 27:26]
11 On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä "uskosta vanhurskas saa elää". [Hab. 2:4; Room. 1:17; Hepr. 10:38]
12 Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan: "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
13 Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun." [Room. 8:3; 2. Kor. 5:21 | 5. Moos. 21:22,23]
14 Näin tapahtui, jotta kaikki muutkin kansat Kristuksen Jeesuksen yhteydessä saisivat Abrahamille luvatun siunauksen ja me häneen uskovina saisimme luvatun Hengen. [Jes. 32:15, 44:3]

No vielä yksi kysymys pystyykö ihminen tekemään itsestään synnittömän ja karsimaan itsestään pahuttaan itse pois? Vai mitä tuo ahtaasta portista sisään yrittäminen sinusta tarkoittaa?

Siksi pyydänkin unohda minut katso vain sanaan jospa silloin silmäsi voisi aueta. Älä ole kateellinen tai katkera
vaan huomaa Jeesus on sinullekin valmistanut pääsyn aivan samaan Totuuteen kuin mihin minäkin olen päässyt.

En ole kateellinen sinulle , enkä katkera. Jeesus itsekin kehoitti koettelemaan kaikkea ja olemaan krittiinen:

matt. 24:4-5 Jeesus vastasi: "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. [Jer. 29:8,9; Kol. 2:8; 2. Tess. 2:3]
5 Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 4:1]

ArmiK

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #40 : 02.03.2008 - klo:12:39 »
Moottorisaha, kun sanot ja kysyt:
"Sanoit, että kun aikanasi olit vanhempiesi mukana pienenä kirkossa tai missä olitkaan niin mikä sai mielesi myöhemmin muuttumaan, että niissä on vikaa? Mikä sai sinussa aikaan sen prosessin joka teki sinusta sen mikä olet nyt?"

Niin mitä pienenä tai lapsena  kirkossa tai eri tilaisuuksissa oloon tulee niin se, että sanoin vain lapsena niin kyllä
tuo sanan kuulossa jopa sanan opetuksessa käyminenkin on ollut elämässäni kautta aikain siis nuoruudessa ilman
äitiä ja isää. Mutta mitä tulee siihen, että itse olisin lähtenyt kopeloimaan "uskovien" puheita niin mitä siitä olisi
muuta syntynyt kuin vain taas yksi uusi usko kaikkien muiden uskojen joukkoon.

Ei vaan kyllä se on KORKEAMMAN käden ojennus. Miksi näin. Kyllä täytyy sanoa olen lapsesta saakka saanut
tietää Jumala kouluttaa minut tehtäväänsä. Mutta se, että olen tämän saanut tietää niin en minä itse Jumalan
yhteyteen Hänen Totuuteensa ole halunnut vaan yritin maailmaan mennä. Mitä oli kun kavereiden kanssa
huvipaikkoihin (tansseihinkin) menin sain kokea; eivät ole minun paikkojani koin oloni tyhjäksi ja pahaksi.

Se, että rimpuilin niin kuitenkin  sisimmässäni aina pyysin varjele minua Jumala joutumasta eksyksiin, eksytyksiin,
johdata sinä minut oikealle tielle.

Siis elämä oli ristiriitaista oma liha ja saatana veti toisaalle ja Jumalan Henki toisaalle.

Tässä ristitulessa ei muuta voinut kun siis pyytää, anoa, että Jumala saisi voiton.

Siis jos Jumala ei olisi vetänyt puoleensa, missä olisin?

En siis voi kuin KIITTÄÄ JUMALAA että Hän oli pitkämielinen todella pitkämielinen, ja näin saatti minut yhteyteensä.

Nimittäin Jumala olisi minut jo yhteyteensä saattanut ja tätä sanomaa jota nyt tuon  Hän olisi kauttani tahtonut
tuoda SE OLI SE ENSIMMÄINEN KERTA minun elämässäni. Mitä tapahtui kun pelkuruuden ja epäuskon jne
vuoksi en Jumalalle antautunut, jouduin kuoleman pimeyteen.

Elin siis kuoleman pimeydessä varma kadotus edessä. Olin nuori en ymmärtänyt mitä elämästäni tulee.
Elämälläni ei ole mitään tarkoitusta olin kuollut kaikki ympärillä oli kuollut. Siis mitä teen, en uskaltanut itsaria
tehdä oli vain oltava tietäen että Jumala on hylännyt ei ole mitään toivoa enää.
Siis se oli aikaa jota ei sanoin pysty kuvaamaan jota kesti noin kaksi kolme vuotta, kun sitten Jumala sanoi:
palaa minun tyköni minulla on iankaikkisen elämän sanat, nuo sanat olivat valtavat, virkosin elämään.
Mutta tuo ei ollut uudesti syntymä ylhäältä vaan JUmala antoi uuden mahdollisuuden etsiä Häntä, Hänen
yhteyteensä pääsyä. Näin sain tarkoituksen elämälleni ja toivon Jumala ei ollutkaan minua hylännyt iäksi
vaan ajaksi.

Siis se, että nyt olen todella Jumalan oma niin on JUMALAN ARMOA.

Kysyt:"Jos joku nyt joka ei usko edes jumalaan tulee puheesi kautta siihen pisteeseen, että alkaa uskomaan sen mitä kehoitat häntä sen jälkeen tekemään?"
En voi kenessäkään uskoa Jumalaan synnyttää se on Jumalan teko, ainoastaan voin taluttaa ihmistä joka
on sokea löytämään oikean tien joka Jumalan yhteyteen voi saattaa.

