Kirjoittaja Aihe: Kirkolta vihkioikeus pois  (Luettu 19342 kertaa)

KokoDino

• Seniori
  • Rock For God`s Sake!!!
    • Profiili
Vs: Kirkolta vihkioikeus pois
« Vastaus #60 : 14.09.2010 - klo:14:47 »
Mitä tarkoitat noilla kahdella kirkko mallilla?
The Road - Antaa palaa<3<3<3<3

Nettipappi Marko

• Nuorisopastori
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • Profiili
« Vastaus #61 : 14.09.2010 - klo:16:41 »
Minä näin ulkopuolisena näkisin järkevänä kahden kirkon mallin. Toinen "tapakirkko" ja toinen "puhdasoppinen".

Teoriassa ehkä toimiva. Käytännössä suurimmaksi ongelmaksi muodostuu se, että jako ei ole yksiselitteinen. Jos rajaavaksi tekijäksi muotoutuisi vain suhtautuminen homoseksuaalisuuteen, niin helppoahan se olisi. Mutta kun mietitään kaikki muutkin kristinuskon, opin ja etiikan asiat, joissa kumpikin kirkko tekee rajanvetonsa, niin käytännössä kukaan ei löydä kummastakaan kirkosta täysin oman ajattelumallinsa mukaista rakennetta. Loppujen lopuksi päädytään tilanteeseen, jossa nyt ollaan. Aina joudutaan käymään keskustelua kirkon sisällä.
Marko Sagulin

Suvi

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #62 : 03.10.2010 - klo:12:42 »
Minä näin ulkopuolisena näkisin järkevänä kahden kirkon mallin. Toinen "tapakirkko" ja toinen "puhdasoppinen".

Marko tähän kommentoikin hyvin jo, mutta lisäisin siihen vielä sellaisen pointin, että eikö tuo tapakirkko ole jo ideana vähän itsensä tuhoava? Koska tapakirkossa käy ne ihmiset jotka ei oikeasti edes usko ja jos kirkon on tarkoitus olla uskovien yhteisö  ::)
Jalat pidän mullassa maailman, katseellani taivasta tavoitan, tiedän minne matkani  tehdä saan, olen kansalainen kahden maan...

Zarde

• Vieras
« Vastaus #63 : 03.10.2010 - klo:20:05 »
Marko tähän kommentoikin hyvin jo, mutta lisäisin siihen vielä sellaisen pointin, että eikö tuo tapakirkko ole jo ideana vähän itsensä tuhoava? Koska tapakirkossa käy ne ihmiset jotka ei oikeasti edes usko ja jos kirkon on tarkoitus olla uskovien yhteisö  ::)
No mutta kyllähän tapakirkossa käyvätkin voivat uskoa. Ainakin minun mielestäni. Ehkä vähän eri lailla kuin siinä toisessa kirkossa käyvät, mutta kuitenkin. Sama Jumalahan näillä kahdella käsittääkseni olisi.

Ja jos joku kävisi pelkän perinteen takia, niin sittenpä kävisi. Ei kai sellaista ihmistä olisi sopivaa poiskaan häätää.