Kirjoittaja Aihe: Kuka uskoo oikein - osa III  (Luettu 32147 kertaa)

Stranger

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #135 : 10.03.2008 - klo:21:16 »

Niinpä asiat on menny mullin mallin.Jopa nekin on ihmisen oman lihan tekoja(nykyajan mukaan) jotka ei ketään pelasta jos seuraa Vapahtajan sanaa/käskyjä.Pelastus ikäänkuin tulis tosta noin vaan kun nykyajan mukaan ei tarvi edes etsiä Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan kun sekin on jo lihan teko joka ei ketään pelasta

Missä olet kuullut noin opetettavan? Kyllä ihmisiä kutsutaan tekemään parannus synneistään ja seuraamaan Hengen eikä lihan johdatusta, mutta on eri asia, että yrittääkö ihminen sitä yksin omissa voimissaan vai yhdessä Jeesuksen kanssa.

Usko  on Jumalan teko, joten siinä määrin pelastus tulee tosta noin vaan, koska se on tosiaan Jumalan lahja ihmiselle Jeesuksen syntien sovittamisen tähden.

Jumala herättää meissä kiinnostuksen etsiä Häntä (joh. 6:44, 65).

Mutta ei uskon saaminen ole riippuvainen siitä mitä teemme ja kuinka paljon etsimme. Tai voi ihminen kääntää selkänsä, jos tahtoo, eihän Jumala ketään pakota tulemaan luokseen, koska ihmisillä on vallinan vapaus ja vapaa tahto. Eli kai asenne jollain tavalla ratkaisee, että onko vastaanottavainen? Mutta ei uskon saaminen ei ole kiinni ihmisestä itsestään, että kuinka paljon on yrittänyt.
Joh. 6:63 Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä.

 Jumalan valtakunnan etsiminen on mielestäni sitä, että Jumalalle annetaan omassa elämässä se paikka, joka Hänelle kuuluu (matt. 12:28-29). Jeesuksen seuraamisen pitäisi olla elämässä ykkös asia.

sannia

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #136 : 11.03.2008 - klo:10:26 »
Lainaus
En jaksa tätä enää. Haukutaan huonoksi ja epäuskoiseksi ja vaikka miksi.  Minua jatkuvasti käännytetään joka suuntaan ja koskaan ei kelpaa tällaisena kuin on. Jatkuvasti vaan toitotetaan, että Jeesus sanoo sinulle "ei jokainen joka haluaa pääse hänen luokseen". Minulle on 4 ihmistä sitä jauhanut, enkä jaksa enää. Parempi ois varmaan pysytellä uskovaisten piireistä kaukana niin säilyy ainakin mielenterveys. Ok en kelpaa Jeesukselle, koska olen niin perseestä ilmeisesti.

No Jeesus sen sitten päättää viimeisellä tuomiolla. En voi muuta kun toivoa, että tämä uskoni, joka minulla on riittää minut pelastamaan.

lueskelin tuota alku osaa keskustelusta, ja oikeasti, valitettavast en osaa kuin vain nauraa Armi K.lle- Ja samalla itkeä. Stranger, syvin osan ottoni. En sääli sinua, älä sitä luule, mutta rukoilen voimaa sinulle. JA SINÄ KURJA ARMI K!! Ainakin minun käsitykseni mukaan Stranger kokee olonsa tälläiseksi sinunkin vuoksiesi ja mitä tarjoat lohdutukseksi, "Tiedän miltä tuntuu"!! VOi sanonko mikä sentään!! Meneppäs hieman itseesi!! 

Tähän otsikkoon liittyen, EI KUKAAN IHMINEN VOI SANOA, USKONKO MINÄ OIKEAMMIN, KUIN TUO TOINEN!! Jeesuksen Kristuksen kautta pelastumme ja viimeisellä tuomiolla nähdään, uskoinko minä oikein. Tämä keskustelu kuuluu minusta töysin sarjaan turhat väittelyt. En usko, että Luterilainen, ainakaan mm. Aani, uskoo LUTHERIIN vaan JEESUKSEEN ja JUMALAAN!! Tämä on nyt vain saman jauhamista, mutta jos ei ymmärrä ensimmäisellä, niin viidestoista kerta voi sanoa jo toden vai? Uskomalla Raamatun sanaan ja Jeesukseen Kristukseen ja Jumalaan pelastuu. Ja kun uskoo, niin silloinhan tahtoo noudattaa Hänen käskyjään ja pitäytyä niissä, eikö? Valitettavasti syntiselle se on mahdotonta... Kuka voi sanoa rehellisesti, ettei ole koskaan ajatellut kenestäkään sinä tyhmä?

