Kirjoittaja Aihe: Ruotsin päätös homoliittojen siunaamisesta  (Luettu 16922 kertaa)

Olli

• Jäsen
  • **
    • Profiili
Vs: Ruotsin päätös homoliittojen siunaamisesta
« Vastaus #15 : 06.01.2007 - klo:15:27 »
Joop, mutta nythän ei ollutkaan kyse siitä onko miten vahingollista joku asia toiselle. Vaanpa siitä että Raamattu kieltää homoseksuaalisuuden, ja se ompi siis synti(imo) ja tuota. Hmm. En vaan jaksa vääntää tästäkään aiheesta kokoaikaa. on paljon mukavia homoja mutta homous on synti, ja se että kirkko siunaisi homouden ei käy miulle. Olkoonkin niin että he rakastavat toisiaan.

Meni liian yksinkertakseX miulle. Katoilen.

Jukka^^

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #16 : 28.01.2007 - klo:23:23 »
Tämmöne kiinnostava jutska... ruottis o kirkon sisäl tapahtunu näin luokkatoverini mukaan, joka on elämänsä siä asunu: "Kirkko on pelkkä kulttuurinväline, papit on leipäduunissa, uskovaiset papit & srk-tyypit on eronnu jo kauan sitten kirkosta, kirkot on tyhjillään."

Mua vaan kiinnostaa, että jos meitin oma kirkko o menos samaan suuntaan, ni meinaako se tosissaan, että ei-uskovat alkais käymään kirkossa enempi, jos joku homoseksuaalisuus tai muuta sallittais. Tai en nää yhtään rationaalista syytä pyllistellä Jumalalle ja myötäillä kansalle. Sillon viimesetki uskovaiset eroaa kirkosta, kuka hyötyy?
Saarn. 3:11 "Kaiken hän on alun alkaen tehnyt hyväksi ja asettanut iäti jatkumaan, mutta ihminen ei käsitä Jumalan tekoja, ei niiden alkua eikä loppua."

Gethsemane

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #17 : 01.04.2007 - klo:04:10 »
Ei-uskovat käyvät kirkossa vain hautajaisissa, häissä, kastetilaisuuksissa ja konfirmaatioissa :P
Muutenhan siellä käyvät vain "hihhulit" eikä se ole "normaalien" ihmisten paikka. Kirkon (rakennuksena) ei kumminkaan ole tehtävänä houkutella pelkästään penkkiä kuluttamaan, vaan se että ihmiset kuulisivat Jumalan sanaa vapaasta tahdostaan eikä pakosta, vaikkei koskaan kirkkoon olekkaan pakko mennä.

Mutta yhdyn Jukan^^ kommenttiin siitä, että tuskin se lisäisi uskovien tai ei-uskovien kirkossakäyntiä jos siellä vihittäisiin samaa sukupuolta olevia ihmisiä jne, ennemmin päinastoin, mielestäni kirkon tehtävä ei ole massa myötäily vaan oman linjan pito, mitä monet eivät ymmärrä vaan yrittävät vain saada kirkon "päivitettyä" nykypäivää vastaavaksi, mikä ei ole tarkoitus.

Jos tuollainen ajattelu etenee tiettyyn asti, niin tuhannenko vuoden päästä kirkossa siunataan ihmisen ja eläimen liitto?
(Yliampuva heitto, mutta kumminkin)
Ps. 51:5. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #18 : 02.04.2007 - klo:14:34 »
Hmm. Veikkaanpa että suurin osa ihmisistä on just sellasia et JOO SIIS HOMOT PITÄÄ HYVÄKSYÄ!1 mutta sit jos homoseksuaalisuus hyväksyttäisiin Suomessa, niin nousisiko kävijämäärä kirkossa? Enpä usko.

Luulenpa, että homoseksuaalisuuden hyväksyttömyys on aika harvalle kynnyskysymys kirkossakäymiseen. Ja jos homoseksuaalisuus hyväksyttäisiin ja väkimäärä kasvaisi, niin siitä huomattaisiin, että ihmisille on ihan sama mitä Raamatussa ajatellaan, kunhan ajattelutapa on nyt vain muuttunut tämän päivän mukaiseksi, eikä enää uskottaisi mihinkään vanhentuneeseen kirjaan. Harmillista.

Gethsemane

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #19 : 02.04.2007 - klo:16:41 »
Päivän aamulehdessä luki, että joka kolmas suomalainen pappi olisi valmis vihkimään samaa sukupuolta olevia pareja.
Saa nähdä kauanko menee ennenkuin puolen raja ylittyy, itse toivoisin ettei koskaan. Ei kumminkaan pahalla ketään kohtaan, mutta mielestäni kirkon tehtävä ei ole vihkiä samaa sukupuolta olevia pareja, koska ramatussa niin sanotaan, että ihminen on luotu mieheksi ja naiseksi, ei mieheksi ja mieheksi tai naiseksi ja naiseksi.

Nykyään ihmiset yrittää vain tunkea kaikkea kaikesta lävitse, vaikka tietäisikin että ei se niin ole, massan mukana on vain helppo mennä.
Ps. 51:5. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.

Kätsy

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #20 : 02.04.2007 - klo:18:41 »
Osittain syynä siihen että kirkkoo pakotetaan hyväksyyn samaa sukupuolta olevien henkilöiden liitot voi olla se että protestanttisissa maissa (ainakin useissa) valtio johtaa kirkkoo, ja jos valtio hyväksyy niin kirkonkin on "pakko".

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #21 : 02.04.2007 - klo:19:42 »
Gethsemane vei kyllä jalat suusta. Ja niin myös Kätsy ü Samoilla linjoilla ollaan. Toivottavasti tulevaisuudessa uudet papit uskovat raamattuun eivätkä ihmisiin.

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #22 : 02.04.2007 - klo:22:30 »
Voidaanko sitä vaatia. Voidaan, mutta se ei toteudu. Kyselunhän mukaan kaikki papit eivät usko. Osa kiistää osan Raamatun asioista. Niin se vaan on.
Näkemys on pessimistinen, mutta myös realistinen.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

Suvi

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #23 : 03.04.2007 - klo:14:01 »
mietin vaan, että miksi joku lähtee lukeen papiksi jos ei itse edes usko Raamatun mukaiseen Jumalaan?? menee kyllä vähän ohi otsikosta, mutta....
ja kyllä täysin samoilla linjoilla Gethsemanen kanssa..
ja tuohon Kätsyn kommenttiin vois lisätä vielä sen, että on ollut puhetta että onko luterilainen kirkko valmis uhraamaan ekumenian homoparien siunaamisen/siunaamattomuuden takia...
Jalat pidän mullassa maailman, katseellani taivasta tavoitan, tiedän minne matkani  tehdä saan, olen kansalainen kahden maan...

vieras

• Vieras
« Vastaus #24 : 03.04.2007 - klo:14:05 »
ruotsihan on hyväksynyt liittojen siunaamisen ja kaiken, mikä on täysin oikein ja niin pitäisi käydä täälläkin.

Suvi

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #25 : 03.04.2007 - klo:14:25 »
haluaisitko nimimerkki vieras jotenkin perustella asiaa?
Jalat pidän mullassa maailman, katseellani taivasta tavoitan, tiedän minne matkani  tehdä saan, olen kansalainen kahden maan...

Kätsy

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #26 : 03.04.2007 - klo:15:04 »
Lainaus
ja tuohon Kätsyn kommenttiin vois lisätä vielä sen, että on ollut puhetta että onko luterilainen kirkko valmis uhraamaan ekumenian homoparien siunaamisen/siunaamattomuuden takia...
Joo, tosta mä kirjotin äikän aineistokokeessa

Suvi

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #27 : 03.04.2007 - klo:15:24 »
Lainaus
Joo, tosta mä kirjotin äikän aineistokokeessa

oi joi, oon kerrankin ajan tasalla..

Kätsy

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #28 : 03.04.2007 - klo:15:33 »
 ;D

epshe

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #29 : 05.04.2007 - klo:11:17 »
Mun oma henkilökohtanen mielipide on se, että samaa sukupuolta olevat saa kyllä olla keskenään ja rakastaa toisiaan ja niin eespäin, koska rakkaus on kumminki sellanen asia jota toivon kaikkien ihmisten saavan kokea. Hyväksyn siis homot ja lesbot mutta en välttämättä sitä mitä he tekevät. (Ainakaan julkisella paikalla :-X)

Mutta homo/lesboparien siunaamista kirkossa en välttämättä näe hyväksi. Naimisiin meno kirkossa on luultavasti useille ihmisille vaan muodollisuus - vaikka tottakai on pareja jotka OIKEASTI haluavat siunata liittonsa Jumalan edessä. Ja vaikka homo/lesboparit olisivatkin uskossa ja haluaisivat solmia liiton tältä kannalta, ei kirkon tarvitse siunata sitä, koska se on kumminkin ko. uskontoa vastaan.

En tiedä kuinka moni ymmärsi mutta kuitenkin :D

Homoutta en kuitenkaan luokittelisi samaan kastiin kun tappaminen.