Kirjoittaja Aihe: Kuka uskoo oikein - osa III  (Luettu 32148 kertaa)

Stranger

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #15 : 28.02.2008 - klo:12:08 »
En jaksa tätä enää. Haukutaan huonoksi ja epäuskoiseksi ja vaikka miksi.  Minua jatkuvasti käännytetään joka suuntaan ja koskaan ei kelpaa tällaisena kuin on. Jatkuvasti vaan toitotetaan, että Jeesus sanoo sinulle "ei jokainen joka haluaa pääse hänen luokseen". Minulle on 4 ihmistä sitä jauhanut, enkä jaksa enää. Parempi ois varmaan pysytellä uskovaisten piireistä kaukana niin säilyy ainakin mielenterveys. Ok en kelpaa Jeesukselle, koska olen niin perseestä ilmeisesti.

No Jeesus sen sitten päättää viimeisellä tuomiolla. En voi muuta kun toivoa, että tämä uskoni, joka minulla on riittää minut pelastamaan.

ArmiK

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #16 : 28.02.2008 - klo:12:31 »
Moottorisaha kysyt:
1. Kun silloin joskus tulit uskoon voitko sanoa ettei sinua kukaan ihminen opettanut mitenkään tai kenenkään kirjoituksia et lukenut oppiaksesi? Jos haluat uskallatko kertoa kenen.
2. Pystytkö mainitsemaan livenä toimivia puhujia 5 kappaletta jotka on mielestäsi hyviä ja oikeassa joita voi kuulla kuka vaan kun on samalla paikkakunnalla? Ei kyseessä ole kasvottomat nettiäänet vaan livenä toimivat.

Mitä ekaan kysymykseen tulee niin se on elämäni mittainen" prosessi" siis pitkä juttu.
Mutta jos yritän lyhyesti valaista polkua jota olen taivaltanut en tosin kaikkea Jumalan tahdosta vaan Hänen
sallimuksestaan.

Siis kun tulin uskoon? Tulin uskoon laitin kysymysmerkin sillä paljon puhutaan uskoon tulemisesta, mutta mitä se on?
Se ei  ole sama kuin UUDESTISYNTYMÄ YLHÄÄLTÄ.
Kun näin on niin siinä jo ollaankin menty harhaan ja pahasti kun luullaan, olen alkanut uskomaan JUmalaan Ja
Jeesukseen silloin olen uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

Itselläni ei mitään uskoon tulemisia ole ollut sillä olen "vauvasta" lähtien uskonut Jumalaan, Jeesukseen
ja koko Raamatun sanomaan. En siis koskaan ole niitä epäillyt.
Isän ja äidin mukana olen siis sanan kuulossa ollut, mutta mitä olen kuulut niin en muista. Sisimmässäni vain olen lapsesta asti Jumalan puoleen huokaissut varjele minua, johdata Sinä Jumala minut oikealle tielle, siis en kenenkään
ihmisen vakuuttelusta sinun syntisi ovat anteeksi annetut tullut vakuuttuneeksi, että näin todella on.
Siis taisteluni olen YKSIN Jumalan kanssa taistellut. Monenlaista on ollut ja todella se, että nyt olen JUMALAN OMA
niin ON TODELLA JUMALAN ARMOSTA.

Mitä puhujiin tulee niin Jumalan Totuudessa olevia on, mutta jonka täältä tunnen,hän ei ole papin koulutusta
saanut vaan on ITSE JUMALAN opettamaksi  tullut niin on Kari Henrik.


ArmiK

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #17 : 28.02.2008 - klo:13:00 »
Stranger ymmärrän kyllä tilanteesi. Itse en ole niinkään ihmisten taholta tullut revityksi, mutta näitä olen kohdannut
ja järkyttynyt. Sillä ihmisopit jotka pyytää vain omaa kunniaansa ja rahaa pussiin, tekevät kaikkensa, että saisivat
haalituksi ihmisiä joukkoihinsa ja sitten pidettyä ne joukossaan, jos sis ihminen alkaa potkia yhteisöä vastaan
niin se äkkijyrkästi vaiennetaan juuri Jumalan sanalla:" Me olemme Jumalasta jne..." siis jos et kuuntele meitä
joudut kadotukseen jne.

