Kirjoittaja Aihe: Lempi Raamatun kohdat  (Luettu 49922 kertaa)

Suvi

• Konkari
    • Profiili
Vs: Lempi Raamatun kohdat
« Vastaus #45 : 31.07.2009 - klo:23:02 »
Kaivelin Raamatusta kohtia, kun pääsin kirjotteleen taas yhdelle raamisryhmälleni muistolauseita ja tässä on satunnaisessa järjestyksessä jotain mitä laitoin heille ja jotain mitä osu silmiin muuten vaan. Koska jokaisella, joka on netissä, on vähintäänkin nettiRaamattu käytössä, en jaksa nyt kirjotella kokonaan näitä, mut kannattaa silti kattoo mitä ne on, jos vaan kiinnostaa, koska Raamatun lukeminen on aina hyvästä.  :)

Ps. 9:10-11
Ps. 23
Ps. 139: 1-18/13-16
1.Kor. 13
1.Joh. 4:8
Ps. 91: 11-12 (tai kokonaankin kannattaa lukee)
Joh. 7:17
1.Kor 1:18
Jalat pidän mullassa maailman, katseellani taivasta tavoitan, tiedän minne matkani  tehdä saan, olen kansalainen kahden maan...

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #46 : 23.11.2009 - klo:19:24 »
Joh. 7:38

Joka uskoo minuun, 'hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat', niin kuin kirjoituksissa sanotaan."

:)

Gethsemane

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #47 : 23.11.2009 - klo:23:46 »
Ps. 90:12
Opeta meille, miten lyhyt on aikamme, että saisimme viisaan sydämen.

Ps. 116:15
Kallis on Herran silmissä hänen uskollistensa henki.
Ps. 51:5. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.

Vieras

• Vieras
« Vastaus #48 : 13.01.2010 - klo:21:54 »
Sisällysluettelo.

Willy

• Vieras
« Vastaus #49 : 21.02.2010 - klo:16:31 »
Tämä voi kuulostaa vähän hurjalta, mutta siitäkin huolimatta, kerron omani tässä nyt kuitenkin.
Omasta mielestäni parhaita on Vanhan Testamentin kaikki kohdat joissa Jumala kehoittaa menemään ja tapaamaan kokonaisia kylällisiä ihmisiä, jopa lapsetkin tulee tappaa. Näitä kohtia kehoitukseen väkivallasta on siellä paljon ja nyt haluan kertoa miksi ne ovat lempikohtiani. Ne kertovat niin suoraan ihmisen raadollisuudesta veljeään kohtaan. EI Taivaan Isä suotta sanonut että teki ihmisen omaksi kuvakseen. Ihmisestä tuli samanlainen ja Vanha Testamentti muistuttaa meitä tästä. Kiitos että sain kertoa ajatukseni. Willy

KokoDino

• Seniori
  • Rock For God`s Sake!!!
    • Profiili
« Vastaus #50 : 22.02.2010 - klo:05:19 »
Jos olet vähänkin yrittänyt miettiä, miksi Jumala salli tappaa ne kansat, niin on ehkä käynyt mielessä semmoinen asia, että jos Israel ei olisi tuhonnut niitä tiettyjä kansoja, ne olisi tuhonnut Israelin. Jos haluat ymmärtää Jumalan "aseman" näissä tappo jutuissa, niin kehoitan lukemaan sen kohdan, missä Mooses on hakemassa kansaansa pois Egyptistä. Siinä käy hyvin selväksi se, että Jumala ei estä faaraota tekemästä mitä hän aikoo, vaan antaa hänen tehdä, mutta Israelia Hän suojelee silti.

Yksinkertainen vastaus on siis tämä. Jos Israel ei olisi tappanut niitä, jotka olivat heille uhka, niin he olisivat tappaneet Israelin.
The Road - Antaa palaa<3<3<3<3

Heppu

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #51 : 23.02.2010 - klo:07:48 »
Jos olet vähänkin yrittänyt miettiä, miksi Jumala salli tappaa ne kansat, niin on ehkä käynyt mielessä semmoinen asia, että jos Israel ei olisi tuhonnut niitä tiettyjä kansoja, ne olisi tuhonnut Israelin.
Sekö on oikeutus kansanmurhalle?  Siis pikkuvauvojenkin surmaamiselle?
Olisiko oikein, jos isrelilaiset soveltaisivat samaa taktiikkaa nykyään?

Nettipappi Marko

• Nuorisopastori
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
    • Profiili
« Vastaus #52 : 23.02.2010 - klo:11:14 »
Valvojan kommentti: KokoDino ja Heppu, teillä on siinä hedelmällinen keskustelun avaus. Perustakaa uusi aihe ja jatkakaa sen alla, jotta tämä pysyy suosikkiraamatunkohtien teemana.
Marko Sagulin

lähellä

• Vieras
« Vastaus #53 : 11.06.2011 - klo:02:32 »
Minun lempi Raamatun kohta on Psalmi 34:19 "Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli." :)

Iines100

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #54 : 14.07.2011 - klo:22:54 »
   Viime sunnuntain teksti Jesajan 61. luvusta:

