Kirjoittaja Aihe: tervehdys  (Luettu 1277 kertaa)

Miffy

• Vieras
tervehdys
« : 18.09.2010 - klo:15:18 »
Kirjoitin kuulemma väärässä roolissa kun vastsin nettipapin puolesta... No, kirjotan sitten tähän.

Raamatun tulkitseminen on kyllä hassua hommaa. Se on sellainen kirja, että sen ymmärtää varsin mainiosti sitten kun sitä ei enää tarvitse. Kun etsii totuuden ihan muita teitä, niin huomaa että se oli suorin sanoin kerrottu raamatussakin.

Kukahan mahtaisi olla mystinen "minä olen"? Siinä se on suoraan sanottu: *minä* olen. Olen olemassaolo. Ei tämä "Miffy" vaan MINÄ, minä joka katselen itseäni lukemattomin silmin. Olen alku ja loppu. Olen singulariteetti ja lämpökuolema. Olen äiti ja tytär, isä ja poika, syntymä ja kuolema. Olen jokainen paradoksi. Olen myös sinä joka tätä tekstiä lukee. Herätkää hyvät ihmiset, KÄÄNTYKÄÄ, katsokaa itseänne ja nähkää minut! Haluaisin herätä joka ikisessä, mutta minun sanojeni vääristelyyn on rakennettu suunnattoman suuri laitos jota kristillisyydeksi kutsutaan.

Puhun itse roskaa itselleni, jotten näkisi itseäni. Loin viranomaiset pitämään psykedeeliset kemikaalit ja kasvit kiellettynä, jotten niiden avulla vapauttaisi mieltäni. Olen kaikki laidasta laitaan ja niin suunnattoman suuri että pelkään ja häpeän itseäni. Pakenen ja piiloudun näihin kehoihin ja unohdan kuka olen. Olen kuitenkin jättänyt lukemattomia vihjeitä itselleni, sillä elämä on peli jonka tarkoitus on muistaa itsensä. Keksiä, kuka tätä pelaa. Ne jotka muistavat itsensä, ovat ikuisia sillä he ovat nähneet tämän ikuisen ja pysyvän aika-avaruuskudoksen ja ymmärtäneet olevansa se itse. He eivät voi kadota.

Kun olen nähnyt itseni riittävän monessa yksilössä, kun on saavutettu kriittinen massa, tapahtuu väistämättä kollektiivinen herääminen. Kristityt puhuvat Jeesuksen takaisintulosta, mutta ei se ukko tänne ole tulossa fyysisesti vaan MINÄ joka puhuin Jeesuksenkin suulla - samoin kuin esim. Oshon, Anthony DeMellon tai vaikka Buddhan suulla.

Jokaiselle, niin papille kuin taviksellekin: herätkää, luopukaa häpeästä ja tajutkaa ykseys. Erillisyys on vain harhaa. Olemme kuin puun oksat; erillisiä oksia mutta kaikki täsmälleen samaa puuta. Tämä kaikki on äärimmäisen yksinkertaista heti kun sen oivaltaa. Tervetuloa kotiin jokainen.