Kirjoittaja Aihe: Lempi Raamatun kohdat  (Luettu 49277 kertaa)

Lassi

• Vieras
Lempi Raamatun kohdat
« : 31.10.2006 - klo:20:00 »
Tähän aiheeseen jokaisella, joka on joskus Raamatun sieltä yöpöydän laatikosta ottanut ja avannut, on varmasti jotakin sanottavaa. Luulisin. ::)   

Jos joihinkin aiheisiin on ollut vaikea kirjoittaa niin tähän ei taatusti ole, koska makuasioista on turhaa kinastella  ;)

Sitten aiheeseen:  Minulla ei ole mitään ehdotonta parasta ja mieluisinta Raamatun kohtaa (paitsi tietysti Joh. 3:16), mutta tässä niistä muutamia:

Room. 8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.

Psalmi 32:8 "Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee". 

1. Kor. 11:32  mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi. 

Luuk. 12:32  Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan

Matt. 6:21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.

Sananl. 30:5 Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.

Jesaja 55:9-11  
9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

Kirjoita rohkeasti omasi! Raamatusta et turhaa lausetta löydäkään!

Gethsemane

• Seniori
    • Profiili
Vs: Lempi Raamatun kohdat
« Vastaus #1 : 31.10.2006 - klo:20:14 »
Itsellene taitaa tuo Joh. 7:24 olla aika paljon merkitsevä, koska ennakkoluulot on vähän *piip*

Joh. 7:24
Älkää tuomitko sen mukaan,
miltä asia päältä katsoen
näyttää, vaan tuomitkaa
oikein.

muuten hyviä kohtia on niin paljon ettei kannata edes kirjoitella ;D
Ps. 51:5. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.

Caronen

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #2 : 31.10.2006 - klo:20:23 »
Omat suosikkini ovat varmaankin nämä:

Ps.91:11-12
Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua, missä ikinä kuljet, ja he kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen.

Matt.7:7-8
Pyytäkää niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.

Lassi

• Vieras
« Vastaus #3 : 31.10.2006 - klo:20:29 »
Parahin Gethsemane!

"Itsellene taitaa tuo Joh. 7:24 olla aika paljon merkitsevä, koska ennakkoluulot on vähän *piip*" mitä tuolla tarkoitat? Ja jos sen minulle kirjoitit, niin ei tarvitse teititellä. Mutta kiitos nyt kuitenkin kohteliaisuudesta  Gethsemane! Teitittely on katoavaa kansanperinnettä!

Gethsemane

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #4 : 31.10.2006 - klo:20:34 »
Anteeksi, piti olla itselleni.

On se kummaa miten yksi pieni kirjoitusvirhe voi muuttaa asian merkitystä paljonkin :P
Ps. 51:5. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.

Lassi

• Vieras
« Vastaus #5 : 31.10.2006 - klo:20:46 »
Ei se mitään. Näitä sattuu itse jos kullekkin!

Nyt nähtiin minkä takia munkkien Raamattua kopioidessaan piti yhdenkin virheen tullessa hävittää koko Raamattu!  :D   

Joxuschka

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #6 : 31.10.2006 - klo:21:05 »
Hei mitä mieltä te olette tästä? :)

http://fathersloveletter.com/Finnish/textfinnish.html

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #7 : 01.11.2006 - klo:15:55 »
Lempi Raamatunkohtia minulla on joku miljoona, mutta tässä ykköskohdat:

Ps. 62:3 Hän on kallio, hän on minun pelastukseni, hän on linnani, minä en horju.
Ps. 27:10 Vaikka isä ja äiti minut hylkäisivät, Herra pitää minusta huolen.
Sananl. 20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, kaikesta synnistä olen vapaa"?

Tykkään myös näistä ihan peisikkikohdista, kuten Ilm. 3:20 ja silleen.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2006 - klo:15:57 kirjoittanut Aani »

Elfslayer

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #8 : 01.11.2006 - klo:17:59 »
"Hei mitä mieltä te olette tästä? Hymyilee

http://fathersloveletter.com/Finnish/textfinnish.html"

Se on söpö.

Omat lempikohtani ovat Johanneksen evankeliumin alku ja koko Raamatun loppu. Ne saavat kyllä aina aikaan kylmiä väreitä... ^^
Respect life, go vegan!

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #9 : 01.11.2006 - klo:18:02 »
Toi sivu, jonka Elfslayer laitto, on ihana ^^ Oi, vitja, laitto kyllä hymyileen tosi leveesti ^^

Elfslayer

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #10 : 02.11.2006 - klo:15:45 »
"Toi sivu, jonka Elfslayer laitto, on ihana ^^ Oi, vitja, laitto kyllä hymyileen tosi leveesti ^^"

Voi ei, en mä sitä linkittänyt, vaan Joksu. Lainailin häntä vain.
Respect life, go vegan!

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #11 : 02.11.2006 - klo:16:07 »
KORJAUS: "Toi sivu, jonka JOKSU laitto, on ihana ^^ Oi, vitja, laitto kyllä hymyileen tosi leveesti ^^"

Parempi ^^ Anteeksi, en huomannut. Mutta se on silti ihana ^^

Aani

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #12 : 02.11.2006 - klo:16:20 »
Vitja, kekkasin lisää sikahyviä Raamatunkohtia ^^

Ps. 90:12 Opeta meille, miten lyhyt on aikamme, että saisimme viisaan sydämen.

Ps. 4:9 Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua.

Useimmat psalmit muutenkin on tosi kivoja.

Tiitu

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #13 : 04.11.2006 - klo:12:36 »
Luuk.12:8
Minä sanon teille: Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen on Ihmisen Poika tunnustava omakseen Jumalan enkelien edessä.
Ps.139:16
Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut.

...ja monta monta muuta... tosi vaikea "valita"...
"Huomisesta en mä tiedä. Esirippu eteen jää. Minne aikonetkin viedä, tänään tahdon ylistää."

Fantti

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #14 : 04.11.2006 - klo:20:30 »
Nämä kaksi kohtaa ainakin:
Siinä on rakkaus -- ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.1 Joh 4:10 Tämä jäi miellen jo vuoden 89 ristirock:ista, jossa teepaidan selässä oli tämä kohta.
Roomalaiskirje 8 1:Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.
38: Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat,
ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

« Viimeksi muokattu: 05.11.2006 - klo:13:41 kirjoittanut Fantti »