Kirjoittaja Aihe: Kunnia Jumalalle korkeuksissa  (Luettu 1420 kertaa)

Lassi

• Vieras
Kunnia Jumalalle korkeuksissa
« : 14.08.2007 - klo:01:44 »
Meistä varmasti jokainen haluaa tuottaa elämällään kunniaa Jumalalle. Meistä jokainen varmasti sydämestään yhtyy psalminkirjoittajan rukoukseen: “Älä anna minussa häpeään joutua niiden, jotka odottavat sinua, Herra, Herra Sebaot. Älä salli minussa pettyä niiden, jotka etsivät sinua, Israelin Jumala.” (Ps 69:7)

Mutta kuinka useasti saankin pettyä siihen, kuinka kylmästi ja rakkaudettomasti kohtelen lähimmäisiäni; miten saatan Herran, Israelin Jumalan, nimen häpeään. Kun ihmiset näkevät vaellukseni, sanovatkohan he: “Tuollaiseksi (kristityksi), kuin tuo Lassi on, en ainakaan halua tulla!”? Valitettavasti asia usein taitaa näin olla. Voinhan aina tietysti yrittää paremmin; voin herätä aamulla aikaisin ja valvoa myöhäiseen yöhön lukeakseni Raamattua ja rukouksessa kerätäkseni voimaa, viisautta ja rohkeutta elääkseni Jumalalle kunniaksi. Mutta kuitenkin jotakin jää silti uupumaan; aina Syyttäjä löytää jotakin, mitä olisi pitänyt vielä tehdä tai jättää tekemättä. Voinhan taas seuraavana päivänä yrittää vielä hartaammin ja herätä vielä vähän aikaisemmin, taistella rukouksessa vähän edellistä päivää pitempään ja kahlata luvun lisää Raamattua. Mutta silti en kykene tuottamaan elämää, joka olisi kyllin kunniallista Israelin pyhälle Jumalalle.

Kuinka siis minä, joka epäonnistun päivä toisensa perään elämään niin kuin Jumalan lapsen kuuluisi, koskaan voin tuottaa missään kunniaa, joka olisi kyllin arvokasta Herra Sebaotille, taivaan, maan ja koko universumin luojalle ja ylläpitäjälle?

On kuitenkin olemassa jotakin, joka on kyllin suurta ja arvokasta suurelle ja arvokkaalle Jumalalle, ja jonka se syntisistä suurin ja kurjinkin voi tehdä. Sillä kun n. 2000 vuotta sitten joukko itseensä pettyneitä ihmisiä kysyivät Mestarilta, kuinka he voisivat tehdä jotakin kyllin arvollista äärettömälle Jumalalle, saivat he seuraavan vastauksen: “Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt.” (Joh 6:28,29)

Vaikka en osaakaan elämälläni antaa kunniaa Jumalalle, niin voin silti antaa hänelle kunnian uskomalla hänen sanaansa: “Mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi”. (Room 4:5) Näin saa heikoinkin antaa kunnian Jumalalle.

Halusin kirjoittaa tämän erityisesti sinulle, joka olet väsynyt olemaan vahva ja sinulle, joka et saa rauhaa teoistasi. Rukoilen, että löytäisit levon Jeesuksen täytetyssä työssä; levon, jonka saat omistaa huolimatta siitä, mitä järkesi, sydämesi, tunteesi, Saatana, maailma tai kristityt sinulle sanovat. Pysy sinä vain siinä, minkä Jumala on ilmoittanut sanassaan, sillä onhan Jumala suurempi kuin järkesi, sydämesi, tunteesi, Saatana, maailma tai kristityt yhteensä. Älä luota edes omaan uskoosi (sillä sekin voi sinut pettää), vaan ainoastaan Jumalan lupaukseen pane turvasi:

“Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.” Joh 3:16

“Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu.” Room 10:13

“Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.” Jes 43:1

”Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka.”Jes 28:12