Kirjoittaja Aihe: Kuka uskoo oikein - osa III  (Luettu 32003 kertaa)

ArmiK

• Vieras
Kuka uskoo oikein - osa III
« : 27.02.2008 - klo:10:06 »
Nyt kun pappi oli laittanut stopin näin:"Foorumin suosio on ollut erittäin kova näiden keskusteluiden "Kuka uskoo oikein - osat I ja II" myötä. Ei tekisi mieli ampua hyvää lypsylehmää, joten ristiriitaisissa tunnelmissa laitan pisteen keskusteluille. Väittelyä on käyty karkeasti ottaen kahden rintaman välillä - seurakunnan nuoret vs. Teuvo Sunin kannattajat - mutta mielipiteet eivät kohtaa ja tunteet alkavat kuumentua. Foorumilla ei kuulu olla samaa mieltä asioista, mutta keskustelufoorumilla olisi kuitenkin tarkoitus keskustella. Näissä aiheissa ei ole syntynyt keskustelua sanan varsinaisessa merkityksessä, koska osa kirjoittajista floodaa toistuvasti samaa ajatusketjua välittämättä siitä, mistä keskustellaan tai mitä heiltä kysytään. Niinpä lukitsen aiheet. Jos jollekin aihe jää pahasti kaivertamaan, on täysin sallittua perustaa aihe "Kuka uskoo oikein - osa III". Joskus on elokuvienkin suhteen käynyt niin, että jatko-osa on parempi kuin alkuperäinen. Eihän sitä koskaan tiedä. Iskee silmää

Poimin kohdan,"Väittelyä on käyty karkeasti ottaen kahden rintaman välillä - seurakunnan nuoret vs. Teuvo Sunin kannattajat"

Seurakunnan nuoret ovat oikeaan osunut väite se on todellisuutta (vai kuka siitäkään tietää onko kaikki kirjoittajat
olleet NUORIA?mutta on tai ei sillä ei ole merkitystä) mutta tämä Teuvo Sunin kannattajat, siis minä Teuvo Sunin
kannattaja?

Nyt pappi olet velvollinen pyytämään anteeksi valhetta räikeää valhetta, että olisin Teuvo Sunin kannattaja.
Sillä tällä loukkaat ITSE JUMALAA joka on minut suojaansa ottanut jonka oma olen jonka Totuutta tuon, että sinäkin
voisit päästä vielä valheellisesta uskostasi todella siihen oikeaan USKOON jonka JUMALA tahtoo antaa jokaiselle
ja jonka jokaisen joka tahtoo sielunsa pelastuvan täytyy tulla saamaankin.

Siis kyse on siitä, että sanomaa jota tuon on Jeesuksen Kristuksen sanomaa ja sitä hyljeksitään on siis todella
valheellista sotkea Teuvoa minuun.

Siis pyysin jo aiemmin miettimään EIKÖ olla menty pieleen ja pahasti, kun Jeesus sanoo; "Etsikää ENSIN Jumalaa ja
Hänen valtakuntaansa niin KAIKKI muukin tarpeellinen teille ANNETAAN."
Ja ihmisopit sanovat; etsi seurakunta niin sieltä voit löytää Jumalan.

Kun siis on menty ensimmäisessä uskon ja kuuliaisuuden askeleessa pieleen niin koko homma on pielessä.

Siis tästä on kyse PALATKAA JEESUKSEN SANOIHIN silloin vasta voitte tulla Jumalan Hengen johdatettavaksi.

Ei Jumala johdata KETÄÄN joka ei HÄNEN POIKAANSA USKO JA HÄNEN POJALLEEN OLE KUULIAINEN.

Stranger

• Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa III
« Vastaus #1 : 27.02.2008 - klo:10:23 »

Siis kyse on siitä, että sanomaa jota tuon on Jeesuksen Kristuksen sanomaa ja sitä hyljeksitään on siis todella
valheellista sotkea Teuvoa minuun.

Siis tästä on kyse PALATKAA JEESUKSEN SANOIHIN silloin vasta voitte tulla Jumalan Hengen johdatettavaksi.

Me emme hyljeksi Jeesuksen Kristuksen sanomaa vaan Armi K:n sanomaa. Jeesuksem Krsituksen sanoma löytyy raaamatusta. Armi K: n sanomassa taas väitetään, että n. puolet uudenkin testementin sanomasta (ne kohdat, jotka ei armia miellytä) ei pidä paikkaansa. Joten miten voit kuvitella, että  uskoisimme enemmän sinun mielipiteitä kuin Jumalan sanaa, joka on raamatussa?

Olisi ehkäpä kiva kuulla, että mikä osa esim. uudesta testamentista kuuluu sinun totuuteesi? Mikä osa uudesta testamentista ei kuulu ja on näin sinusta Jeesusta vastaan? Ja jos vielä pystyt heittämään jotain perusteluja, niin aina vaan parempi.

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #2 : 27.02.2008 - klo:10:36 »
Missä olen sanonut, että en usko koko Raamatun sanaan? Sillä RAAMATTU ON TODELLA TOTTA.

Sanopa rehellisesti, että etkö vaan olekin kuunnelut pappien puheita ja alkanut uskomaan niinkuin papit sanoo?

Sillä tästä on KYSYMYS Jeesuksen Kristuksen sanat voivat SYNNYTTÄÄ vain ja ainoastaan USKON niinkuin
SANA sanoo;" Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
Ihmisoppien sanojen kautta syntyy vain ihmisopin mukaiset uskot jotka ovat aivan eri asia kuin JUMALAN SYNNYTTÄMÄ USKO.

Miksi siis tahdot vääntää ja kääntää oman kirkkosiko pussiin, ihmisten  pussiin? Sillä niin luonnollinen ihminen tekee
se ON LUONNOLLISTA ja Jumala sen ymmärtää, mutta jos ihminen tahtoo tuohon luonnolliseen tilaansa jäädä
siis ruokkimaan omaa lihaansa niin silloin ei Jumala tällaista, tällaisia johdata se on selvä se vaan omassa hengessään
ihmiset silloin" fiilistelevät".

Stranger

• Vieras
« Vastaus #3 : 27.02.2008 - klo:11:50 »
Missä olen sanonut, että en usko koko Raamatun sanaan? Sillä RAAMATTU ON TODELLA TOTTA.

No laitanpa sitten tähän ihan näin muistiin palauttamiseksi:

24.02.08 - klo:22:29:
”stranger ja Aani teidän tuomanne sana on sitä samaa jota ihmiset tekevät TUOVAT nimittäin Raamatusta sanomaa
kumoamaan sen mitä Jeesus on sanonut.”

Klo 10.20 kirjoitit eilen:
”Älkää tuoko tähän mitään Raamatun lausetta kumoamaan Jeesuksen sanomaa VAAN ottakaa Jeesuksen sanoma
Jeesuksen sanomana.”

Klo 11:18 kirjoitit eilen:
”Älkää tuoko tähän mitään Raamatun lausetta kumoamaan Jeesuksen sanomaa VAAN ottakaa Jeesuksen sanoma
Jeesuksen sanomana.”

Sitten kysyin sinulta, että miten jotkut raamatunkohdat, jotka olin laittanut, voivat kumota Jeesuksen. Ja kun tätä sinulta eilen monta kertaa kysyin, niin eipäs tullut mitään vastausta.

Ja nyt väität, ettet ole mitään sellaista sanonutkaan. Onko sinulla muisti heikentynyt. Vai vaihdoitko vain mielipidettäsi tämän asian suhteen?

Sanopa rehellisesti, että etkö vaan olekin kuunnelut pappien puheita ja alkanut uskomaan niinkuin papit sanoo?
Luen raamattua, joten se on ehkä vaikuttanut eniten minuun. Olen kyllä kysynyt ihmisiltä ja myös papeilta mielipiteitä asioihin ihan mielenkiinnosta. Nettipappi on ainakin  sanonut rehellisesti, jos kyse on ollut mielipiteestä. Hän ei ole uskotellut, että hänen mielipiteensä ovat yhtä kuin totuus, jotka pitäisi sana sanalta omaksua sellaisenaan. Sillä ei ole olemassa hyviä eikä huonoja mielipiteitä. On vain mielipiteitä. Joten en siis ole suoraan kopioinut kenenkään ajattelumallia. Vaan omat ajattelumallini ovat jäsentyneet pikku hiljaa, eivätkä ne vieläkään ole valmiit. Voin rehellisesti myöntää, etten ymmärrä kaikesta kaikkea.

