Kirjoittaja Aihe: Kuka uskoo oikein - osa I  (Luettu 36888 kertaa)

Green8972

• Vieras
Kuka uskoo oikein - osa I
« : 26.12.2007 - klo:15:08 »
Koittakaa vastata näihin kysymyksiin parhaanne mukaan, nämä ovat myös yleisesti pohdittavaksi tarkoitettuja:

1.Miten on mahdollista, että on tuhansia eri tulkintoja, tuhansia eri lahkoja ja monen monta kirkkoa näkemyksineen ym.kuppikuntia, vaikka Raamatussa on vain yksi totuus?Voivatko nämä kaikki tulkinnat muka olla oikeassa vai voiko edes yksikään olla oikeassa?Ikäänkuin jokaisella lahkolla/Kirkolla ym.olisi oma Kristus.

2.Miksi jotkut ottavat sanasta vain omaa itseään miellyttävät kohdat ja jättävät ne ilkeät ja ikävät kohdat väliin?Miksi jotkut juoksevat ihmisten perässä?

3.Miksi kirkoissa on kuvia ym.ja ylipäätänsä miksi kirkkoja on vaikka sanassakin sanotaan:

"Ap. t. 7:47

Mutta Salomo rakensi hänelle asuttavaksi talon! Korkein ei kuitenkaan asu ihmiskäsin tehdyissä rakennuksissa. [1. Kun. 6:1,2, 8:13; 1. Aik. 22:6]

Ap. t. 17:24

"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä. [Ap. t. 4:24, 14:15 | Ap. t. 7:48,49]

Ap. t. 17:25

Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin -- itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.

2. Kor. 6:16

Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani. "

4.Mikä on rajun eksytyksen laita?oletteko ikinä miettineet tätä???
2.tess.2.Lukekaahan etenkin loppu.Se ei ole mitään pientä vaan Rajua eksytystä ja miksikö näin on?lukekaa jae 11.Tämä liittyy myös 1.Kysymykseen.

5.Onko Raamatun mukaista sanoa:
"Minun sydämestäni ei ainakaan löydy muuta kuin syntiä ja saastaa,
mutta silti saan olla Kristuksen verellä puhtaaksi pesty syntinen."

Mitäs tämä tarkoittaa?:

1.Joh kirje 3:4-10.

Syy miksi kyselen on sen takia, että miettisitte omaa tilaanne.

6.Mitä ajattelette tästä:

Matt7.13-14:
13.Menkää sisään ahtaasta portista.Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
14.Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään ja vain harvat löytävät sen!

Huom!lukekaa tuo niin kuin tuossa sanotaan.

7.Matt.23 miettikää sanaa tunne?miksi hän ei tunne heitä?mitä vaaditaan tuntemiseen?

Käyttäkää nyt oikeasti järkeänne.Jotakin on vialla ja pahasti.

Hyvät Joulun jatkot...

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
Vs: Kuka uskoo oikein - osa I
« Vastaus #1 : 28.12.2007 - klo:18:56 »
1.Miten on mahdollista, että on tuhansia eri tulkintoja, tuhansia eri lahkoja ja monen monta kirkkoa näkemyksineen ym.kuppikuntia, vaikka Raamatussa on vain yksi totuus?Voivatko nämä kaikki tulkinnat muka olla oikeassa vai voiko edes yksikään olla oikeassa?Ikäänkuin jokaisella lahkolla/Kirkolla ym.olisi oma Kristus.

Miten voi olla mahdollista? tää on musta edelleen itsestäänselvä kysymys. Mitä useempi kokki... ja niin monta mielipidettä kuin on miestäkin. tästä on jo ollutkin runsaasti keskustelua.
Tietenkään kaikki eivät voi olla kaikessa oikeassa. uskon että on olemassa totuus, joka on Jumala/Jumalalta. Jokaisen kristityn tulee pyrkiä elämään totuudessa ja luettava Raamattua mitään siitä hylkäämättä, rukoillen Pyhältä Hengeltä viisautta.
mutta edelleenkin olemme syntiinlankeemuksen tähden tälläisiä vatipäitä, että emme vaan voi kaikkea täysin ymmärtää.
  Ongelma tässä asiassa on se, että jotkut tekevät tästä kysymyksestä ongelman. En usko, että maanpäällä on ihmistä tai seurakuntaa, jonka mielipide joka asiasta olisi sama kuin Jumalalla. Jossain srk:ssa mättää tämä jossain toinen. Mutta jos kuuluu johonkin seurakuntaan niin ei se nyt tarkoita, etteikö asioita tai saarnoja saisi enää kyseenalaistaa.
  Miten sitten voi olla kristittyjen yhteyttä? Mielestäni keskeinen yhdistävä tekijä on juurikin tämä Kristus. Mielestäni suomessa vaikuttavilla kirkoilla, herätysliikkeillä ja vapailla suunnilla on yhteinen Kristus, joka nousee Raamatusta.
   Ongelma on se että tulkintaerot nähdään muurina seurakuntien välillä ja uskovat keskittyy tappeleen keskenään.

Lainaus
2.Miksi jotkut ottavat sanasta vain omaa itseään miellyttävät kohdat ja jättävät ne ilkeät ja ikävät kohdat väliin?Miksi jotkut juoksevat ihmisten perässä?

Osuva kysymys. Onnittelut, jos et ole koskaan tätä joutunut kysymään itseltäsi! Voisin antaa tällaiselle henkilölle vaikka mitalin! :)

ja sitten yhden sanan vastaus: syntiinlankeemus.

Lainaus
3.Miksi kirkoissa on kuvia ym.ja ylipäätänsä miksi kirkkoja on vaikka sanassakin sanotaan:
tästä on puhuttu parissakin keskustelussa. itse olen sitä mieltä, että kirkot helpottavat kristittyjen kokoontumisia.

kirkkojen käytöstä olisi mieluummin järkevämpi keskustella: ovatko kirkot vain karuja juhlapaikkoja vai voisivatko nämä rakennukset toimia lähimmäisenrakkauden välikätenä mm. asunnottomien yöpaikaksi/ruokkimiseksi.
   Ja itse olen sitä mieltä, että kirkot ovat järkevämpiä kuin se, että nyt lähes joka ikisellä kirkon herätysliikkeellä on oma kokoustilansa, vaikka kirkko kävisi vallan hyvin!
Lainaus
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani. "
tämä ei taida liittyä "miksi kirkossa on kuvia?" -kysymykseen, kun tässä ei puhutakaan jumalanpalveluspaikasta vaan ihmisestä, Pyhän Hengen temppelistä. Ja niin, en näe oikeaksi maalailla shivoja ja buddhia kirkkoon tai omaan selkäänsäkään.

Lainaus
4.Mikä on rajun eksytyksen laita?oletteko ikinä miettineet tätä???
2.tess.2.Lukekaahan etenkin loppu.Se ei ole mitään pientä vaan Rajua eksytystä ja miksikö näin on?lukekaa jae 11.Tämä liittyy myös 1.Kysymykseen.
uskon että täällä jo myllää aikamoinen eksytys. ainakin siltä tuntuu. valitettavasti pelkään, ettei se poistu täältä ennen Jeesuksen tuloa vaan vahvistuu.
  On vaarallista ajatella, ettei se voisi ikänä tulla omalle tielleni tai kohdata lähipiiriäni. Jumalan sana kehottaa meitä valvomaan.

Lainaus
5.Onko Raamatun mukaista sanoa:
"Minun sydämestäni ei ainakaan löydy muuta kuin syntiä ja saastaa,
mutta silti saan olla Kristuksen verellä puhtaaksi pesty syntinen."
on.

Lainaus
Mitäs tämä tarkoittaa?:

1.Joh kirje 3:4-10.

Syy miksi kyselen on sen takia, että miettisitte omaa tilaanne.
Sitä että "Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot."