Siis miten hirveää touhua ja kenen nimessä, Jeesuksen. Ihmiset pysyvät näin synnin ja saatanan ja ihmisten orjana.

Mutta kun Poika saa tehdä vapaaksi ihminen saa kokea TODELLISEN VAPAUDEN ei ole enää synnin, saatanan
ei kenenkään ihmisen, ryhmän orja vaan ainoastaan JEESUKSEN ORJA joka on SIUNATTUA ORJUUTTA.

Tuo mitä viestissäsi sanoit niin se on sen tahto joka ei tahdo yhdenkään ihmisen pelastuvan.
Siis älä kuuntele sitä joka sielusi tahtoo kadottaa vaan kuuntele Häntä joka sielusi tahtoo pelastaa.

Jeesus ei siis ketään johdata sanoillaan harhaan EI VAAN PELASTUKSEN TIELLE.

Älä anna siis pahan voittaa sinua vaan pyydä, että HYVÄ JUMALA SAA SINUT VOITTAA  ITSELLEEN.


ArmiK

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #18 : 28.02.2008 - klo:13:13 »
Tuomas toit viestin:"Oon lukenut noita "Kuka uskoo oikein" viestiketjuja ja oon vähän ymmälläni koska en oikein tajunnut sen pointtia. Molemmat osapuolet ovat sitä mieltä, että vain Jeesuksen kautta pelastuu ja raamattu on totta, mutta silti siitä saadaan väännettyä kumman iso haloo. Voisko joku vähän valaista että mistä tässä riidellään? ArmiK näemmä uskoo että raamattu on totta ja jeesus pelastaa. Niin myös taitaa muutkin foorumilaiset uskoa. Oon ehkä tyhmä mut en silti nyt löydä sitä pointtia missä ne mielipiteet niin suuresti eroaa."

Näin on, se joka sotkee niin on se kavala käärme, SE tekee kaikkensa ettei ihmiset USKOISI JEESUSTA vaan he jäisivät hokemaan Jeesus pelastaa, kun sana sanoo joka uskoo Poikaan se pelastuu.

Aivan oikein JOKA USKOO POIKAA se PELASTUU, mutta mitä on tuo USKO POIKAAN, SE ONKIN JOKA USKOO
POJAN TUOMAA SANOMAA ja on myös KUULIAINEN POJALLE voi pelastua.

Siis ei jokainen joka sanoo Herra, Herra pääse taivasten valtakuntaan vaan ainoastaan ne jotka tekevät Taivaallisen
Isän tahdon, ja tämän Taivaallisen Isän tahdon on juuri Jeesus sanomallaan esille tuonut.


ArmiK

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #19 : 28.02.2008 - klo:13:27 »
Mary Magdalene kysyt;

1) Mistä pappikammosi on aikanaan syntynyt? Onko lapsuudessasi tai nuoruudessasi ollut joku vapaan suunnan saarnaaja, pappi tai seurakunnan työntekijä, joka on loukannut/haavoittanut sinua tai johon olet loukkaantunut? Jos haluat, voit kertoa jotakin siitä täällä (anonyymisti), se saattaisi helpottaa.

2) Tunnetko ketään uudestisyntynyttä ihmistä (joka on käynyt sisälle ahtaasta portista)?

Mitä ekaan kysymääsi tulee, niin mitä minulla olisi ihmisenä ketään pappia vastaan ja yleensäkään ketään ihmistä
vastaan ei ole kukaan loukannut koskaan, rakkaudella ajattelen jokaista ihmistä. Mutta se Henki joka minussa on
ja joka taas puolestaan on niissä jotka ihmisoppeihin ovat tulleet sidotuiksi niin ne eivät voi yhtä olla.