Ihmisoppien sanojen kautta syntyy vain ihmisopin mukaiset uskot jotka ovat aivan eri asia kuin JUMALAN SYNNYTTÄMÄ USKO.

Pitää paikkansa, että voi oppia Pyhältä Hengeltä (1. joh.2:27)

Mutta raamatussa sanotaan myös monessa kohtaa, että toiset ihmiset opettavat toisille evankeliumia, eikä siinä ole mitään väärää:1.kor. 3:5-9
Mikä sitten Apollos on? Tai Paavali? He ovat palvelijoita, jotka ovat johtaneet teidät uskoon, kumpikin siinä tehtävässä, jonka Herra on hänelle antanut. [1. Kor. 4:15, 9:1,2, 15:1; 2. Kor. 3:3]
6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala antoi kasvun. [Ap. t. 18:11,24,27; 1. Kor. 4:15]
7 Istuttaja ei siis ole mitään, ei myöskään kastelija, vaan kaikki on Jumalan kädessä, hän suo kasvun.
8 Istuttaja ja kastelija ovat samassa työssä, mutta kumpikin saa palkan oman työnsä mukaan. [Matt. 5:12; 2. Joh. 8]
9 Me olemme Jumalan työtovereita, te olette Jumalan pelto ja Jumalan rakennus. [2. Kor. 6:1 | Mark. 4:14-20; Ef. 2:22; Hepr. 3:6]

1. kor. 12:27-28
Te olette Kristuksen ruumis, ja jokainen teistä on tämän ruumiin jäsen.
28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.

1.kor. 11:1-2
Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. 2 Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille. 2. Tess. 2:15 Pysykää siis lujina, veljet, ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olemme suullisesti tai kirjeessämme antaneet teille.

Kyllä toisten uskovienkin kautta voi oppia, niin että siitä saa sitten itselle Pyhän Hengen varmuuden:
1. tess. 1:5-6
sillä evankeliumi ei tullut teidän luoksenne vain sanoina vaan myös Pyhän Hengen voimana, kun me täynnä varmuutta sitä julistimme. Tiedättehän itsekin, miten me toimimme teidän luonanne, teidän parhaaksenne. [Room. 1:16+]
6 Te puolestanne seurasitte meidän esimerkkiämme, niin, itse Herran esimerkkiä, ja ankaran ahdingon keskellä otitte sanan vastaan täynnä riemua, jonka Pyhä Henki antoi. [1. Kor. 4:16+]

Miksi sinä Armi K. yrität käännyttää meitä? Eikä sinusta olekaan väärin, että oppii ihmisen kautta? Sillä jos me lähtisimme seuraamaan sinun sanomaasi, niin seuraisimme jälleen ihmistä…
Huomaatko tuon kaksinaismoralismin?

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #4 : 27.02.2008 - klo:16:32 »
Nuo kohdat jotka olit ottanut tukemaan väitettäsi, että ihminen joka Totuudessa Jeesuksessa on ei uskoisi
koko Raamatun sanaan niin heikko oli esityksesi,(älä pahastu) mutta ymmärrän kyllä että muuta se ei voi ollakkaan, sillä
on olemassa todella niin, ON ihmisiä joilta Jumala ei ole peitettä saanut silmiltä ottaa pois, ja tiedät mitä on kun ihminen on sokea ja tässä tapauksessa HENGELLISESTI sokea niin ei hän voi nähdä sitä mikä Jumalasta on vaan hän näkee kaiken
aivan päinvastoin päälaellaan ja sanomaa jota tällainen ihminen tuo niin hän tuo sitä itselleen.
Sillä todellisuudessa on niin, ETTÄ SINÄ et USKO JEESUSTA et siis USKO Raamatun sanaan, ja tätä en sano kiusatakseni
en pilanpäin vaan siksi, että sinäkin voisit päästä TODELLISUUTEEN, TOTUUTEEN.

Jos pystyisit huomioimaan elämme vuotta 2008 jälkeen Kristuksen SIIS mikä AIKA nyt on, miten olisi voinutkaan
pilvin pimein pysyä Jumalan Totuus NIIN, ETTÄ SE OIKEIN PURSUAISI TUUTIN TÄYDELTÄ?

Jumala on LUVANNUT, HÄNEN SANANSA PYSYY, mutta missään ei ole sanonut, että tämä olisi samaa kuin, että
ihmiset pysyisivät Hänen sanansa TOTUUDESSA, EI vaan aivan päin vastoin.

Jeesus SANOO: "Löytäneekö Hän uskoa päältä kun Hän tulee?"

Ja Jeesus sanoi HARVAT OVAT NE JOTKA AHTAASTA PORTISTA SISÄLLE PÄÄSEVÄT. Siis sanoit USKOT JEESUKSEEN
missä olikaan USKOSI?
Mitä se USKO ON kun heppoisesti vaan luulet matkustavasi taivaan iloon siinä samalla PILKATEN sitä MITÄ JEESUS
sanoo. Sillä se, että sinä et USKO JEESUSTA niin silloin sinä HÄNTÄ pilkkaat mitätöimällä sen sanoman JOKA
ihmisen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TIELLE JOHDATTAA.

Ymmärrän helppoa ei ole ihmisen luopua toisesta luonnosta siis uskosta johon hänet on tuuditettu suuren joukon
säestämänä.

Jos  ihminen pitää  kalliimpana valhetta joka on makeaa ja mieluista lihalle niin hän kyllä saa täällä elämässä
palkkansa, mutta mikä on kerran loppu niin kyllä näin on Jumala ei henkilöön katso.

Onko ihminen täällä vain siis Jeesuksen nimessä huseeramassa, Jeesuksen nimessä Jumalan Totuuttakin polkemassa
ja Jeesuksen nimessä kaikki kaiken hyväksymässä(paitsi ei sitä mikä Jumalasta on) jne. Siis Jeesuksen nimessä
tehdään ja paljon tehdään, mutta mitä Jeesus kerran sanookaan näille: menkää pois en tunne teitä.

Siis se, että vaikka miten Jeesuksen nimessä tehdään, puhutaan ja hallelujataan niin se ei tule ketään pelastamaan.

Jeesus sanoo:" Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."

Siis vaikka miten ihminen Raamatun sanaa pähkäilee se ei häntä auta vaan päin vastoin hän tulee omassa viisaudessaan vaan rikkaaksi niin rikkaaksi ettei hän koskaan tarvitse sitä rikkautta jonka Jumala OMILLEEN antaa
SIIS KOKO TOTUUDEN JUMALA omilleen ilmoittaa aivan niinkuin Jeesus sanoo:
"Kun Totuuden Henki tulee johdattaa Hän kaikkeen Totuuteen"
Huom tässä tuli TAAS Jeesuksen sana MISSÄ ON USKOSI JEESUKSEEN kun TÄTÄKÄÄN Hänen ilmoitustaan
ET USKO: "Kun Totuuden Henki tulee johdattaa Hän kaikkeen Totuuteen"?

Siis ole rehellinen itsellesi, valheessa eläminen ja sen vaaliminen johtaa tiedät mihin.

Nyt koet taas sinä syytät, tuomitset. Älä jää tuohon syytökseesi sillä sen mitä sillä voitat niin oman elämäsi
täällä ajassa mutta iankaikkisen eron Jumalasta.

Kovaa puhetta sanotaan. Jumala on Totuuden JUMALA Hänessä ei valhetta ole sen sinäkin tiedät.
Mutta sitä et voi ymmärtää, että ne jotka Hänessä ovat HEKIN ovat silloin Totuudessa ja Totuuden myös sanovat
vaikka luonnollinen ihminen sen tuomitsee ei sitä hyväksy. Mutta joka PYSTYY hyväksymään tällaisen silmät
JUmala voi avata näkemään mikä hetki on missä mennään.