Kysymyksen esittämisen syy on hyvä. Meistä jokaisen tulee miettiä omaa tilaansa, että olemmeko uskossa.

Lainaus
6.Mitä ajattelette tästä:

Matt7.13-14:
13.Menkää sisään ahtaasta portista.Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
14.Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään ja vain harvat löytävät sen!

Huom!lukekaa tuo niin kuin tuossa sanotaan.
teki kyllä mieli lukee takaperin, mutta olkoon tämän kerran...
  tästäkin on oma keskustelu. mielestäni portti voi tarkoittaa kaikkiakin uskonelämän ahdistuksia tai sitä "ristiä" mitä kannamme. Itse koen ahtaan portin olevan juurikin se, että yksin Jeesus pelastaa ei mikään muu. ei omat tekoni tai ansioni. ei muut jumalat tai epäjumalat.

tosiasia on että harvat sen löytävät. Mutta se ei kuitenkaan ole tavoite, vaan jokaisen tehtävä on vielä ilosanomaa eteenpäin!

Lainaus
Matt. 7:23 miettikää sanaa tunne?miksi hän ei tunne heitä?mitä vaaditaan tuntemiseen?
itse käsitän asian niin, että jos otan Jeesuksen sydämeeni niin sitten tehdään tuttavuutta molemmin puolin :) Jos tunnen ystävän niin totta kai tahdon myös pitää häneen yhteyttä. mitä enemmän pitää yhteyttä sitä paremmin tuntee (kai)

Lainaus
Käyttäkää nyt oikeasti järkeänne.Jotakin on vialla ja pahasti.
no tämä pitää kyllä paikkansa. Monikin asia. mutta se ei todellakaan saa estää meitä toimimasta!
Jumalan valtakunnassa on jokaiselle oma paikka, joten kaikkia tarvitaan, asiat ei yleensä muutu parempaan koneella istuen. ugh :)
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

Murdochh

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #2 : 28.12.2007 - klo:23:27 »
Näin sanoo Herra: Niin kauan kun te tukeudutte erilaisten Saatanan alullepanemien lahkojen ihmisoppeihin -koskee myös Kangasalan ev.lut.lahkoa, ette voi tulla näkemään Herraa Kristusta, ettekä päästä Isän lepoon. Niin kauan kun ette halua jättää näitä lahkokokouksia ja ihmisoppeihin turvautumista, ja ala etsimään Kristusta, sitä Oikeaa, elämäänne, ei taivasten valtakunnan ovet voi aueta teille.

Näissä kirkoissa ja eri lahkoissa ette saa osaksenne muuta kuin antikristuksen halvan valhearmon ja turvan, ikäänkuin pelastuksen voisi saada 'tumput suorana pyytämällä Jeesusta elämään'. Oikea pelastava usko ei näet ole saatavissa mitenkään hokkuspokkus-tempulla.
Vaikka kuinka hoetaan "Jeesus on Herra" ei se auta viimeisellä tuomiolla mitään, ellei Jeesus todella saa ihmistä omakseen voittaa tästä karmeasta lopunajan rajusta eksytyksestä, josta vaan niin harvat ovat havahtuneet.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Ottakaa sanasta vaari, sillä elämme lopun aikaa, jossa Saatana on päässyt jylläämään TODELLA rajulla eksytyksellä perustamalla kymmeniä tuhansia eriseuraisia porttolahkoja, joista yksikään ei tunnusta Elävää Kristusta pääkseen

Tämä on oikeasti todella murheellinen ja masentava, ennen kaikkea vakava asia!

Jos tunnette vihaa viestistäni; miettikää mistä se vihan tai kiukun leimahdus mahtaa tulla. Itsekkin tunsin kiukkua ennen näistä asioista mm. Teuvo Sunin viestejä kohtaan, mutta. Otin raamatun käteen, rukoilin "jos tämä todella on Totuus mitä Teuvo puhuu, niin Jumala osoita se minulle raamatusta." Ja niin Herra tekikin. 