10 Minä riemuitsen Herrasta,
    minä iloitsen Jumalastani!
    Hän pukee minun ylleni pelastuksen vaatteet,
    hän kietoo minut vanhurskauden viittaan,
    niin että olen kuin sulhanen,
    joka laskee hiuksilleen juhlapäähineen,
    tai kuin morsian,
    joka koristautuu kauneimpiinsa.
    11 Ja niin kuin maa työntää versoa, niin kuin puutarha saa kylvetyn siemenen kasvamaan, niin Herra, minun Jumalani, saa vanhurskauden versomaan, ja ylistys kohoaa kaikkien kansojen kuultavaksi.

tuulikki

• Vieras
« Vastaus #55 : 21.08.2011 - klo:22:22 »
Apostolien teot ja Johanneksen evankeliumi, Johanneksen kirjeet sekä Jaakobin kirje. :)

Väliaikaista

• Vieras
« Vastaus #56 : 10.10.2011 - klo:23:25 »
Ilm.17:14 Nuo kaikki käyvät taisteluun Karitsaa vastaan, mutta Karitsa voittaa heidät, sillä hän on herrojen Herra ja kuninkaiden Kuningas. Hänen kanssaan saavat voiton hänen uskollisensa, kaikki kutsutut ja valitut.

Joh. 16:33 Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman.

KokoDino

• Seniori
  • Rock For God`s Sake!!!
    • Profiili
« Vastaus #57 : 22.10.2011 - klo:19:21 »
Haggai 1 luku on kyllä todella hyvä ja puhuttelee mua todella kovasti.

HAGGAI 1

1. Kuningas Daarejaveksen toisena vuotena, kuudennessa kuussa, kuukauden ensimmäisenä päivänä, tuli tämä Herran sana profeetta Haggain kautta Juudan käskynhaltijalle Serubbaabelille, Sealtielin pojalle, ja ylimmäiselle papille Joosualle, Joosadakin pojalle:
2. "Näin sanoo Herra Sebaot: Tämä kansa sanoo: Aika ei ole tullut rakentaa Herran huonetta".
3. Mutta profeetta Haggain kautta tuli tämä Herran sana:
4. "Onko sitten aika teidän asua panelilla kaunistetuissa huoneissanne, kun tämä huone on rauniona?
5. Ja nyt sanoo Herra Sebaot näin: Ottakaa vaari teistänne.
6. Te kylvätte paljon, mutta saatte vähän. Te syötte, mutta ette tule ravituiksi. Te juotte, mutta jano ei sammu. Te vaatetatte itsenne, mutta ei tule lämmin. Ja palkkatyöläinen panee työpalkan reikäiseen kukkaroon.
7. Näin sanoo Herra Sebaot: Ottakaa vaari teistänne.
8. Nouskaa vuorille, tuokaa puita ja rakentakaa temppeli, niin minä siihen mielistyn ja näytän kunniani, sanoo Herra.
9. Te odotatte paljoa, mutta se menee vähiin. Te tuotte kotiin, mutta minä puhallan sen pois. Minkätähden? sanoo Herra Sebaot. Minun huoneeni tähden, kun se on rauniona ja te juoksette kukin oman huoneenne hyväksi.
10. Sentähden teiltä taivas pidättää kasteen ja maa pidättää satonsa.
11. Ja minä olen kutsunut kuivuuden maahan ja vuorille, viljalle, viinille ja öljylle, ja mitä vain maa tuottaa, ja ihmisille ja eläimille ja kaikelle kätten vaivannäölle."
12. Niin Serubbaabel, Sealtielin poika, ja ylimmäinen pappi Joosua, Joosadakin poika, ja kansan koko jäännös kuuli Herran, Jumalansa ääntä ja profeetta Haggain sanoja, jota varten Herra, heidän Jumalansa, oli hänet lähettänytkin, ja kansa pelkäsi Herraa.
13. Haggai, Herran sanansaattaja, sanoi, saattaen Herran sanan, kansalle näin: "Minä olen teidän kanssanne, sanoo Herra".
14. Ja Herra herätti Juudan käskynhaltijan Serubbaabelin, Sealtielin pojan, hengen ja ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, hengen ja kansan koko jäännöksen hengen, ja he tulivat ja ryhtyivät rakentamaan Herran Sebaotin, heidän Jumalansa, temppeliä
15. kahdentenakymmenentenä neljäntenä päivänä kuudennessa kuussa, kuningas Daarejaveksen toisena vuotena.

Kertoo mun mielestä todella hyvin, minkä takia meillä esim suomessa usko on aika näkymätöntä. Kaikki vaan juoksee oman huoneensa (seurakuntansa) hyväksi, eikä Herran huoneen hyväksi.
The Road - Antaa palaa<3<3<3<3

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #58 : 12.02.2012 - klo:19:26 »
Jumala, joka sanoi: "Tulkoon pimeyteen valo",
valaisi itse meidän sydämemme.
Näin Jumalan kirkkaus, joka säteilee Kristuksen kasvoilta,
opitaan tuntemaan, ja se levittää valoaan.
2. Kor. 4:6

Tämä on puhutellut viime päivinä paljon, aivan käsittämättömän upea kohta! :)

Heijari

• Vieras