Kirjoittaja Aihe: Miten mukaan seurakunnan toimintaan?  (Luettu 4202 kertaa)

Yks vaan

• Vieras
Miten mukaan seurakunnan toimintaan?
« : 26.04.2016 - klo:14:23 »
Mikä olisi hyvä reitti päästä mukaan seurakunnan toimintaan? Uskon, että mulla voisi olla annettavaa, mutta en vaan osaa/uskalla tehdä aloitetta. Ja tarviiko jotain muuta koulutusta kuin elämänkoulun? 

Ja toinen asia on se uskoon tuleminen. Miltä se on tuntunut, mitä siinä tapahtuu, mitä sitten tehdä, jos onkin uskossa?
Musta ainakin välillä tuntuu, että mua revitään kahtia ja en yhtään tiedä mitä tehdä.

Nettipappi Marko

• Nuorisopastori
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • Profiili
Vs: Miten mukaan seurakunnan toimintaan?
« Vastaus #1 : 27.04.2016 - klo:22:23 »
Hei Yks vaan!

Mikä olisi hyvä reitti päästä mukaan seurakunnan toimintaan? Uskon, että mulla voisi olla annettavaa, mutta en vaan osaa/uskalla tehdä aloitetta. Ja tarviiko jotain muuta koulutusta kuin elämänkoulun?

Saan käsityksen, että kyselet sitä, kuinka voisit olla mukana antamassa omaa panostasi seurakunnan työhön. (Eli et tiedustele sitä, millaisia tilaisuuksia järjestetään sinun tarpeitasi ajatellen.)

Juuri nyt on erinomaisen hieno aika kysellä noita asioita. Seurakuntamme on palkannut uuden vapaaehtoistyön koordinaattorin. Hän puhkuu intoa tutustua uusiin ihmisiin, jotka kyselevät, voisivatko he tavalla tai toisella palvella seurakunnassa. Vakanssi on niin uusi, että minulla ei ole vielä tämän koordinaattorin yhteystietoja. Kerran olen vasta hänet tavannut, mutten silloin tullut ottaneeksi tietoja talteen. Liitän ne tähän vastaukseen, kun ne saan.

Lainaus
Ja toinen asia on se uskoon tuleminen. Miltä se on tuntunut, mitä siinä tapahtuu, mitä sitten tehdä, jos onkin uskossa?
Musta ainakin välillä tuntuu, että mua revitään kahtia ja en yhtään tiedä mitä tehdä.

Tämä kysymys on kovin laaja, joten vastaan laittamalla linkkejä Nettipapin palstan puolella kirjoittamiini vastauksiin muutamasta aiheesta. Pyydän sinua lukemaan ensin ne, ja esittämään niihin jatkokysymyksiä, jos kaipaat tarkemmin vastauksia eri näkökulmista.

Milloin olen uskossa?
Uskomisen vaikeus
Voiko uskoontuloon vaikuttaa?
Marko Sagulin

Nettipappi Marko

• Nuorisopastori
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • Profiili
« Vastaus #2 : 28.04.2016 - klo:16:22 »
Hei Yks vaan, ja kaikki muut seurakunnan toiminnasta kiinnostuneet!

Nyt minulla on tarkempia yhteystietoja annettavaksi. Ensi viikolla, eli toukokuun 2016 alusta seurakunnassamme aloittaa täysipäiväisen työn vapaaehtoistyön koordinaattori Eveliina Sydänlähde. Nyt omien lahjojen jakaminen seurakunnassa on tehty mahdollisimman helpoksi. Yhteydenotto ja palaveri Eveliinan kanssa on helpoin reitti lähteä haarukoimaan, kuinka omat vahvuudet, mielenkiinnon kohteet ja lahjat voisivat ilahduttaa laajempaakin joukkoa.

Eveliina Sydänlähde
sähköposti: eveliina.sydanlahde(at)evl.fi
puhelin: 040 309 8117

Lisäksi kiinnostuneiden kannattaa liittyä Facebookin ryhmään: Kangasalan seurakunnan vapaaehtoiset
Marko Sagulin

sama yks vaan

• Vieras
« Vastaus #3 : 29.04.2016 - klo:19:36 »
No jos tarkemmin ajattelee, niin voisi se toiminta olla kyllä myös minua varten :D

Taidan kyllä tietää jo mistä aloittaa, mutta täytyy kyllä myöntää, että noi kirjoitukset mitä luin, niin helpottaa kyllä oloa.
Mutta onpa vaikeaa myöntää edes itselleen, että on uskossa :)

Nyt vaan tuntuu, että on pakko äkkiä löytää joku "kohde", mihin purkaa ahdistusta. Mutta ei se menekään niin, tai niin käsitin ja se tuntuu hyvälle, niin silloin se on oikein? Jos yhtään ymmärrät.
Tai siis pitääkö se tunnustaa edes kellekkään muulle kun itelleen, että uskoo? ;D