Mikään ei käynyt hetkessä vaan tie on tuskallinen jokaisella joka sille lähtee, mutta palkitseva. Ahtaan portin kautta Herra minutkin 23.joulukuuta sai omakseen johdattaa. Nyt voin sanoa todella miltä tuntuu kun "ENÄÄ EN ELÄ MINÄ, VAAN JEESUS MINUSSA"

Ei ole ihanampaa tunnetta maailmassa kuin tuntea Jeesus henkilökohtaisena vapahtajanaan, sydämen Herrana, joka varjelee kaikelta. Tuntea Hänet henkilökohtaisesti, miettikkää! Sitä tunnetta ei voi saada minkään ihmisoppisten Saatanan johtamien lahkojen kautta, vaan ainoastaan ahtaan portin.

"itse käsitän asian niin, että jos otan Jeesuksen sydämeeni niin sitten tehdään tuttavuutta molemmin puolin Hymyilee Jos tunnen ystävän niin totta kai tahdon myös pitää häneen yhteyttä. mitä enemmän pitää yhteyttä sitä paremmin tuntee"
Ojennan sinua kaikella rakkaudella. Jeesus ei tunne sinua omakseen. Henkesi ei viesti muusta kuin Saatanan helppo-valhearmosta joka ei tule ketään pelastamaan.

Jeesusta kun ei vaan 'oteta elämään' ihan noin vain. MISSÄÄN KOHDIN raamattua ei sanota niin. Lue Joh 14-17 huolella. Rukoillen. Pyydän sinua

Todella tärkeä asia mikä on jätetty Saatanan toimesta pois opetuksista kansalle yleensä on se, kuinka Jeesus moneen kertaan sanoo opetuslapsilleen etteivät nämä tiedä minkä hengen omia ovat, vaikka niin kauan Mestarinsa seurassa ovatkin olleet.

"Mitä useempi kokki... ja niin monta mielipidettä kuin on miestäkin. tästä on jo ollutkin runsaasti keskustelua.
Tietenkään kaikki eivät voi olla kaikessa oikeassa. uskon että on olemassa totuus, joka on Jumala/Jumalalta."

Mutta kun ne mielipiteet tulevat suoraan ylhäältä sen jälkeen kun ihminen Pyhän Hengen sydämeensä, varsinkin hengellisissä asioissa. On suorastaan Jumalanpilkkaa väittää että kaikki nämä erilaiset seurakunnat olisivat samasta hengestä lähtöisin.
Kun ei ole olemassa kuin Yksi oikea usko. Ja se on se Usko, kun enää en usko minä, vaan Kristus minussa. Kaikki muu on Saatanasta

Stranger

• Vieras
« Vastaus #3 : 29.12.2007 - klo:00:27 »
Näin sanoo Herra: Niin kauan kun te tukeudutte erilaisten Saatanan alullepanemien lahkojen ihmisoppeihin -koskee myös Kangasalan ev.lut.lahkoa, ette voi tulla näkemään Herraa Kristusta, ettekä päästä Isän lepoon. Niin kauan kun ette halua jättää näitä lahkokokouksia ja ihmisoppeihin turvautumista, ja ala etsimään Kristusta, sitä Oikeaa, elämäänne, ei taivasten valtakunnan ovet voi aueta teille.

Itse olen taas ymmärtänyt, että usko Jumalaan ja siihen, että Jeesus on Kristus, on Jumalan lahja.
Joh. 6:44, 64-65
Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
64 Teidän joukossanne on kuitenkin muutamia, jotka eivät usko." Jeesus tiesi näet alusta alkaen, ketkä eivät uskoneet ja kuka hänet kavaltaisi.
65 Hän jatkoi: "Juuri siksi sanoinkin teille, ettei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä sitä hänelle suo."

Jos usko Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen on Jumalan lahja, ei siihen ihminen voi itse vaikuttaa. Tällä tarkoitan sitä, että jos usko on Jumalan lahja, niin miten ihminen voisi saada lahjaksi vääränlaisen uskon?

On suorastaan Jumalanpilkkaa väittää että kaikki nämä erilaiset seurakunnat olisivat samasta hengestä lähtöisin.
Kun ei ole olemassa kuin Yksi oikea usko. Ja se on se Usko, kun enää en usko minä, vaan Kristus minussa. Kaikki muu on Saatanasta

1.joh. 5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on syntynyt Jumalasta, ja jokainen, joka rakastaa isää, rakastaa myös hänen lastaan.

1.kor. 12:3 Siksi sanon teille selvästi, että kukaan, joka puhuu Jumalan Hengen valtaamana, ei voi sanoa: "Jeesus on kirottu." Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta.

Jos tunnette vihaa viestistäni; miettikää mistä se vihan tai kiukun leimahdus mahtaa tulla. Itsekkin tunsin kiukkua ennen näistä asioista mm. Teuvo Sunin viestejä kohtaan, mutta.

Jaak. 3: 17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä.

Miksi sellainen herättäisi vihastusta uskovien keskuudessa? Sellaisten keskuudessa, jotka eivät usko, raamatun sanoma saattaa kylläkin herättää vihastusta..

Murdochh

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #4 : 29.12.2007 - klo:00:40 »
Sinun uskosi on järkeisuskoa, joka ei tule sinua Jumalan yhteyteen saattamaan. Sinä päättelet Jeesuksen olevan Jumalan poika, koska raamattu sanoo niin. Et siksi koska Jumala on sanonut sinulle niin.

Niin ja kyllähän riivajahengetkin uskovat, ja vapisevat

Jaak. 3: 17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä.

"Miksi sellainen herättäisi vihastusta uskovien keskuudessa? Sellaisten keskuudessa, jotka eivät usko, raamatun sanoma saattaa kylläkin herättää vihastusta.."

Niin. 'lempeä armahtavaisuus' ja' kaikenkattava rauha' ovat Saatanan mieleisiä sanoja. Jeesus tuli tuomaan maan päälle miekan

Murdochh

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #5 : 29.12.2007 - klo:00:46 »
Kun eilen ajattelin tänne kirjoittavani tuli mieleeni, että vastaanotto on varmasti hyljeksivää, vastasi Jeesus minulle; Minuakin he aikanaan hyljeksivät ja pilkkasivat

Green8972

• Vieras
« Vastaus #6 : 30.12.2007 - klo:00:22 »
"Kun eilen ajattelin tänne kirjoittavani tuli mieleeni, että vastaanotto on varmasti hyljeksivää, vastasi Jeesus minulle; Minuakin he aikanaan hyljeksivät ja pilkkasivat"

Niinhän se on maailma vihaa hänen omiansa se on ollut niin ja tulee aina olemaan.

Murdochh kuinka kauan etsit?vaikka jotkut ovat menneet pitemmälle lavealla tiellä niin kuinka kauan sinulla kesti löytää?

Stranger

• Vieras
« Vastaus #7 : 30.12.2007 - klo:00:57 »
Sinun uskosi on järkeisuskoa, joka ei tule sinua Jumalan yhteyteen saattamaan. Sinä päättelet Jeesuksen olevan Jumalan poika, koska raamattu sanoo niin. Et siksi koska Jumala on sanonut sinulle niin.

Olen uskonut kyllä Jumalaan jo ennen kuin opin edes lukemaan! Miten sinä Murdoch voit määritellä kenen usko Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen on oikeaa ja kenen väärää?

jaak. 5:9 Älkää syytelkö toisianne, veljet, ettei teitä tuomittaisi. Tuomari seisoo jo ovella.

Sitä paitsi se, että uskoo Jeesuksen olevan Messias on Jumalan työtä ihmisessä. Se on Jumalan lahja.
ef. 2: 8-9  Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.

fil. 1:29 Teille on suotu se armo, että saatte uskoa Kristukseen ja vielä kärsiäkin hänen puolestaan.

Niin. 'lempeä armahtavaisuus' ja' kaikenkattava rauha' ovat Saatanan mieleisiä sanoja. Jeesus tuli tuomaan maan päälle miekan

fil.4:5  Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on jo lähellä.

kol. 4:6  Puhukaa aina ystävällisesti, kuitenkin sananne suolalla höystäen. Teidän on tiedettävä, miten kullekin vastaatte.

mark. 9: 50 Suola on tarpeellista. Mutta jos se menettää suolaisuutensa, millä te sen suolaatte? Olkoon teissä suola itsessänne ja eläkää sovussa toinen toisenne kanssa.

2. Tim. 2:24-25 Herran palvelija ei saa riidellä, vaan hänen on oltava ystävällinen kaikille, taitava opettamaan ja kärsivällinen,
 niin että hän lempeästi ojentaa vastustelevia. Ehkäpä Jumala antaa heidän mielensä muuttua, niin että he tulevat tuntemaan totuuden

ef. 4:29 Älkää päästäkö suustanne sopimatonta puhetta, vaan puhukaa sitä, mikä kulloinkin on hyvää ja hyödyllistä ja kuulijoille iloksi.

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
« Vastaus #8 : 30.12.2007 - klo:01:44 »
Jeesusta kun ei vaan 'oteta elämään' ihan noin vain. MISSÄÄN KOHDIN raamattua ei sanota niin.

Joh. 1:12
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen

Ei tehdä asioista liian vaikeita. Jeesus kutsuu, ihminen vastaa tai ei vastaa. Toivottavasti vastaa. Vasta sitten alkaa ihmisen elämässä tapahtua kun Jumala saa ohjata ihmistä syvemmälle tuntemiseensa.

Lainaus
Ojennan sinua kaikella rakkaudella. Jeesus ei tunne sinua omakseen. Henkesi ei viesti muusta kuin Saatanan helppo-valhearmosta joka ei tule ketään pelastamaan.

Tän otin jo kyllä ihan loukkauksena. Ja suoraan. Jos koko muukin viesti ei ois ollu yhtä ylilyöntiä, niin oisin jopa voinu pahottaa mieleni.
  Pistät Jeesuksen aika pieneen purkkiin, jos väität, ettei Hän minua tunne omakseen. Mitä jos Jeesus tunteekin? Mistä voit tietää. On aika rohkeaa väittää jotain Universumin Herran kontakteista ihmisiin. ...yhden (tai useammankaan) foorumiviestin perusteella.
  No, uskoani en voi sinulle mitenkään "todistaa" enpä usko että on tarpeenkaan. Pyhän Hengen todistus sisälläni riittää. Toivon kuitenkin, että voisimme unohtaa tämän, jos joku päivä yhdessä saamme käydä taivaaseen.

Lainaus
Mutta kun ne mielipiteet tulevat suoraan ylhäältä sen jälkeen kun ihminen Pyhän Hengen sydämeensä, varsinkin hengellisissä asioissa.

No okei. tää alkaa selittää aika lailla näitä sun viestejä..!

Ja sitten vielä ihmettelet et miten voi olla niin monta eri seurakuntaa! Kelaa nyt, maailmassa on aika monta ihmistä jotka kokee että Pyhä Henki on sydämessä. Ja siinä vaiheessa ku ne luulee joka ikisen ajatuksensa olevan "ylhäältä" niin on se kumma ettei pysytä yhden seurakunnan seinien sisällä.
  On totta, että Jumala voi puhua ihmiselle suoraan ja Pyhä Henki valaisee meille monia asioita. mutta siinä vaiheessa, kun ihminen kuvittelee joka ikisen mielipiteensä tulevan Herra Sebaotin kaikkenpyhimmästä niin ollaan jo aika heikoilla jäillä.

Joten pyydän, käytä tästä lähtien perusteluina Raamattua älä "suoraan ylhäältä" tulevia mielipiteitä.
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #9 : 30.12.2007 - klo:01:50 »
Voitko hyvällä omalla tunnolla rinnastaa itsesi Jeesukseen sanoen olevasi vain oikeassa perustelematta väitteitäsi?