No jatkan myöhemmin.

Yhden kysymyksen teen: TIEDÄTKÖ MISTÄ PIRU OPPINSA OTTAA jola se ihmisiä pettää?

Stranger

• Vieras
« Vastaus #5 : 27.02.2008 - klo:17:15 »
Et vieläkään  vastannut kysymykseeni, vaikka olen sen jo 5 kertaa sinulle esittänyt. Joten voisitko nyt vastata siihen: Miten on mahdollista, että kaikki ne kohdat raamatusta, jota muut kuin sinä ottaa esille, on Jeesusta vastaan, jos kuitenkin uskot, että koko raamattu on totta?

Voit haukkua minut vaikka pataluhaksi. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Et sinä saa minua luopumaan Jeesuksesta Kristuksesta kuka sitten todellisuudessa oletkin. Sillä tämä jos mikä on KOETUS. Tässä koetellaan onko usko Jeesukseen luja.

luulet matkustavasi taivaan iloon siinä samalla PILKATEN sitä MITÄ JEESUS
sanoo.
Jeesus ja Jumala kyllä tietävät, että en ole heitä pilkannut. Vaan, että tahdon todella koko sydämestäni seurata Jeesusta Kristusta lihaksi tullutta Jumalan Poikaa.

Yhden kysymyksen teen: TIEDÄTKÖ MISTÄ PIRU OPPINSA OTTAA jola se ihmisiä pettää?

En ole kiinnostunut pätkän vertaa pirusta. Oletko sinä?

Eräässä Teuvo Sunin kirja arvostelussa sanottiin, että hänen kirjassaan mainittiin paholainen paljon useammin kuin Jeesus Kristus... Mistäköhän voisi johtua???

No joka tapauksessa näen, että olet eksyksissä ja toivotan Jumalan siunausta sinulle. En halua enää puhua kanssasi, koska haluat vain loukata ja pahoittaa mieleni. Toivon kuitenkin, että vastaat kysymykseeni joka on tämän viestin alussa. Muuta sanottavaa minulla ei sinulle ole nyt eikä ikinä! Hyvästi!

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #6 : 27.02.2008 - klo:17:56 »
Armi ei ole mielestään velvollinen vastaamaan mihinkään koska hän on niin paljon parampi ihminen kuin me muut yhteensä. Niin sen voi helposti ymmärtää. En tiedä ja ei kiinnosta. Liikaa jouduin lapsena jo kuunteleen haukkumista, että sille on itsessään immuuni ja ei yöunet mene sen takia vaikka haukutkin kaikkia koko ajan täällä. En tunne henkilökohtaista historiaasi, mutta anteeksi annosta olen oppinut paljon.

Sanot, että meidän tulis avata silmämme jne... Millä mittarilla sen mittaat ja todennat kun se mielestäsi on tapahtunut?
Se, että jokainen sanasi ja lauserakenteesi on kuin liki Teuvon sanomaa ei todista itsessään hengestä. Monissa mitenkään jumalaan tai uskoon liittymättömissä yhteyksissäkin kun joku seuraa jotakuta käy sama asia ja hän alkaa muistuttaa sitä toista.

Koska kuitenkaan kanssasi ei voi keskustella asiallisesti vaan aina alat vastauksesi kauhealla haukkumisella ja arvostelulla ja itsesi korottamisella ei ole muuta järjellistä vaihtoehtoa kuin  lopettaa kanssasi kommunikointi. Ei siitä mitään kosktu. Vaikkakin luulen, että se on merkki sinullekin, että ei sekään kestänyt hengen puhetta.

Vastaa edes tähän.
1. Kun silloin joskus tulit uskoon voitko sanoa ettei sinua kukaan ihminen opettanut mitenkään tai kenenkään kirjoituksia et lukenut oppiaksesi? Jos haluat uskallatko kertoa kenen.
2. Pystytkö mainitsemaan livenä toimivia puhujia 5 kappaletta jotka on mielestäsi hyviä ja oikeassa joita voi kuulla kuka vaan kun on samalla paikkakunnalla? Ei kyseessä ole kasvottomat nettiäänet vaan livenä toimivat.

