Kirjoittaja Aihe: Kaveripiirin synnit.  (Luettu 9394 kertaa)

Stranger

  • Vieras
Vs: Kaveripiirin synnit.
« Vastaus #30 : 18.01.2008 - klo:16:51 »
Tuo onkin hyvä kysymys. Kun itse oon sitäkin ajatellu, että jos tuo aina räikeesti omaa kantaa esille sillain, et jos muut on tehnyt jotan tyhmää kännissä, niin itse sitten tokaisee siihen, että minä en ainakaan tee koskaan sillain, koska olen uskovainen, niin muut saattaa leimata ylimieliseksi..  Mut toisaalta raamatussa kyllä sanotaan, että pitäis kuitenkin yrittää enemmän mielyttää Jumalaa kun ihmisiä..

Aani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 782
    • Profiili
Vs: Kaveripiirin synnit.
« Vastaus #31 : 18.01.2008 - klo:21:56 »
Totta, uskovaiset leimataan usein ylimielisiksi. Mutta jos osaa ilmaista asian siten, ettei leimaa siinä niitä toisia ihmisiä, niin silloin ihmiset tietää mielipiteesi, mutteivät pidä sua ylimielisenä.

"VOI ETTÄ SIIZ EN MUIZTA M1TÄÄ OLIN N11 GÄNN1S!1"
"Minähän en tuollaisia typeryyksiä tee, olenhan USKOVAINEN!"

ei näin.

"VOI ETTÄ SIIZ EN MUIZTA M1TÄÄ OLIN N11 GÄNN1S!1"
"Musta mehukekkerit on parhaita! Sillon ainakin muistaa, mitä on tullut tehtyä <: ja viina maistuu musta aika tärpätiltä."

näin!

(aanin parisuhdeter himovinkkejä osa yksi.)

Stranger

  • Vieras
Vs: Kaveripiirin synnit.
« Vastaus #32 : 18.01.2008 - klo:22:52 »
Toi oli hyvä :D Täytyy kokeilla tota taktiikkaa esn kerralla :)

Mietin sitä, että miten Jeesus lähesty synnintekijöitä. Ensin Jeesus paransi ja armahti ja sitten vasta kehotti, että älä tee enää syntiä. Ja fariseuksethan oli tosi tuomitsevaisia ja ihmetteli sitä, että miten Jeesus voi lähestyä synnintekijöitä. Et jos ottaa kantaa johonkin moraali juttuihin, niin pitäis muistaa sekin, että armo puoli ei unohdu, ettei oo niin kun fariseukset konsanaan..

Moottorisaha

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 852
  • Olen apina
    • Profiili
Vs: Kaveripiirin synnit.
« Vastaus #33 : 18.01.2008 - klo:23:21 »
Sanoit mitä vaan enemmän toinen katsoo miten sanot (ääni,ilmeet ja muu ruumiinkieli) sillä se jää monelle ensisijassa mieleen kuin se mitä sanot. Minulla on kyllä puheiden suhteen eideettinen muisti, mutta kaikilla ei ja tottapuhuen kun oppii lukeen eleitä ne kertoo monesti enemmän kuin santa. Itseasiassa ihmisen ääni kertoo jo paljon hänestä.

Mutta asiaan. Älkäämme tuomitko ketään. Kaikki mitä joku tekee hän tekee sen todennäköisesti vaikka mitä sanot koska hän ei ilman jumalan sormea pelissä sitä lopeta. Voit sanoa kerrna, mutta pakkosyötä älä. Joku juo kun sillä on paha olo ja stressi. Uskovainenkin ihminen siinä missä kuka muu tahansa kovassa paineessa joka voi johtua niin monesta syystää voi reagoida hyvinkin arvaamattomasti. On kokemusta siitäkin. Kuunnelkaa ihmistä jos haluatte auttaa. Älkää tuijottako hänen syntiään ja ongelmiaan. Se ei rakenna ketään.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

Aani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 782
    • Profiili
Vs: Kaveripiirin synnit.
« Vastaus #34 : 18.01.2008 - klo:23:32 »
"Voit sanoa kerrna, mutta pakkosyötä älä. Joku juo kun sillä on paha olo ja stressi. Uskovainenkin ihminen siinä missä kuka muu tahansa kovassa paineessa joka voi johtua niin monesta syystää voi reagoida hyvinkin arvaamattomasti. On kokemusta siitäkin. Kuunnelkaa ihmistä jos haluatte auttaa. Älkää tuijottako hänen syntiään ja ongelmiaan. Se ei rakenna ketään."

Totta, Moottorisaha. Valitettavan harvoin vain tulee sellasia tilanteita, jossa pystyis tarjoutuun antaan apua juomiseen. Usein nää alkoholikeskustelut jää vaan erimielisyyksiks, ja tilanteet on just tällasia "hei nyt ryypätään ja mennään kovaa eteenpäin" -tilanteita.

Äh, en osannut nyt muotoilla sitä, mitä halusi sanoa, mutta APU! se on tärkeää. ja tuomitsemattomuus; AMEN!