Kirjoittaja Aihe: Ripareiden sketsit  (Luettu 16300 kertaa)

Unreal

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Vs: Ripareiden sketsit
« Vastaus #15 : 02.12.2007 - klo:16:23 »
Mutta onko "Jee-sukset" Jumalan pilkkaa? Jollekkin se voi olla liikaa... Että mihin voi rajan vetää...

omasta mielestäni mm. "paljastajat" ovat vähemmän asiallisia kuin tuo sillä siinä tuodaan myös hieman meille ihmisille niin rakasta kaksmielisyyttä mukaan henksuun..
-The life could be hopeless if you don't find it's good sides..

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #16 : 02.12.2007 - klo:21:32 »
Valitettava totuus on, että tuollaisia ja pahempia joutuu maailmassa kuuelmaan halusi sitä tai ei. Itse ei niitä tarvitse käyttää. Joku voi lähelläsi tietää ettet niistä pidä ja tahallaan niitä siksi käyttää. Parempi ois kun ois riittävän paksu nahka tollasten kohdalla eikä pahoita liikaa mieltään. Sitten taas joku vaan niitä muuten käyttää. Antaa puhua koska sitä tulee kuitenkin.

Liian pienestä loukkaantuminen vaan tekee elon vaikeaksi ja saat sielä niponiuhon maineen.

En sano, että teidän tarvii, mutta itse olen jo lapsesta kuullut kaikki mahdolliset pervovitsit ja kiroilut niin monesti ettei niitä edes huomioi. Ei vaan noteeraa koko hommaa. Pääsee helpommalla. JAtkuvalla valittamisella lähimmäisille jäät ite lopulta yksin ja itelläs on vaikeaa.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

Elfslayer

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #17 : 03.12.2007 - klo:17:24 »
Niin siis, kyllähän noita ihan maallisissa jutuissa kuulee ja niihin on turha vaikuttaa, enkä sitä nyt mitenkään haekaan. Melko sama se mulle on. Mutta pitääkö seurakunnan seurata maailman esimerkkiä? En tarkoita, että itse nykyään erikoisemmin ahdistuisin ja loukkaantuisin sellaisista jutuista, mietin vain onko oikein kertoa sellaisia juttuja seurakunnassa.
Respect life, go vegan!

Kätsy

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #18 : 03.12.2007 - klo:22:51 »
Lainaus
Niin siis, kyllähän noita ihan maallisissa jutuissa kuulee ja niihin on turha vaikuttaa, enkä sitä nyt mitenkään haekaan. Melko sama se mulle on. Mutta pitääkö seurakunnan seurata maailman esimerkkiä? En tarkoita, että itse nykyään erikoisemmin ahdistuisin ja loukkaantuisin sellaisista jutuista, mietin vain onko oikein kertoa sellaisia juttuja seurakunnassa.

No, periaatteessa noita pervouksia ja kaksmielisyyksiä ei sais olla seurisjutuissa sillä perusteella, että Raamatussa on jossain kohtaa (en muista missä) yks kohta missä sanotaan jotain siihen tyyliin ettei kaksmielisyydet yms sovi kristityn suuhun... Ainakin jos oon kohdan oikein ymmärtäny niin tota se tarkottaa...

Mut mun täytyy kyllä sanoo et omasta mielestäni noi kaksmieliset jutut (tiettyyn rajaan asti) on yleensä tosi hauskoja. Mutta niin on kyllä mielestäni monet nolauslekit/-sketsitkin ja jotkut ruualla leikkimis jutut yms. Tärkeetä on mielestäni se että ihan kaikenlaisia sketsejä yms ei suvaita vaan raja vedetään johonkin. Se mihin raja vedetään riippuu monesta asiasta kuten leirin vetäjistä ja ylipäätänsä kaikista leirin muistakin henkilöistä, niin isosista kuin riparilaisista. Tajuutte varmaan pointin. (Jos ette niin kysykää täsmennyksiä.)

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #19 : 04.12.2007 - klo:16:52 »
Jaak 1:8  kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.

No tuossa tuo kaksimielinen kieltämättä tuottaa tietyn ajatusyhteyden mieleen helpolla.

Kuitenkin kun aikanaan tätä kohtaa mietin niin huomioin, että tulee lukea koko kirje. Siinä ei itsessään keskitytä tylsiin pervovitseihin. Vaan siinä viitataan siihen kun puhutaan yhtä ja tehdään toista. Ettei vaan puheessa ole kaikki. Usea muu käännös puhuu suoraan käännetysti tuplamielinen ja jokunen tuplasieluinen. Kun kaikkineen viitataan tyyppiin jolla puhe on taivaassa ja sydän maassa.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

MaryMagdalene

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #20 : 04.12.2007 - klo:19:02 »
Älköön suustanne lähtekö mitään sopimatonta puhetta vaan ainoastaan sellaista, mikä on hyvää, tarpeellista ja rakentavaa ja kuulijoille iloksi. Älkää tehkö murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, jolla teidät sinetöitiin lunastuksen päivää varten. [Ef. 4: 29-30]

Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne, eihän se sovi pyhille, ei myöskään rivoutta, typerää puhetta tai ilveilyä, jotka ovat sopimattomia, vaan pikemminkin kiitosta. [Ef. 5: 3-4]
« Viimeksi muokattu: 05.12.2007 - klo:16:42 kirjoittanut MaryMagdalene »
MaryMagdalene

Mirjam

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #21 : 05.12.2007 - klo:22:48 »
ei myöskään... ...ilveilyä
...ja mitä sitten sketsit ovat?  ;)

Elfslayer

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #22 : 06.12.2007 - klo:11:38 »
ei myöskään... ...ilveilyä
...ja mitä sitten sketsit ovat?  ;)

En usko, että tuossa tarkoitetaan viatonta huumoria, vaan nimenomaan mauttomia juttuja.
Respect life, go vegan!