Vastaa äläkä kiertele.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

Tuomas

• Seniori
  • Terrve!
    • Profiili
« Vastaus #7 : 27.02.2008 - klo:18:04 »
Hieman tällänen offtopikki kysymys tähän väliin.

Oon lukenut noita "Kuka uskoo oikein" viestiketjuja ja oon vähän ymmälläni koska en oikein tajunnut sen pointtia. Molemmat osapuolet ovat sitä mieltä, että vain Jeesuksen kautta pelastuu ja raamattu on totta, mutta silti siitä saadaan väännettyä kumman iso haloo. Voisko joku vähän valaista että mistä tässä riidellään? ArmiK näemmä uskoo että raamattu on totta ja jeesus pelastaa. Niin myös taitaa muutkin foorumilaiset uskoa. Oon ehkä tyhmä mut en silti nyt löydä sitä pointtia missä ne mielipiteet niin suuresti eroaa.
Terrve!

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #8 : 27.02.2008 - klo:18:24 »
Siinä, että et ilmeisesti ole kuitenkaan kuin silmäillyt. Katsos Armihan on täällä kaikki haukkunut uskomattomiksi pakanoiksi jne. Antanut ymmärtää, että hän on niitä harvoja valittuja joissa henki on. Antanut ymmärtää, että tekstinsä arvostelu on sama kuin Jeesuksen sanoman arvostelu. Ei vastaa kysymyksiin. Ihan oikeesti lue ne uudelleen. Ei luulis niin hankalaa olevan sen pointin poimiminen välistä mikä on kitkaa aiheuttanut. Monessahan kohtaa olemme saaneet kuulla, että uskomme on väärää ja yleensä ottaen meissä on kaikki mahdollinen väärää.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

MaryMagdalene

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #9 : 27.02.2008 - klo:21:05 »
Hyvä ArmiK,

Haluaisin kysyä sinulta kaksi kysymystä:

1) Mistä pappikammosi on aikanaan syntynyt? Onko lapsuudessasi tai nuoruudessasi ollut joku vapaan suunnan saarnaaja, pappi tai seurakunnan työntekijä, joka on loukannut/haavoittanut sinua tai johon olet loukkaantunut? Jos haluat, voit kertoa jotakin siitä täällä (anonyymisti), se saattaisi helpottaa.

2) Tunnetko ketään uudestisyntynyttä ihmistä (joka on käynyt sisälle ahtaasta portista)?

Ystävällisin terveisin
MaryMagdalene
« Viimeksi muokattu: 27.02.2008 - klo:21:06 kirjoittanut MaryMagdalene »
MaryMagdalene

Stranger

• Vieras
« Vastaus #10 : 28.02.2008 - klo:02:58 »
Nuo kohdat jotka olit ottanut tukemaan väitettäsi, että ihminen joka Totuudessa Jeesuksessa on ei uskoisi
koko Raamatun sanaan niin heikko oli esityksesi,(älä pahastu) mutta ymmärrän kyllä että muuta se ei voi ollakkaan,

Olet Armi ihan oikeassa. Heikkoja,huonoja ja tyhmiä ovat todella olleet kaikki esitykseni täällä.

ja tiedät mitä on kun ihminen on sokea ja tässä tapauksessa HENGELLISESTI sokea niin ei hän voi nähdä sitä mikä Jumalasta on vaan hän näkee kaiken
aivan päinvastoin päälaellaan ja sanomaa jota tällainen ihminen tuo niin hän tuo sitä itselleen.

Olet varmaan oikeassa. Olen todella huono ja epäonnistunut ja inhottava ihminen. Miksi Jeesus minua rakastaisi?

ja tätä en sano kiusatakseni
en pilanpäin vaan siksi, että sinäkin voisit päästä TODELLISUUTEEN, TOTUUTEEN.
No miksi Jeesus minua tällaista paskiaista haluaisi  luokseen.