Taistelu (jota näytetään käyvän henkilö henkilöä vastaan) ei ole siis lihaa ja verta vastaan vaan taistelu on
Jumalan Hengen ja lukemattomien eri saatanan henkien välillä, välistä.

Mitä toiseen kysymykseesi tulee niin henkilökohtaisesti en tunne kuin kaksi ihmistä jotka ovat päässeet
ahtaasta portista sisälle,(siis ei tarkoita että muita ei olisi Totisesti on, mutta itse en muita tunne.
Mutta niitä tunnen enemmän jotka ovat sillä tiellä, sille tielle käyneet joka voi johtaa ahtaalle portille.

MaryMagdalene

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #20 : 28.02.2008 - klo:16:33 »
Lainaus
En jaksa tätä enää. Haukutaan huonoksi ja epäuskoiseksi ja vaikka miksi.  Minua jatkuvasti käännytetään joka suuntaan ja koskaan ei kelpaa tällaisena kuin on. Jatkuvasti vaan toitotetaan, että Jeesus sanoo sinulle "ei jokainen joka haluaa pääse hänen luokseen". Minulle on 4 ihmistä sitä jauhanut, enkä jaksa enää. Parempi ois varmaan pysytellä uskovaisten piireistä kaukana niin säilyy ainakin mielenterveys. Ok en kelpaa Jeesukselle, koska olen niin perseestä ilmeisesti.

No Jeesus sen sitten päättää viimeisellä tuomiolla. En voi muuta kun toivoa, että tämä uskoni, joka minulla on riittää minut pelastamaan.

Rakas Stranger,

Jeesukselle sinä kelpaat, vaikka ihmisten puolueille et kelpaisi.

Sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois, sanoo Jeesus Joh. 6: 37:ssa.

Sinun ei tarvitse ollenkaan kuunnella ihmisten (lain saarnaajien) perustamia uskontoja, joissa säännöstellään taivaaseen menijät eikä kukaan kelpaa kuin opin julistaja ja keksijä itse. Näitä riittää netissä ja tälläkin foorumilla.

Uskon, että olet oikeassa, Raamatun mukaisessa uskossa. Ei kenelläkään ole oikeutta säännöstellä taivaaseen menijöitä ohi Jumalan. Eihän Jeesus tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä - heidät Hän vapauttaa, eikä itse mielestään vanhurskailla ole Hänessä mitään osaa. Sehän nähtiin jo, kun Jeesus vaelsi täällä maan päällä. Hän luo sinussa uuden elämän ja Hänen tahtonsa mukaiset teot.

Pidä kiinni Jeesuksesta äläkä anna kenenkään riistää sinulta pelastuksen lahjaa!

Minä tulin sinua varten, jota jouluna paleltaa
Minä synnyin talliin ja seimeen, voin sinua rakastaa
Minä tulin sinua varten, jolla ei ole ystävää
Minä tulin sinua varten, saatan sinua ymmärtää

Sillä sinä olet minulle rakas, olen tähtesi kärsinyt
Sinä olet minulle rakas, ota minut vastaan nyt
Sillä sinä olet minulle rakas, minä kannoin tuomion
Sinä olet minulle rakas, ovi taivaan auki on

Minä tulin sinua varten, jota ihmiset pettävät
Minä tulin sinua varten, jonka toiset jo jättivät
Minä tulin sinua varten, joka yössä nyyhkytät
Minä tulin sinua varten, joka yksin sairastat

Sillä sinä olet minulle rakas...

Minä tulin sinua varten, jota mammona kahlitsee
Minä tulin sinua varten, jota rihkama hallitsee
Minä tulin sinua varten, joka helposti lankeat
Minä tulin sinua varten, jota kahleet sitovat

Sillä sinä olet minulle rakas...

