Kirjoittaja Aihe: "Tahdon antaa kaikkeni"  (Luettu 10387 kertaa)

Moottorisaha

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 852
  • Olen apina
    • Profiili
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #15 : 01.01.2008 - klo:18:29 »
Kenen sanoma oli se inhoamasi Joh3:16? Valikoitko oppiisi sopivat asiat Jeesuksen puheista?

Ymmärrän mitä haluat sanoa noin yleisesti?
Mutta jos vetoaa nyt vaikka Jeesuksen sanoinin pitää myös se Joh3:16 huomioida koska senkin on Jeesus sanonut.

Tämän kysyn ja vaikenen koska keskustelu polkee paikallaan. On turhaa jatkaa.

Sitä vaan vielä ihmettelen kuinka voi olla varma, että kun yksin tutkii ja lukee, että säilyy puhtaana paremmin kuin muut koska siinä on se riski, että ajattelee olevansa ainoana uskossa. En usko, että maailmasta löytyy yhtään ihmistä nyt tai historiasta Jeesusta lukuunottamatta jossa ei olis jossain määrin lihakin vaikuttanut. Se on ikävä asia myöntää ja inhottavaa. Joka väittää muuta tekee itsepetosta.

Odotan vastausta ja vaikenen. Ugh olen puhunut.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

Minne

  • Vieras
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #16 : 01.01.2008 - klo:18:32 »

Sinulla ei ole Kristukselle mitään annettava. Elämän voit Häneltä saada kyllä, ja on tärkeää kilvoitella pysyäkseen tässä


Älkää antako ruumiinne jäseniä synnin käyttöön vääryyden aseiksi! Kun nyt kerran olette siirtyneet kuolemasta elämään, antakaa itsenne Jumalalle ja ruumiinne jäsenet hänelle vanhurskauden aseiksi! (Room.6:13)

Jumalan armahtavaan laupeuteen vedoten kehotan teitä, veljet: Antakaa koko elämänne pyhäksi ja eläväksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi. Näin te palvelette Jumalaa järjellisellä tavalla. (Room.12:1)

 
    Jos odottaa, että Jumala näyttää tien niin sit saattaakin huomata et on 89 v ja odottaa yhä. Jos Jumala olisikin halunnut kutsua jo aiemmin? mutta en kuunnellut. Onko odottamisessa mitään järkeä vai onko käytäntö ainut kasvattava asia?


Odota avoimena elämääsi eläen. Älä siis sulje korviasi tai käännä selkääsi Jumalalle. Ei odottaminen tarkoita, että ei kuuntele. Kuuntelematta voi kyllä olla odotti tai ei. Joskus voi käydä niinkin, että et huomenna huomaa, vaikka Jumala tänään sinua käytti.

Mirjam

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #17 : 01.01.2008 - klo:18:47 »
Entä jos ongelma on se, ettei Aani kuvannut uskoaan ja uskoontuloaan tyyliin "tuskaa, tuskaa, tuskaa" vaan positiivisemmin? Kaipa monilla usko ja uskoontulo on ollut ns. tuskaa, mutta samalla suuri helpotus. Minä satun kuulumaan niihin "tuskaa, tuskaa" -tyyppeihin, ja "Jumala on rakkaus, elämä on ihanaa" -tyypit ärsyttävät välillä kamalasti. Minun kohdallani toisen ihmisen ajattelumallin ärsyttävyys taitaa johtua vain eri puhumistyylistä ja tavasta katsoa maailmaa. Entä jos teidänkin väittelyssä sattuisi olemaan niin?

Ja muuten, minun mielestäni tuo Joh. 3:16 ei ole kovin "lihaa miellyttävä", jos ajattelee niitä, jotka eivät usko... Ja jos on uskossa, tekojen pitäisi seurata perässä - ja jos tekoja ei satu olemaan itsellä, mielestäni kannattaa miettiä, huijaako vain itseään: kuvittelee itsestään jotain ja tekee toista. (Mielestäni kaikki tosin ovat jonkin verran tekopyhiä - mehän kaikki olemme armahdettuja syntisiä, emme todellakaan täydellisiä, vaikka siihen tulisi pyrkiä. Välillä kaikki varmasti kuvittelevat olevansa jotain  ;))

Lainaus

Sinä ET voi antaa elämääsi Hänelle. Sinulla ei ole Hänelle mitään annettavaa.
Eihän Jumalaa hyödytä mitään meidän tekomme tai tekemättömyytemme - suurin osa teoistamme kohdistuu muihin ihmisiin:
     Kohota katseesi ylös taivaalle ja katso pilviä. Ne ovat korkealla sinun yläpuolellasi.
     Jos sinä teet syntiä, mitä se häntä liikuttaa? Jos teet vielä enemmän syntiä, mitä se hänelle merkitsee? 
     Tai jos elät oikein, mitä hän siitä hyötyy? Mitä sinä pystyisit hänelle antamaan!
     Ihmistä, itsesi kaltaista, sinun syntisi satuttavat, ihmisten hyväksi koituu se, että elät oikein
. Job 35:5-8
Mutta toisaalta:
     Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
     Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä
     minulle.'

     Matt. 25:40,45
Eli voisiko tuo edellinen olla se "annettava"? (Ja en tarkoita tässä ajatusmallia "tienaan tässä taivaspaikkaani")
Edit: Minne ehtikin jo ensin

Olipa helppoa sanoa tuo (yllätys, yllätys). Jos vain itse eläisin niin...

« Viimeksi muokattu: 01.01.2008 - klo:18:50 kirjoittanut Mirjam »

Jukka moisio

  • Vieras
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #18 : 01.01.2008 - klo:18:51 »
Kenen sanoma oli se inhoamasi Joh3:16? Valikoitko oppiisi sopivat asiat Jeesuksen puheista?

Ymmärrän mitä haluat sanoa noin yleisesti?
Mutta jos vetoaa nyt vaikka Jeesuksen sanoinin pitää myös se Joh3:16 huomioida koska senkin on Jeesus sanonut.

Tämän kysyn ja vaikenen koska keskustelu polkee paikallaan. On turhaa jatkaa.

Sitä vaan vielä ihmettelen kuinka voi olla varma, että kun yksin tutkii ja lukee, että säilyy puhtaana paremmin kuin muut koska siinä on se riski, että ajattelee olevansa ainoana uskossa. En usko, että maailmasta löytyy yhtään ihmistä nyt tai historiasta Jeesusta lukuunottamatta jossa ei olis jossain määrin lihakin vaikuttanut. Se on ikävä asia myöntää ja inhottavaa. Joka väittää muuta tekee itsepetosta.

Odotan vastausta ja vaikenen. Ugh olen puhunut.

En minä tuota jaetta inhoa. Inhoan tapaa miten sitä käytetään.

Uskotko tämän;" Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."



Ja tuosta kun puhuit, ettei historiasta löydy ketään jossa ei liha ole vaikuttanut. Ei niin, olisiko Jeesus tullut maan päälle jos ihminen olisi jo täydellinen?



Minne

Kuinka sellainen ihminen, joka ei Jeesuksen oma ole, voisi antaa tälle jotain? Tuokin kohta "Kun nyt kerran olette siirtyneet kuolemasta elämään" jo sen todistaa, että siinä tarkoitetaan jo Jeesuksen omakseen voittamaa ihmistä



Mikä on teidän mielestänne ilosanoma? Eikö se, että Jeesus tuli vapauttamaan meidät synnin orjuudesta. Miksi täällä sitten on ihmisiä jotka hokevat olevansa syntisiä?

Jukka moisio

  • Vieras
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #19 : 01.01.2008 - klo:19:17 »
Ei siellä viimeisellä tuomiolla enään mitään oikeuden käyntejä käydä, vaan se on nimenomaan tuomio. Mistä kohden raamattua olet saanut sellaisen käsityksen?



""Jos Jeesus antaisi minulle nyt syntini anteeksi, niin se, että sanon syntien annon jälkeen "Pertti on tyhmä", ei olisi enää syntiä vai? Eli Jeesuksen tulemisen jälkeen kukaan ei ole tehnyt yhtäkään syntiä vai?""

