Kirjoittaja Aihe: Miltä tuntuu, kun tietää olevansa samaa mieltä Jumalan kanssa?  (Luettu 2371 kertaa)

Heppu

• Konkari
    • Profiili
Minusta inhimillisen pohdinnan yksi perusvoima on epäily ja kyseenalaistaminen. Myös omien ajatusten kyseenalaistaminen. Muuten jämähtää dogmeihin.

Olen täällä kohdannut ihan kivoja keskustelukumppaneita, jotka pystyvät myös tuohon. Uskostaan huolimatta.  ;)

Mutta sitten on näitä, jotka tarkalleen tietää, että Jumala on juuri samaa mieltä heidän kanssaan ja että heidän omat mielipiteensä ovatkin itseasiassa Jumalan mielipiteitä...

Heiltä haluaisin kysyä, että miltä oikein tuntuu tietää täsmälleen kaikki aisiat. Miltä tuntuu olla varma kaikesta. Itse en ole sellaista koskaan kokenut...    No... Tämä nyt tuli mieleen tuota kastekeskustelua lukiessani. Eihän se asia minua mitenkään sinällään liikuta, mutta tuo oikeassaolemisen varmuus...
« Viimeksi muokattu: 20.09.2009 - klo:13:57 kirjoittanut Heppu »

KokoDino

• Seniori
  • Rock For God`s Sake!!!
    • Profiili
En tiedä kaikkia asioita, enkä ole varma lähellekkään kaikista. Olen varma siitä, että Jumala rakastaa meitä ja tekee ihmeitä. Olen varma siitä, että jos ihminen haluaa tulla Jumalan luokse, ei Hän käännytä sitä pois.

Kukaan ei voi koskaan olla varma kaikista asioista. Kukaan ei myöskään voi kokea varmuutta, ellei usko Jumalaa ja anna Jumallalle mahdollisuutta osoittaa rakkautta ja uskoa todeksi meissä.
Jos on syntynyt sokeaksi, niin eihän hänkään tiedä miltä värit näyttävät, ellei jotenkin näe niitä.
The Road - Antaa palaa<3<3<3<3

Stranger

• Vieras
Minusta inhimillisen pohdinnan yksi perusvoima on epäily ja kyseenalaistaminen. Myös omien ajatusten kyseenalaistaminen.
Uskovaisenkin kuuluisi raamatun sanan mukaan olla kriittinen ja koetella kaikkea (ks. esim. 1. Tess. 5:21; Kol. 2:8; Hepr. 13:9; room.16:17; Ef. 4:13-14; ).

Heiltä haluaisin kysyä, että miltä oikein tuntuu tietää täsmälleen kaikki aisiat. Miltä tuntuu olla varma kaikesta. Itse en ole sellaista koskaan kokenut...    No... Tämä nyt tuli mieleen tuota kastekeskustelua lukiessani. Eihän se asia minua mitenkään sinällään liikuta, mutta tuo oikeassaolemisen varmuus...

Raamatussa sanotaan myös hyvin selkeästi, että tietämisemme on vielä vajavaista (1. Kor. 8:2, 1. Kor. 13:9,12). Eli jos joku uskova väittää tietävänsä kaikesta kaiken, hän on erehtynyt.