Minä olen sinua varten, joka toisista jälkeen jäit
Minä olen sinua varten, joka hylkäävät katseet näit
Ja taivas on sinua varten, joka lepoa ikävöit
Vein ryövärin kanssani kotiin, miksi yhä epäröit

Sillä sinä olet minulle rakas, olen tähtesi kärsinyt
Sinä olet minulle rakas, ota minut vastaan nyt
Sillä sinä olet minulle rakas, minä kannoin tuomion
Sinä olet minulle rakas, ovi taivaan auki on.
(Erkki Leminen)

Rohkeutta, siunausta ja Jumalan hoitavaa läsnäoloa sinulle toivottaa

MaryMagdalene
« Viimeksi muokattu: 28.02.2008 - klo:16:41 kirjoittanut MaryMagdalene »
MaryMagdalene

Stranger

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #21 : 28.02.2008 - klo:17:34 »
Kiitos rohkaisun sanasta! :)
Tuo laittamasi runo oli myös koskettava.
Jotenkin tunteet tuossa kuohuivat, kun en ole nukkunutkaan kunnolla muutamaan yöhön ja sitten on muutenkin stressi päällä..

Juu  yritän luottaa Jeesukseen.

Otsikon kysymys on: Miksi Jeesuksen sanoma torjutaan?
Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä.

Eli nähdäkseni Jumala ensin kutsuu ja sitten vasta ihminen alkaa kiinnostumaan sanomasta.

Ja jokainen ihminen saa tämän mahdollisuuden:

hes. 18:23 Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?

2. Piet. 3:9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

ilm. 3:20 Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän. [Laul. l. 5:2; Joh. 14:23]

Se onkin sitten ihmisestä itsestään kiinni haluaako avata ovea vai ei.


Moottorisaha

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 852
  • Olen apina
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #22 : 28.02.2008 - klo:19:11 »
No nyt aukes asia mitä hän meinaa ja viesteissään hakee. Se on niin yleistä kielenkäyttöä tulla uskoon, että sitä ilamisua käyttää. Kaikkihan eivät usko syntymästä ja jotkut kiinnostuu vasta paljon myöhemmin koko asiasta. Ajatuksen juoksuusi vain oli hankala päästä aluksi kiinni ollenkaan. Jotkut ymmärtää toista helpommin. No enpä ole koskaan mikään sosiaalinen taituri ollutkaan. Syytkin tiedän, mutta en niistä nyt täällä kaikille julkisesti puhu.

Siinä olen ollut alusta lähtien samaa mieltä ja jo ennen kuin koko palstasta mitään tiesin, että on liikaa systeemeissä ihmisoppeja jotka eivät ole Raamatullisia. Harmillista kyllä suomalaiset käännöksetkin ovat osiltaan huonosti käännettyjä. Se mikä on harmittanut kun olen kuullut puheita eri paikoissa on kun joskus jostakin kohdasta puhutaan väärin. Miksikö sanon näin? No kun tietää sen asian historiallisen ja muun taustan josta puhutaan huomaa, että ei se noin mennyt. Joskus se tausta on osin kielellinen. Varmaan voi olla montakin jotka tietää miten juttu on, mutta sitäkin useampi ei tiedä.
Paljonhan siinä vaikuttaa sekin kun tämä meidän kulttuurimme on Kreikkalaisuudesta lähtösin jonne se taas tuli mm Egyptistä ja myös Babyloniasta. Monet ne opit sieltä ovat sekoitettuna vielä nykyäänkin monessakin asiassa. Harmittaahan se kun ihmisiä ei edes kiinnosta miten asiat on tarkoitettu ymmärrettäväksi niiden joille kyseinen teksti kirjoitettiin. Koska liikaa näkee sitä, että asioita katsotaa ja opetetaan kristillisissä piireissäkin ns nykykulttuurin lasien läpi katsoen.

Puolustamatta ketään tai mitään kysyn ja totean. Voitko löytää maailmasta täydellistä seurakuntaa tai yhteisöä? Et oikeen. Miten käsität uskovien yhteyden? Jos livenä tapaat jonkun joka sanoo olevansa uudestisyntynyt tai jotenkin tuohon suuntaan mitä teet?  Miten asiaa mittaroit? Näillä kysymyksillä nyt pyrin siis pääsemään ajatuksiisi kiinni.

