Kirjoittaja Aihe: Itsetyydytys  (Luettu 6364 kertaa)

Ezc0

• Vieras
Itsetyydytys
« : 13.05.2014 - klo:11:41 »
Kysymys itsetyydytyksen oikeasta ja väärästä on Nettipapin palstan ylivoimaisesti luetuin kysymys. Kyseiseen ketjuun voi tutustua tässä linkissä: Onko itsetyydytys syntiä?

Ketjuun on tullut muutamia uusia kysymyksiä, joiden sisältämiä pohdintoja olen käsitellyt jo edeltävissä vastauksissani. Siksi siirsin ne uuden ketjun aloitukseksi tälle palstalle, jossa keskustelu voi rönsyillä vapaammin kaikkien foorumin käyttäjien kesken. Marko

Jäin miettimään tätä lausahdusta unettomana yönä,  "Jos kätesi viettelee sinut, leikkaa se pois."
Jos viettelyn tunne lähtee aivoista, miksei käsketä aiheuttamaan itselleen jotain aivovammaa?
Hölmö idea, mutta..?  :o ;D

En oikein päässyt mihinkään järkevään ratkaisuun...
« Viimeksi muokattu: 29.05.2014 - klo:13:38 kirjoittanut Nettipappi Marko »

Nimimerkki

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Vs: Itsetyydytys
« Vastaus #1 : 19.05.2014 - klo:11:11 »
Minun mielestäni jos Jumala olisi halunnut, että ihminen on itsetyydyttäjä, niin hän ei olisi tehnyt Aadamille
Eevaa, vaan olisi jättänyt tämän vaan paratiisiin tyydyttelemään itseään yksikseen jopa rohkaissut siihen. Minun mielestäni, vaikka itsetyydytystä ei ole sananmukaisesti kieltämällä kielletty Raamatussa, se on jotakin täysin Raamatun Hengen vastaista ja minusta jokaisen pitää tuntea se luonnostaan vääräksi. Itse en ainakaan halua olla missään nimessä itsetyydyttäjä, vaan minusta seksi kuuluu avioliittoon heteroaviopuolisoiden välille eikä minnekään muualle. Ja avioliitossakin pitää olla siveä, vaikka saakin tuntea halua omaan puolisoon. Näin minä sen ymmärrän ja ymmärrykseni mukaan elelenkin.

Mitä tulee tuohon, "jos kätesi viettelee Sinua..." ja "jos silmäsi viettelee Sinua...", niin minun mielestäni siinä tarkoitetaan, että leikataan pois eli katkaistaan heti alkuunsa ajatukset, jotka lähtevät väärille urille eli kohti synnin tekoa. Jeesus sanoo, että kaikki pahat teot lähtevät sydämestä: Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset. Ensin on sydämen väärä tila, ymmärtämättömyyden tila, sen jälkeen alkaa ymmärtämättömät ja väärät ajatukset ja sen jälkeen tulee vasta synti. Jokaista syntitekoahan edeltää jokin ajatus. Eli kun huomaan ajatukseni lähtevän mille tahansa väärille urille, minun tulee itse leikata se ajatus pois eli lopettamalla lopettaa sellaiset ajatukset. Jos ei ole vääriä ajatuksia, ei tule vääriä tekojakaan.

Eräs viisas mies kerran sanoi, että hänellä tunteet synnyttivät tekoja. Tunteet olivat kuin sihteeri, joka kävi aina esittelemässä uusia ideoita pääjohtajalle eli hänen ajatuksilleen ja aiemmassa elämässä hän aina hyväksyi jokaisen sihteerin toimittaman idean. Ymmärryksen saatuaan hän aina kuuntelee mitä sihteeri esittää ja sitten tarpeen mukaan hyväksyy taikka hylkää ne ideat eikä suoraa päätä aina toteuta kaikkea, kuten ennen hänellä oli tapanaan.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2014 - klo:11:19 kirjoittanut Nimimerkki »

Ritva Tampereelta

• Vieras
« Vastaus #2 : 25.05.2014 - klo:16:52 »
Kysymys oli, onko se syntiä, eikä vastaajan mielipide. Jokainen uskonnonsuunta tyrkyttää omia mielipiteitään, ja olisi aika kummallista, jos heti uskoisi jonkun niistä oikeaksi.
Pahinta on toisten tuomitseminen joka uskonnonsuunnalta.

Nimimerkki

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3 : 27.05.2014 - klo:09:43 »
Yritin kyllä perustella mielipiteeni Raamatulla. Mutta en kai osannut ilmaista itseäni tarpeeksi selvästi. Pyydän anteeksi. Sellainen hyvä sääntö on olemassa, että "Mistä Raamattu puhuu, siitä me vaikenemme, mistä Raamattu ei puhu, siitä me puhumme", voisi sanoa myös, että keskustelemme. Eli kun Raamatussa on selkeä sääntö, neuvo, ohje, kielto, kehoitus jostain asiasta, ei siitä tarvitse sen enempiä puhua, mutta jos Raamattu vaikenee jostakin asiasta, pitää meidän pohtia, mikä on Jumalan tahto tässäkin asiassa, josta Raamattu ei nimenomaisesti mainitse.