Gethsemane

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #23 : 06.12.2007 - klo:18:51 »
Lainaus käyttäjältä: MaryMagdalene
Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne, eihän se sovi pyhille, ei myöskään rivoutta, typerää puhetta tai ilveilyä, jotka ovat sopimattomia, vaan pikemminkin kiitosta. [Ef. 5: 3-4]

Eli tuo on hyvin helppo tulkita, että hyvän maun mukaiset vitsit ovat sallittuja, mutta tulkitsijoitakin on niin monta kuin lukijaa ja kysyjää. Ja tuskin ketään kiinnostaisi uskoa jos uskikset olisi pelkästään aneemisia ja ilottomia ihmisiä kaikella muulla saralla kuin ilosanoma.
Ps. 51:5. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.

Jukka^^

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #24 : 16.12.2007 - klo:11:39 »
Mulla kävi tuossa just pari päivää sitten aika kakkaiset.

Noh, tulin pitkästä aikaa koululle ja eihän mulla sinä aikana ollut liinavaatteita, pyyhkeitä yms. ja kello oli jo niin myöhä, että täytyi avain saada, jotta pääsisin liinavaatevarastoon. Noh, sitten katsoin listasta kuka on viikon kiertäjä, eli kellä on yleisavain ja kuka sulkee ovet. Noh, sitten soitin tälle ja en edes tunne tyyppiä kovin hyvin, mutta aloitin puhelun sit näillä sanoin: "Hautaustoimisto ruumis ja arkku, ruumis puhelimessa." Sitten puhelimen toisesta päästä kuului: "ei, ei, ei..." ja tuli hiljaista. Sitten hämmästyin hieman ja selitin kuka olen, mitä tarvitsen jne. Noh, puhelun loputtua vieressäni ollut kaveri kysyi: "Mitä se Sari oikein sanokaan?" Sit sanoin: "Ei, ei, ei..." Sit kaveri vaan sanos, että oli kuullut omalta kämppikseltään, jolle Sari oli just pari tuntia sit tullut kertomaan, että tämän ystävä oli hirttänyt itsensä.

Ai että kävi hyvä säkä sanompa vaan. Noh, kävin sit pyytämään Sarilta anteeksi ja sitäkin hieman nauratti, että kävi niin huono tuuri, mutta ainakin mua pisti mietityttämään, että pitäisköhän oppia hieman varomaan sanojaan.

Sit kerroin saman saunassa yhdelle luokkatoverilleni. Tämä kertoi syksyllä tapahtuneen tilanteen, jossa joku oli menossa tupakalle ja siihen toinen tyyppi huutaa: "Tupakka tappaa." Sit tupakalle menijä tokaisee takaisin: "Joo, ja voi porkkanaankin tukehtua." Ja sit kaverin päivä meni ihan pilalle. Se kertoi, että sen veli oli aikanaan tukehtunut porkkanaan.

Sellasta tällä kertaa.
Saarn. 3:11 "Kaiken hän on alun alkaen tehnyt hyväksi ja asettanut iäti jatkumaan, mutta ihminen ei käsitä Jumalan tekoja, ei niiden alkua eikä loppua."

Eppii

• Vieras
« Vastaus #25 : 07.06.2012 - klo:12:02 »
Pakko myöntää isosena et jutut menee joskus yli, mut ajatelkaa myös siltä kantilta et ihmisille, jotka ei välttämättä usko, ni heille tyrkytetää jumala skeidaa ympäri vuorokauden. itse olen uskovainen, joten ongelma ei ole mun kohalla. kuitenkin kuulen aika usein pikkusten valittavan sitä, et heille tyrkytetään uskoa iha liikaa. joten mun mielestä on täysin oikeutettua opiskelun päätteeksi illalla saada vähä eri juttuu mukaan ja sitä mitä he kuulee aika usein. porukasta tulee myös rennompaa kun juttu on erilaista mitä siellä opetetaan päivällä. miettikää kun teille tuputettais jotain muuta uskontoa viikon ajan ja se ei lopu edes illalla, eli yön saat olla rauhassa. mun mielestä sketsit ja leikit saa olla mitä ne nytkin on, mutta jos jollekkin leiriläiselle se on kauhea asia siitä puhutaan ja se muutetaan, muuten saa olla samanlaista. hauskaahan se on saada nuoriso nauramaan ku ne on koko pävän istunu sisällä ja opiskellu :) meillä päin on tullu vaan positiivista palautetta iltaohjelmista :))