Kirjoittaja Aihe: Lempi Raamatun kohdat  (Luettu 49359 kertaa)

Aani

• Konkari
    • Profiili
Vs: Lempi Raamatun kohdat
« Vastaus #30 : 02.01.2008 - klo:21:47 »
     Katso, vuorilta lähestyvät ilosanoman tuojan
     askelet! Hän kuuluttaa: rauha on tullut.
Nah. 2:1

Jukka moisio

• Vieras
« Vastaus #31 : 03.01.2008 - klo:01:27 »
""Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole""

Minne

• Vieras
« Vastaus #32 : 12.01.2008 - klo:20:19 »
Jeesuksen sanoja: "Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon." Joh. 14:27

Suvi

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #33 : 18.02.2008 - klo:23:04 »
Yks monessa tilanteessa lohduttava kohta, mitä kumma kyllä kukaan ei oo tänne vielä laittanu (tai en ainakaan huomannu) on toi 1.kor 1:18 eli Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Kun miettii miksei eikkarit ymmärrä muutosta joka lähes kaikissa uskiksissa on pikku hiljaa tapahtunu tai et miks saa aina kuulla uskostaan muilta, miks se on niin iso asia että sitä vastaan pitää sotia sata-nolla koko ajan, niin lukee ton kohdan niin kummasti auttaa :)
Jalat pidän mullassa maailman, katseellani taivasta tavoitan, tiedän minne matkani  tehdä saan, olen kansalainen kahden maan...

Suvi

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #34 : 23.05.2008 - klo:22:04 »
Tein keksinnön ja aattelin jakaa sen täällä, jos on joku muukin, joka ei oo sitä vielä tajunnu ;)

1.Korinttolaiskirjeestä 13. luvusta löytyy tämä monille tuttu pätkä:
4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa.
7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.

Sitten toinen lainaus 1.Joh. 4:8:
Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
Ja sitten se oivallus:
Nämä kaksi voi yhdistää. Eli muokattuna "Jumala on kärsivällinen, Jumala on lempeä. Jumala ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken Hän kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken Hän kärsii. Jumala ei koskaan katoa." :D
Jalat pidän mullassa maailman, katseellani taivasta tavoitan, tiedän minne matkani  tehdä saan, olen kansalainen kahden maan...

Green8972

• Vieras
« Vastaus #35 : 25.05.2008 - klo:11:13 »
"23 Jeesus vastasi: "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen. [Ilm. 3:20]
24 Se, joka ei minua rakasta, ei noudata minun sanaani -- mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun omani, vaan Isän, joka on minut lähettänyt."

Toimii minulla ainakin Navigaattorina jonka kautta minun pitäisi löytää tie, elämän tie.

Stranger

• Vieras
« Vastaus #36 : 25.05.2008 - klo:21:34 »
Tätäkään ei ole vielä laitettu tänne:
joh. 6:17
Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois.

Vaikka ihmiset säännöstelisivätkin sitä, ketkä kuuluvat Jeesukselle ja ketkä eivät, niin sillä ei ole valtaa siihen, miten Jumala ja Jeesus asian oikeasti näkee :)

Joxuschka

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #37 : 07.10.2008 - klo:15:22 »
Nää on ainaki kivoja :)

Room. 8: 38-39  Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat, ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Saarn. 2:24 Vaivannäkönsä keskellä ihmisellä ei ole muuta onnea kuin syödä ja juoda ja nauttia elämän iloista.

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #38 : 07.10.2008 - klo:18:46 »
    Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat.
    Minä annan teille levon.
Matt. 11:28

Minä

• Vieras
« Vastaus #39 : 24.10.2008 - klo:16:06 »
Matteuksen evankeliumin ihan vika jae Matt 28:20. Ja Matt 6:34.  :)

Joxuschka

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #40 : 26.10.2008 - klo:20:10 »
tää on kans kiva:

Hänen jumalallinen voimansa on antanut meille lahjaksi kaiken, mikä kuuluu tosi elämään ja jumalanpelkoon. Olemmehan päässeet tuntemaan hänet, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja voimallaan. (2. Piet. 1:3)

Tää on (jälleen kerran) aika randomi juttu, mutta mun mielestä tässä jakeessa erityisen superkivaa on toi "hänen jumalallinen voimansa." Siitä tulee ihan mieleen "hänen kuninkaallinen korkeutensa" tms ;D

muutenki Raamatussa on paljon ihania kohtia, jossa on huippu kieliasu :) (esim. Room. 5:11, josta tulee mieleen ostos-TV...)

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #41 : 15.12.2008 - klo:20:14 »
Minä tiedän, että lunastajani elää. Job 19:25

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #42 : 01.02.2009 - klo:21:36 »
Rauhassa menen levolle ja nukahdan. Sinä, Herra, sinä yksin olet minun suojani, minä saan elää turvassa. Ps. 4:9

Stranger

• Vieras
« Vastaus #43 : 04.02.2009 - klo:13:00 »
Olen pannut merkille, että raamatunkohta:Matt. 7:21, tuntuu olevan kaikkien ääriryhmien ja "lahkojen" lempiraamatunkohta  ;D

Matt. 7:21
21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. [7:21-23: Luuk. 6:46, 13:25-27 : Hoos. 8:2; Matt. 25:11]

Sitä käyttävät käännytyksessä ahkerasti avukseen ainakin jehovantodistajat, lestadiolaiset ja sunilaiset..

Gethsemane

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #44 : 04.02.2009 - klo:18:14 »
2. Kor. 11:16-19

Toistan vielä: älkää pitäkö minua järjettömänä. Mutta vaikka olisinkin hullu, niin antakaa minun olla hullu, jotta minäkin voisin hiukan kerskailla. Mitä nyt puhun, sitä en puhu Herran mielen mukaan. Puhun kuin järjetön, kun nyt kerran kerskailen. Koska niin monet kerskuvat ihmisten tavoin, kerskun minäkin. Mielellännehän te siedätte järjettömiä, te jotka itse olette niin järkeviä.

Tämä on vain niin hyvä  ;D
(Alun lukeminen selventää lisää, ei jaksa kaikkea postata tähän) :P
Ps. 51:5. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.