Oletko muuten varma, että vika jos joku/jotkut ei sinua aina kuuntele ei ole asiassa itsessään vaan tavassa jolla sen tuot? Oletko huomannut, että ensivaikutelman perusteella moni toimii? Kun siis tyylistäsi saa helpolla alkukättelyssä ylimielisen vaikutelman se säilyy helposti mielessä pitkäänkin. Jos vastaanottaja kokee tulevansa tuomituksi tykkänään ja samalla kokee, että kertoja pitää itseään 1000x parempana voi olla varma, että ei se sua kuuntele. Uskon, että ymmärrät mitä tarkoitat.

Vielä tuli mieleen, että jos jollekulle jotain sanot yleensä se kuuluu ihmisen luonteeseen, että ellei se tunne sua tai tunne asiaa jota puhut se haluaa perusteet sille mitä sanot. Harva luottaa sokeasti tuntemattomaan.

Kari Henrik on mulle uppo-outo nimi. Tarkoitin sillä jotakuta sellaist jonka voi vaikka netissä tarkistaa. Vaikka eihän kaikkia voikaan. Paljon on puhujia ja paljon tyyliä jota en itsekään jaksa. Esim siihen kuuluu kaikenlainen karismaattinen herätys. Useassa karseeta jumalan pilkkaa. Oonko pari kolme metroautonkin kokousta käynyt kaverin kanssa vilkaisemassa saadakseni asiasta jonkinlaisen kuvan omakohtaisesti enjä vain yksipuolista kerrottua. Täytyy sanoa, että ei se meno oikein miellytä meikäläistä ja se opetuskaan usein.

« Viimeksi muokattu: 28.02.2008 - klo:19:41 kirjoittanut Moottorisaha »
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

ArmiK

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #23 : 29.02.2008 - klo:10:02 »
Mady Magdalene, olisi paljon sanottavaa viestistäsi jonka tänne laitit, mutta nyt kysyn vain;
Sinäkö tiedät paremmin KUIN JEESUS miten ihminen voi pelastua?

Stranger

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #24 : 29.02.2008 - klo:11:26 »
Armi K. mikä on viestiesi pointti? Kerro lyhyesti ja ytimekkäästi miten sinusta ihminen pelastuu? Sanoit, että tiedät vaan muutamia "valaistuneita", jotka ovat tähän päässeet osallisiksi.Joten esitänkin nyt kysymyksen jos ihminen etsii koko sydämestään Jeesusta kilvoittelee ja yrittää päästä ahtaasta portista sisään, mutta ehtiikin kuolemaan ennen kuin hän "valaistuu", niin joutuuko hän helvettiin?

MaryMagdalene

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #25 : 29.02.2008 - klo:12:15 »
Lainaus
Mary Magdalene, olisi paljon sanottavaa viestistäsi jonka tänne laitit, mutta nyt kysyn vain;
Sinäkö tiedät paremmin KUIN JEESUS miten ihminen voi pelastua?

En tiedä paremmin kuin Jeesus, miten ihminen voi pelastua.

Mutta Sinä et ole Jeesus.

Ei myöskään Teuvo Suni, Jukka Moisio tai foorum(e)illa myös esiintyvä KariHenrik.

Jeesus on nimittäin ainoa, johon me voimme luottaa ja jota meidän tulee seurata.
MaryMagdalene

ArmiK

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #26 : 29.02.2008 - klo:13:41 »
Moottorisahalle

Niin tulla uskoon ei ole sama kuin UUDESTI SYNTYMÄ YLHÄÄLTÄ. Vaan kun ihminen JUmalalta saa uskon siihen, että Jumala on, niin se on kaiken alku. Tässä tulee se, ihminen kun on Jumalan herättämäksi tullut siten, että ihminen
tajuaa on olemassa jokin ihmistä korkeampi joka kaiken on luonut siis ihminen saa Jumalalta tämän uskon,
Jumala on, niin hänelle Jumalan Henki saa puhua ja se vaikuttaa sen ihminen alkaa kaivata Jumalan yhteyteen
Hänen tuntemiseensa, mutta mitkä OPIT OVATKAAN TÄLLAISTA IHMISTÄ VASTASSA? IHMISOPIT.
Näin ihmisiä joita Jumala on saanut herättää tulevatkin johdetuksi ihmisoppien kanssa harhaan.