Vielä sanot:"jopa hengelliset asiat voi sanoa niin monin tavoin." Niin uskon nimissä jos missä todella huserataan
kuka milläkin tavalla, mutta se on jokaisesta ihmisestä kiinni mitä kuulee, mitä tahtoo kuulla, mutta kun ihminen
vilpittömällä sydämellä Jumalan puoleen huokaa NÄYTÄ SINÄ MINULLE TOTUUTESI niin Hän kyllä tulee näyttämään.

JA JUMALAN TOTUUS ON AIVAN MUUTA KUIN IHMISOPIT.

ArmiK

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #41 : 02.03.2008 - klo:13:56 »
Niinpä se mitä Paavali sanoo Gal:1:11-12 Hän ei olekkaan enää lihallinen uskova vaan on Jumalan Hengen saanut
sisimpäänsä.

Tässä näkyy selkeästi se mikä on sanoma lihallisella uskovalla ja mikä Jumalan Hengestä uudestisyntyneellä
ihmisellä.

Tämän olen itsekin saanut elämässäni todeksi elää niinkuin Paavali ja muut jotka lihallisuudesta ovat päässeet
HENGEN YHTEYTEEN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.

Sanot:"Osoitat, että olet korkeammassa asemassa kuin Paavali ja, että hänen opetuksensa ovat sitä nk. huseeraamista Jeesuksen nimessä." Olikohan tämä nyt sinun väännöksesi?

Vielä kysyt:
"No vielä yksi kysymys pystyykö ihminen tekemään itsestään synnittömän ja karsimaan itsestään pahuttaan itse pois? Vai mitä tuo ahtaasta portista sisään yrittäminen sinusta tarkoittaa?"

Se mitä olen esille tuonut niin siitä kyllä pitäisi nähdä mitä ihminen voi ja mitä Jumala.

Ihminen ei itseään voi paremmaksi, ei pyhemmäksi saada tekee hän mitä tahtonsa itsessään, vain Jumala voi ja Hän sen tekee kaikille jotka USKOVAT ja Tottelevat Häntä.

pyrski

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 848
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #42 : 02.03.2008 - klo:14:03 »
ArmiK:n kaikki kirjoitukset rakentuvat lauseen "Joka USKOO POIKAA JA ON HÄNELLE KUULIAINEN PELASTUU" ympärille.

Toi lause kyllä varmasti pitää paikkansa, jos noin tekee, niin kyllä pelastuu. Mutta voisiko joku ystävällisesti valaista, mistä se löytyy Raamatusta, kun itelle ei tullut mieleen?
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

ArmiK

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #43 : 02.03.2008 - klo:14:20 »
Moottorisaha sanot:"En tuossa tuntemattomalla tarkoittanut Jeesusta vaan palstalla kirjoittavaa Armia tai ketä vaan jota toinen ei tunne. Okei jos joku kokee, että se ja se mitä toinen kirjoittaa on hengestä niin hyvä. Silti et voi olettaa, että uskovat tai muutkaan ihmiset ovat 100% klooneja toisistaan. Ei olleet opetuslapsetkaan. Pietari sen jälkeenkin sai sen eläinnäyn ja joutui oppimaan lisää siitä mikä on puhdasta ja epäpuhdasta. Paavalille ja Barnabaalle tuli riitaa. Jne... Kuka muuttui täydelliseksi käytökseltään senkään jälkeen kun sai hengen?"

Niin jos sinä etsitkin ihmistä, etkä sitä mikä Jumalasta on niin sinä roikut ihmisessä, ihmisissä, mutta jos sinä ihmiseen,
ihmisiin tuijottamatta todella pyydät Jumala näytä sinä minulle mikä on Totuus tässä "uskojen" viidakossa niin
Jumala sen tekee avaa silmäsi sen näkemään.

Mutta jos tyydyt vain ihmisiin, ihmiseen, niin ei Jumala itseään voi sinulle ilmaista.

Mitä 100% klooniuteen tulee ihmisen puolelta, niin ei ihmisistä Jumalan yhteyteen päästessä tule toistensa
kopioita siitä ei siis ole kyse, vaan Hengen mukaan, Uskon mukaan, Totuuden mukaan, sanoman mukaan
HE OVAT YHTÄ. Siis sinäkin pysyt sinänä niinkuin minä olen minä askareemme ja kaikki toimemme teemme
niinkuin Jumala meille on varannut, valmistanut. Siis jos minä olen hoitaja niin ei sinusta tulee hoitajaa.
Ja niinkuin maallisesti on eri toimi niin hengellisestikin jokaisella Jumalan omalla on oma tehtävänsä.

Sanoit vielä;"Uskallan muuten väittää, että vaikka maailmasta otettaisiin kuka vaan joka sanoo olevansa hurskas jne... sitä jos kuvattaisiin vaikka viikko koko ajan niin, että äänet ja kaikki tulis taltioitua. No vessassa käynnit jne intiimiasiat nyt ehkä ei, mutta kaikki muu. Jos siihen saataiskin mukaan vielä ajatuksetkin niin luulenpa, että jos sitä Raamatun kanssa suurennuslasilla tarkasteltaisiin löyyisi virheitä.
Arvaan jo, että ajattelet tämän olevan synnin puolustus. Ei ole."

Ei vaan puhut näin kun et tiedä mitä on kun ihminen on Jeesuksessa.


pyrski

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 848
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #44 : 02.03.2008 - klo:14:25 »
Ei vaan puhut näin kun et tiedä mitä on kun ihminen on Jeesuksessa.

ei tainnut tietää Paavalikaan?
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail