Kirjoittaja Aihe: profetiat  (Luettu 6254 kertaa)

Nettipappi Marko

  • Nuorisopastori
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1 890
    • Profiili
Vs: profetiat
« Vastaus #15 : 06.02.2007 - klo:23:27 »

En itse pitäisi papin roolia profeetan roolina. Profetia on Jumalan Hengen vaikuttamaa (erityistä) tietämistä tai ilmoitusta. Se ei ole ns. tavallista Jeesuksesta julistamista. Papin tehtävä on olla seurakunnan johtajana tai paimenena ja opettajana. Paavalin armolahjalistoissakin nämä roolit ovat erillään profetoimisesta. On siis mahdollista, että jollain papilla on profetian armolahja, mutta suurin osa papeista ei ole samalla profeettoja.
Marko Sagulin

Isä Karillo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: profetiat
« Vastaus #16 : 10.02.2007 - klo:21:11 »
Morjens, Isä Karillo palstoilla pitkästä aikaa. Pari ajatusta lisää mielenkiintoisen profeetta-keskustelun mausteeksi:

1. Ensimmäisessä korinttolaiskirjeessä sanotaan: Profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi (vanha käännös). Markon jo aiemmin mainitsemien opastamis- ja nuhtelemistehtävien lisäksi profetian tärkeä tehtävä on rohkaista ja tukea meitä oikealla tiellä eteenpäin. Sen tähden ei pidä lähteä itse 'täyttämään' saamaansa profetiaa, vaan me voimme rauhallisin mielin ja hosumatta odotella, miten Isä meitä kuljettaa eteenpäin. Kokemukseni on, että Hän aina vahvistaa sanomansa erilaisilla tavoilla. Hän sulkee tai avaa oven edessämme (Ilmestyskirja 3:8 ) kun Häneen luottaen käymme eteenpäin. Itselleni on käynyt useammankin kerran niin kuin Hannalle.  Kun elämässä on tapahtunut jotain, Pyhä Henki on nostanut esiin - ehkä jo välillä unohtuneen - joskus lausutun profeetallisen ajatuksen. Kuten Hannan kohdalla, täyttynyt profetia saa aikaan kiitollisuutta, rohkaisee ja lisää luottamusta Isän hyvää huolenpitoon elämässä! Hän on tiennyt ja ollut mukana koko tämän ajan!Tästä päästään joustavasti toiseen pointtiin:

2. Profetian lahjan käyttämisessä voisi nähdä pari erilaista näkökulmaa. On ihmisiä, joille annetaan profeetan virka tai tehtävä. Vanhassa testamentissa se oli ilmiselvää ja uskon että tänäkin päivänä Jumalan erityisesti kutsumia profeettoja on kaikkialla maailmassa (vert. Ef. 4:11-12). Profetian armolahja sen sijaan saattaa toimia myös ihan meidän 'rivikristittyjen' kautta. Esim.  1 Kor. 14:n alkujakeet antavat sellaisen kuvan, että Hän haluaisi lahjan toimivan useammin kokoontumisissamme, vaikkei paikalla 'oikeaa' profeettaa olekaan. Uskon, että esim. esirukoustilanteessa saattaa Jumala antaa sinulle, joka rukoilet tai joka olet rukouksen kohteena, lohduttavan, rohkaisevan tai kehotusta sisältävän sanan tai ajatuksen. Jos olet rukoilijana, lausu rohkeasti, mitä koet Jumalan kauttasi puhuvan jättäen asian kuitenkin nöyrästi toisen arvioitavaksi.

3. Jumala tietää tulevaisuuden. Hän on avannut /avaa sitä meille siinä määrin kuin hyväksi näkee meidän valmistamiseksemme, lohduttamiseksemme ja rohkaisemiseksemme. Myös sielunvihollinen tietää paljon tulevaisuudesta. Hän on kuitenkin petkuttaja, valehtelija ja eksyttäjä.   Hänenkin palvelijoita on liikkeellä eksyttääkseen mahdollisimman monet. Joskus nuoruudessani, kun en mitään Jeesuksesta tiennyt, pelasin kerran spiritismiä. Sen pelin herra 'tiesi' paljon. Näin jälkeen päin ajatellen ihmeellisen paljon. Tämän valkeuden enkelin tie vie kuitenkin aina tuhoon. Älä siis koskaan ota tietoisesti askeltakaan hänen kanssaan! Itse olen katunut ja irtisanoutunut Jeesuksen nimessä kerran harjoittamastani tyhmyydestä. Jos itselläsi on spiritismikokemuksia, kehotan voimakkaasti sinua tekemään samoin. Sanoudu irti tekemästäsi ja sitoudu Häneen, Jeesukseen, jonka kanssa tulevaisuus - millainen se sitten onkaan - on turvallista kohdata.

Siunausta teille kaikille

Hanna Mattsson

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: profetiat
« Vastaus #17 : 25.04.2007 - klo:20:00 »
moikkis!
On jo vierähtänyt tovin aikaa, kun tää aihepiiri on ollut viimeksi tapetilla. Mutta silti  ajattelin pistää pienen mainoksen Marie Licciardon vierailusta meillä maanantaina 7.5.2007 klo 17.30. Marie palvelee meitä opettaen ja rukouspalvelua pitäen. Sydämellisesti tervetuloa! Osoite on Kuohunharjuntie 271. ps Eka kirjoitus tän otsikon alla on mun henkilökohtainen todistus siitä, kuinka Jumala käytti Marieta vuosi sitten. Tiedoksi sulle, jos kiinnostaa, etkä ole vielä lukenut.
Isä rakastan Sua!

Anonyymi

  • Vieras
Vs: profetiat
« Vastaus #18 : 19.09.2007 - klo:22:36 »
Se kirjoitetaan Marie Licciardo :) (kun sitä joku mietti)

Tristan Vox

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: profetiat
« Vastaus #19 : 01.10.2007 - klo:21:11 »
Harvinaisen hanurista tälläiset profeettakokemukset.

Paholainen puhuu ikäänkuin Jumalan äänellä ja saa uskomaan että joku meistä olisi erityislaatuinen ja saisi kokea jotain erityistä Jumalasta.

Jumala ei anna etelänlomia, ei kirjahyllyjä, eikä kartanoautoja tai kaupunkimaastureita.

Jos Jumala on oikeudenmukainen, hän huolehtii ensin maailman epäoikeudenmukaisuudesta, tuloeroista, nälkään kuolevista lapsista ja janoon riutuvista kurjista.Veikkaisin että tämän pitäisi tapahtua ennen iho-ongelmia, siis mitenkään väheksymättä niitä.

On ihan kiva jos pääsee lomalle ja voi ottaa etäisyyttä kuluttavaan omaan elämäänsä, mutta kyllä Jumalalla on (tai pitäisi olla) noin miljoona merkittävämpää asiaa työn alla, kuin hoitaa ihmisiä kasvihuoneilmiötä kiihdyttävälle etelänlomalle.

Minusta on Jumalan pilkkaa laitta tällaisia asioita "Jumalan ansioksi"

TV