Kirjoittaja Aihe: Pyhällä Hengellä täyttyminen  (Luettu 2605 kertaa)

Lassi

  • Vieras
Pyhällä Hengellä täyttyminen
« : 10.05.2007 - klo:21:12 »
Oletko täyttynyt Pyhästä Hengestä? En nyt tarkoita sitä kuinka monella miljoonalla kielellä sinä puhut tai montako profetia unta näet viikossa, vaan puhun Pyhällä Hengellä täyttymisestä. Itse en vielä ole...   

Enkä nyt muuten tarkoita sitä, että asuuko Pyhä Henki sinussa, koska se on ihan eri juttu kuin Pyhällä Hengellä täyttyminen; jokaisessa kristityssähän asuu Pyhä Henki, mutta Pyhän Hengen läsnäolo ei vielä tee sinusta Pyhällä Hengellä täyttynyttä. Miksi muuten Paavali olisi kirjoittanut efeson seurakunnalle (siis uskovaisille) "Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä" (Efe. 5:18). Ja olivathan opetuslapsetkin uskossa jo ennen Helluntain hengenvuodatusta.

Lisäkysymys: Luuletko, että sinulla on kaikki, mitä Jumala haluaa lapselleen antaa (noin niinkuin hengellisellä tasolla)?

Minä voin omasta puolestani vastata, että ei minulla ainakaan. Uskon, että se mikä minulta puuttuu on juuri Pyhällä Hengellä täyttyminen koska uskon tiedän, että Jumala tahtoo täyttää jokaisen lapsensa Hengellään. Jos en ole täyttynyt Pyhällä Hengellä, se ei siis ainakaan ole Jumalan tahdosta kiinni. Niinpä vian täytyy siis olla tässä päässä.
Kun olen kuullut ja lukenut ihmisistä, jotka ovat tuottaneet Jumalalle paljon kunniaa, ovat he lähes poikkeuksetta täyttyneet Pyhällä Hengellä jossakin vaiheessa matkaansa. Täyttyneet Pyhällä Hengellä ei tarkoita kielilläpuhumista tai jotakin muuta armolahjaa, vaan enemmänkin kirkastettua iloa ja rauhaa Kristuksessa, joka ei haalistu viikossa (niinkuin kokemukset, joita nykyään haetaan vaikka sun mistä ylistys-sessioista). Ja kuulemani/lukemani perusteella, jos olet täyttynyt Pyhällä Hengellä tiedät sen varmasti eli jos epäröit tuskin olet.

Kun opetuslapset täyttyivät Pyhällä Hengellä, niin heti samana iltana tuli kolmetuhatta(!) ihmistä lisää Kristukseen. Kun Hengellä täyttyneet opetuslapset saarnasivat sanotaan Raamatussa, että he "saivat piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" (Apt 2:37), jonka jälkeen Pietari käski heitä tekemään parannuksen. Kuinka useasti sinun sydämeesi on pistänyt sunnuntain saarnaa kuullessa, niin että sinulle tuli tuska synneistäsi, asioista joita Jumala vihaa sinun elämässäsi? Tuon piston, jota myös synnintunnoksi sanotaan, saa aikaan Jumalan Pyhä Henki. En tiedä teistä, mutta en itse usko, että kovinkaan monessa saarnapöntössä kirkoissamme on Pyhällä Hengellä täyttynyt mies. Saarnat, joita olen kuullut kirkonpenkistä käsin ovat onnettomia lössötyksiä, joista puuttuu Jumalan Pyhän Hengen voima; pelkkiä moraalisaarnoja lähimmäisen rakkaudesta. Missä on parannuksen saarna? Missä on synnintunto? Koko Suomen evlut nukkuu ja saarnapöntöstö lauletaan vain tuutulauluja!!! Ihmisiä talutetaan kädestä pitäen Helvettiin kirkon toimesta. Missä on Johannes Kastajat?

Ystävät, meidän kirkoistamme puuttuu Pyhä Henki. Ja ei, en edelleenkään tarkoita ihmeitä ja merkkejä vaan Pyhällä Hengellä täyttyneitä ihmisiä, joilla on rakkauselämä Kristuksen kanssa. Tarkoitan ihmisiä, jotka omistavat koko elämänsä Herran Jeesuksen palvelemiseen, ihmisiä, joita kiinostaa enemmän Jumala kuin tämän maailman turhuudet, ihmisiä, jotka voivat rukoilla läpi yön, ihmisiä, jotka olisivat valmiita kuolemaan Jeesuksen todistuksen tähden. Tarkoitan OMISTAUTUNEITA KRISTITTYJÄ.

Herää kysymys kuinka Pyhällä Hengellä voi täyttyä? Kun en itse ole vielä saanut, niin voin vain antaa muutaman Raamatun kohdan, joiden varaan itse rakennan 

Room. 12:1-2
1 Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

Luukas 11:9-13
Jeesus:
9 "Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
11 Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
12 taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?
13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

Apostolien teot 5:32
32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat.

Galatalaiskirje 3:2
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?