Aika rohkea rinnastus sinulla?
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

murdochh-offline

• Vieras
« Vastaus #10 : 30.12.2007 - klo:02:55 »

Tän otin jo kyllä ihan loukkauksena. Ja suoraan. Jos koko muukin viesti ei ois ollu yhtä ylilyöntiä, niin oisin jopa voinu pahottaa mieleni.
  Pistät Jeesuksen aika pieneen purkkiin, jos väität, ettei Hän minua tunne omakseen. Mitä jos Jeesus tunteekin? Mistä voit tietää. On aika rohkeaa väittää jotain Universumin Herran kontakteista ihmisiin. ...yhden (tai useammankaan) foorumiviestin perusteella.
  No, uskoani en voi sinulle mitenkään "todistaa" enpä usko että on tarpeenkaan. Pyhän Hengen todistus sisälläni riittää. Toivon kuitenkin, että voisimme unohtaa tämän, jos joku päivä yhdessä saamme käydä taivaaseen.
.

Tämän takia näitä asioita esille Henki minussa tuo. Jeesus kun tahtoisi mahd. monen pelastuvan.

Paavalia siteeratakseni: 16 Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden?

Mietippä kenelle Jeesuksen sanoa tuo murhetta? Jos pahoitit mielesi oli se Jumalan mielenmukaista murhetta  Niin. Minullekkin se aikanaan toi. Paljonkin. Voisitko tehdä näin; asettuisit polvillasi yksin huoneessasi Jumalan eteen ja kysyisit; Taivaan Isä, jos tämä usko on sinusta, niin kirkasta se minulle pyydän, jos Jukka Moisio (minä siis) puhuu totta, niin kirkasta se minulle Raamatusta" Et varmastikkaan menetä mitään, mutta voit saada kaiken, jos vilpittömin sydämin kysyt ja etsit

En todellakaan tee tätä ilkeilläkseni.

Uskallan jopa väittää, jotta soisin mielummin itse olevani kirottu pois Kristuksesta, jos se auttaisi ketään muuta pääsemään tähän

Ja Moottorisaha; En rinnasta. En ole missään niin tehnytkään. Puhun vain sitä mitä Hänkin puhuu

Ja lue Joh 14-17. Jos joku rakastaa Jeesusta, pitää hän tämän käskyt. Niiltä jotka tuon laittamasi jakeen mukaan ottavat Jeesuksen vastaan odotetaan myös luonnollisesti pitävän käskyt, jos tahtovat Hänen omiaan olla

Jos te minun sanomani otatte vastaan, otatte siinä Jeesuksen sanoman vastaan, ja siinä samassa Hänen lähettäjänsäkkin.

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #11 : 30.12.2007 - klo:03:09 »
Saa toki sanoa mielipiteensä. Siinä ei ole vikaa jos kertoo miten jonkun jutun näkee.
Yhtä asiaa silti muiden puolesta täällä pyydän.
Älä jaa kadotustuomioita ja pelastumaton lausuntoja ihmisille. Eikö jumala näe sydämmen. Eikös Samuelkin tehnyt sen virheen, että katsoi väärin.

1Sam 16:6  Kun he sitten tulivat ja hän näki Eliabin, ajatteli hän: "Varmaan on nyt tässä Herran edessä hänen voideltunsa".
1Sam 16:7  Mutta Herra sanoi Samuelille: "Älä katso hänen näköänsä äläkä kookasta vartaloansa, sillä minä olen hänet hyljännyt. Sillä ei ole, niinkuin ihminen näkee: ihminen näkee ulkomuodon, mutta Herra näkee sydämen."
1Sam 16:8  Niin Iisai kutsui Abinadabin ja toi hänet Samuelin eteen. Mutta hän sanoi: "Ei ole Herra tätäkään valinnut".
1Sam 16:9  Silloin Iisai toi Samman esille. Mutta hän sanoi: "Ei ole Herra tätäkään valinnut".
1Sam 16:10  Niin toi Iisai seitsemän poikaansa Samuelin eteen. Mutta Samuel sanoi Iisaille: "Herra ei ole valinnut ketään näistä".