Sinun henkesi ei voi olla Pyhä Henki, jos se pistää sinut haukkumaan ihmisiä. Etkö tiedä, että tahallinen synnin tekeminen totuuden tunnon jälkeen, on Pyhän Hengen pilkkaa?


""Mutta kestään ei tuu maan päällä täydellistä."" Ei niin, jos koitat omin voimin pinnistellä.

Mikä selvässä Raamatun sanassa on niin vaikea käsittää? Kun sanotaan, että Jumalan siemen pitää huolen, ettei kukaan saata syntiä tehdä. Toki itsekkin pitää valvoa, mutta Jeesus kyllä pitää kiinni ettei ihminen lankea jos vain ihminen sallii sen.



Sinun käsityksesi Raamatusta ja sen sanomasta on lähtöisin ihmisestä, ja se on juuri tuota korvasyyhyyn sopivaa lihaa miellyttävää. Ja sellaisena se pysyy niin kauan, kun et edes halua päästä lihan tahdostasii eroon.

Jukka moisio

  • Vieras
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #20 : 01.01.2008 - klo:19:54 »

""Etkö sinä ole sen täydellisen uskoontulosi jälkeen tehnyt enää syntiä? Epäilenpä.""
Tahallani? en ole. Se olisi nimenomaan sitä Pyhän Hengen pilkkaa, kuten Raamattukin sanoo. Taaskaan se ei ole omaa ansioitani, vaan yksin Herrani.



""Jumalan voimalla tulen maan päällä täydelliseksi? Juu, kyllä vain, mutta minun, syntisen, pitäisi osata ottaa ne käskyt ja kehoitukset omaan elämääni ja elää niiden mukaan tullakseni täydelliseksi. Ja uskoon tuloni jälkeen (vaikka se onkin mielesäsi vääränlainen uskoontulo, mutta Raamatun mukaan ihan oikea) olen silti tehnyt syntiä, mutta pelastun silti: Yksin uskosta, yksin armosta. Armokin meinaan on aika kova juttu tässä jutussa.""

Tässä tulee esille kaikki se, miten eksyttävä kristinusko toimii. Pelkkää armoa vaan. Lue Joh 14-17 ja kerro montako sanaa 'armo' sieltä löydät, kun Jeesus kertoo miten tulla, ja millaista on olla Hänen opetuslapsensa?

Et sinä itse niitä käskyjä ja kehoituksia otakkaan omaan elämääsi, vaan Jeesus itse kirjoittaa lain sinun sydämeen.


Jos sinä Jeesuksen oma olisit, miksi sinä olet silti 'syntinen' vaikka Jeesus riisuu omiltaan juuri tuon syntisen luonnon pois?


 ""Ja uskoon tuloni jälkeen (vaikka se onkin mielesäsi vääränlainen uskoontulo, mutta Raamatun mukaan ihan oikea) olen silti tehnyt syntiä, mutta pelastun silti: Yksin uskosta, yksin armosta""

Jumala määrittelee kuka pelastuu, et sinä, et edes omaa osuuttasi. Tuota Saatanallista Yksin uskosta, yksin armosta et löydä mistään Raamatusta. Se on nimenomaan lutherin uskomuksia. Ihmisoppia. On suorastaan Jumalanpilkkaa ruveta itse määrittelemään Hänen pelastustarjoamistaan.


Ja kun kysyit minun uskoontulostani? Voisin kirjoittaa siitä vaikka kuinka pitkän stoorin, ehkäpä kirjoitankin, jos Jumala suo. Mutta pääkohtana voisin sanoa sen, että aloin uskomaan Jumalan olemassaoloon jo riparilla vuosia sitten. Mutta tämä oli nimenomaan sitä valheellista ihmisestä itsestään peräisin olevaa uskomista, joka ei ketään pelasta. Suhteeni muuttui Jumalaan täysin kun Hän alkoi etsiä minua muutamia kuukausia sitten. Hän minut yksin veti ahtaan portin läpi 23. joulukuuta. Siitä hetkestä lähtien olen tiennyt konkreettisesti miltä tuntuu kun Isä kurittaa, ja rakastaa, eikä se enää ole vain mitään kirjaimen sanelemaa uskoa.


Miksi te ette voi ymmärtää, että minä näitä tekstejä tuon jotta voisitte ehkä itse kokea saman?

Green8972

  • Vieras
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #21 : 01.01.2008 - klo:20:10 »
"Eikö se, että Jeesus tuli vapauttamaan meidät synnin orjuudesta. Miksi täällä sitten on ihmisiä jotka hokevat olevansa syntisiä?"

Ihminen on syntinen kuolemaansa asti. Vasta vikalla tuomiolla Isä näkee ne puhtaina, jotka on maan päällä luottanut Jeesukseen ja likaisina ne jotka on sen armon hylänneet.

Jos Jeesus antaisi minulle nyt syntini anteeksi, niin se, että sanon syntien annon jälkeen "Pertti on tyhmä", ei olisi enää syntiä vai? Eli "Jeesuksen tulemisen jälkeen kukaan ei ole tehnyt yhtäkään syntiä vai?

Ilosanoma on nimen omaan tuo mitä itse sanoit: Jeesus tuli vapauttamaan meidät synnin orjuudesta. Mutta kestään ei tuu maan päällä täydellistä.

Mustalla painetusta ei varmaan kannat kiistellä, tosin eri asia on se, että ihminen on kokonaisesti kuollut, en tarkoita ruumiillista kuolemaa, vaan sitä kuolemaa jossa syntinen luonto riisutaan pois.Puhuuhan Paavalikin sydämmen ympärileikkauksesta, jossa syntinen luonto riisutaan pois, eli syntinen luonto ei jää kalvamaan.

Sitä paitsi ei kukaan voi palvella kahta herraa, ei kukaan voi olla samanaikaisesti orja, että vapautettu.

Sitten se Ympärileikkaus josta Paavalikin puhuu:

"Kol. 2:11
   
Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, KRISTUKSEN YMPÄRILEIKKAUS , JOSSA SYNTINEN LUONTO RIISUTAAN POIS. [Room. 6:6; Ef. 4:22; Fil. 3:3]"

Aani miten ihmeessä pystyt selittämään sitten tuon sydämmen ympärileikkauksen tai tämän:

1.Joh.5-6,9.
5."Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit."
6.Syntiä ei tee kukaan, joka HÄNESSÄ PYSYY.Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä NÄHNYT eikä TUNNE häntä.
9.Yksikään Jumalasta syntynyt EI TEE SYNTIÄ, sillä JUMALAN SIEMEN pysyy hänessä.Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

Kirjoitin isolla JOTTA VARMASTI LUET NE KOHDAT.

Selittäisitkö minulle?





Minne

  • Vieras
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #22 : 01.01.2008 - klo:21:27 »

Kuinka sellainen ihminen, joka ei Jeesuksen oma ole, voisi antaa tälle jotain? Tuokin kohta "Kun nyt kerran olette siirtyneet kuolemasta elämään" jo sen todistaa, että siinä tarkoitetaan jo Jeesuksen omakseen voittamaa ihmistä


En mielestäni sanonutkaan, että sellainen ihminen, joka ei ole Jeesuksen oma, voisi antaa Jeesukselle jotain.  :)
hmm,, mutta en myöskään sano, ettei voisi, sillä en tiedä.


Jumala määrittelee kuka pelastuu, et sinä, et edes omaa osuuttasi. Tuota Saatanallista Yksin uskosta, yksin armosta et löydä mistään Raamatusta. Se on nimenomaan lutherin uskomuksia. Ihmisoppia. On suorastaan Jumalanpilkkaa ruveta itse määrittelemään Hänen pelastustarjoamistaan.


Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. (Ef. 2:8 )


Jukka moisio

  • Vieras
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #23 : 01.01.2008 - klo:22:25 »
Oletko sinä lukenut yhtään kirjoituksiani?

Dude

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #24 : 01.01.2008 - klo:23:17 »
millä hoidat Jukka Moisio uskoasi? miksi et ole luopunut tietokoneesta Jeesuksen takia?
Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima

Jukka moisio

  • Vieras
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #25 : 01.01.2008 - klo:23:39 »
'Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet" Minä tiedän, että Jeesus pitää minusta kiinni, sillä Hänen tahtonsa on ettei Hän kadota lampaistaan yhtäkään.



Miksi minun pitäisi luopua tietokoneestani? Jos Jeesus minun niin olisi käskenyt tehdä, ei ole epäilystäkään ettenkö olisi tehnyt

Miksi et ole lukenut viestejäni? Olen selvästi kertonut kaiken suoraan, miksi ette usko Jeesuksen sanomaa?

Toisaalta ymmärrän kyllä. Ei ihminen voikkaan uskoa, ennen kun se annetaan taivaalta, vasta silloin ollaan todellisessa Kristuksen tuntemisessa. Tähän samaan puuhun teidätkin halutaan oksastaa.


Minä jos kuka olen paininut näiden asioiden kanssa, joten ymmärrän todella hyvin senkin miksi ei haluta uskoa. Ei haluta ajatella, että se oma hyvä porukka, ja tuttu ja turvallinen usko olisikin valhetta, mutta kun Jeesus nimenomaan pyytää kadottamaan elämänsä. Tässä katoaa kaikki ennestään itsestäänselvänä pidetyt asiat kuten koti, uskonto, ja isänmaa. Jeesus pyytää ihmistä puhdistamaan talonsa hapantaikanasta kokonaan.


Ja mitä Nettipappi tarkoitti sillä kun puhuit jostain 'omista unelmistani?' Kuvitteletko todella, että kenenkään unelma olisi tulla pilkatuksi ja hyljeksityksi? Minusta on pikemminkin surullista, että Jeesuksen sanoma ei saa sijaa ihmisissä.

"Viholliset ovat oman talon väkeä" Tästäkin sain esimakua eilen kun oma äitini suuttui minulle kun kerroin hälle Jeesuksesta. Siitä todellisesta, eikä tästä miellyttävästä versiosta.

Kuulin myöskin kuinka äitini miesystävä huuteli kuinka kaltaiseni ihmiset, jotka 'vääntelevät Raamattua' palavat itse helvetissä. Tuolla hetkellä tunsin varsinkin kun kirkkauden Henki lepäsi ylläni

Dude

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #26 : 01.01.2008 - klo:23:53 »
hmm

puhuit tuolla aiemmin että et ole "uskoontulosi" jälkeen tehnyt tahalleen syntiä? mutta niitä syntejä joita tee tahalteen niin niitäkin kutsutaan nimellä synti...mitä mieltä olet synnintunnustuksista/synninpäästöstä? mihin "oikea" uskovainen sitä tarvitsisi tai mihin ehtoollista tarvitaan?
Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima

Murdochh

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #27 : 02.01.2008 - klo:00:24 »
Otit esille tärkeitä asioita.

Synninpäästö on juuri niin kuin Jeesus sanoo, mutta kuka voi rehellisesti väittää tunnustavansa ne kaikkein likaisimmat, ja salaisimmatkin synnit?

Kirjoitin jo tuolla Suomi24 foorumilla omasta 'syntielämästäni' kun joku siitä niin tarkkaan halusi tietää. Tuli ruodittua oikein pohjamutia myöten.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000031642500

Lue tuosta ainakin nimimerkki 'murdochh':n viestit.

Ehtoollisesta en tiedä tarkkaan, toisaalta kuka sen määrittää mikä on viime kädessä autenttinen ehtoollisviini ja leipä? Tämä on nyt ihan kysymys, kun en itsekkään tiedä?

-Jukka Moisio

Jukka moisio

  • Vieras
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #28 : 02.01.2008 - klo:02:51 »
Ja en tajua vieläkään noita lihoja.

Lihalla tarkoitetaan Raamatussa ainakin kahta eri asiaa:
1.meidän ruumistamme
2.meidän syntistä olemustamme

Jukka moisio

  • Vieras
Vs: "Tahdon antaa kaikkeni"
« Vastaus #29 : 02.01.2008 - klo:12:51 »
^ Mistä ihmeestä olet tuollaista päätellyt, jos fil 3:2 sen jo sanoo.

Voi kumpa pysyisitkin, etkä nielisi kaikkea mitä kuulet. Täälä kyllä puhutaan terveestä Sanan julistuksesta seurakuntayhteydessä niin miksi näinkin perusasia on hukassa?