Kirjoittaja Aihe: (Now playing) - Now reading!  (Luettu 6535 kertaa)

Aani

• Konkari
    • Profiili
(Now playing) - Now reading!
« : 13.02.2008 - klo:21:34 »
Hei jee!

Tulipa tällainenkin aihe mieleen. Usein löytää joka paikasta tuota 'now playing' eli np. -systeemiä, eli mitä joku kuuntelee tällä hetkellä. Yritin kökköenkullani vääntää sen eri muotoon - ja kysymys kuuluukin

Mitä luet Raamatusta tällä hetkellä? (nr. Ilmestyskirja ;D)

Mikä sinuun on kolahtanut viime aikoina Raamatussa? Onko sinulla tällä hetkellä joitakin kohtia, jotka kolahtavat sinuun ja kovaa? Mikä on vaikeaa, mikä helppoa tällä hetkellä Raamatussa?

Eli yleistä keskustelua Raamatusta tässä elämänvaiheessa. Sana on vapaa!

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
Vs: (Now playing) - Now reading!
« Vastaus #1 : 14.02.2008 - klo:15:57 »
nyt menossa neljäs mooseksen kirja. Tyhmiä nuo erämaavaeltajat ku en tottele Herraa. toisin ku minä :D
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

Tuomas

• Seniori
  • Terrve!
    • Profiili
« Vastaus #2 : 14.02.2008 - klo:17:47 »
nyt menossa neljäs mooseksen kirja. Tyhmiä nuo erämaavaeltajat ku en tottele Herraa. toisin ku minä :D
Aamen! hehee. Itse luen roomalaiskirjettä.
Terrve!

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.02.2008 - klo:17:52 »
"Aamen! hehee. Itse luen roomalaiskirjettä."

Hei mäkin! Ja vt:stä Nahumia. Luen aina vt:tä ja ut:ta samaan aikaan niin tulee juttua molemmista ;---)

Stranger

• Vieras
« Vastaus #4 : 15.02.2008 - klo:00:30 »
En tiedä mistä johtuu, mutta uutta testamenttia on paljon mielenkiintoisempi lukea kuin vanhaa. Olen jo pitkän aikaa yrittänyt lukea vanhaa testamenttia läpi, mutta en tahdo päästä oikein puusta pitkälle ja olen jämähtänyt 3. Mooseksen kirjaan. Uudesta testamentista luen tällä hetkellä systemaattisesti markuksen ja luukkaan evankeliumia.

Suvi

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #5 : 16.02.2008 - klo:16:24 »
Johanneksen evankeliumi menossa  :)
Jalat pidän mullassa maailman, katseellani taivasta tavoitan, tiedän minne matkani  tehdä saan, olen kansalainen kahden maan...

miriva

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #6 : 24.02.2008 - klo:21:57 »
luin Luukkaan evankeliumin ja nyt siihen "jatkona" apostolien tekoja. tai ainakin yritän kovin kaivaa jostain kivenkolosta aikaa senkin lukemiseen. :> "yksi luku joka ilta!" :>

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
« Vastaus #7 : 25.02.2008 - klo:22:21 »
:> "yksi luku joka ilta!" :>

sillä mennään! :)

Joxuschka

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #8 : 01.01.2009 - klo:20:07 »
UV-leirillä tehtiin uudenvuodenlupauksia, joista jotkut olivat aika hulvattomia. :) Mäkin tein yhden; ajattelin lukea Raamatun tässä tulevan vuoden aikana. Nyt sitten olen lueskellut uutta testamenttia.