Teppoooo :P

• Vieras
« Vastaus #11 : 28.02.2008 - klo:03:28 »
Voiskohan joku jo laittaa ip banaania tuolle yhdelle Armina esiintyvälle kynäri leetille? Alkaa oleen jo aika väsynyt läppä Teppo toi sun Armi juttus  :)

Iines100

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #12 : 28.02.2008 - klo:10:59 »
Mielestäni ei tarvitse pahastua, jos tänne palstalle ilmaantuu henkilö, jolta keskustelutaidot ovat täysin hukassa.

Tuohon otsikon kysymykseen liittyy seuraava Raamatun kohta:" Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä,jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima." 1Kor1:18

Tätä ajatustenvaihtoa seurattuani mielessäni alkoi soida "Armolaulu".

"Minun armossani on sinulle  kylliksi, sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa. Se on Jumalan suuri lahja."

Amen.

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #13 : 28.02.2008 - klo:11:37 »
Stranger minulla jäi eilen kesken tuo kirjoitus josta sanoin jatkan myöhemmin. Eilen en enää päässyt vastaamaan
ja niin sinä olitkin jo hyvästit minulle sanonut pyytäen vain yhtä vastausta yhteem kysymykseesi.
Tosin olet sitä katunut myöhemmin mitä tuli sanottua.

Mitä tulee sinun tähän kysymykseesi:"Miten on mahdollista, että kaikki ne kohdat raamatusta, jota muut kuin sinä ottaa esille, on Jeesusta vastaan, jos kuitenkin uskot, että koko raamattu on totta?"

Se miksi en ole tähän suoraan vastannut vaan olen tuonut pohdittavaksi Jeesuksen sanan ja ihmisopin sanan
sillä jos ihminen havahtuisi näin näkemään missä mennään, niin hän voisi todella kääntyä JUmalan puoleen
PYYTÄMÄÄN johdata sinä minut oikealle tielle jos vaivan tiellä kuljen. Sillä silloin kun ihminen vilpittömällä
mielellä Jumalan puoleen kääntyy niin silloin Jumala voi peitteen ihmisen silmiltä pois ottaa jolloin ihminen tulee
näkemään sen mikä Jumalasta on.
Sillä nyt jos yritän selvittää mitä se on, että toiset tuovat sanaa pirun tuomana ja harvat Jumalan Totuuden
Hengessä niin peite silmillä ihminen ei voi sitä ymmärtää.

Mutta tuohon edelliseen liittyy tämä; tiedät miten piru Jeesukselle sanaa toi Hän toi sitä juuri kirjoituksista
Siksi sinulta kysyin tiedätkö sinä mistä piru oppinsa ottaa? Niin juuri Raamatusta.

Ymmärrätkö Raamattu on kirja jota PIRUKIN käyttää. Siksipä ei turhaan ole sanottu:Te eksytte kun ETTE
tunne kirjoituksia. JA kirjoituksia EI VOI tulla tuntemaan KENENKÄÄN IHMISEN KAUTTA vaan TOTUUDEN
HENKI VAIN VOI KIRJOITUKSET AVATA IHMISELLE.

Ei Jeesus turhaan tätäkään sanonut:"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."

Turhaan ei siis tätäkään ole sanottu:"Usko tulee kulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanojen kautta."

Siis on hylättävä ihmisopit ja  palattava Jeesuksen Kristuksen sanomaan näin voi oikean uskon tielle päästä.

ArmiK

• Vieras
« Vastaus #14 : 28.02.2008 - klo:11:53 »
Stranger vielä tuohon toiseen viestiisi, niin kiitos Jumalalle, että et ole paatunut vaan Jumala saa sinulle puhua.

Mitä Jumalan rakkauteen, Jeesuksen rakkauteen tulee niin HEIDÄN RAKKAUTENSA on valtavaa voi miten He odottavatkaan, että voisivat armahtaa,mutta EI kun ihmiset toinen toisensa armahtaa niin ei silloin Jumalan
ARMO ihmistä saa kohdata.

Saakoon Jumala sinut johdattaa POIKANSA tykö ja näin iankaikkisen elämän perilliseksi.