Kirjoittaja Aihe: Lempi Raamatun kohdat  (Luettu 49360 kertaa)

Suvi

• Konkari
    • Profiili
Vs: Lempi Raamatun kohdat
« Vastaus #15 : 13.11.2006 - klo:15:24 »
PS.91 on ainakin hyvä... Ja toi Joksun laittama linkki on kans tosi siisti, vaikka normaalisti en pidäkään siitä, että Raamatusta lainataan vai yksi jae tai jopa osa jakeesta..
Jalat pidän mullassa maailman, katseellani taivasta tavoitan, tiedän minne matkani  tehdä saan, olen kansalainen kahden maan...

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #16 : 13.11.2006 - klo:15:26 »
Suville; En minäkään normaalisti pidä tuollaisesta lainaamisesta, mutta tuossa kohtaa se on ihan ookoo. ^^

kestim

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #17 : 20.11.2006 - klo:02:00 »
Mulle rakkain Raamatun kohta on Joh 10:27-28 Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne ja ne seuraavat minua. Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta. Tää kohta kertoo hyvin sen, että mitä enemmän me jutellaan Jeesuksen kanssa rukoillen ja Raamattua lukien, sitä paremmin me tunnetaan hänen äänensä ja meidän on paljon helpompi elää omaa elämäämme monien kysymysten ja vaihtoehtojen keskellä.

Tuomas

• Seniori
  • Terrve!
    • Profiili
« Vastaus #18 : 01.12.2006 - klo:18:01 »
Evankeliumit on kivoja. Varsinkin ne kohat evankeliumeista joissa opetetaan jotain.

:)
Terrve!

Dude

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #19 : 06.12.2006 - klo:02:45 »
ps.139 tulee nyt mieleen, mutta raamatusta löytää aina jtn uutta... tän kohdan otsikko =  Herra, sinä tunnet minut
Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #20 : 17.12.2006 - klo:14:44 »
Sef. 3:17

Herra, Jumalasi, on sinun kanssasi,
hän on voimallinen, hän auttaa.
Sinä olet hänen ilonsa, rakkaudessaan hän tekee sinut uudeksi,
hän iloitsee, hän riemuitsee sinusta.

miriva

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #21 : 01.05.2007 - klo:20:45 »
minäkin pidän tuosta ps.139, niinkuin Dudekin sen jo mainitsi. :> ja erityisesti pidän siitä jakeista 13-18. se on ihana kohta ja sitten siihen liittyy vielä hyviä muistojakin.

ps.139:13-18
Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut.
Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä.
Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen.
Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä, muotoni kuin syvällä maan alla, mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa.
Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu.
Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut.
Kuinka ylivertaisia ovatkaan sinun suunnitelmasi, Jumala, kuinka valtava onkaan niiden määrä!
Jos yritän niitä laskea, niitä on enemmän kuin on hiekanjyviä. Minä lopetan, mutta tiedän: sinä olet kanssani.

pyrski

• Konkari
  • oma teksti
    • Profiili
    • Blogini maailmalta
« Vastaus #22 : 02.05.2007 - klo:15:46 »
Jes 40: 30-31
 Nuoretkin väsyvät ja nääntyvät, nuorukaiset kompastelevat ja kaatuvat, mutta kaikki, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohoavat siivilleen kuin kotkat. He juoksevat eivätkä uuvu, he vaeltavat eivätkä väsy.
Arrested by your truth and righteousness
Your grace has overwhelmed my brokenness
Convicted by your Spirit, led by your Word
Your love will never fail, Your love will never fail

marierika

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #23 : 02.05.2007 - klo:16:06 »
"Minulle elämä on Kristus ja kuolema voitto"
Fil.1:21

Tiivistää uskovan taipaleen kahdeksaan sanaan. Ja lohduttaa.

Reetta

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #24 : 02.05.2007 - klo:17:34 »
Moniahan niitä on, mutta yks parhaista on 1.Kor 13. Se on vaan niin kaunis.  :)

vanadoo

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #25 : 02.05.2007 - klo:20:07 »

Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä.
Hän virvoittaa minun sieluni, hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden.
Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.
Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen.
Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Janne

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #26 : 25.06.2007 - klo:14:05 »
Pidän erittäin paljon 1. Tessalonikalaiskirjeen viimeisestä luvusta.

Tess. 5:5 Te kaikki olette valon ja päivän lapsia, emme kuulu yölle emmekä pimeydelle. NICE

Iines100

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #27 : 29.06.2007 - klo:21:02 »
Minä pidän paljon mm. psalmista 91(Korkeimman suojelus) sekä Markuksen kertomuksesta siitä, kuinka Jeesus kävelee myrskyssä vetten päällä opetuslasten luokse ja tuuli tyyntyy. (Markus 6:45-52).

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #28 : 02.07.2007 - klo:21:53 »
En tiedä miksi, mutta mielestäni Saarnaajan kirja on jotenkin lohduttava.

Murdochh

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #29 : 20.11.2007 - klo:19:46 »
Hih. Mulle toisinaan aukee raamatusta vaikka mitä hienouksia ja aarteita sillon ku lukiessa niitä vähiten venaa!

Kuten valitusvirret. Sopii hyvin toisinaan elämäntilanteesen, että Herra saattaa vetää ihmisen alas helvettiin, jotta voisi nostaa jälleen hänet Taivaisiin.
Tulee välil ihan semmonen Vau!-fiilis, ku ite en noin yleisesti ottaen raamattua paljon "osaa" lukee.

Sitten pieni loppukevennys, johon törmäsin netissä. Kun evankeliumi on käännetty jo 98% kielistä, niin toki se on pitänyt tehdä myös kehä kolmosen asukeille:

ÄLKÄÄ DUMATKO KETÄÄN!
 Evankeliumi Luukkaan mukaan 6
41 Sä hiffaat roskan broidis öögassa, mut et omassas.
42 Kuin sä voit snakata broidilles, et mä otan pois ton roskan sun öögastas, sä joka et hiffaa omia feelujas. Sä ulospäin sliipattu, korjaa ekaks omat munaukset, ja sit voit jeesata broidies feeluissa.

Evankeliumi Luukkaan mukaan 6
37 Älkää dumatko ketään, ni ei teitäkään dumata, ja älkää kadotukseen dumatko ketään, ni ei silloin käy niin teillekkään. Antakaa anteeks, ni teillekki annetaan.