Kirjoittaja Aihe: Merkin pyytäminen Jumalalta  (Luettu 127 kertaa)

Kyselyikä

• Vieras
Merkin pyytäminen Jumalalta
« : 12.09.2018 - klo:16:48 »
Olen miettinyt, onko merkin pyytäminen Raamatullista vai ei. Voinko pyytää merkkien kautta ratkaisuja elämän suuriin valintatilanteisiin?

Entä voiko merkkejä pyytää ohjaamaan suuntaa, jos omatuntoa vaivaa vaativa yliminä, eikä ihminen tiedä onko vaatimukset itse keksittyjä vai Jumalan vaatimus? Esimerkiksi jos koen omassatunnossani, että minun täytyy luopua valokuvista ja kuvaamisesta  ja rukoilen välitöntä vastausta siihen onko näin. Jos saan pyytämäni merkin välittömästi (siis sellaisen mikä epätodennäköisesti muuten tapahtuisi), voinko luottaa täysin, että se on merkki Jumalalta ja minun on lopetettava harrastus? Vai tuleeko kuunnella omaatuntoa, vaikka se olisi ristiriidassa merkin kanssa?

Merkkien hakeminen hämmentää. Itseäni hämmentää "mätsäävän merkin" saamisen ohella liuta oheiskysymyksiä:
-voiko rukoiltavan merkin toteutuminen olla sittenkin sattumaa?
-salliiko Jumala sattumaa? Onko sattumaa edes olemassa?
-salliiko Jumala sattuman tapahtuvan varsikin silloin, jos merkkiä rukoilee sydämestään ja Jeesuksen nimessä?
-haenko vertaistuella vahvistusta merkin kumoamiselle? Eli sille, ettei tarvitsisi toimia merkin mukaisesti?
-onko vihtahousulla mitään sallittua toimintavaltaa jos pyyntö merkistä on suunnattu rukouksessa Jumalalle?

Kiitos jos jaksat vastata kysymykseeni.