Kirjoittaja Aihe: Ottakaas kantaa!  (Luettu 4536 kertaa)

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
Ottakaas kantaa!
« : 07.11.2006 - klo:12:41 »
Joo tämän päivän Iltalehti 7.11.2006 uutisoi kuinka Kaksi Kangasalan tällä kertaa uskovaa sai aikaan tyhmällä toiminnalla toisen kuoleman. Missä silloin oli terve jumalalta saatu harkintakyky? Puhutaanko siitä tarpeeksi? Tulkitaanko kaikki omatkin ajatukset hengen puheeksi? Onhan vastaavaa tapahtunut muuallakin tiedän kyllä. En henkilökohtaisesti tunne heitä jotka teki mutta, kaikenlaisia epäilyksiä hiipii mieleen.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

Jukka^^

• Täysjäsen
    • Profiili
Vs: Ottakaas kantaa!
« Vastaus #1 : 07.11.2006 - klo:15:19 »
Nettijutusta päätellen media koittaa taas painaa alas koko uskovaisten kaartia. Tuntuu ihanku Kangasalan luterilainen kirkko ois haitarista ton artikkelin perusteella. Musta jonku uskovaisen toimintaa ei tulis sekottaa kokonaisen instituution meininkiin. Musta tuntuu et toi artikkeli ois ollu ihan tarpeeks huono mainitsematta tota luterilaista seurakuntaa, mutta kun sekin nyt mainittiin niin mustamaalaan tuon jutun aivan bullshitiksi.

Mitä tulee naisen tekoon.. en hyväksy. Mutta fakta on se, että jokainen tekee virheitä, ehkä tossaki oli tapahtunu vähä vääränlainen arviointi. Paha mennä sanomaan. Kakka lehti tuo ainakin on.
Saarn. 3:11 "Kaiken hän on alun alkaen tehnyt hyväksi ja asettanut iäti jatkumaan, mutta ihminen ei käsitä Jumalan tekoja, ei niiden alkua eikä loppua."

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.11.2006 - klo:15:48 »
Lehdet nyt kirjoittaa kaikenlaista totta se on kyllä. Ainahan jossain jos on jotain uskoon liittyvääkin ja on jotain mistä voidaan saada pilkkaa aikaan se näytetään.
Tässä on tavallaan kaksi puolta. Se yleisen kuvan pilaantuminen mikä tolla lailla saadaan aikaan.
Toisaalta taas jos unohdetaan paikka itsessään ja huomioidaan vain teko muuten niin ei sekään ole hyvä vaan mieleen tulee tuossa yllä kirjoittamani asiat. Yhtäkaikki voisin ennustaa melkein että, siinä ei ole kaikkea kerrottu.
Ette te hyvä lukija tätä oikeasti edes halua lukea. Luit kun tässä jotain luki. Olit utelias, mutta silti vain nähdäksesi mitä tässä lukee. Samalla tavoin kuin katsot Iltalehden tai Iltasanomien otsikon.

Ramchester

• Järjestelmäasiantuntija
  • Ylläpitäjä
  • Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.11.2006 - klo:16:33 »
Laitoin ton lisätietolinkin jo tonne Nettipapin palstalle, mut laitan tänneki: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200611065333304_uu.shtml. Pahus ku tuli just kiire toisaalle, tähän palaan vielä...
[ Ramchester ]

Tiitu

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : 07.11.2006 - klo:18:47 »
En ota nyt kantaa hengelliseen puoleen, vaan kommentoin muuten vaan.

Olen sen verran yksioikoinen ajatuksissani, että jos lääkäri kerran ei voi katsoa pakkohoitoa aiheelliseksi, niin silloin hän ei liene sitä mieltä, että henkilö olisi vaaraksi itselleen tai muille. Eikös hän sen arvion tee?  Kaipa hänellä on velvollisuus M1-lähete kirjoittaa, jos tilanne sen vaatii, muutenhan hän on (ainakin maalaisjärjellä ajatellen) se heitteillejättäjä. Miten silloin lääketieteen suhteen maallikko voisi tietää, mikä tilanne on? Oli uskovia tai uskomattomia ystäviä, eihän sillä pitäisi olla mitään tekemistä sen suhteen, millaisen arvion lääkäri on tehnyt! Johan tuossa sysätään mahdoton vastuu toisten niskaan.