Jos sinulla on vesipullo, jokka on täynnä sontaa ja sitten haluat täyttää sen puhtaalla ja kirkkaalla vedellä, täytyy sinun ensin tyhjentää pullo. Uskon, että ennen kuin Pyhä Henki voi täyttää ihmisen, täytyy ihmisen sanoutua irti tämän maailman menoista ja tavoista. Älä edes vaivaudu pyytämään Jumalalta Pyhää Henkeä jos olet koukussa kauniisiin ja rohkeisiin. Puhdista itsesi ensin tästä maailmasta ja mene sitten Taivaallisen Isäsi tykö pyytämään perintöäsi. Paremminkin anna Jumalan puhdistaa itsesi, se on: ole kuuliainen Jumalalle kun Hän nuhtelee sinua jostakin asiasta; tee siitä parannus, käänny pois ja itke anteeksiantoa.

Ja pitäkäämme mielessä, että Pyhästä Hengestä täyttyminen ei ole ihmisen ansiota, vaan se perustuu Jumalan uskollisuuteen; helppo se sonta sieltä on pois kaapia, mutta mistäs saat vettä autiomaassa?   

Kun kirjoitan, että en vielä ole täyttynyt Pyhällä Hengellä, tarkoittaa se, että tahdon tulla täytetyksi ja uskon, että olen oikealla tiellä, kun ojennaudun Jumalan Sanalle ja uskon myös että Jumala palkitsee ne, jotka Häntä etsivät. Tahdoin aloittaa tämän aiheen, koska haluan kertoa teille, että Isä tahtoo antaa Henkensä niille, jotka ovat Hänen lapsiaan ja tahdon kutsua teitä Pyhän Hengen yhteyteen.

Heprealaiskirje 11:6
6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

6 But without faith it is impossible to please him : for he that cometh to God must believe that he is, and that he is a rewarder of them that diligently seek him. (KJV) diligently= ahkerasti, uutterasti   


Iines100

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: Pyhällä Hengellä täyttyminen
« Vastaus #1 : 10.05.2007 - klo:21:36 »
Kirjoitit saarnoista kirkossa. Saarna on tärkeä! eivät ihmiset tule kirkkoon, jos saarna sisältää vain kaunista puhetta lähimmäisenrakkaudesta. Sitä voi kuulla muuallakin. Ihmiset kaipaavat jotain muuta: tervettä opetusta uskosta, parannuksesta, Pyhästä Hengestä ym.

Kirjoitus oli puhutteleva. Se herätti ajatuksia. Kunpa osaisimme elää niin ,että Pyhä Henki saisi vapaasti toimia elämässämme.

pyrski

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 848
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
Vs: Pyhällä Hengellä täyttyminen
« Vastaus #2 : 10.05.2007 - klo:22:47 »
Lassi, yleensä tekstisi nostavat karvani pystyyn. Tällä kertaa positiivisessa mielessä.
  Kaikesta en ole samaa mieltä. Itse asiassa minä itse olen perin huono määrittelemään Pyhällä Hengellä täyttymistä. Mutta parannussaarnasi herätteli kunnolla. Oli sitten täyttyminen mitä oli, haluan palvella Jumalaa aidosti ja mennä minne Hän tahtoo. Tähän minulla on vielä runsaasti matkaa... Ja yksin en siihen pysty. Onneksi on yksi, joka on vahvempi. Ei niin, etteikö minulla olisi prosessissa suuri osa. Minun täytyy tehdä parannusta. Varje dag.
  Simojoki joskus sanoi jokseenkin näin: "en muista tiedä, mutta itse vuodan kuin seula. Pyhä Henki valuu aina pois. Siksi joka päivä onkin annettava Hengen täyttää meidät"

Hmm. Jatketaan keskustelua.
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

Lassi

  • Vieras
Vs: Pyhällä Hengellä täyttyminen
« Vastaus #3 : 12.05.2007 - klo:14:48 »
Tulen seuraavan kerran kirjoittamaan tänne foorumille vasta sitten, kun Jumala on vuodattanut minuun Henkensä. Meni siihen sitten päivä, viikko, kuukausi tai vuosi tai useita, niin en lopeta Hänen Henkensä halajamista ennen kuin saan perintöni, joka kuuluu uuteen liittoon, johon olen kastettu. En jaksa olla kuollut kristitty, enkä jaksa näytellä sellaista, joka en ole. Haluan, että Jumala herättäisi nämä kuolleet luut eloon ja avaisi elämän veden virrat erämaahan, virrat, jotka eivät ehtyisi.

Enkä totisesti lopeta Hänen Henkensä janoamista, koska uskon Jumalan Sanan siitä, että Jumala palkitsee ne, jotka Häntä etsivät. Ja saatte vielä nähdä, että Jumala ei valehtele, vaan Hän palkitsee etsivän. Ja uskon, että Isä tekee sen mielellään, koska se on ainut keino, jolla Jumala voi saada minusta kunniaa itselleen. Sillä niinkuin en voisi kirjoittaa samanlaisia runoja kuin Shakespeare kirjoitti pelkästään lukemalla hänen kirjoituksiaan, vaan minä tarvitsisin sen hengen, joka Shakespearella oli, en myöskään voi elää sellaista elämää, jota Jumala tahtoisi minun elävän pelkästään lukemalla Raamattua, vaan minä tarvitsen Hänen henkensä, jotta tuottaisin kunniaa Jumalalle Jeesuksessa Kristuksessa.