Haluaisin jakaa yhden hauskan jakeen teidän kanssa.
Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne!Gal. 5:12
Siis ei tästä jakeessa mitään suurta ahaa-elämystä tullu, mut musta on vaan hauskaa et Raamatussa on tällasia tunnepitoisia jakeita jotka tulee suoraan sydämestä :D you know.

vihannes

• Tulokas
  • *
  • Jeij
    • Profiili
« Vastaus #9 : 12.01.2009 - klo:20:53 »
En tiedä mistä johtuu, mutta uutta testamenttia on paljon mielenkiintoisempi lukea kuin vanhaa. Olen jo pitkän aikaa yrittänyt lukea vanhaa testamenttia läpi, mutta en tahdo päästä oikein puusta pitkälle ja olen jämähtänyt 3. Mooseksen kirjaan.

mulla on sama homma : DD
mulla taitaa olla paha tapa lukee aina sieltä täältä enkä oikeen koskaan jaksa lukee järjestyksessä : ) ja sitten luen monta kertaa niitä kohtia mistä tykkään. khiih.
Pikemminkin porkkana

Stranger

• Vieras
« Vastaus #10 : 12.01.2009 - klo:21:38 »
mulla on sama homma : DD
mulla taitaa olla paha tapa lukee aina sieltä täältä enkä oikeen koskaan jaksa lukee järjestyksessä : ) ja sitten luen monta kertaa niitä kohtia mistä tykkään. khiih.

Vähän sama täällä. Psalmit, sananlaskut, saarnaajan, jobin, esterin ja ruutin kirjat on tullut luettua kokonaan ja pätkiä vähän sieltä täältä jesajan, jeremian, hesekielin ja danielin kirjasta. Mut sit jos yrittää edetä järjestyksessä ja varsinkin noita mooseksen kirjoja 3:sta eteenpäin, niin aikas turhauttavaa on.. Oon jo luovuttanut.

Tällä hetkellä harrastan sitä, että luen  raamattua ihan summittain, niin että avaan sitä sieltä täältä, sillain etten kato etukäteen, että mitä lähtis lukeen.. Oon huomannut, että se alkaa toistuun, siis se että avaa aina samoista kohdista raamattua (vaikka avaakin ihan summittain katsomatta). Onkohan aivoissa joku tiedostamaton sormimuisti, että osaa avata aina just samoista kohdista sivuilleen..?   ::)
Toisaalta se on aika ärsyttävää kun ei tule mitään yllättäviä ja uusia kohtia eteen..

Joo on mullakin harrastukset..  :)

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
« Vastaus #11 : 13.01.2009 - klo:15:37 »
mäkin aina otan peukkupaikan ja sit siellä on jotai sotaanlähtökehotuksia...

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #12 : 13.01.2009 - klo:16:06 »
Mä luen kyllä silleen järjestyksessä, niin pysyy rutiini ja mielenkiinto paremmin.  ::) Tällä hetkellä menossa Matteus ja 5. Mooses. Mäkin oon yrittänyt joskus tuota peukkupaikkajuttua, ja toivonut, että sieltä tulisi aina jotain uskoani mullistavaa, mut SIELTÄ TULEE AINA JOKU SUKULUETTELO! Siihenpä on jäänyt se peukkupaikkailu.

Anunen

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #13 : 17.01.2009 - klo:01:05 »
mutta Aani, mitä jos joskus sukuluettelo mullistaakin sun uskon elämää? peukkupaikkailet ja osut sukuluetteloon ja sitten luet sitä ja ympäriltä jotain ja sitten jotain tuntuu tapahtuvan.. koska ovathan ne sukuluettelotkin tärkeitä, koska ne löytyvät Raamatusta..

mä tykkään joskus jopa tarkoituksella lukea sukuluetteloita, ymmärtää jotenkin että ihmisillä oli perheitä ja lapsia ja sukua silloinkin ja se oli niin tärkeää että se piti kirjoittaa muistiin.. :)
Rakkaat ystävät, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan. 1.Joh. 4:7

MaryMagdalene

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #14 : 17.01.2009 - klo:08:05 »
Ja sitä paitsi jos katsoo nimiä Daavidin sukuluettelosta, josta sittemmin tuli Jeesuksen sukuluettelo, sieltä löytyy aivan ällistyttäviä asioita: Tamar, Rahab, Ruut ja muita...
MaryMagdalene