Tiedämme miten sitten kävi.

Virheistä ja synnistä saa sanoa, mutta ei toimia vastoin sanaa.

Luuk 6:36  Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
Luuk 6:37  Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

Room 8:1  Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Room 8:2  Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Room 8:3  Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
Room 8:4  että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

Olemmeko me kukaan päteviä nettikirjoitusten perusteella arvioimaan kenenkään pelastusta jne.... Ellei nyt suoranaisesti herjata ja kiroilla on tietty toinen asia.

Tahdon huomauttaa kaikessa rakkaudessa tästä. En tunne sinua ja tuomitse varoitan vain, että viisaskin voi langeta siihen, että viisaudessaan katsoo olevansa ainoastaan oikeassa ja tulee lähimmäiselleen niin kovin tylyksi ja rakkaudettomaksi. Sitäkin olen nähnyt tapahtuneen. En soisi sinulle samaa. En sano, että olet sellainen. Sanon vain koska se mulle tästä jotenkin nyt vaan tulee mieleen.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

Jukka moisio

• Vieras
« Vastaus #12 : 30.12.2007 - klo:03:28 »
Näin sanoo Herra: Ottaakaa vaari tästä mitä luette sillä tämä maa tekee jatkuvasti syntiä minua kohtaan, jos voisitte ehkä pelastua Herran vihan päivänä, joka on ilmestyvä kaikkea kohtaan joka pitää Totuutta vääryyden vallassa. Tulkaa rohkeasti valoon tekojenne kanssa, jotta teitä nuhdeltaisiin, ja voisitte saada armahtavan tuomion. Muuta tietä ei ole. Sillä kaikki ovat pois poikenneet, ja ovat vailla minun lepoani, teille tämä mahdollisuus on vielä auki. Älkää vähätelkö Raamatun sanaa kun teitä kehoitetaan etsimään ja kolkuttamaan, ja lakata luottamasta liiaksi ihmisiin, sillä vain kevyt elämän henkäys on heidän sieraimissaan. Teille on luvattu osuus minun valtakunnastani, jos otatte Poikani vastaan. Jos te Häntä rakastatte te pidätte Hänen käskynsä. Minä en ole kaukana yhdestäkään teistä.

Jukka moisio

• Vieras
« Vastaus #13 : 30.12.2007 - klo:03:50 »
Tämän maan syntiröykkiö ulottuu jo taivaaseen asti. Turhaan te Herraa palvelette erilaisissa ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä. Sillä ne ovat Herralle iljetys  Lähtekää ulos ja jättäkää ne kaikki jos haluatte nähdä päiviä. Mikään muu ei teitä tule pelastamaan kuin Ihmisen Poikaan turvautuminen

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #14 : 30.12.2007 - klo:03:55 »
Siinä olet oikeassa vain turvautuminen häneen pelastaa. Jatkokysymys kolikon toiselta puolelta. Entäs se uskovien yhteys? Joku joka ei muuten pääse siihen. Tiedän, että ei mikään seurakunta ensisijassa ole sosialisointipaikka. Ymmärtänet.

Miten sitä uskovien yhteyttä tulee hoitaa?
Onko esim Kangasalla mikä mielestäsi hyvä paikka käydä?

Tunnistan, että on oppeja ja muuta joita en hyväksy kirkon tai vapaiden suuntien opeissa. Silti jos aikoo, että on täydellinen seurakunta pitää sellainen perustaa itse ja olla ainoa jäsen. Muista en tiedä, mutta olen kanssa niitä jotka kannustaa tutkimaan asioita itsekin eikä tukeutumaan aina vain muihin.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2007 - klo:04:04 kirjoittanut Moottorisaha »