Sinä päivänä, kun Jumala vuodattaa minuun Henkensä, elämäni todella alkaa. Sinä päivänä astun iloon Herrassa. Sinä päivänä saan voiman heikkouteeni. Sinä päivänä Herrani kohtaa minut; Hän kääntää katseensa minuun ja antaa minulle rauhan. Sen päivän jälkeen kaikki on erilaista; sen päivän jälkeen voin yhtyä Paavalin sanoihin "Minä elän, mutta enää en elä minä, vaan Kristus minussa."

Herra, anna sen päivän olla tänään!

Psalmi 42
1 Veisuunjohtajalle; koorahilaisten mietevirsi.(42:2) Niinkuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala.
2 (42:3) Minun sieluni janoo Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan minä tulla Jumalan kasvojen eteen?
3 (42:4) Kyyneleeni ovat minun ruokani päivin ja öin, kun minulle joka päivä sanotaan: "Missä on sinun Jumalasi?"
4 (42:5) Näitä minä muistelen ja vuodatan sydämeni: minä kuljin väentungoksessa, astuin sen kanssa Jumalan huoneeseen riemun ja kiitoksen raikuessa juhlivasta joukosta.
5 (42:6) Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta.
6 (42:7) Minun Jumalani, minun sieluni on murheellinen minussa, sentähden minä muistan sinua Jordanin maalla, Hermonin kukkuloilla ja Misarin vuorella.
7 (42:8 ) Sinun koskiesi pauhussa syvyys syvyydelle huutaa, kaikki sinun kuohusi ja aaltosi käyvät minun ylitseni.
8 (42:9) Päivällä Herra säätää armonsa, ja yöllä minä hänelle veisaan ja rukoilen elämäni Jumalaa.
9 (42:10) Minä sanon Jumalalle, kalliolleni: "Miksi olet minut unhottanut? Miksi minun täytyy käydä murhepuvussa, vihollisen ahdistamana?"
10 (42:11) Minun luitani jäytää, kun viholliseni minua häpäisevät, sanoen minulle kaiken päivää: "Missä on sinun Jumalasi?"
11 (42:12) Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.                   

Jään odottamaan elävää Jumalaani ja palaan vasta kun olen saanut kohdata Hänet. Siunausta

Lassi

  • Vieras
Vs: Pyhällä Hengellä täyttyminen
« Vastaus #4 : 21.05.2007 - klo:20:08 »
Rakas foorumin väki,

Olen pahoillani siitä, mitä kirjoitin tänne joku aika sitten Pyhällä Hengellä täyttymisestä ja lähdin “selaimet paukkuen“ metsästämään Pyhää Henkeä. Se ei ollut Raamatun mukaista. Jos sinä olet uskossa Herraan Jeesukseen niin sinulla on Pyhän Hengen kaste eikä tässä mitään “toista Helluntaita” tarvita…

Kiitän Jumalaa siitä, että vaikka minä kurja olin lähdössä harhailemaan, niin Hyvä Paimen etsi kadonneen lampaan ja ohjasi minut sauvallaan ja vitsallaan takaisin turvalliselle tielle ja otti minut vain entistä lähemmäksi Itseään, suojellakseen minua pedoilta. Herra Jeesus käänsi harharetkeni voitoksi; se vain lähensi minun suhdettani Häneen.

Jos sinulle on piirunkaan verran epäselvää, mitä käsitteet Pyhän Hengen saaminen, Pyhän Hengen kaste, Pyhällä Hengellä täyttyminen ja Pyhän Hengen täyteys tarkoittavat, niin suosittelen sinulle lämpimästi Matti Väisäsen kirjoittamaa kirjaa Hänen Henkensä, joka on myös luettavissa netissä, löytyy kun pistät hakusanaksi googleen "matti väisänen hänen henkensä". Suosittelen! Kirjassa selitettiin mielestäni varsin ymmärrettävästi mitä on Pyhällä Hengellä täyttyminen (huomaa, että se ei ole sama asia kuin Pyhän Hengen kaste, mutta asia ei mene niin kuin minä selitin sen menevän). Lue Matin kirja, niin asiat varmasti selkenevät.

Terveisin Lassi

PS Suhtautukaa jatkossa erityisellä kriittisyydellä kirjoituksiini ja anteeksi vielä kerran... 


pyrski

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 848
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
Vs: Pyhällä Hengellä täyttyminen
« Vastaus #5 : 21.05.2007 - klo:22:53 »
Tervetuloa takaisin, Lassi!

Mielestäni olet uudistunut. Pyysit anteeksi. Mahtavaa.

  Anteeksipyytäminen voi useinkin olla juuri Pyhän Hengen työtä. Näin uskon.

Niin ja anteeksi myös huonot asenteeni sinua kohtaan...
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail