Kirjoittaja Aihe: gospelissa yli  (Luettu 9885 kertaa)

Tuomas

• Seniori
  • Terrve!
    • Profiili
Vs: gospelissa yli
« Vastaus #30 : 17.09.2007 - klo:18:14 »
Musta tuntuu, että gospeli on festareilla vaan musiikkia joissa yleensä lauletaan hengellisistä asioista, mutta yleensä festareilla biiseistä ei mitään hengenravintoa saa. (Ylistyksestä en voi sanoa kun ylistyskeikoilla en oo ollut oikeestaan.) Välispiikit ja erilaiset workshopit ovat sitä varten sitten erikseen.

Itsekseen sitten jos gospelia kuuntelee, niin saattaa siitä paljon muutakin irti saada kuin hyvän fiiliksen.
Terrve!

KokoDino

• Seniori
  • Rock For God`s Sake!!!
    • Profiili
« Vastaus #31 : 12.12.2007 - klo:12:39 »
Mää en luokittele kaikkee gospeliks vaikka laulussa ylistettäis Jumalaa. Kyllähä apulannallaki on joku uudempi biisi missä on paljon parempaa sanomaa ku monilla suomen huippu gospel bändeillä. Ittelleni sanoma on hyvin tärkeetä ja ollaa bändin kanssa sovittu että sanomasta ei tingitä.

Örinästä en sano mitään, koska en voi tuomita, mut itte en tunne siinä ainakaan mitään henkeä, enkä saa sanomastakaan selvää.

Musiikki ilman laulua.. Tähänkin on vaikee sanoo mitää.. Mut kyllä se varmaa uskovaisille on iha jees, mutta eipä sillä paljoo voi evankelioida :)
The Road - Antaa palaa<3<3<3<3

Elfslayer

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #32 : 20.12.2007 - klo:18:07 »
Kyllä mulle ainakin Reinin ja Sotahuudon keikat on aika hengellisiä tilanteita ja osaan jopa ylistää niin. Muuten en oikein osaa ylistää.
Respect life, go vegan!

Tuomas

• Seniori
  • Terrve!
    • Profiili
« Vastaus #33 : 24.12.2007 - klo:02:10 »
Kyllä mulle ainakin Reinin ja Sotahuudon keikat on aika hengellisiä tilanteita ja osaan jopa ylistää niin. Muuten en oikein osaa ylistää.
Mulla on koneella yks aivan käsittämätön gospel-biisi. Se on pelkkää örinää, pauketta ja sekasortoo eikä mistään saa mitään selvää, kun näytin kappaleen dudelle, dude kysyi että kuinkakohan moni on tullut uskoon tästäkin?
   Vähän sama juttu Sotahuudon kanssa, miten joku voi mieltää niin agressiivisen musiikin Jumalan sanaksi? Näköjään kuitenkin se on mahdollista, eikä Sotahuudon työ ole hukkaan siis mennyt.
   Hmm..Tää oli siis hyvällä kirjoitettu! Ei pahalla. :) ;) :D ;) :) ;D 8) :-* :-* :-*
Terrve!

Elfslayer

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #34 : 25.12.2007 - klo:00:57 »
Mulla on koneella yks aivan käsittämätön gospel-biisi. Se on pelkkää örinää, pauketta ja sekasortoo eikä mistään saa mitään selvää, kun näytin kappaleen dudelle, dude kysyi että kuinkakohan moni on tullut uskoon tästäkin?
   Vähän sama juttu Sotahuudon kanssa, miten joku voi mieltää niin agressiivisen musiikin Jumalan sanaksi? Näköjään kuitenkin se on mahdollista, eikä Sotahuudon työ ole hukkaan siis mennyt.
   Hmm..Tää oli siis hyvällä kirjoitettu! Ei pahalla. :) ;) :D ;) :) ;D 8) :-* :-* :-*

Sotahuudolla on tosi hyviä sanoituksia. Niistä saa jopa selvän kun perehtyy. Ei kaiken hengellisen musiikin tarvitse olla evankelioivaa vaan myös kristittyjen rakennukseksi ja avuksi. Kristitythän hengellistä musiikkia eniten kuuntelevatkin. Musiikkimakuja on niin erilaisia. En varmasti koe mitään hengellistä puhtaan räpin tai jazzin tai rnbn muodossa, koska en niistä musiikkityyleistä pidä enkä saa sanoista selvää.
Respect life, go vegan!

Camilla

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #35 : 07.01.2008 - klo:21:44 »
Mmoi,

on ollu nyt puhetta, et miten saa selvää sanoista ja enimmäkseen näitä suomenkielisiä artisteja on käyty läpi.
Itse oon viimeaikoina tutustunut englanninkielellä laulettuun gospeliin. Gospelissa, niinkun musiikissa yleensäkin, kuuntelen eka melodiaa ja jos se iskee, niin sit perehdyn sanoihin.
Enkuks laulettu gospel vaatii enemmän aikaa avautua, olettaen, että ensinnäkin ymmärtää enkkua ::>
Jaa sit jos bändit on viel ulkomaalaisia, niin se kosketus hengellisyyteen on erilaista johtuen erinäisistä syistä,
joten hengellinen kosketus ei oo niin voimakas, kun suomeks lauletussa.

Tässä ei varmaan ollu mitään pointtia, mutta tulipahan kirjotettua  ??? ;D Sori jos meni aiheen vierestä : |

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #36 : 09.01.2008 - klo:01:58 »
Itselle on tärkeämpää sanat ja sanojen sanoma kuin musiikki.
Tietty siinä vaiheessa musiikki alkaa rassata jos se on samaa tasoa kuin mitä oli bass'n Helenillä uutena vuotena Messuhallissa tai kuten sen vieläkin miellän Pirkkahallissa. Mun ei olis noin 20 vuoteen enää pitänyt kuulla näin hyvin kuin kuulen ja kuulen silti. Kuulotestin mukaan aivan järkyttävän hyvin. Tällä kuulolla se musiikki oli sietämätöntä ja oli pakko poistua kun ei sanoistakaan oikein saanut selvää.
Vai olenko hyvää vauhtia kalkkeutumassa kun mielestäni sitten juuri 80-luvun jälkeen ei ole pahemmin hyvää musiikkia tehty. 90-luvulla vielä jokunen hyvä biisi tehtiin.
Kokonaisuus on tärkeämpi kuin se, että esim musiikkia korostetaan muun yli ikään kuin huijaten ihmiset sinne ja sinne.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

MaryMagdalene

• Seniori
    • Profiili
Vs: gospelissa ei yli
« Vastaus #37 : 17.01.2008 - klo:21:42 »
MaryMagdalene

Pinjami

• Vieras
« Vastaus #38 : 27.01.2008 - klo:23:34 »
Jep. Tuota noin. Aloin miettiä tätä keskustelua lukiessani, että mitäs väliä oikeastaan on sillä mitä musiikkia voi nyt kutsua kunnioitetulla gospel-nimellä. Tai siis itselleni tässä asiassa merkitsee yksinkertaisesti se, miten musiikki tavoittaa ihmisiä.          Musta ainakin on hyvä, että jokaiselle löytyy jotakin -örinästä virsiin- ja jokainen voi nauttia soitetusta ja lauletusta Jumalan sanasta mieleisellään tavalla.

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
« Vastaus #39 : 28.01.2008 - klo:13:49 »
menee vähän offtopiccin. mut mietittiin taas kerran joskus ylistämistä. ja sit vaan tajusin, et jos ylistäminen on kerran ihmisen ja Jumalan välinen asia, niin mitäs väliä sillä sitten on muille miten sen tekee. Tai siis yksinkertanen juttu, mutta liian paljon mietitään, et miten saan rukoilla tai ylistää, vaikka kyse on ihmisen ja Jumalan henk. koht. suhteesta.

No okei, ei nyt ihan niin, että ottaa vaatteet pois ja juoksee kadulla ja poliisille selittää että tää oli mun henk koht rukouselämää. Ja sama vähän tähän musiikkiin, et en ihan sitä sulattais että esim joka jumalanpalveluksessa sois rokki niin kovaa et sillä on ihmisen kuuloon negatiivisia vaikutuksia.

juuh, meni vähän offtopicciin, mut idea oli se, että etenkin jos tekee jotain lähinnä Jumalalle, niin sit se ei liikaa kuulu muille. älkää ymmärtäkö väärin :D
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #40 : 01.02.2008 - klo:11:10 »
Oon kyllä samaa mieltä pyrskin kans. Liikaa jotenkin mietitään et mikä on gospelia ja mikä ei. "Tässä sanottiin vaan kymmenen kertaa Jeesus ihan syntimusaa" -väittely on typerää.

Esimerkiks kaikki ei välttämättä pitä Juha Tapion musaa gospelina, mutta mun mielestä se on yks parhaista GOSPELmuusikoista. Kaikki luokittelee musiikkinsa eri tavalla, eikä siinä ole mielestäni mitään väärää.

Pinjami

• Vieras
« Vastaus #41 : 05.02.2008 - klo:17:40 »
Sitähän mäkin sanoin! :D