Kirjoittaja Aihe: Kuka uskoo oikein - osa II  (Luettu 12612 kertaa)

pyrski

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 848
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
Vs: Kuka uskoo oikein - osa II
« Vastaus #60 : 26.02.2008 - klo:22:25 »
MaryMagdalene sinun tivaamasi kohta jonka Raamatusta olet kirjaimen mukaan ottanut ei sinua pelasta vaikka siis pystyt sanomaan: Jeesus Kristus on lihaksi tullut tämän riivaajatkin sanovat Jeesukselle  "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä Jumalan Poika? Oletko tullut tänne vaivaamaan meitä ennen aikaa?" Riivaajatkin siis tunnustavat
Jeesus on Jumalan Poika ja näin lihaksi tullut tänne maan päälle.

Siis sinä vedit Raamatun kohdan esiin jolla yrität kumota sen tosiasian, että kun Jeesuksen Kristuksen sanoma ei
ole saanut kuulua niin Eksyksissä, harhoissa ihmiset tarpoo.

Kiersit selvästi (ja erittäin mauttomasti) kysymyksen. Etkö siis voi tunnustaa: "Uskon Jeesuksen Kristukseksi, Jumalan Pojaksi, lihaan tulleeksi." ihan sanasta sanaan? Jos voit, kirjoita se tänne.


Lainaus
Kysytte vielä mistä tiedät että emme usko? Toden totta uskotte, mutta EI JUMALA OLE SITÄ USKOA SAANUT ANTAA
NO mistä sen tietää OLEN SEN RAAMATUN SANALLAKIN JO OSOITTANUT, mutta kun EI NÄHDÄ NIIN EI NÄHDÄ

Jos Jumala olisi USKON ANTANUT ETTE JEESUKSEN SANOMAA VASTAAN JUMALAN TOTUUTTA VASTAAN olisi kynsin hampain.

Siis mikä estää nyt menemästä itseensä. Minä en voi muuta kuin tuoda Totuutta kuka kuulee kuka ei.
Harvat NE OVAT todella HARVAT niinkuin Jeesus sen sanoi HARVAT TAHTOVAT AHTAASTA PORTISTA
ELÄMÄN TIELLE KÄYDÄ.

se että harvat pääsevät sisälle portista ei vielä ole peruste, että sinä olisit, me emme. Et todellakaan osaa vastata kysymykseen, mistä "tiedät" ettemme ole uskossa. Miksikö? koska sitä sinä et tiedä.

Tuskin olit lukenut viittä kommenttia tältä foorumilta kuin jo päätit että joka ikinen sen käyttäjä ei usko.


Jos rehellisiä ollaan, niin oot hävinnyt tän keskustelun jo aikoja sitten. Valitettavasti kukaan ei enää ota sua tosissaan. Ehkäpä myös siksi, että et ole ensimmäinen tälläinen "TE MEETTE HELVETTIIN KAIKKI AHTAATTOMAT PORTTEILIJAT!" -kaveri täälä. Sikäli käy vähä sääliks, ku muut vei sun huomion.  :-\ Mut koita olla ens kerralla sit ajoissa. Ja vielä on monta foorumia netissä!  :-*
  Mutta niin, en tiä kuinka mielekästä sun on täälä jutuskella kun oot jo niin hävinnyt tän keskustelun. Aika karua mutta osittain se johtuu myös siitä että keskustelu ja väittelytaitosi ovat surkeat. Aika karua. Mutta toisaalta huonolla käytökselläsi on suuri osa tässä. Hyökkäävä ja mauton tyylisi on luotaantyöntävä. On myös röyhkeää pyörittää "keskustelua" vastaamatta toisten kysymyksiin.


Ja niin, nyt minuakin alkoi kiinnostaa tuo strangerin kysymys... tämän luettuani:
Lainaus
Siis jos tahdot sielusi pelastuvan niin kyllä sinun silloin täytyy nöyrtyä yhden ainoan TOTUUDEN JEESUKSEN
KRISTUKSEN SANOJEN ALLE.

Uskotko että muu Raamattu on ristiriidassa Jeesuksen kanssa? Onko siis Raamatussakin monta totuutta?


Ja niin vielä yksi toive: lopeta tuo ISOJEN KIRJAINTEN KÄYTTÖ. Vaikutat ihan huonosti käännetyltä jenkki-Jeesus -kirjalta.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2008 - klo:22:39 kirjoittanut pyrski »
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

Moottorisaha

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 852
  • Olen apina
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa II
« Vastaus #61 : 26.02.2008 - klo:22:39 »
Johtopäätökseksi voidaan siis laittaa seuraavat pääteömät

-Joudumme Helvettiin kun emme usko kuten Armi uskoo
-Joudumme helvettiin kun emme kirjoita kuin hän haluaa
-Hän on mielestään meitä parempi kristitty
-Hän tietää 100% varmuudella, että uskomme on totaalisen väärää ja hän voi arvioida meidät kaikki täydellisesti voiden tuomita kaikki
-Hänen toimissaan ei ikinä liha vaikuta
-Hän ei ole vuosiin muistanutkaan mitä synti on tai tehnyt sitä
-Hän kuvittelee rakastavansa ihmiset Jeesukselle haukkumalla heidät lyttyyn
-Hän ei huomaa, että emme ole Jeesusta vastaan vaan hänen ylimielistä tyyliään

Miksikö tämä jopa ivallinen tyyli? Korjaa jos olin väärässä joissain kohdin. Itsekin ivaat koko ajan. Missä on rakkaus? Ivasiko Jeesus kaiken aikaa haukkuen koko ajan muita ties miten?
Voitko hyvällä omalla tunnolla sanoa eläväsi niin puhtaasti, että vaikka asuntosi joka huoneeseen laitettais kamerat josta näkyis omalla kanavallaan maailman joka maassa kuvan ja äänen kanssa tekemisesi koko ajan ei olisi mitään ikinä salattavaa? Vaikka kuvausryhmä olisi perässäsi 24 tuntia ja sen saisi kaiken tarkistaa sanasta suurennuslasilla ei kellään eikä edes jumalalla olisi siihen mitään sanottavaa? Oletko siis täydellisen synnitön?
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

Aani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 782
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa II
« Vastaus #62 : 26.02.2008 - klo:22:50 »
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Ef. 2:8

Tuon voisi sanoa jokaiselle ohjeeksi. Pelastus on Jumalan LAHJA. Sen saa kaikki, jotka uskovat Jumalaan. Eikä kenelläkään toisella ole asiaa tulla arvostelemaan toisen uskoa. Piste. Uskon on sinun ja Jumalan välinen juttu. Luota Jumalaa, älä mihinkään muuhun! Jeesus on sinut pelastava, eikä kukaan foorumisaarnaaja.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2008 - klo:22:52 kirjoittanut Aani »

Moottorisaha

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 852
  • Olen apina
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa II
« Vastaus #63 : 26.02.2008 - klo:22:57 »
Se ei ole vielä itsessään mikään vihollisen aiheuttama asia jos joku on jostakin asiasta eri mieltä. En tiedä kenestäkään täällä mitään, mutta sen tiedän, että kaikki tajuaa uskon niin, että jos on paikka missä kaikki on aina 100% samaa mieltä kaikesta on siellä psyykkinen sairaus läsnä. Sellaista ei ole olemassa ja eri mieltä olo ei tee ketään saatanalliseksi. Opetuslapsetkaan eivät olleet samaa mieltä aina eikä samanlaisia persoonia. Jokaisella oli vahvuudet ja puutteet. Kuitenkin aina jos kaikki pyritään hakkaamaan samaan muottiin siinä kapinoi kuka vaan. Jumala on meidät jokaisen luonut tälläisiksi. Ei Armin eikä kenenkään kiusaksi kuitenkaan.

Juolahti tässä mieleen, että nimeä vaikka kolme hyvää saarnaajaa. Sellaisia siis joita voi halutessaan mennä kuulemaan tai puheen saa netistä. Ei kasvottomia nettikirjoittajia.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

Stranger

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa II
« Vastaus #64 : 26.02.2008 - klo:23:55 »
Mitä uskoon tulee NIIN toden totta jokainen uskoo siitä ei ole epäilystäkään, mutta kenen antama usko ihmisessä
vaikuttaa se on se asia josta olen jo sanonut mutta on mennyt lukijoilta ohi.

Raamatussa kyllä sanotaan useissa kohdissa, että jos ihminen tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi, on tämä Pyhän Hengen työtä:

1.kor. 12: 3  Siksi sanon teille selvästi, että kukaan, joka puhuu Jumalan Hengen valtaamana, ei voi sanoa: "Jeesus on kirottu." Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta. [1. Joh. 4:2]

Entä tämä matt. 16:15-16 raamatun kohta:
Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?"
16 Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." [Matt. 14:33; Joh. 6:69, 11:27; Ap. t. 9:20; 1. Joh. 5:5]
17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. [Matt. 11:27; Gal. 1:15,16]

Sanotko Armi tähänkin, että nämä raamatun kohdat ovat Jeesusta vastaan?

Jos uskoon tuleminen olisi todella niin vaikea prosessi ihmiselle kuin Armi K. väittää, niin miten on tämän raamatunkohdan laita: luuk. 23:41-43
Mehän olemme ansainneet tuomiomme, meitä rangaistaan tekojemme mukaan, mutta tämä mies ei ole tehnyt mitään pahaa."
42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
43 Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

Miten tuo ryöväri voi pelastua ilman kilvoittelu prosessia ja ahtaasta portista läpi käymistä? Hänhän ”vain” tunnusti Jeesuksen Messiaaksi ilman kivuliaita täydellisyys pyrkimys prosesseja.

Mutta Armi K. sanoo varmaan tähänkin, että älä taas ota raamatusta jakeita kumoamaan hänen mielikuviensa mukaista Jeesusta. Sillä Armi K. lla on hänen omasta mielestään valta ja oikeus määrätä, mikä kohta Jumalan henkeytetystä sanasta pitää paikkaansa ja mikä ei. Joten Armi K. n mielipiteet on hänen omasta mielestään jopa jumallallisempia kuin raamatun sana. Koska jos ihminen ei pidä omia mielipiteitä Jumalan sanaa parempana, hän ei väitä, että joku osa raamatusta on potaskaa ja joku toinen(häntä itseään enemmän miellyttävä kohta)ei.




Stranger

  • Vieras
Vs: Kuka uskoo oikein - osa II
« Vastaus #65 : 27.02.2008 - klo:00:22 »
Ja tässä vielä jatkoa
joh. 6:28,29
He kysyivät: "Mitä meidän tulee tehdä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja?"
29 Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko."

Ja vielä room. 12:3 Sen armon perusteella, joka minulle on annettu, sanon teille jokaiselle: älkää ajatelko itsestänne liikoja, enempää kuin on aihetta ajatella, vaan pitäkää ajatuksenne kohtuuden rajoissa, kukin sen uskon määrän mukaan, jonka Jumala on hänelle antanut. [Room. 1:5; 1. Kor. 12:11; 2. Kor. 10:13; Ef. 4:7]

1. kor. 8:2 Jos joku luulee tietävänsä jotakin, hänellä ei vielä ole oikeaa tietoa.

1. kor. 13:9-10 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, 10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. 

Ja vielä yksi kysymys Armille: Oletko mielestäsi viisaampi kuin Paavali? Onko Paavalikin sinusta Jeesusta vastaan?


Nettipappi Marko

  • Nuorisopastori
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1 890
    • Profiili
Vs: Kuka uskoo oikein - osa II
« Vastaus #66 : 27.02.2008 - klo:02:20 »

Foorumin suosio on ollut erittäin kova näiden keskusteluiden "Kuka uskoo oikein - osat I ja II" myötä. Ei tekisi mieli ampua hyvää lypsylehmää, joten ristiriitaisissa tunnelmissa laitan pisteen keskusteluille. Väittelyä on käyty karkeasti ottaen kahden rintaman välillä - seurakunnan nuoret vs. Teuvo Sunin kannattajat - mutta mielipiteet eivät kohtaa ja tunteet alkavat kuumentua. Foorumilla ei kuulu olla samaa mieltä asioista, mutta keskustelufoorumilla olisi kuitenkin tarkoitus keskustella. Näissä aiheissa ei ole syntynyt keskustelua sanan varsinaisessa merkityksessä, koska osa kirjoittajista floodaa toistuvasti samaa ajatusketjua välittämättä siitä, mistä keskustellaan tai mitä heiltä kysytään. Niinpä lukitsen aiheet. Jos jollekin aihe jää pahasti kaivertamaan, on täysin sallittua perustaa aihe "Kuka uskoo oikein - osa III". Joskus on elokuvienkin suhteen käynyt niin, että jatko-osa on parempi kuin alkuperäinen. Eihän sitä koskaan tiedä. ;)
Marko Sagulin