Tuolla perusteella minä siis olen vastuussa siitä, jos en osaa arvioida läheiseni henkistä tilaa oikein ja hän tappaakin itsensä... kun en ole tajunnut "toimittaa hoitoon" ajoissa. Eli kärjistäen: kuka tahansa, jonka ystävä tappaa itsensä tai yrittää sitä (ainahan voi onnistua) pitäisi vetää oikeuteen? Minunkin pitäisi siis olla raastuvassa ainakin kolmesta tai neljästä tapon yrityksestä vastuussa olevana...

Saahan tuosta komeat otsikot, kun pystyy sotkemaan juttuun uskon/uskonnon ja uskovaiset... ja lehdet myy.

... ja nyt mä ilmeisesti lähden itse ostamaan sitä Iltalehtee, hyvä, ettei kauppaan oo kun n. 14 km...
« Viimeksi muokattu: 07.11.2006 - klo:18:53 kirjoittanut Tiitu »
"Huomisesta en mä tiedä. Esirippu eteen jää. Minne aikonetkin viedä, tänään tahdon ylistää."

MaryMagdalene

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #5 : 07.11.2006 - klo:20:35 »
Juuri niin, Tiitu.

Ja sitten: tällä henkilöllähän oli avio/avopuoliso, joka tapahtuman aikoihin oli kotosalla. Eikö hän, henkilön itsensä ohella, ole lähin joka on vastuussa, vai onko hänet julistettu vajaavaltaiseksi?
MaryMagdalene

Tiitu

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.11.2006 - klo:22:15 »
Hain ja luin sen lehden. Eihän siinä ollut mitään järkeä. Tuosta kuntoutuspaikasta lähdön ja surullisen itsemurhan välillä oli yli puolitoista vuotta. Onhan siinä ollut jo monta, monta lääkärikäyntiäkin välissä, mikäli lääkitystäkin on seurattu. Minne on kadonnut ammattilaisten antaman avohoidon osuus? Ja sitä lähiomaisjuttua minäkin ihmettelin - eihän uhri ollut (edes) yksin.

Nyt on parempi ilmeisesti lopettaa, kun huomaan provosoituvani tästä turhan paljon. Hyviä öitä ja kaikesta huolimatta rauhallisia unia!
"Huomisesta en mä tiedä. Esirippu eteen jää. Minne aikonetkin viedä, tänään tahdon ylistää."

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #7 : 07.11.2006 - klo:22:35 »
Tätä hainkin kun halusin kantaa. Usein noista lehdistä saa juuri niin väärän kuvan kuin saada voi.
Onpahan tässäkin viisaampi.

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #8 : 08.11.2006 - klo:15:45 »
Mustakaan tossa ei ollu mitään järkee.
Ja tuo otsikon "uskovaiset" särähti heti korvaan. Ihan kun kaikki Kangasalan uskovaiset olis mukana tossa.

Moottorisaha

• Konkari
  • Olen apina
    • Profiili
« Vastaus #9 : 08.11.2006 - klo:18:44 »
Niin olishan sen voinut tehdä myös ei uskovaiset. Ainahan sillä on hyvät otsikot revitty kun uskova se ja se siellä ja täällä tekee jotain.
No lehdillä on omat suunsä antaa tiettyä kuvaa.

Ramchester

• Järjestelmäasiantuntija
  • Ylläpitäjä
  • Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #10 : 09.11.2006 - klo:12:51 »
Sanoin tän jo täällä töissäki, mut sanon saman tänne: uskon, et pääsen tänään töistä ennen viittä. Oonko mä nyt sit uskovainen?

Tosiaan toi aikaväli kuntoustuslaitoksesta viemisen ja itsemurhan tapahtumisen välillä on aika hämmentävän pitkä.
[ Ramchester ]