Siis se, että oikeaa USKOA ei ole voinut syntyä ei ole tämän sukupolven lankeemus, vaan lankeemus tapahtui
ensimmäisten ihmisten toimesta KUN IHMINEN EI USKONUT JA TOTELLUT JUMALAA.

Tämä epäusko ja sen seurauksena TOTTELEMATTOMUUS ovat ne jotka kautta aikain ovat ihmiset pitäneet
EROSSA JUMALASTA siis sama vanha kiero on kautta aikain ollut sanomassa ja sanoo edelleen:
"Onko Jumala todella sanonut niin." Ja tätä kieroa kun on lähdetty kuuntelemaan niin jopa on OIKEITA
OPPEJA SYNTYNYT PILVIN PIMEIN.
Mutta tunnusomaista on näille kaikille harhaopin opettajilla ja oppilailla HE EIVÄT SIEDÄ JEESUKSEN KRISTUKSEN
SANOMAA, sitä sanomaa JOKA ihmisen PELASTUKSEEN ja JUMALAN YHTEYTEEN VAIN VOI SAATTAA.

Siis oikea JUMALAN TOTUUS KIRKASTAA JEESUSTA HÄNEN SANOMAANSA EIKÄ MITÄÄN MUUTA.

Siis TODELLA on vain YKSI USKO joka pelastaa ja ihminen joka tähän YHTEEN USKOON pääsee EI ole SIDOTTU
kehenkään ihmiseen, eikä näin mihinkään;"me olemme ainoa oikea "seurakunta"ryhmään.
Jeesuksessa on TODELLINEN VAPAUS ainoastaan vain saa olla HÄNEN Jeesuksen ORJA  joka ON SIUNATTU orjuus.

Mitä tulee Raamatun käännöksiin, niin todellakin niissä on virheitä, mutta se kun Jeesus sanoi:"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa." Näin on Jeesuksen sanoma on pysynyt SE SANOMA JOKA IHMISEN
PELASTUKSEN TIELLE VOI JOHDATTAA. Muuta ei tarvita sillä kun ihminen löytää, pääsee JUMALAN yhteyteen
niin näin käy KUN JEESUS sanoo: "Kun Totuuden Henki tulee johdattaa Hän kaikkeen TOTUUTEEN."
JEESUKSEN SANAT OVAT SIIS TOTTA.

Siksi EI turhaan ole sanottu; "Joka USKOO Poikaa ja ON KUULIAINEN Pojalle PELASTUU."
Eikä Jeesus turhaan sanonut;"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."

Kaikki ihmisopit lähtevät siis EPÄUSKOSTA JEESUKSEEN.

Turhaan ei Jeesus tätäkään ole sanonut,"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri." 

Siis Jeesuksen nimessä tehdään kyllä tosi paljon, mutta mihin se johdattaa?

Tulee PÄÄSTÄ SIIS Jeesuksen TYKÖ tässä ajassa SELLAISEN Jeesus tulee tuntemaan, mutta jotka Hänen nimessään vain huseeravat ei Jeesus HEITÄ TUNNE.

Kysyt:
"Miten käsität uskovien yhteyden?" "uskovien yhteyden? Siis ne uskovat jotka eivät ole uudesti syntymää
ylhäältä kokeneet elävät siis lihallista uskon elämää niin on "surkeaa" nähdä miten he yrittävät olla yhtä
kun Raamattu sanoo OLKAA YHTÄ. Mutta mitä tuo kaikki on se ON TEATTERIA.

Mitä JUMALAN LASTEN YHTEYTEEN tulee HE OVAT YHTÄ HENGESSÄ JA TOTUUDESSA ei siinä ole mitään
yritystä ihmisten taholta vaan JUMALAN HENKI YHTYY JUMALAN HENKEEN ja TOTUUS, TOTUUTEEN niinkuin on
YKSI HENKI, YKSI USKO ja YKSI HERRA JOKA TÄMÄN KAIKEN VAIKUTTAA.

Siis lihalliset uskovat voivat yrittää rakentaa keskinäistä yteyttä keskenään, mutta kun vastassa on Totuuden
Hengen omat uskovia hekin niin heidän kanssaan EI VOI YHTÄ OLLA.
Niinkuin ei valhe voi Totuuden  kanssa YHTÄ OLLA, samoin ei voi Totuus valheen kanssa yhtä olla.

Vielä kysyt:"Jos livenä tapaat jonkun joka sanoo olevansa uudestisyntynyt tai jotenkin tuohon suuntaan mitä teet?"
Mielelläni hänen kanssaan keskustelen ja kyllä se paljastuu mikä on Totuus ja KIITOS JUMALALLE jos todella
paljastuu, että ihminen on ahtaasta portista sisälle saanut käydä näin siis uudesti syntynyt ylhäältä.
Mutta jos hän onkin ihmisoppien uhri niin kyllä kerron hänelle Totuuden en muuta voi sillä en voi kenellekään
oikeaa uskoa antaa VAIN JUmala sen voi antaa ja antaa jokaiselle joka sitä Häneltä anoo.

Edelleen kysyt:"Oletko muuten varma, että vika jos joku/jotkut ei sinua aina kuuntele ei ole asiassa itsessään vaan tavassa jolla sen tuot?"
Inhimillisesti katsoen olen jäävi sanomaan, mutta tiedän, että jos Jumalan Henki saa ihmisessä vaikuttaa niin
hän ymmärtää sanon minä vaikka; täh taikka mitä, että mitä se tarkoittaa.

Tämän seikan vakuudeksi tiedän useampia ihmisiä joille sanomani on ollut aivan selvää Raamatun sanan ilmoitusta
eikä minun tarvitse sitä epäiollä etteikö näin olisi, sillä Totuuden Henki tuo sitä mikä Jumalan on.Olen tullut
Jumalan opettamaksi,että näin on:" Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."
Se on vaan niin, että valheen henki raivoaa se ei voi sietää sitä mikä Jumalasta on.
Tämäkin on TOTTA:"Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
 näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?
 Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme."

Sanot:"Jos vastaanottaja kokee tulevansa tuomituksi tykkänään ja samalla kokee, että kertoja pitää itseään 1000x parempana voi olla varma, että ei se sua kuuntele. Uskon, että ymmärrät mitä tarkoitat."
Ymmärrän ihminen itsessään on haavoittuvainen ja jääkin kantamaan kaunaa kun häntä on loukattu, mutta
kun on kysymys HENGEN asioista SIELUN PELASTUKSESTA niin silloin ei tule jäädä tuijottamaan loukattuun lihaan
eikä sitä yrittää puolustella. Sillä kun "liha" Totuudesta loukkaantuu niin se on merkki SE ELÄÄ.

Mitä Jeesus sanoo ihmisen OMASTA ELÄMÄSTÄ (LIHASTA, LUONNOSTA)
Jeesus sanoo näin:"Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."

"Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen."
Niin kuin tiedät mitä tapahtui kun Jeesus ristiinnaulittiin Hänen lihansa kuoli mutta HENKI JÄI ELÄMÄÄN.
Samoin on kun Jumalan sana saa ihmisessä alkaa elämään se vaikuttaa ihmisen oman lihan kuolemaa niinkuin
oli tuskaisaa ristin kuolema niin kivutta ei käy ihmisenkään lihan kuolettaminen jota Jumalan Henki ja sana tekee
lopullinen kuolema tapahtuu ahtaassa portissa.

Siis tämä ihmisen itsensä" kuolema" on tapahduttava muutoin ei voi mitään uuttakaan syntyä.