Taivaassa toivottavasti tavataan, matkalla olen sinne, toivottavasti uskollani pääsen.

sannia

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #137 : 11.03.2008 - klo:10:30 »
oho, siis MONI luterilainen.. ja muutkin kirjoitusvirheet pyydän anteeksi. Selitän muutkin, jos tulee outoja kohtia. Ei oo silmälaseja nyt päässä, niin siitä johtuu tämä epäselkeys. Minulla on siis oikeus lisäillä sanoja, jos olen niitä todella väleihin ajatellut :)

Stranger

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #138 : 11.03.2008 - klo:15:13 »
lueskelin tuota alku osaa keskustelusta, ja oikeasti, valitettavast en osaa kuin vain nauraa Armi K.lle- Ja samalla itkeä. Stranger, syvin osan ottoni. En sääli sinua, älä sitä luule, mutta rukoilen voimaa sinulle. JA SINÄ KURJA ARMI K!! Ainakin minun käsitykseni mukaan Stranger kokee olonsa tälläiseksi sinunkin vuoksiesi ja mitä tarjoat lohdutukseksi, "Tiedän miltä tuntuu"!! VOi sanonko mikä sentään!! Meneppäs hieman itseesi!! 

Kiitos Sannia, että haluat lohduttaa! Silloin kun kirjoitin sen viestin niin olin valvonut monia öitä ja stressaantunut, ja siksi en osannut hillitä tunteen purkausta, jonka minua kohtaan osoitetut halveksuvat viestit nostivat pintaan. Mutta se oli vain jäävuoren huippu, tai siis että en pelkästään niiden takia kokenut oloani kurjaksi. Vaan ne osuivat arkaan paikkaan liittyen menneisyyden kokemuksiin, joita on ollut.

Minusta tuntuu, että Armi K, ei voi itselleen mitään jostakin syystä. Hän luulee, että hän toimii oikein, eikä varmaan osaa asettua toisten ihmisten asemaan.  Jos Armi K. pyytäisi anteeksi, se olisi osoitus, että hän olisi erehtynyt ja sehän ei sovi, koska hän kokee olevansa täydellinen ihminen. En kirjoita tätä sillä, että vaatisin anteeksi pyytämistä. Olen jo antanut anteeksi, enkä kanna kaunaa. Mutta Armi K. luulee, että jos toiset loukkaantuvat hänen puheistaan, niin se johtuu siitä, että toisten ”syntinen liha” loukkaantuu, mikä on hänen mielestään hyvä asia ja saa aikaan kääntymisen mysteeriseen ahtaan portin kilvoitteluun. Hän ei ymmärrä miltä toisista tuntuu, kun hän sanoo, että ei teillä ole oikeaa uskoa. Tosista tämä tuntuu pahalta, koska usko on elämässä tärkeä asia, joka tuo lohtua ja rauhaa. Ja jos Armi K. sanoo, että ei teillä ole uskoa, niin toisista se tuntuu siltä, että hän yrittää riistää sitä uskoa. Vaikka Armi itse luulee olevansa hyvällä asialla ja pelastamassa toisia, mutta hän ei huomaa, että hänen puheensa saa aikaan toisenlaisen reaktion.

Uskomalla Raamatun sanaan ja Jeesukseen Kristukseen ja Jumalaan pelastuu. Ja kun uskoo, niin silloinhan tahtoo noudattaa Hänen käskyjään ja pitäytyä niissä, eikö? Valitettavasti syntiselle se on mahdotonta... Kuka voi sanoa rehellisesti, ettei ole koskaan ajatellut kenestäkään sinä tyhmä?
 

Niinpä. Minusta jo se, että ajattelee olevansa täydellinen, on syntiä. Kun korotetaan itsensä Jumalan kanssa samalle tasolle, eikä myönnetä omaa pienuuttaan verrattuna Jumalaan. Kohti parempaa on tietysti hyvä pyrkiä, mutta ei keinotekoisesti uskottelemalla itselle, että on jo täydellinen ja sälyttämällä omat virheet toisten syyksi.

Green8972

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #139 : 11.03.2008 - klo:18:20 »
Green: Pahoittelen liian karskia kielenkäyttöäni, olin ehkä liian pillastunut. Mutta minua raivostuttaa suunnattomasti, että armostelet toisten uskoa, kun sanoit minullekin, että sanon uskovani Jumalaan vai uskonko. Minä uskon Jumalaan, eikä siihen ole muilla mitään sanottavaa. Toivon, että voit itse löytää armon ja Jumalan tuntemisen - siihen ei vaadita ihmisen tekoja, sillä usko on lahja. Ja toivon etten ole loukannut sinua sanomisillani, vaikka olenkin raivostunut typeristä asioista. Siunausta sinulle, rakkaudella Aani.

Juu no eipä se mitään.

Murdochh

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #140 : 30.06.2016 - klo:12:58 »
Tämä foorumi nukkuu jo nykyään, mutta laitan tämän tekstini tännekkin. Tämä voisi ehkä herätellä jotain ajatuksia lukijassa

Ihmiset puhuvat ja väittelevät paljon keskenään siitä, mikä on, ja/tai kenellä on oikea usko. Koska oikeaa, ja pelastavaa uskoa ei ole kuin tasan tarkkaan yhtä sorttia, sillä Henkeäkin on vain yksi, voimme huomata että kristinuskossa ja sen lukuisissa eri haaroissa ja kuppinkunnissa ei vaikuta Pyhä Henki. Tämä Henki ei milloinkaan lähde sotimaan itseään vastaan, eikä perusta eri puolueita tai aina vain uusia lahkoja.
Nyt moni varmaan miettiikin; mikä on sitten se oikea usko? Oikea usko on usko Jeesukseen, ja ennenkaikkea Hänen sanomaansa. Jeesus on antanut meille Sanassaan opetuksia, joita noudattamalla me voimme kaikki sille tielle sydämessään lähtevät, tulla johdatetuksi tuohon yhteen ja ainoaan oikeaan uskoon. Pelastavaan uskoon."Etsikää ENSIN taivasten valtakuntaa.."
Kyllä. Jeesus täytyy todellakin etsiä. Miettikääpä; ei Jeesus tuota sanonut ateisteille ja jumalattomille, vaan Hänen seuraajilleen, ihmisille jotka uskoivat Häneen.
46 "Miksi te sanotte minulle: 'Herra, Herra', mutta ette tee mitä minä sanon?
47 Minä kerron teille, millainen on se, joka tulee minun luokseni, kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan.
48 Hän on kuin mies, joka taloa rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle. Kun sitten vedet tulvivat ja syöksyivät taloa vasten, ne eivät saaneet sitä horjumaan, koska se oli hyvin rakennettu.
49 Se taas, joka kuulee mutta ei tee, on kuin mies, joka rakensi talon maan pinnalle, ilman perustusta. Kun tulvavedet syöksyivät taloa vasten, se sortui heti maan tasalle."
Surullista on tosiaan, että nyt eletään sitä aikaa, jolloin ihmiset vain sanovat "Herra, Herra" mutta eivät lähde koskaan etsimään ja janoamaan sitä yhteyttä Jumalaan. He sanovat kyllä uskovansa Jeesukseen ja Hänen ristintyöhönsä, mutta se itsessään ja pelkästään ei heitä pelasta. Ihmisen pitää käydä tie Jumalan lapseksi pääsyksi. Ei ole muuta tietä, kuin se. Ja se ei ole helppo tie. Sillä tiellä ihmisen lihallinen luonto kuolee, ja ihminen pääsee oikeasti vapaaksi syntisestä luonnostaan.
Ahdas portti on paikka jossa ihmisen sydämeen todellisuudessa lahjoitetaan asumaan Totuuden Henki, mutta tuon portin merkityskin vesitetään kristinuskon taholta, ja keksitään ties minkälaisia selityksiä sille, mitä se mukamas meinaa.
Suuri eksytys on saanut nielaista lähes jokaisen uskovan. Vain harvassa ovat ne jotka oikeasti lähtevät etsimään Jumalaa koko sydämestään