Siis ei Jeesus turhaan ole sanonut:"Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.
Jos joku minua palvelee, seuratkoon hän minua; ja missä minä olen, siellä on myös minun palvelijani oleva. Ja jos joku minua palvelee, niin Isä on kunnioittava häntä."

Sanot:"Harva luottaa sokeasti tuntemattomaan."Näin luonnollisesti on, mutta minä pyydänkin uskomaan ihmisoppien sijasta Jeesukseen
en etsi mitään uskoa minuun kun minua ei ole (no tätä et nyt voi ymmärtää, mutta jospa Jumala sinut saisi
Totuuteensa johdattaa niin silloin tiedät mitä se on.

Mitä tulee tuohon ylimielisyyteen niin sitä on täytynyt ihmetellä mistä se tulee kun en ole ylimielinen laisinkaan,
miksi olisin? Mutta sitä samaa valheen hengen tuomaa valhetta se tietysti on näin se viestittää ei tuota tarvitse uskoa
se on hengellisesti ylpistynyt ja näin pöyhkeilee näin se vanha kehno vetää ihmisten ajatukset pois itse ASIASTA
siihen joka sanoman toi.

Mitä Kari Henrikkiin tulee niin, että hän asuu tuossa noin kahden kilometrin päässä, niin sinäkin voit tutustua
siihen sanomaan jota sama Totuuden Henki hänenkin kauttaan  tuo ja tuo paikka täällä netissä on
suomi24 Raamattupalsta.

Mutta huomaa älä jää tuijottamaan ihmistä vaan tuijota vain sanomaa joka on Jeesuksen Kristuksen sanomaa
sillä se sanoma ei ketään johda harhaan ei orjuudesta orjuuteen vaan Jeesuksen antamaan vapauteen
UUDESTISYNTYMÄÄN YLHÄÄLTÄ.


ArmiK

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #27 : 29.02.2008 - klo:13:46 »
Mary Magdalene mitä on Jeesuksen seuraaminen, kun et HÄNEN sanojaan USKO vaan tuot ihmisopin pettävää
sanomaa?

Sano myös missä olen sanonut olen Jeesus?

ArmiK

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #28 : 29.02.2008 - klo:14:14 »
Stranger olit viestisi lähettänyt sillä aikaa kun olin Moottorisahalle vastaamassa katso se.


MaryMagdalene

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #29 : 29.02.2008 - klo:14:39 »
Lainaus
Mary Magdalene mitä on Jeesuksen seuraaminen, kun et HÄNEN sanojaan USKO vaan tuot ihmisopin pettävää
sanomaa?

Sano myös missä olen sanonut olen Jeesus?

Et ole sanonut olevasi Jeesus, mutta olet sanonut puhuvasi Jeesuksen Hengessä, sanonut että Hän puhuu suullasi.

Sinun sanasi siis velvoittaa, se on laki ("Totuus") ja sitä on seurattava, mutta kaikkien muiden paitsi kolmen täällä mainitun sana on valhetta, ainakin sinun mielestäsi.

Sinä arvioit ja päätät, kenessä on Jeesuksen Henki, kuka puhuu totuutta ja kuka valhetta, kuka menee taivaaseen ja kuka joutuu kadotukseen. Minä olin kuvitellut, että vain Jumalalla on valta (ja ymmärrys) tehdä niin.

Kuitenkin minua ja sinua suurempi Paavali kirjoittaa olevansa syntisistä suurin, ja Jaakob kirjoittaa "Monessa me kaikki hairahdumme" ja lukee siihen itsensä.

No, jokaisella on tietysti tällaiseen oikeus. Enkä minä halua kielteisesti suhtautua keneenkään, oli hän sitten vilpitön, harhaan johdettu tai vaikkapa trollaaja. Mutta kaikki ei rakenna, eikä kaikki mitä ihmisten suusta tulee ole totta.

Joka luulee, ettei voi koskaan erehtyä, on jo harhassa.

Minä seuraan mieluummin Jeesusta.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2009 - klo:13:31 kirjoittanut MaryMagdalene »
MaryMagdalene